side Napisano 8 Czerwca 2013 Napisano 8 Czerwca 2013 Z przyczyn zdrowotnych muszę odpuścić bieganie po lesie i przerzucić się na rower. Szukam roweru do leśnych DRÓG, nie ścieżek. Żadnych skoków, hopów. Żadnego ścigania. Rower do rekreacyjnej, czyli nie sportowej jazdy po leśnych drogach: kamienie, szutr, czasem nawet cegłówki do utwardzania, błoto. No standard polskich lasów. Mam 182 cm wzrostu, ważę 73 kg, mam 29 lat i nie za dużo kasy. 1500 złotych to mój limit. Limit, czyli odpada „dołóż pięć stówek i masz super rower”. Nie, żebym nie chciał, ale po prostu nie mam:) I teraz najważniejsze: MTB czy Cross? W tej chwili jeżdżę na rowerze o kołach 28’ i się przyzwyczaiłem, że jak się depnie i rozbuja, to sunie na asfalcie. Jednak coraz więcej aut na drogach i spadam do lasu. I tutaj zagwozdka: mtb czy cross na jakichś bardziej terenowych kołach? Nie znam się na rowerach, ale gram na gitarze elektrycznej i zauważyłem pewną analogię. W gitarze najważniejsze jest drewno, resztę (mostek, klucze, przystawki, struny etc.) można z czasem wymienić. Podobnie z rowerem – sercem jest rama, resztę można wymienić. Drodzy forumowicze, co polecacie do powyższego? Jaki rower do 1500 zł na leśne drogi z sercem?
Fenthin Napisano 8 Czerwca 2013 Napisano 8 Czerwca 2013 Tu zdecydowanie cross. Ja się na gitarach nie znam, natomiast o ile prawdą jest, że rama-zawieszenie-koła to kręgosłup roweru, o tyle za 1500zł nie kupisz żadnej świetnej ramy i zdecydowanie lepiej postawić na produkty "tańszych" marek. Technologicznie rama będzie stała na tym samym poziomie, a kupując rower mniej znanej firmy płacisz "tylko" za osprzęt. Kupując rower bardziej znanego producenta musisz wliczyć w koszta jeszcze znaczek.