mansi Napisano 8 Czerwca 2013 Napisano 8 Czerwca 2013 Niedawno kupilem rower kross level z oponą Schwalbe Rapid Rob PP 26""x2.1 Po przejechaniu okolo 800 km przebiłem 3 razy koło (w tym dzis na trasie 130 km oba koła!!) To wydaje mi sie nienormalne gdyż w sezonie w ktorym zrobiłem około 6 tys km miałem zaledwie 2 przebicia na cienszej oponie 1.95!! Czy ja mam takiego pecha w tym roku czy to wina tej opony? sam już nie wiem, opony były dobrze napompowane. Ktoś ma jakieś doświadczenia z tymi oponami? jak często łapiecie gume?
beskid Napisano 8 Czerwca 2013 Napisano 8 Czerwca 2013 Trzeba napompować koło, zwrócić uwagę gdzie uchodzi powietrze. Zaznaczyć i szukać w tym miejscu czy coś nie jest nie tak z obręczą.
mansi Napisano 8 Czerwca 2013 Autor Napisano 8 Czerwca 2013 Trzeba napompować koło, zwrócić uwagę gdzie uchodzi powietrze. Zaznaczyć i szukać w tym miejscu czy coś nie jest nie tak z obręczą. z obiema obreczami byłoby coś nie tak? To jest przecież nowy rower, a pierwsze przebicie miałem po kilkunastu km!! Jak często Ty łapiesz?
beskid Napisano 8 Czerwca 2013 Napisano 8 Czerwca 2013 Jeśli przyczyną nie jest uszkodzenie przez szkło, lub inne ciało obce to gdzieś w kole jest przyczyna. Może coś nie tak jest z dętkami. Ja niestety nie mam talentu do łapania kapci. Bywały sezony gdzie wynik był wręcz zerowy a ostatnio po jednym na sezon ale wszystkie przypadki wyjaśnione więc wiadomo gdzie i na czym.
Fenthin Napisano 8 Czerwca 2013 Napisano 8 Czerwca 2013 Możliwość nr 1 - Pech. Możliwość nr 2 - Zbyt niskie ciśnienie. Możliwość nr 3 - Obecność ciał obcych wewnątrz koła. Możliwość nr 4 - Brak lub źle założona/dobrana taśma na obręcze. Możliwość nr 5 - Wadliwa dętka/opona/obręcz.
mansi Napisano 8 Czerwca 2013 Autor Napisano 8 Czerwca 2013 Możliwość nr 1 - Pech. Możliwość nr 2 - Zbyt niskie ciśnienie. Możliwość nr 3 - Obecność ciał obcych wewnątrz koła. Możliwość nr 4 - Brak lub źle założona/dobrana taśma na obręcze. Możliwość nr 5 - Wadliwa dętka/opona/obręcz. mozliwosc 2: cisnienie było takie jakie powinno być, na poprzednim rowerze jezdzilem z niższczym cisnieniem akurat molziwosc 3 po zmianie detki sprawdzam zawsze czy czegos tam nie ma mozliwosc 4 nie mam taśmy na obręcze-nigdy jej nie miałem i jakoś nie łapałem gum zbyt wiele możliwosć 5 wadliwa dętka-po złapaniu kapcia wymieniam dętki na inne- musiałyby byc 4 dętki wadliwe. Wadliwa opona? jaka to mialaby byc wada- obie opony bylyby wadliwe? tak samo z obręczami? czemu nowy rower miałby mieć.wadliwe opony lub obręcze (w dodatku obie) Jeszcze raz mowie ze jezdzilem na starym rowerze na cienszych oponach- przestarzałych tak ze juz dawno powinny byc wymienione i takich problemow nie miałem Może niech ktoś napisze jeszcze kto ma ten sam rower kross level- jak czesto łapie kapcie- bo jeśli ja mam je łapać raz na 200 km to chyba nie ma sensu jezdzic na rowerze
Terrqge Napisano 8 Czerwca 2013 Napisano 8 Czerwca 2013 No ale chyba analizowałeś przyczyny przebicia? Co to było? Szkła, kolce? Ja mam wrażenie że to zwyczajny pech, niektórzy mają większego. Kiedyś na trasie 131km złapałem 3 kapcie, 2 razy szkło i raz gwóźdź...
bzyko Napisano 8 Czerwca 2013 Napisano 8 Czerwca 2013 Znaczy się chcesz powiedzieć, że w tym krosie oryginalnie na obręczach wewnątrz nie ma taśmy. No to to jest przyczyna, bo taśma być powinna. Chyba, że Ty masz jakieś specjalne obręcze, ale osobiście nie spotkałem się z takimi.
Asce Napisano 8 Czerwca 2013 Napisano 8 Czerwca 2013 Załataj, przy następnym kapciu zaznacz pozycję opony i dętki, wtedy poszukasz w okolicach dziury co nie tak. Co do pecha... raz jeździ się pół roku, ale trafić się może w ciągu tygodnia kilkukrotne zdejmowanie któregoś z kół ;-)
mansi Napisano 8 Czerwca 2013 Autor Napisano 8 Czerwca 2013 No ale chyba analizowałeś przyczyny przebicia? Co to było? Szkła, kolce? Ja mam wrażenie że to zwyczajny pech, niektórzy mają większego. Kiedyś na trasie 131km złapałem 3 kapcie, 2 razy szkło i raz gwóźdź... Wlasnie nie za bardzo wiem jak przeanalizować- co było przyczyną- nie przypominam sobie żebym na coś najechał a w oponie nie został żaden gózdz np. Pech-mam nadzieje chociaz to bylby duzy pech A czy jesli znowu mi sie po 200 km zdarzy jakieś przebicie mam szanse reklamowac rower na gwarancji?
rybciasum Napisano 8 Czerwca 2013 Napisano 8 Czerwca 2013 a gdybyś się na rowerze wywracał co 100km też byś go reklamował?
mansi Napisano 8 Czerwca 2013 Autor Napisano 8 Czerwca 2013 a gdybyś się na rowerze wywracał co 100km też byś go reklamował? A gdybyś faktycznie miał coś nie tak z obręczami? W pecha 3 kapci na 800 km jeszcze może w jakiś sposób uwierze ale jesli zlapie kolejne 2 w ciągu nastepnych 500 km to już nie uwierze!! moze to nie moja wina akurat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Podejrzewam ze szans na reklamowanie nie ma ale po prostu pytam!!
pajak123 Napisano 8 Czerwca 2013 Napisano 8 Czerwca 2013 to,że w innym rowerze miałeś inne opony jak mówisz 1,95 to o niczym nie świadczy opona mniejsza mniejszy styk z drogą mniejsza szansa na przebicie, analogicznie wieksze szerokość opony wiekszy szanse na przebicie. Napisz coś wiecej jaka trasa gdzie użytkujesz akurat rower jak łapiesz kapcie itp. bo jeśli jedziesz ściezka rowerowa na której nic nie ma to owszem dziwne,ale jeśli użytkujesz rower w trudnym terenie etc to nie widze w tym nic dziwnego.Warto było by się też pokusić nawet o jakieś najtańsze opony z super marketu i zobaczyć czy dalej bedziesz tak łatwo łapał flaka bo jeśli tak to powinnieneś jeszcze raz sprawdzić to co mówili koledzy wyżej,jeśli natomiast nic nie będzie się działo to faktycznie trafiłeś na jakieś wadliwe
Fenthin Napisano 8 Czerwca 2013 Napisano 8 Czerwca 2013 Reklamować możesz zawsze. Pytanie, czy jest sens. Najpierw przydałoby się ustalić, gdzie tkwi problem. Jeździłeś na innych obręczach i na innych oponach, więc ciśnienie jak najbardziej może być powodem uszkodzeń. Jeszcze kwestia, o jakich ciśnieniach mowa i w jaki sposób pękają dętki. Poważnie, nie masz taśmy na obręczach? Istnieje takie pojęcie jak wada fabryczna. Nie widzę powodu, by miała omijać opony czy obręcze rowerowe. Wystarczy, że cała seria jest do bani i już rodzą się problemy.
pajak123 Napisano 9 Czerwca 2013 Napisano 9 Czerwca 2013 jeśli nie masz taśmy to raczej robisz burze w szkalnce wody jest spore prawdopodobieństwo,że to może być przyczyną tym bardziej sam podkreślasz,że w obu kołach łapiesz kapcie... możesz dla Swietego spokoju założyć taśmę na jedną obrecz i zobaczysz czy jest różnica względem drugiego koła bez taśmy
Mod Team sznib Napisano 9 Czerwca 2013 Mod Team Napisano 9 Czerwca 2013 Dziury były od zewnętrznej strony dętki czy wewnętrznej?
Sergi2012 Napisano 9 Czerwca 2013 Napisano 9 Czerwca 2013 Panowie, miałem podobny problem z przebijaniem dętek w swoim A2 2012. Na szczęście po dwóch kapciach wyeliminowałem problem. W moich obręczach po jakichś 200-300 km zaczęło coś "dzwonić" Jak zdjąłem taśmę byłem w szoku bo wypadł jeden aluminiowy kawałek w kształcie półksiężyca i kilka drobnych aluminiowych opiłków. Jak zacząłem przyglądać się obręczom od wewnętrznej strony to co w trzeciej dziurce był zadzior albo ten półksiężyc. Nazbierałem tego sporo. Szkoda że wyrzuciłem bo zamieściłbym fotkę. Po tym zabiegu przejechałem wiele km na tych obręczach. Później jednak zapragnąłem założyć do kół lżejsze dętki zwłaszcza że moje już miały po jednej łatce. Padło na maxxis'y ultralight. Na pierwszej jeździe dziura z tyłu :/ Wkurzyłem się jak cholera bo musiałem wracać z buta do domu. Winowajcą okazała się taśma która przetarła cienką dętkę. Zastąpienie oryginalnej taśmy zwykłą taśmą izolacyjną rozwiązało problem.
severian Napisano 9 Czerwca 2013 Napisano 9 Czerwca 2013 Zanim zaczniesz reklamować rower załóż taśmy na obręcze.Na 99% to jest przyczyną problemu.
mansi Napisano 9 Czerwca 2013 Autor Napisano 9 Czerwca 2013 Jednak problemem nie jest obręcz- oba wczorajsze przebicia były po stronie opony W jednym przypadku znalazłem w oponie az 2 kolce (mimo ze złapałem gume w miescie) - jeden uszkodził dętke. W drugim przypadku nie znalazłem "winowajcy" ale przebicie też było po stronie opony Wobec tego zostają 2 możliwosci- albo mam takiego pecha albo z tymi oponami coś jest nie tak
Terrqge Napisano 9 Czerwca 2013 Napisano 9 Czerwca 2013 Wlasnie nie za bardzo wiem jak przeanalizować- co było przyczyną- nie przypominam sobie żebym na coś najechał a w oponie nie został żaden gózdz np. Pech-mam nadzieje chociaz to bylby duzy pech A czy jesli znowu mi sie po 200 km zdarzy jakieś przebicie mam szanse reklamowac rower na gwarancji? Tu nie chodzi o przypominanie sobie, tylko o analizę od razu po przebiciu. Czyli kapeć i pierwsze co robisz po napompowaniu dętki to sprawdzenie w odniesieniu do wentyla miejsca w oponie, jeśli nie ma tam żadnego kolca czy szkła, ale jest np ślad to wiadomo, że coś musiało przebić i wylecieć, ale najczęściej można tam znaleźć różne skarby. Też mam a2 2012 i w tamtym sezonie przez 5kkm złapałem 2 kapcie. W tym sezonie zaledwie 1500km i już miałem na koncie 4, więc tutaj nie ma żadnej reguły.
mansi Napisano 9 Czerwca 2013 Autor Napisano 9 Czerwca 2013 Też mam a2 2012 i w tamtym sezonie przez 5kkm złapałem 2 kapcie. W tym sezonie zaledwie 1500km i już miałem na koncie 4, więc tutaj nie ma żadnej reguły. 4 w tym sezonie? czy razem? ok poczekam chociaz jesli kapec zdarza sie raz na 3 tys km (tak mialem wczesniej) to prawdopodobienstwo ze wydarzy sie 3 razy w ciągu 800 km wynosi 0,25%- więc pozostaje mieć nadzieje ze miałem takiego pecha
Terrqge Napisano 9 Czerwca 2013 Napisano 9 Czerwca 2013 4 w sezonie, aczkolwiek jednego dnia złapałem 2, jeden kolec, drugi szkło.
mansi Napisano 9 Czerwca 2013 Autor Napisano 9 Czerwca 2013 a co z tą opaską? Opaska faktyczniej jest- myslalem ze chodzi o jakąś inną wiekszą opaske Póki co kupilem właśnie dętke profex wypełniającą automatycznie dziury do 3mm. Dętka jest cięższa od zwykłych i 2x droższa ale kilka dodatkowych gramow w rowerze myśle nie zaszkodzi, co myślicie o takich wynalazkach?
adii22 Napisano 9 Czerwca 2013 Napisano 9 Czerwca 2013 Do bani są. Jeśli już to bezdętka albo jazda z wyższym ciśnieniem. U mnie po zmianie opon na Karmy 2 (3?) lata temu łapałem kapcie jak na zawołanie. Podniesienie nieznacznie ciśnienia rozwiązało definitywnie problem. A używałem różnych dętek, od szmat pokroju Maxxis Ultralight po klocowate CST czy Kendy. I na każdej przy zbyt niskim ciśnieniu łapałem kapciuszka. Masz talk w oponach ? Możesz zwyczajnie dętki przecierać przy hamowaniu/przyśpieszaniu. Wsyp talk i napisz czy jest różnica.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.