piotrekwiosla Napisano 8 Czerwca 2013 Napisano 8 Czerwca 2013 Witam, Pierwszy post na forum, warto się przywitac WITAM! Do dnia dzisiejszego byłem szczęśliwym posiadaczem takich oto kół: Cały zeszły sezon było ok. a dzisiaj pierwsza próba po 4 miesiącach piasta powiedziała stop... w sumie to chyba zapadki w bębenku ?? nie znam się na tym za bardzo bo kolarstwo dla mnie tylko formą treningu Objawy? praktycznie brak wolnego biegu... w lokalnym serwisie rowerowym powiedziano mi ,że takiej piasty sie nie rozbiera i ,że części do tego nie ma... Może ktoś z Was jednak wie jak temu zaradzic ? Pozdrawiam Piotr.
CzikO Napisano 8 Czerwca 2013 Napisano 8 Czerwca 2013 Witamy nowego użytkownika. Co do piasty to jej na tym zdjęciu nie widać ani nie wiadomo jaki to model. Może ktoś Ci odpowie na pytanie jeśli sam posiadał coś podobnego, ale wróżkami nie jesteśmy . Podaj jakieś numery, nazwę i dobre foto samej piasty.
tobo Napisano 8 Czerwca 2013 Napisano 8 Czerwca 2013 Oczywiście że tak powiedzieli, bo tak najłatwiej. Każda piasta jest rozbieralna skoro ktoś ją kiedyś złożył w fabryce. Taką jednak opinię może co najwyżej wydać serwis autoryzowanego sklepu Gianta, który od lat serwisuje rowery i części tej firmy. Jeśli rozsypał się mechanizm zapadkowy to trzeba piastę otworzyć. Jeśli sprzęgło jest klasyczne czyi mechanizm zapadkowy z dwoma czy trzema zapadkami - można coś dobrać. Problemem może być też pęknięta sprężynka napinająca zapadki - skoro nagle piasta przestała "trybić". Być może jest to jakiś specyficzny mechanizm (niektóre piasty mają zapadki w korpusie, np American Classic, inne mechanizm jak np w piastach DT), wtedy faktycznie może być to coś specjalnego - jednak zazwyczaj producenci rowerów nie robią sami kół i części do nich tylko zamawiają gotowe elementy u wyspecjalizowanych producentów części. Przykładami mogą być np Formula czy Joytech.