piotrekwiosla Napisano 8 Czerwca 2013 Napisano 8 Czerwca 2013 Witam, Pierwszy post na forum, warto się przywitac WITAM! Do dnia dzisiejszego byłem szczęśliwym posiadaczem takich oto kół: Cały zeszły sezon było ok. a dzisiaj pierwsza próba po 4 miesiącach piasta powiedziała stop... w sumie to chyba zapadki w bębenku ?? nie znam się na tym za bardzo bo kolarstwo dla mnie tylko formą treningu Objawy? praktycznie brak wolnego biegu... w lokalnym serwisie rowerowym powiedziano mi ,że takiej piasty sie nie rozbiera i ,że części do tego nie ma... Może ktoś z Was jednak wie jak temu zaradzic ? Pozdrawiam Piotr.
CzikO Napisano 8 Czerwca 2013 Napisano 8 Czerwca 2013 Witamy nowego użytkownika. Co do piasty to jej na tym zdjęciu nie widać ani nie wiadomo jaki to model. Może ktoś Ci odpowie na pytanie jeśli sam posiadał coś podobnego, ale wróżkami nie jesteśmy . Podaj jakieś numery, nazwę i dobre foto samej piasty.
tobo Napisano 8 Czerwca 2013 Napisano 8 Czerwca 2013 Oczywiście że tak powiedzieli, bo tak najłatwiej. Każda piasta jest rozbieralna skoro ktoś ją kiedyś złożył w fabryce. Taką jednak opinię może co najwyżej wydać serwis autoryzowanego sklepu Gianta, który od lat serwisuje rowery i części tej firmy. Jeśli rozsypał się mechanizm zapadkowy to trzeba piastę otworzyć. Jeśli sprzęgło jest klasyczne czyi mechanizm zapadkowy z dwoma czy trzema zapadkami - można coś dobrać. Problemem może być też pęknięta sprężynka napinająca zapadki - skoro nagle piasta przestała "trybić". Być może jest to jakiś specyficzny mechanizm (niektóre piasty mają zapadki w korpusie, np American Classic, inne mechanizm jak np w piastach DT), wtedy faktycznie może być to coś specjalnego - jednak zazwyczaj producenci rowerów nie robią sami kół i części do nich tylko zamawiają gotowe elementy u wyspecjalizowanych producentów części. Przykładami mogą być np Formula czy Joytech.
piotrekwiosla Napisano 8 Czerwca 2013 Autor Napisano 8 Czerwca 2013 Hej, Cieszę się ,że i Wy nie pogrzebaliście mojej piasty na starcie Jutro z rana zrobię zdjęcie przy świetle dziennym i wstawię
twojastara Napisano 8 Czerwca 2013 Napisano 8 Czerwca 2013 giantowskie piasty ext byly produkowane przez duze fabryki tajwan/chrl typu joytec/novatec - mimo, ze same kolnierze moga wygladac kosmicznie (sa w koncu pod super szerokie karbonowe szprychy), to wnetrznosci powinny byc dosc retro - zblizone do koncepcji shimano, z tym ze do odkrecenia bebenka jest potrzebny specyficzny klucz (chociaz warto to jeszcze sprawdzic - imbu 10); z innej bajki - w pl wlasnie duzo latwiej o warsztat ktoremu sie bedzie chcialo takie rzeczy naprawiac; w uk uszkodzone kola wywalalismy od razu na smietnik ...
piotrekwiosla Napisano 9 Czerwca 2013 Autor Napisano 9 Czerwca 2013 Witam, Próbowałem zrobic zdjęcie, ale aparat kiepski :/ fota z neta:
piotrekwiosla Napisano 13 Czerwca 2013 Autor Napisano 13 Czerwca 2013 Witam, Koło poszło do serwisu w Toruniu, piastę rozebrano, złożono i ??? Chodzi jak gdyby nigdy nic a w Wałczu mówili ,że się nie da.... Temat raczej zakończony pozdrawiam
tobo Napisano 13 Czerwca 2013 Napisano 13 Czerwca 2013 To chyba logiczne - jak złożyli w fabryce to rozłożyć też się da W niektórych serwisach nie chce się pracownikom bawić w naprawianie mało popularnych rozwiązań - przy braku części czasami jest problem by wycenić koszt usługi, która ostatecznie nie została wykonana.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.