Kender Napisano 8 Czerwca 2013 Napisano 8 Czerwca 2013 Mam takie pytanie: Mam fotelik, "wiszący" na dwóch prętach, trochę nad tylnym kołem. Z powodu nóg opadających poniżej linii koła nie bardzo mogę z tyłu wieźć sakwy. Planowałem więc albo obładowanie przodu, albo przyczepkę na bagaż... Aż dziś, w Realu, natknąłem się na książkę "Podręcznik przygody rowerowej", gdzie zobaczyłem takie zdjęcie: Wyraźnie sakwy wiszą znacznie dalej niż normalnie. Wygląda to na rozsądne rozwiązanie - przynajmniej część bagażu zmieścić z tyłu. Czy to jest mocowane na jakimś specjalnym bagażniku? I czy taki jest na rynku, czy to własnoręczna przeróbka? można by pewnie dospawać / dokręcić kilka poziomych prętów, natomiast to pewnie znacznie osłabiłoby konstrukcję, prawda?
mklos1 Napisano 8 Czerwca 2013 Napisano 8 Czerwca 2013 Dokręcić kilku prętów nie można od tak sobie. Wysunięcie sakw do tyłu zmienia rozkład działania sił na bagażniku, będzie to problemem, szczególnie, gdy sakwy będą obciążone. Jeżeli pręty będą za słabe może to doprowadzić do ich złamania. Czy autor podręcznika pokazuje jak wygląda mocowanie tych sakw?
Kender Napisano 8 Czerwca 2013 Autor Napisano 8 Czerwca 2013 Czy autor podręcznika pokazuje jak wygląda mocowanie tych sakw? Właśnie nie. To jest ot, jedno zdjęcie (pośród kilku czy kilkunastu) w okolicy rozdziału, gdzie napisane jest o tym, jak różni ludzie pakują bagaż. Nie ma do niego ani słowa osobnego komentarza, stąd pytam na forum Właśnie zmiany rozkładu sił się najbardziej obawiam. Może ew. przedłużenie przednich prętów, tych mocujących do ramy, przesunie mi bagażnik do tyłu? (Ale wtedy nie będzie on poziomo, tylko pod kątem do podłoża i znów rozkład sił się zmieni...) Czy nie ma systemu mocowania sakw jakoś "nisko" na tył? tak, żeby ich środek ciężkości leżał mniej więcej tam gdzie piasta, a nie powyżej? Może przy czymś takim dałbym radę połączyć to z fotelikiem...
mklos1 Napisano 8 Czerwca 2013 Napisano 8 Czerwca 2013 Ja bardziej bym się obawiał o wytrzymałość tych dodatkowych prętów, a w szczególności okolic miejsca ich mocowania.
dovectra Napisano 8 Czerwca 2013 Napisano 8 Czerwca 2013 nie jest to bezpieczne rozwiązanie, patrz środek ciężkości, lepiej na przód zarzucić porządny lowrider, będzie stabilniej
robertrobert1 Napisano 8 Czerwca 2013 Napisano 8 Czerwca 2013 ale właśnie, @dovectra chce zakładać sakwy na low-ridera. Oto moja propozycja... załóż low-ridera do frontowych sakw wkładaj najcięższe rzeczy Z kawałka 2 mm blachy zrób adapter do mocowania tylnego bagażnika. Jeśli masz na tylnym trójkącie po 2 otwory czyli mocowanie na bagażnik i mocowanie na błotniki to taka operacja sie uda. Możesz śmiało w ten sposób odsunąć bagażnik o 10 cm Do tylnych sakw wkładaj lekkie rzeczy. Mam takie mocowanie zrobione więc wrzucę ci fotkę.
Kender Napisano 8 Czerwca 2013 Autor Napisano 8 Czerwca 2013 Alternatywą jest zamocować na normalnym bagażniku (tylko w miarę wąskim i bez uniesionego przodu czy tyłu) spreparowane specjalnie sakwy - z niskimi komorami, spuszczone na pasach poniżej chwytów na nogi z fotelika. Tylko, że oznacza to szycie sakw, co pewnie jest bardziej praco/czasochłonne niż przeróbka mocowania bagażnika - i do tego rezygnuję z trwałości gotowych sakw Oraz właśnie znalazłem coś takiego jak RearRider - http://www.starbike.com/p/HEBIE-RearRider-26-28-black-0125-E1-4450-en (cena trochę bandycka w tym sklepie). Nie jestem pewien jak z dopasowaniem standardowych sakw do takiego bagażnika, ale być może to jest jakieś rozwiązanie :-)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.