Skocz do zawartości

[Kolarka] Przebudowa roweru


Pawian1993

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od pewnego czasu jestem posiadaczem roweru szosowego który lata swojej młodości ma już dawno za sobą. Od zawsze marzyła mi się starsza kolarka na nowszych częściach, dlatego mam do was kilka pytań.

1. Czy opłaca się w taki rower inwestować?

2. Jakich części musiałbym szukać, żeby wszystko do siebie pasowało i dało się bezpiecznie jeździć?

3. Rower posiada osprzęt: Manetki(Weinmann, Szczęki Hamulcowe(Altenburger Brilliant), Tylnia oraz przednia przerzutka(Sachs), Manetki na dolnej rurze ramy(Sachs)- jest ktoś w stanie udzielić mi informacji na temat tych firm? W jakich rowerach były stosowane, jaka to była półka cenowa itp.

 

Chcąc wymienić koła na Shimano WH-RS10, zaprowadziłem rower do serwisu, lecz tam dowiedziałem się, że mój widelec jest niestety za wąski oraz (ośka-śruba) jest innej grubości, więc niemożliwa jest wymiana. Dlatego mam do was pytanie, istnieją jakieś koła nowszego typu, które "weszłyby" do mojego roweru. Rozmiar jaki jest napisany na oponach to: 32-630 (27x1i 1/4) C-77-12

 

Jeśli chodzi o budżet to jak najniższy, ale żeby wszystko ze sobą współgrało

 

Fotka roweru: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7b535d08199e78a1.html

 

Proszę o pomoc, z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sachs to taka raczej srednia polka kiedys byla, kiedys taki standard :) w europejskich roweruch.

Ja do czegos podobnego na tym osprzecie kupilem kolo na przod na piascie shimano Sora bo stare bylo w rozmiarze 27 cali i mialem problem dobrac waska opone. Tylne bylo standardowe 700c, zmienione przez bylego wlasciciela. Wez widelec albo stare kolo do sklepu i moze cos dobiora.

Zalezy na ile chcesz miec nowoczesny rower albo oryginalny.

Robiac remont wymienilem i nasmarowalem lozyska, linki, wyczyscilem lancuch i zebatki, wymienilem sztyce na dluzsza, siodelko na wygodniejsze i nieplastikowe az tak i ogolnie polerka aluminiowych czesci. Wszystko oprocz przedniego kola zostawilem takie, jak bylo oryginalne. Hamulce tez mam weinmann, na tym nowym kole hamuje super, na starym troche spowalnia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest raczej stary turystyk niz sportowa szosa; 

zmienisz kolka na 700c i juz potrzebujesz hampli o wiekszym zasiegu, dolicz linki, pancerze, koncowki, no i oponki oczywiscie... pewnie starego wolnobiegu nie odkrecisz bo potrzeba klucza maillarda czy innej reginy, wiec dochodzi wolnobieg + nowy lancuch - gladko wyskakujesz z 4 stowek

 

samych korb wymienic nie mozesz - bedziesz potrzebowal takze nowej osi suportowej - ze 150pln nie twoje;

 

itd itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...