Skocz do zawartości

[wymiana amortyzatora]Z Suntour XCT na Suntour XCR LO


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

zapewne moje pytanie będzie dla wielu z Was idiotyczne jednak mam dylemat, który chciałbym dzisiaj rozwiązać i jak najszybciej zamówić nowy widelec, żeby przed weekendem go dostać.

 

Otóż w moim rowerze w którym powoli wszystko zmieniam, tj. Rockrider 5.1 widelec ma dziwną konstrukcję. Po odkręceniu wszystkiego na górze jak i na dole mufy ramy są tak jakby pierścienie z kulkami. Dodatkowo w rurze widelca jest gwiaździste mocowanie headseat'a. Czy te gwiaździste mocowanie dostanę razem z nowym widelcem? No i co z tymi pierścieniami? Będą pasowały do standardowego widelca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak będą pasowały- to są stery. Lepiej ułóż sobie je w takiej kolejności jak wyjąłeś, bo potem będziesz miał problem. W nowym amorze nie dostaniesz gwiazdki, to po pierwsze a po drugie na pewno będziesz miał za długą rurę sterową, która będziesz musiał przyciąć na odpowiednią długość (taka jaka Ci pasuję). Potem musisz nabić gwiazdkę oraz pierścień 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da radę piłką. Nawet samym brzeszczotem. DO wyrównania zawsze można użyć choćby pilnika. Idealnie prosto być nie musi, ale ważne, żeby było przycięte na odpowiednią długość. Najlepiej utnij dokładnie tak samo jak stary widelec. Gwiazdkę kup nową, a dolny konus ściąg ze starego widelca. W widelcu przy konusie są specjalne wyżłobienia, żeby [podważyć konus śrubokrętem płaskim. Powinien zejść bez większych problemów. Na nowy widelec konus nabij rurą o odpowiedniej średnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz mieć przed weekendem to zamawiaj już, bo amortyzator będzie pasował. Musisz zakupić gwiazdkę w sklepie. Wbijesz ją w nową rurę sterową, ale dopiero po skróceniu! Potem musisz wybić bieżnię ze starego amortyzatora. Z tym możesz mieć problem lekki i musisz uważać, ale dasz radę. Będzie ciężko. Musisz to robić równo z każdej strony i uważać, żeby nie połamać i nie wygiąć. Potem poskładaj tak jak to było w starym. Zwróć uwagę, że wszystkie elementy muszą być założone i nic nie powinno zostać. Ważne jest też umiejscowienie łożysk odpowiednią stroną. Piłką, czy czymś tam spokojnie przytniesz rurę i nie zapłacisz nic. Równo musi być, ale nie super równo. Potem wyrównaj i wyszlifuj powierzchnię pilnikiem, żeby nie miało ostrych krawędzi po cięciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Bieżnia ze starego amortyzatora??

 

Ogólnie ten stary cały wyjąłem, sporo się poprzestawiało i był problem ze złożeniem na stałe, ale po mocniejszym ściśnięciu dało radę.

 

Wiem, że ten amortyzator jest dosyć miękki, ale ważę tylko 63kg, więc będę miał w końcu amortyzator, którzy działa... Zainwestowałbym w coś lepszego, ale nie stać mnie na równoległą wymianę hamulców na tarczowe i kół na nowe. Niestety to w kolejnym sezonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Bieżnia ze starego amortyzatora??

 

Tak, zobaczysz jak nowy przyjdzie, że czegoś brakuje, a na starym to jest. Musisz to zdjąć i nabić równo na nowy.

 

 

Ogólnie ten stary cały wyjąłem, sporo się poprzestawiało i był problem ze złożeniem na stałe, ale po mocniejszym ściśnięciu dało radę.

 

Nie rozumiem tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś musiałem niedokładnie złożyć, jakaś podkładka czy coś takiego i rura widelca lekko się ruszała.

 

Chwilowa awaria internetu nie przeszkodziła w zamówieniu widelca. Mam nadzieję na trochę zabawy jeszcze w tym tygodniu. Podejrzewam, że tak źle nie będzie. Byłem mocno zdumiony tym, że rura widelca i praktycznie każde miejsce było bardzo ładnie przesmarowane i schodziło z łatwością. A to rower mocno budżetowy, chociaż obecnie poza amortyzatorem tylko szczegóły zostały z oryginału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Coś musiałem niedokładnie złożyć, jakaś podkładka czy coś takiego i rura widelca lekko się ruszała

 

 

Zapewne przyciąłeś rurę sterowa na równo z mostkiem. Rura sterowa powinna byc przycięta na 3mm poniżej górnej krawędzi mostka. Wtedy kapsel złapie gwiazdkę i odpowiednio dociśnie stery. Wówczas nie będzie luzów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie będę podawał nazwy sklepu ale mam niezłe przeboje z zamawianiem XCR. Najpierw czekałem tydzień na wysyłkę, potem okazało się, że białego LO nie mają, zaproponowali LOD, mówie ok dopłace, a teraz przysłali RLD bez manetki...

 

chyba, że to normalne, że bez manetki się sprzedaję, ale na allegro jakoś nie widać samych manetek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedzieli, że doślą, a więc czas zamontować nowy amortyzator. No i sprawdziło się to co pisaliście, nie sposób zbić bieżni ze starego. Zastanawiam się czy skorzystac z serwisu gdzie chcą za to 10zł... i nie wiadomo czy od ręki, bo dużo klientów czy kupić większy śrubokręt płaski, żeby może coś szerszego wsadzić w szczelinę i tłuc młotkiem.

 

Albo jeszcze skorzystać z serwisu Decathlonu za 30zł, ale wątpię, żeby i też ucinali rurę sterową i znając życie trwałoby to tydzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...