niko98 Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 witam posiadam stary rower miejski i on ma hamulce cantliever, czy mozna je zmienic na normalne hamulce v brejk lub jakies hamulce do kolarzowki? pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cienkun Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Spokojnie możesz wymieniać na dowolne V-ki, na szosowe już może być ciężko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niko98 Napisano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Spokojnie możesz wymieniać na dowolne V-ki, na szosowe już może być ciężko. to trzeba bedzie wymienieniac: klamki,pancerze,link i oczywiscie hamulce tak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Każde V-ki założysz z powodzeniem tylko musisz wymienić też linki, pancerze (oczywiste) i może też być konieczna wymiana klamek (jeśli masz stare plastikowe to nie zastanawiaj się nawet). W hamulcach canti klamki ciągną mniej linki za to mocniej niż w V-kach, gdzie potrzeba mniej siły i więcej ciągu. W rezultacie mogą słabo hamować po prostu bez wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niko98 Napisano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 ok dzieki juz wszystko wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekw Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 wymiana linek i pancerzy nie jest koniecznością, ale jak są zużyte, to warto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niko98 Napisano 5 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 wymiana linek i pancerzy nie jest koniecznością, ale jak są zużyte, to warto tak wiem :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 W hamulcach canti klamki ciągną mniej linki za to mocniej niż w V-kach, gdzie potrzeba mniej siły i więcej ciągu. W rezultacie mogą słabo hamować po prostu bez wymiany.Raczej za mocno bez właściwej modulacji. Chyba, że zakładasz krzywe obręcze i regulację hamulców, żeby nie ocierały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plewan Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 Witam Podepne się pod temat aby nie zakładać nowego. Skoro z tematu wynika jasno że na "V-ki" wymienie bez problemu to mam takie pytanie: Czy "V-ki" są lepsze od cantliever? posiadam 17 letnie cantliever Shimano Deore LX i ostatnio zjeżdzając z dość sporej górki zaczęło brakowac mi sił w przedramieniu na hamowanie . Zużyły się? czy lepiej kupić same klocki?. Jeśli "V-ki" są lepsze to możęcie mi polecić jakieś hamulce? może te same Deore LX ale nowe? lub cos innego? Oczywicie zamierzam coś zrobić z hamulcem przednim - tylny zostaje. Proszę o pomoc i ewentualnie jakieś linki na allegro albo do jakiegoś sklepu rowerowego. jeśli będzie koniecznośc wkleje zdjecie obecnego hamulca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekw Napisano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 Z klockami do v-ek jest problem, a w zasadzie mały wybór. Prawidłowo wyregulowane cantlivery nie są gorsze od v-ek wg mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plewan Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 " Witam Podepne się pod temat aby nie zakładać nowego. Skoro z tematu wynika jasno że na "V-ki" wymienie bez problemu to mam takie pytanie: Czy "V-ki" są lepsze od cantliever? posiadam 17 letnie cantliever Shimano Deore LX i ostatnio zjeżdzając z dość sporej górki zaczęło brakowac mi sił w przedramieniu na hamowanie . Zużyły się? czy lepiej kupić same klocki?. Jeśli "V-ki" są lepsze to możęcie mi polecić jakieś hamulce? może te same Deore LX ale nowe? lub cos innego? Oczywicie zamierzam coś zrobić z hamulcem przednim - tylny zostaje. Proszę o pomoc i ewentualnie jakieś linki na allegro albo do jakiegoś sklepu rowerowego. jeśli będzie koniecznośc wkleje zdjecie obecnego hamulca " Czy ktoś jeszcze moze się wypowiedziec ? Byłbym wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 Nie wiem co to znaczy spora górka ale u mnie na wielokilometrowych zjazdach problem wyeliminowały tarcze. Nie spodziewał by się jakiejś istotnej poprawy po przejściu na V-ki. Ja przynajmniej takiej różnicy nie odczułem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 To chyba przechodziłeś z dziadowskich canti na dziadowskie v-ki. Różnica między dobrym cani a v-ką jest ogromna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 Nie bez powodu gdy shimano pokazało v'ki to cantilevel niemal z roku na rok zostało całkowicie wyparte z normalnych rowerów MTB ... Aby poczuć różnicę musisz wymienic hamulce w komplecie z klamkami ... W starszych ramach istnieje problem sztywności tylnego trójkąta ... V'ki zwyczajnie rozpychają widełki co robi wrażenie miękkiej klamki i może być konieczne założenia "podkowy". pozdro TapaTalknięte z Andka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 Powodem podstawowym moim zdaniem był fakt niemożliwości prawidłowego ustawienia canti. Po prostu mało osób to potrafiło prawidłowo zrobić. @Piksel być może wiązały się moje spostrzeżenia z faktu korzystania z canti w mało wymagającym terenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plewan Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 No i nie wiem co myśleć Cantki mam ustawione idealnie ale po zjeździe 10-15min z Skrzyczne do Zimnika musiałem robić dwie przerwy. Klamki mam nowe (3 tyg temu wymienione) tak jak niemal cały osprzet, pozostały mi do wymiany pedały, hamulce i opony (foto rower) Wymieniać czy nie wymieniać na V-ki ? no i co to jest "podkowa" ? z góry dziekuje za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 Masz myśleć, że i V-ki i canti na poważna jazdę po górach będą nadal sprawiały kłopoty. Podkowa to taki patent http://allegro.pl/podkowa-usztywniajaca-v-brake-i3137373285.html I wymień jak już się zdecydujesz obydwa a nie tylko przód. W górach bardzo często to właśnie tył staje się podstawowym a przód pomocniczym. Wymiana tylko przodu jest bezcelowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plewan Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 Moje ostatnie pytanie.. czy możliwe jest to że przy "tamtym" zjeździe miałem nowe obręcze i stare klocki, które się nie dotarły do nowej "felgi" i dlatego tak kiepsko hamowały? Wobec podzielonych zdań raczej pozostane przy cantkach, skoro nie ma sensu wymiany na "V-ki".. wydam "stówe" i może to nic nie zmienić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekw Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 Nie bez powodu gdy shimano pokazało v'ki to cantilevel niemal z roku na rok zostało całkowicie wyparte z normalnych rowerów MTB nazwijmy to marketingiem, a może budowaniem potrzeb klienta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 Dla ciebie to marketing . Jeździłem na canti i szukałem idealnego zestawu ... Różne klocki, rożne klamki i dopiero wymiana a v'ki zadowoliła mnie w zupełności jeżeli mowa o hamulcu obręczowym ... V'ki sa zdecydowanie mocniejsze ... jednak maja ta samą wadę co canti jeżeli mowa o górach i jeździe w kiepskich warunkach pogodowych .... To nadal "gumowy" klocek trący o obręcz w dzisiejszych czasach najczęściej alu ... Pozdro TapaTalknięte z Andka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 Zmieniłem jakieś badziewne canti w zimówce na najtańsze v-ki za kilkanaście złotych za hamulec, klamka została plastikowa, klocki zmieniłem bo się zjechały w oka mgnieniu ale teraz tez jakieś tanie są. Jak dla mnie rewelacja, regulacja łatwiejsza, siła hamowania zdecydowanie lepsza. W trekkingu mam tarczówki ale jeśli chodzi o tanie rozwiązanie to v-ki biją canti na głowę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.