panmarcepan Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 Dzień Dobry Przymierzam się do wymiany amortyzatora w swoim rowerze Kross Crow Meadow http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/588/Kross.Crow.Meadow/ I tak chciałem się zapytać o rozmiar. Przeglądając oferty kupna widzę coś takiego:28 cali / 28,6 mm (1-1/8 cala) / długość rury sterowej 180 mm / gwint 55 mm / skok 63 mm / piwoty No i interesuje mnie co oznacza to 1-1/8 cala (bo widzę, że są 1 calowe też - to jest jego grubość?)Długość rury sterowej to rozumiem, że chodzi o długość samej rurki do rozwidlenia amortyzatora? A gwint? Czy to jest zależne od rodzaju sterów jakie kupie - bo je też pewnie wymienie odrazu. Skok to zapewne jak głęboko się amortyzator ugnie i tutaj i większy skok nie powoduje zmian wielkości amortyzatora, gdyż tu się proporcje będą zmieniały w dolnej jego części. Pivoty to na v-brake'i czyli musi mieć. Tak więc o ile tą długość rury sterowej mogę zmierzyć przykładając miarkę od góry do rozwidlenia, to interesuje mnie te 1-1/8 cala? Czy to mogę zmierzyć jakoś bez rozbierania amora? Ewentualnie czy ktoś się orientuje jaki rozmiar amortyzatorów Kross daje do swoich rowerów crossowych? Czy może po prostu wszystkie rowery obecnie mają 1-1/8 cala? Czy kupując stery też muszę na coś zwrócić uwagę? Za wszelkie inne uwagi będę bardzo wdzięczny! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 Masz 1 1/8" teraz to jest raczej standard, starsze rowery miały rury sterowe o średnicy 1". Rurę sterową w nowym amortyzatorze trzeba przyciąć na odpowiednią długość do Twojego roweru. Gwint jest Ci nie potrzebny zupełnie bo masz stery typu ahead, a kupując nowe musisz wiedzieć czy masz zintegrowane czy półzintegrowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panmarcepan Napisano 3 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 Stery mam Cane Creek VP-A71: Czyli rozumiem, że to są stery półzintegrowane? W sumie to nie wiem czy je wymieniać gdyż jedyne co z nimi nie tak, to uszczelka pękła i bród może lecieć do środka. Może zaimprowizować i po prostu gumką je uszczelnić? Czy rurę sterową przytne przycinakiem do rur miedzianych? Widzę, że takie już można dostać za kilkadziesiąt złotych, a zawsze się może przydać na przyszłość Czy w jakiś specjalny sposób muszę przyciętą końcówkę wykończyć czy po prostu zostawić jaka tam wyjdzie po przycięciu? Ewentualnie jakbym zdecydował się wymieniać stery to czy mogę wziąć takie bez gwiazdki z kapslem: http://www.cyklotur.com/czesci/stery-rowerowe/a-head/1-1-8/p,komplet-sterowy-mtb-fsa-zs-4d-wewnetrzny-1-1-8-bez-gwiazdki-z-kapslem-wysokosc-15-82-117-9mm-stalowe-miski-o-wysokosci-11-3mm-wciskane-na-glebokosc-9mm-do-glowki-ramy-fsa,35572.htmli wykorzystać gwiazdkę z kapsem, którą mam od obecnych sterów? Dzięki za podpowiedzi Amortyzatora jeszcze w rowerze nie wymieniałem, więc zawsze coś nowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 No tak to są półzintegrowane, możesz wziąć bez gwiazdki i będzie pasować. Tylko możesz mieć problem z wybiciem gwiazdki ze starej rury i wbiciem jej w nową. Nie możesz jej uszkodzić, a i słyszałem, że samodzielne nabijanie może być kłopotliwe.Czy ten przecinak da sobie radę ze stalą to pojęcia nie mam. Wykończone cudownie być nie musi ważne jest, żeby koniec rury był w miarę prostopadły do osi, a zadziory możesz sobie okrągłym pilnikiem usunąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panmarcepan Napisano 3 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 Do póki nie spróbuję to się nie przekonam czy kłopotliwe Dzięki za rady, naprawdę pomogły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 No tak to są półzintegrowane, możesz wziąć bez gwiazdki i będzie pasować. Qurwa chłopie, pisz tylko o tym, o czym masz pojęcie Ewentualnie jakbym zdecydował się wymieniać stery to czy mogę wziąć takie bez gwiazdki z kapslem: http://www.cyklotur.com/czesci/stery-rowerowe/a-head/1-1-8/p,komplet-sterowy-mtb-fsa-zs-4d-wewnetrzny-1-1-8-bez-gwiazdki-z-kapslem-wysokosc-15-82-117-9mm-stalowe-miski-o-wysokosci-11-3mm-wciskane-na-glebokosc-9mm-do-glowki-ramy-fsa,35572.html i wykorzystać gwiazdkę z kapsem, którą mam od obecnych sterów? W żadnym wypadku nie bierz tych sterów Jeśli chcesz zmieniać, to na stery tego typu : http://www.cyklotur.com/czesci/stery-rowerowe/a-head/1-1-8/p,stery-airplane-accent,16803.html Ponieważ stery które masz to stery klasyczne a-head , a nie stery pólzintegrowane Dzięki za rady, naprawdę pomogły Dzięki za co, za wprowadzenie w błąd ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.