Skocz do zawartości

[Amortyzator] Rozmiar amortyzatora 28" ?


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień Dobry

 

Przymierzam się do wymiany amortyzatora w swoim rowerze Kross Crow Meadow http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/588/Kross.Crow.Meadow/

 

I tak chciałem się zapytać o rozmiar. Przeglądając oferty kupna widzę coś takiego:
28 cali / 28,6 mm (1-1/8 cala) / długość rury sterowej 180 mm / gwint 55 mm / skok 63 mm / piwoty

 

No i interesuje mnie co oznacza to 1-1/8 cala (bo widzę, że są 1 calowe też - to jest jego grubość?)
Długość rury sterowej to rozumiem, że chodzi o długość samej rurki do rozwidlenia amortyzatora?

A gwint? Czy to jest zależne od rodzaju sterów jakie kupie - bo je też pewnie wymienie odrazu.

 

Skok to zapewne jak głęboko się amortyzator ugnie i tutaj i większy skok nie powoduje zmian wielkości amortyzatora, gdyż tu się proporcje będą zmieniały w dolnej jego części.

Pivoty to na v-brake'i czyli musi mieć.

 

Tak więc o ile tą długość rury sterowej mogę zmierzyć przykładając miarkę od góry do rozwidlenia, to interesuje mnie te 1-1/8 cala? Czy to mogę zmierzyć jakoś bez rozbierania amora? Ewentualnie czy ktoś się orientuje jaki rozmiar amortyzatorów Kross daje do swoich rowerów crossowych? Czy może po prostu wszystkie rowery obecnie mają 1-1/8 cala? 
Czy kupując stery też muszę na coś zwrócić uwagę?

 

Za wszelkie inne uwagi będę bardzo wdzięczny! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz 1 1/8" teraz to jest raczej standard, starsze rowery miały rury sterowe o średnicy 1".

Rurę sterową w nowym amortyzatorze trzeba przyciąć na odpowiednią długość do Twojego roweru.

Gwint jest Ci nie potrzebny zupełnie bo masz stery typu ahead, a kupując nowe musisz wiedzieć czy masz zintegrowane czy półzintegrowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stery mam Cane Creek VP-A71:

vp_a71_headset_1.jpg

 

Czyli rozumiem, że to są stery półzintegrowane? W sumie to nie wiem czy je wymieniać gdyż jedyne co z nimi nie tak, to uszczelka pękła i bród może lecieć do środka. Może zaimprowizować i po prostu gumką je uszczelnić?

Czy rurę sterową przytne przycinakiem do rur miedzianych? Widzę, że takie już można dostać za kilkadziesiąt złotych, a zawsze się może przydać na przyszłość :)

Czy w jakiś specjalny sposób muszę przyciętą końcówkę wykończyć czy po prostu zostawić jaka tam wyjdzie po przycięciu?

 

Ewentualnie jakbym zdecydował się wymieniać stery to czy mogę wziąć takie bez gwiazdki z kapslem: http://www.cyklotur.com/czesci/stery-rowerowe/a-head/1-1-8/p,komplet-sterowy-mtb-fsa-zs-4d-wewnetrzny-1-1-8-bez-gwiazdki-z-kapslem-wysokosc-15-82-117-9mm-stalowe-miski-o-wysokosci-11-3mm-wciskane-na-glebokosc-9mm-do-glowki-ramy-fsa,35572.html
i wykorzystać gwiazdkę z kapsem, którą mam od obecnych sterów?

 

Dzięki za podpowiedzi :) Amortyzatora jeszcze w rowerze nie wymieniałem, więc zawsze coś nowego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak to są półzintegrowane, możesz wziąć bez gwiazdki i będzie pasować. Tylko możesz mieć problem z wybiciem gwiazdki ze starej rury i wbiciem jej w nową. Nie możesz jej uszkodzić, a i słyszałem, że samodzielne nabijanie może być kłopotliwe.
Czy ten przecinak da sobie radę ze stalą to pojęcia nie mam. Wykończone cudownie być nie musi ważne jest, żeby koniec rury był w miarę prostopadły do osi, a zadziory możesz sobie okrągłym pilnikiem usunąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak to są półzintegrowane, możesz wziąć bez gwiazdki i będzie pasować.

Qurwa chłopie, pisz tylko o tym, o czym masz pojęcie :down:

 

Ewentualnie jakbym zdecydował się wymieniać stery to czy mogę wziąć takie bez gwiazdki z kapslem: http://www.cyklotur.com/czesci/stery-rowerowe/a-head/1-1-8/p,komplet-sterowy-mtb-fsa-zs-4d-wewnetrzny-1-1-8-bez-gwiazdki-z-kapslem-wysokosc-15-82-117-9mm-stalowe-miski-o-wysokosci-11-3mm-wciskane-na-glebokosc-9mm-do-glowki-ramy-fsa,35572.html

i wykorzystać gwiazdkę z kapsem, którą mam od obecnych sterów?

 

 

W żadnym wypadku nie bierz tych sterów :excl: Jeśli chcesz zmieniać, to na stery tego typu :

http://www.cyklotur.com/czesci/stery-rowerowe/a-head/1-1-8/p,stery-airplane-accent,16803.html

Ponieważ stery które masz to stery klasyczne a-head , a nie stery pólzintegrowane :bye2:

 

 

Dzięki za rady, naprawdę pomogły :)

 

Dzięki za co, za wprowadzenie w błąd ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...