indigo1980 Napisano 8 Maja 2006 Napisano 8 Maja 2006 siemano, mialem dluuuuga przerwe w jezdzeniu, ostatni raz mialem rower 10 lat temu - wtedy po kazdej jezdzie czyscilem i odtluszczalem lancuch i przerzutki jakas benzyna lakowa czy czyms takim, popacialem wszystko troche jakims smarem i bylo ok (przynajmniej wtedy dla mnie jako 16 letniego malo swiadomego "bikera") Teraz od niedawna posiadam dwa kółka i jako juz nieco bardziej swiadomy 26 letni kolo pretendujący do miana bikera chcialbym naprawde porzadnie zadbac o rower. W miedzyczasie troche sie w temacie pozmienialo: dziesiatki smarow, odtluszczaczy, czyscidelek itp i tyle samo opini jak to wszystko stosowac. Co np. powiniennem robic po kazdym wypadzie (jezdze raczej turystycznie po asflacie, ale zdarzy sie jakis piach, blocko itp) ? Czego uzyc do czyszczenia i odtluszczenia lancucha, koronek, przerzutek? co jazde mam odtluscic i nasmarowac lancuch/koronki/przerzutki, smarem stalym czy plynnym? samych finishline'ow jest kilka rodzajów :/ A czy inne czesci jak piasty, suport, stery tez mam zapuszczac co jakis czas jakims olejem? W sumie najmniej jestem pewien co powiniennem smarowac smarem gestym, stalym, a co plynnym. Chcialbym po prostu zaopatrzyc sie w jakis podstawowy zestawik srodkow do konserwacji i umiec ich uzywac odpowiednio i w dobrej kolejnosci dzieki!
maczan Napisano 17 Maja 2006 Napisano 17 Maja 2006 To jest teks z jakiejś stronki z poradami...niestety nie pamiętam jakiej bo po prostu sobie go skopiowałem.. Używając rower, należy utrzymywać go w dobrym stanie technicznym i pamiętać o systematycznym czyszczeniu... Rower należy czyścić co najmniej po przejechaniu - 200 km, a każdorazowo po jeździe w czasie deszczu. Zalecane jest gruntowne czyszczenie roweru na początku i końcu sezonu. Zabrudzenia usuwa się mokrą gąbką lub szmatką często przepłukiwaną w wodzie. Nie należy czyścić roweru na sucho, gdyż może to spowodować rysy. Wymyty rower wycieramy do sucha czystą szmatką. Części lakierowane i chromowane roweru należy konserwować przeznaczonymi do tego środkami. Pokrycie siodełka z tworzywa sztucznego, myje się wodą z dodatkiem mydła i po spłukaniu wodą wyciera do sucha. (Nie należy używać rozpuszczalników benzynowych, nitro itp.). Podczas intensywnego używania roweru należy szczególnie konserwować łańcuch, co najmniej dwukrotnie w roku. Po starannym oczyszczeniu szczotką i przepłukaniu benzyną ekstrakcyjną, dla zabezpieczenia przed korozją wskazane jest posmarowanie oliwką lub preparatem typu WD-40. ROWER SMARUJEMY W NASTĘPUJĄCYCH OKRESACH CZASU: łożyska kulkowe smarujemy smarem stałym CO 6 MIESIĘCY: - łożyska piasty przedniej - łożyska piasty tylnej CO 12 MIESIĘCY: - łożyska kierownicy - łożyska mechanizmu korbowego olejem mineralnym smarujemy następujące ruchome części roweru CO 6 MIESIĘCY - osie dźwigni hamulców i osie szczęk hamulcowych - cięgna hamulców i cięgna przerzutek - części ruchome przerzutek UWAGA! Wszelkie ślady korozji, głośna czy nietypowa praca podzespołów roweru powinny być dla użytkownika sygnałem do przeprowadzania przeglądu, naprawy, regulacji, czyszczenia lub konserwacji. W przypadkach poważniejszych uszkodzeń - pomocy lub porad należy szukać w profesjonalnym warsztacie. Myślę że choć trochę Ci to pomoże..
Biera Napisano 17 Maja 2006 Napisano 17 Maja 2006 Rower należy czyścić co najmniej po przejechaniu - 200 km Nie wiem jak u was ale w moim wypadku to przy założeniu że nie pada, wychodzi czyszczenie Roweru dwa razy w tygodniu... o żesz kurnesz... "Radiusku... jutru "myju-myju"" Brakuje tylko podania kilka firm co do tych smarów, ale ja się nie znam - używam WD-40 (tak wiem że zaraz zostane spalony za herezje... ale kurna rower działa całkiem nieźle)
Blizzard Napisano 18 Maja 2006 Napisano 18 Maja 2006 Najlepiej smarować produktami tych firm: - Finish line - Pedro's - White lighting Tyle że typ smaru trzeba dopasować do warunków w jakich jeździmy ale ja się nie znam - używam WD-40 (tak wiem że zaraz zostane spalony za herezje... ale kurna rower działa całkiem nieźle) WD-40 nie używaj bo on rozpuszcza smary
Robs Napisano 18 Maja 2006 Napisano 18 Maja 2006 Ja myje często tzn. wtedy jak jest to potrzebne (każdy z nas widzi kiedy trzeba, a kiedy nie), rower jest zawsze czysty , najlepiej nie doprowadzać go do takiego stanu ,że mycie będzie trwało 4 godziny Co do smarowania łańcucha , to zanim zaopatrzyłem się w FL Teflon Plus , tez wydawało mi się że WD-40 jest dobry, jednak teraz smaruje FL i różnica jest kolosalna .
Grabo Napisano 20 Maja 2006 Napisano 20 Maja 2006 Najwazniejsze jest utrzymywanie napędu w czystości, bo to wpływa diametralnie na jego trwałość. Najlepiej zakupić sobie przyrzad do czyszczenia łancucha bez rozbierania lub też zdejmować łancuch i myć go w benzynie. Nie zapominaj przy tym o oczyszczeniu kasety i blatów, ja używam do tego szczoteczki do zebów i benzyny, potem przecieram szmatą. Warto także pamiętać o bębenku, który także wymaga smarowania.
Mod Team Pixon Napisano 20 Maja 2006 Mod Team Napisano 20 Maja 2006 Ludzie zastanówcie cię co wy za smar polecacie szanownemu koledze. Finish Line przecież to jakaś pomyłka jest. Cena jest dość spora jak za ilość smaru w opakowaniu, a wydajnośc minimalna :025: (w moim przypadku ok 20-30 km i łańcuch zaczyna hałasować, dalsze 10 km i piszczy :035: ). Jedynym plusem tego oleju jest to, że się nie brudzi łańcuch od niego. Nie łapie syfu. Jestem w trakcie testowania ogólnie smarów do łańcucha, jak na razie Finish line mnie trochę zawiódł :029: Jak nic odpowieniego nie znajdę to chyba powrócę do smarowania olejem silnikwoym. Ciekawe jakim samrem smarują rowery uczestnicy maratonów rowerowych, tylko już ci bardziej profesjobalni
cookiesrulez Napisano 20 Maja 2006 Napisano 20 Maja 2006 Zielony FL jest dobry, Teflon Plus faktycznie starcza na krótko.
Shogun Napisano 20 Maja 2006 Napisano 20 Maja 2006 Co do czyszczenia benzyną to na przeglądzie gwarancyjnym powiedzieli mi, żebym tego nie robił bo benzyna wysusza. Mam czyścić napęd wodą z proszkiem, a do smarowania polecili mi olej wazelinowy "expand". Najwazniejsze jest utrzymywanie napędu w czystości, bo to wpływa diametralnie na jego trwałość. Najlepiej zakupić sobie przyrzad do czyszczenia łancucha bez rozbierania lub też zdejmować łancuch i myć go w benzynie. Nie zapominaj przy tym o oczyszczeniu kasety i blatów, ja używam do tego szczoteczki do zebów i benzyny, potem przecieram szmatą. Warto także pamiętać o bębenku, który także wymaga smarowania. Gdzie można kupić taki przyrząd i jak to działa?
Grabo Napisano 21 Maja 2006 Napisano 21 Maja 2006 Co do czyszczenia benzyną to na przeglądzie gwarancyjnym powiedzieli mi, żebym tego nie robił bo benzyna wysusza. Mam czyścić napęd wodą z proszkiem, a do smarowania polecili mi olej wazelinowy "expand". Gdzie można kupić taki przyrząd i jak to działa? Np. tutaj: http://www.allegro.pl/item104881059_przyrz..._barbieri_.html Ja czyszcze benzyna , a potem smaruje, wiec nie ma problemu.
bialykom Napisano 21 Maja 2006 Napisano 21 Maja 2006 tez ostatnio zostalem skarcony przez mojego serwisanta za uzywanie benzyny ekstrakcyjnej. podal ten sam argument i zaproponowal wode z proszkiem, basz plynem do mycia naczyn. koles ma pojecie, bo byl 11 razy mistrzem polski w przelajach. coraz bardziej zastanawiam sie nad porzuceniem metody 'benzynowej' podczas mycia lancucha.
Mod Team Odi Napisano 21 Maja 2006 Mod Team Napisano 21 Maja 2006 Co do czyszczenia benzyną to na przeglądzie gwarancyjnym powiedzieli mi, żebym tego nie robił bo benzyna wysusza. Mam czyścić napęd wodą z proszkiem tez ostatnio zostalem skarcony przez mojego serwisanta za uzywanie benzyny ekstrakcyjnej. podal ten sam argument i zaproponowal wode z proszkiem, basz plynem do mycia naczyn Bardzo głupi i nieuzasadniony argument. W jakim sensie wysusza? Przecież chodzi o to żeby dokładnie łańcuch odtłuścić, a co za tym idzie trzeba go wypłukać. Taki sam efekt jak po benzynie będzie po wodzie z proszkiem z tą różnicą, że po wodzie z proszkiem trzeba w wiele dłużej czekać aż to wyschnie i odparuje ze środka łańcucha. A po dokładnym myciu nieważne czym łańcuch i tak jest suchy i się go smaruje.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.