Mexyk Napisano 2 Czerwca 2013 Napisano 2 Czerwca 2013 Problem dotyczy nowego napędu 2x10 z kasetą 11-34 XT oraz przerzutką tylną XO. Z racji, że do wywołania objawów trzeba mocno pedałować oraz, że występuje to tylko na trybie z 11 zębami to trudno mi tam zajrzeć, na postoju podczas pedałowania rękami również odpada. Pedałując prawą nogą strzela, pedałując lewą strzela. Pedałując mocno na zębatce 11 łańcuch jakby strzela, wygląda to tak jaby przerzutka była nie wyregulowana. W pierwszej kolejności skupiłem się na regulacji, baryłka poszła w ruch, śruba "H" przerzutki tylnej również. Nic to nie dało. Dodam, że mimo odkręconej na maxa śruby regulacyjnej "H" przerzutki oraz po dokręceniu baryłki tak aby przerzutka spadła z 11 kasety nie powodowało to spadku łańcucha z 11. Jakby przerzutkę coś blokowało. Może to tak ma być. Po eliminacji regulacji jako winowajcy problemu postawiłem na trzech podejrzanych: Łańcuch - Connex Wipermann. Mam takie dwa, pierwszy zmieniłem po 250km i prawdopodobnie aczkolwiek nie na pewno właśnie wtedy to zaczęło występować. Otóż poprzedni podczas skracania jak był nowy niewłaściwie skróciłem i następnie znów go spiąłem z ogniwami czekając co będzie podczas jazdy. Łańcuch w miejscu mojego skucia wygląda jak fabrycznie spięty, lecz pin lub bolec spiąłem obrócony o około 90°. Lecz jak napisałem powyżej dopiero po zmianie łańcucha na fabrycznie skuwany nowy Connex problem zaczął występować. Kaseta – XT 11-34. Podejrzenie, że kaseta może nie być właściwie skręcona i 11 może pracować na boki. Paluchami ją ruszałem i nic nie chodzi ale jak mówiłem wcześniej problem występuje używając siły. Aż strach myśleć przerzutka Sram XO 10sp. Nie wiem jak ją sprawdzić, ani co w niej podejrzewać. Czy jest możliwe by cały, nazwijmy to, wystrzał odbywał się na kółkach przerzutki? Dość istotną informacją może być wskazówka, że problem zaczął występować po zmianie łańcucha (na 90%). Idąc moim tropem rozumowania spróbuję zacząć właśnie od zmiany łańcucha. Od razu będę wiedział czy to on czy nie. Jeśli nie to zdejmę kasetę. Rozkręcę ją i skręcę na nowo. Jeśli to nie pomoże to wtedy zacznę szlochać nad mym nowym XO. Jeżeli u kogoś występowały podobne objawy chętnie przyjmę koledzy wszelkie wskazówki dotyczące diabła tkwiącego w szczegółach.
tobo Napisano 2 Czerwca 2013 Napisano 2 Czerwca 2013 Hak przerzutki może być krzywy. Przerzutka może być sztywna na zawiasach lub mieć problem ze sprężyną.
grzechu83 Napisano 3 Czerwca 2013 Napisano 3 Czerwca 2013 A czy w trakcie regulacji przerzutka płynnie się przemieszczała? Bo może linka gdzieś blokuje.
Rulez Napisano 3 Czerwca 2013 Napisano 3 Czerwca 2013 Łańcuch - Connex Wipermann. Mam takie dwa, pierwszy zmieniłem po 250km i prawdopodobnie aczkolwiek nie na pewno właśnie wtedy to zaczęło występować. Dość istotną informacją może być wskazówka, że problem zaczął występować po zmianie łańcucha (na 90%). I Objaw wygląda tak jak byś źle założył spinkę, przy odwrotnym założeniu łańcuch strzela właśnie pod dużym obciążeniem ...
Mexyk Napisano 3 Czerwca 2013 Autor Napisano 3 Czerwca 2013 To to spinka ma kierunek zakładania? Od łańcucha, jego ustawień oraz kierunków właśnie znacznę dochodzenie. Mam nadzieje, że dzisiaj nie będzie lało to będę wiedział od razu. 2i regulaminu
Mod Team Puklus Napisano 3 Czerwca 2013 Mod Team Napisano 3 Czerwca 2013 Tak, jeżeli masz spinkę connex Link to ona jest kierunkowa, to ta z "uśmiechem", w górnej linii łańcucha spinka ma być uśmiechnięta, na dole smutna
Mexyk Napisano 3 Czerwca 2013 Autor Napisano 3 Czerwca 2013 Jak to zadziała to kolega Rulez ma piwo. Wcześniej posiadałem HG53 i nie było to problemem.
Mexyk Napisano 8 Czerwca 2013 Autor Napisano 8 Czerwca 2013 Kolega Rulez prócz piwo ma wino z dolnej półki. Działa
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.