diablomichal Napisano 2 Czerwca 2013 Napisano 2 Czerwca 2013 Zakupiłem nie tak dawno amortyzator Rst First, w stosunku do darta 2 pracuję naprawdę fajnie, niestety pojawił się problem z geometrią w moim GT Avalanche 2.0. Tzn. amortyzator jest za wysoki co powoduje, że prowadzi się jak chopper. Znalazłem w internecie, że jest możliwość wyjęcia jakiegoś gumowego elementu z komory powietrznej co spowoduje obniżenie o ok 3cm. Czy ktoś próbował to robić, jak się za to za brać, trzeba spuszczać olej? Co dokładnie trzeba wyjąć. Spotkał się może już ktoś z takim problemem i podzieli się informacjami? Gdzie ewentualnie w Krk można by dokonać takiej operacji w serwisie? Cytuj
afly Napisano 2 Czerwca 2013 Napisano 2 Czerwca 2013 spróbuj zapytać u dystrybutora Velo - Mbike ul. Łobzowska 40 Cytuj
Rybka33 Napisano 2 Czerwca 2013 Napisano 2 Czerwca 2013 A jak nie, to manual w rękę i zobacz z czego to się składa i wyciąg to co niepotrzebne Cytuj
Piksel Napisano 2 Czerwca 2013 Napisano 2 Czerwca 2013 Ta guma zabezpiecza przed dobiciem i raczej bym jej nie usuwał, przestaw skok na 80mm za pomocą tulejki od RSa i będzie ok. Cytuj
diablomichal Napisano 2 Czerwca 2013 Autor Napisano 2 Czerwca 2013 Ta guma zabezpiecza przed dobiciem i raczej bym jej nie usuwał, przestaw skok na 80mm za pomocą tulejki od RSa i będzie ok. Dzięki za radę, o co chodzi z tą tulejką od RS'a? Cytuj
Lumperator Napisano 3 Czerwca 2013 Napisano 3 Czerwca 2013 To 2cm tujea, którą wkładasz nad sprężynę negatywną, przez co ograniczasz rozprostowanie amortyzatora o 2cm. Z tym gumowym ogranicznikiem przed dobiciem też bym za dużo nie kombinował. Cytuj
diablomichal Napisano 3 Czerwca 2013 Autor Napisano 3 Czerwca 2013 Gdzie taką tulejkę można zdobyć? Na allegro nie widzę. Nie będzie ona dzwonić na wybojach? Cytuj
Rybka33 Napisano 3 Czerwca 2013 Napisano 3 Czerwca 2013 Ale te 3cm gumy która chroni przed dobiciem to lekka przesada jest. zawsze możesz znaleźć coś na zastępstwo(np. 1cm gumy) i spokojnie wystarczy, a wideł będzie niższy o 2cm, a to jest całkiem sporo. Cytuj
Rengor Napisano 5 Czerwca 2013 Napisano 5 Czerwca 2013 (edytowane) Tutaj masz jakąś informację na temat obniżania RST Firtst, może warto by do nich napisać i zapytać co i jak http://www.cyklon.eu/2011/03/przerobka-tuning-obnizanie-amortyzatora.html Ponadto zamieszczam zdjęcie części amortyzatora, może ktoś miły podpowie którą część należy skrócić http://i.imgur.com/K1kJBpw.png Edytowane 5 Czerwca 2013 przez Rengor Cytuj
Lumperator Napisano 5 Czerwca 2013 Napisano 5 Czerwca 2013 First ma jak dobrze pamiętam wysokosć 490mm, czyli dość sporo. Lagi wystają na 130mm. Oni obniżają wysokość do 460mm pozostawiając ok 100mm w lagach, z czego realny skok to pewnie okolice 85-90mm. Prawdopodobnie element nr 3 robi out, a pod sprężynę i gumowy element wędruje dystans 20-30mm. Podnosi spreżynę z tym elementem w górę i szybciej blokuje tłok powietrzny. Komora teoretycznie nie zmniejsza się, bo ma wiecej przestrzeni od góry. Dobrze byłoby to zobaczyć na rozbebeszonym amorku Cytuj
Rybka33 Napisano 6 Czerwca 2013 Napisano 6 Czerwca 2013 Krócej:Najprawdopodobniej trzeba wyjąć element nr.4, ale tak jak przedmówca pisał, dobrze byłoby widzieć wybebeszony amorek Cytuj
adiozzz Napisano 7 Lipca 2013 Napisano 7 Lipca 2013 Odświeże temat. Ktoś wie jak rozkręcić komorę powietrzną w rst first? Cytuj
henrus Napisano 7 Lipca 2013 Napisano 7 Lipca 2013 Wtrącę się z taką myślą: czy w powyższym przypadku ustawienie sagu zamiast 20mm na 40mm nie obniży widelca o te 20mm ? Mam podobny problem z moim rowerkiem z geometrią G2, gdzie wsadzony jest amortyzator o skoku 80mm z długością oś-korona 490mm (oczywiście mowa tu o 29-er) na dodatek z offset-em 51mm Cytuj
adiozzz Napisano 8 Lipca 2013 Napisano 8 Lipca 2013 Witam! Ponawiam pytanie o rozebranie komory powietrznej. Obecnie wygląda to tak: http://i.imgur.com/causdkv.jpg i nie wiem jak stąd wyjąć element o którym mowa była wyżej. Bardzo proszę o pomoc Cytuj
Miens Napisano 8 Lipca 2013 Napisano 8 Lipca 2013 Witam! Ponawiam pytanie o rozebranie komory powietrznej. Obecnie wygląda to tak: http://i.imgur.com/causdkv.jpg i nie wiem jak stąd wyjąć element o którym mowa była wyżej. Bardzo proszę o pomoc Ten czarny element na końcu lewej lagi to nie nakrętka czasem? Spuść powietrze, odkręć korek i odkręć ten dół i wszystko ci wyjdzie dołem. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.