diablomichal Napisano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 Zakupiłem nie tak dawno amortyzator Rst First, w stosunku do darta 2 pracuję naprawdę fajnie, niestety pojawił się problem z geometrią w moim GT Avalanche 2.0. Tzn. amortyzator jest za wysoki co powoduje, że prowadzi się jak chopper. Znalazłem w internecie, że jest możliwość wyjęcia jakiegoś gumowego elementu z komory powietrznej co spowoduje obniżenie o ok 3cm. Czy ktoś próbował to robić, jak się za to za brać, trzeba spuszczać olej? Co dokładnie trzeba wyjąć. Spotkał się może już ktoś z takim problemem i podzieli się informacjami? Gdzie ewentualnie w Krk można by dokonać takiej operacji w serwisie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 spróbuj zapytać u dystrybutora Velo - Mbike ul. Łobzowska 40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rybka33 Napisano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 A jak nie, to manual w rękę i zobacz z czego to się składa i wyciąg to co niepotrzebne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 Ta guma zabezpiecza przed dobiciem i raczej bym jej nie usuwał, przestaw skok na 80mm za pomocą tulejki od RSa i będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diablomichal Napisano 2 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 Ta guma zabezpiecza przed dobiciem i raczej bym jej nie usuwał, przestaw skok na 80mm za pomocą tulejki od RSa i będzie ok. Dzięki za radę, o co chodzi z tą tulejką od RS'a? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 To 2cm tujea, którą wkładasz nad sprężynę negatywną, przez co ograniczasz rozprostowanie amortyzatora o 2cm. Z tym gumowym ogranicznikiem przed dobiciem też bym za dużo nie kombinował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diablomichal Napisano 3 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 Gdzie taką tulejkę można zdobyć? Na allegro nie widzę. Nie będzie ona dzwonić na wybojach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rybka33 Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 Ale te 3cm gumy która chroni przed dobiciem to lekka przesada jest. zawsze możesz znaleźć coś na zastępstwo(np. 1cm gumy) i spokojnie wystarczy, a wideł będzie niższy o 2cm, a to jest całkiem sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rengor Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 (edytowane) Tutaj masz jakąś informację na temat obniżania RST Firtst, może warto by do nich napisać i zapytać co i jak http://www.cyklon.eu/2011/03/przerobka-tuning-obnizanie-amortyzatora.html Ponadto zamieszczam zdjęcie części amortyzatora, może ktoś miły podpowie którą część należy skrócić http://i.imgur.com/K1kJBpw.png Edytowane 5 Czerwca 2013 przez Rengor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 First ma jak dobrze pamiętam wysokosć 490mm, czyli dość sporo. Lagi wystają na 130mm. Oni obniżają wysokość do 460mm pozostawiając ok 100mm w lagach, z czego realny skok to pewnie okolice 85-90mm. Prawdopodobnie element nr 3 robi out, a pod sprężynę i gumowy element wędruje dystans 20-30mm. Podnosi spreżynę z tym elementem w górę i szybciej blokuje tłok powietrzny. Komora teoretycznie nie zmniejsza się, bo ma wiecej przestrzeni od góry. Dobrze byłoby to zobaczyć na rozbebeszonym amorku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rybka33 Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 Krócej:Najprawdopodobniej trzeba wyjąć element nr.4, ale tak jak przedmówca pisał, dobrze byłoby widzieć wybebeszony amorek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adiozzz Napisano 7 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2013 Odświeże temat. Ktoś wie jak rozkręcić komorę powietrzną w rst first? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
henrus Napisano 7 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2013 Wtrącę się z taką myślą: czy w powyższym przypadku ustawienie sagu zamiast 20mm na 40mm nie obniży widelca o te 20mm ? Mam podobny problem z moim rowerkiem z geometrią G2, gdzie wsadzony jest amortyzator o skoku 80mm z długością oś-korona 490mm (oczywiście mowa tu o 29-er) na dodatek z offset-em 51mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 7 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2013 SAG nie służy do modyfikacji geometrii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adiozzz Napisano 8 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2013 Witam! Ponawiam pytanie o rozebranie komory powietrznej. Obecnie wygląda to tak: http://i.imgur.com/causdkv.jpg i nie wiem jak stąd wyjąć element o którym mowa była wyżej. Bardzo proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miens Napisano 8 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2013 Witam! Ponawiam pytanie o rozebranie komory powietrznej. Obecnie wygląda to tak: http://i.imgur.com/causdkv.jpg i nie wiem jak stąd wyjąć element o którym mowa była wyżej. Bardzo proszę o pomoc Ten czarny element na końcu lewej lagi to nie nakrętka czasem? Spuść powietrze, odkręć korek i odkręć ten dół i wszystko ci wyjdzie dołem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.