Skocz do zawartości

[amortyzator] RST First obniżanie


diablomichal

Rekomendowane odpowiedzi

Zakupiłem nie tak dawno amortyzator Rst First, w stosunku do darta 2 pracuję naprawdę fajnie, niestety pojawił się problem z geometrią w moim GT Avalanche 2.0. Tzn. amortyzator jest za wysoki co powoduje, że prowadzi się jak chopper. Znalazłem w internecie, że jest możliwość wyjęcia jakiegoś gumowego elementu z komory powietrznej co spowoduje obniżenie o ok 3cm. Czy ktoś próbował to robić, jak się za to za brać, trzeba spuszczać olej?

Co dokładnie trzeba wyjąć. Spotkał się może już ktoś z takim problemem i podzieli się informacjami? Gdzie ewentualnie w Krk można by dokonać takiej operacji w serwisie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz jakąś informację na temat obniżania RST Firtst, może warto by do nich napisać i zapytać co i jak :)

http://www.cyklon.eu/2011/03/przerobka-tuning-obnizanie-amortyzatora.html

 

Ponadto zamieszczam zdjęcie części amortyzatora, może ktoś miły podpowie którą część należy skrócić :)

http://i.imgur.com/K1kJBpw.png

Edytowane przez Rengor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

First ma jak dobrze pamiętam wysokosć 490mm, czyli dość sporo. Lagi wystają na 130mm. Oni obniżają wysokość do 460mm pozostawiając ok 100mm w lagach, z czego realny skok to pewnie okolice 85-90mm. Prawdopodobnie element nr 3 robi out, a pod sprężynę i gumowy element wędruje dystans 20-30mm. Podnosi spreżynę z tym elementem w górę i szybciej blokuje tłok powietrzny. Komora teoretycznie nie zmniejsza się, bo ma wiecej przestrzeni od góry. Dobrze byłoby to zobaczyć na rozbebeszonym amorku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wtrącę się z taką myślą:

czy w powyższym przypadku ustawienie sagu zamiast 20mm na 40mm nie obniży widelca o te 20mm ?

 

Mam podobny problem z moim rowerkiem z geometrią G2, gdzie wsadzony jest amortyzator o skoku 80mm z długością oś-korona 490mm (oczywiście mowa tu o 29-er) na dodatek z offset-em 51mm

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Ponawiam pytanie o rozebranie komory powietrznej.

Obecnie wygląda to tak:  http://i.imgur.com/causdkv.jpg

i nie wiem jak stąd wyjąć element o którym mowa była wyżej.

Bardzo proszę o pomoc

 

 

Ten czarny element na końcu lewej lagi to nie nakrętka czasem? Spuść powietrze, odkręć korek i odkręć ten dół i wszystko ci wyjdzie dołem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...