raqall Napisano 2 Czerwca 2013 Napisano 2 Czerwca 2013 Witam!Wczoraj, ze stodoły mojego kolegi, spod sterty styropianu, pustaków i desek udało się wyciągnać Colnago Super - link do zdjęcia Ogólnie historia roweru jest długa - w każdym razie w tej szopie rower przeleżał 15 lat Chciałbym odnowić rower i na nim jeździć - na pierwszy ogień do wymiany będą koła (obręcze są pęknięte przy praktycznie każdym nyplu). Nie wiem jaki jest rozmiar kół w tym rowerze. Chcaiłbym kupić (zbudować) nowe. Fajnie byłoby mieć np. 24 szprychy z przodu i 28 z tyłu - zdecydowana większość obręczy w cenie ~ 100zł jest na 32 otwory - nie mogę nic innego znaleźć. Proszę Was abyście dobrali mi piasty, obręcze i szprychy do budowy dwóch kół (ja wybrałem sobie taki komplet piast). Do 1000 zł chciałbym odnowić cały rower (koła, siodełko, malowanie, hamulce itd.) Pozdrawiam!
MichaelD Napisano 2 Czerwca 2013 Napisano 2 Czerwca 2013 Reg pkt 2i! Zanim inwestował bym w nowe koła, rozebrał bym rower na czynniki pierwsze. Następnie sprawdził bym dokładnie stan ramy/ gwintów, czy w ogóle warto w to inwestować czy to już złom. Ilość szprych zależy od wagi użytkownika.
raqall Napisano 2 Czerwca 2013 Autor Napisano 2 Czerwca 2013 Rower wczoraj rozebrałem ile moglem, nie mialem za duzo czasu; - kola sciagniete - widelec wyjety z ramy, miski sterow wybite - przezutki zdjete z ramy kolega ma moj sciagacz do korb, wiec jutro albo pojutrze zajme sie korbami i wykrece suport - zobacze jak gwinty jezeli wszystko bedzie OK, to poskladam kola - nie wiem jakie wiec prosze o pomoc waze 70 kg
MichaelD Napisano 2 Czerwca 2013 Napisano 2 Czerwca 2013 Reg pkt 2i! Jeśli rama będzie dobra, to warto ją wtedy przemalować, i dopiero wtedy komponenty dokładać. A jaki jest rozmiar kół 622 /700C , starsze szosówki miały także rozmiar 630/ 27??
HairyHeeled Napisano 2 Czerwca 2013 Napisano 2 Czerwca 2013 Jeśli rama będzie dobra, to warto ją wtedy przemalować Najlepiej proszkowo.
raqall Napisano 3 Czerwca 2013 Autor Napisano 3 Czerwca 2013 Jeden rower malowalem proszkowo, szkoda mi kasy na drugi (bo nie mam - piaskowanie + proszkowe malowanie = 150zł) Lakier sciagne na cieplo pistoletem, pomaluje podklad i pozniej dopiero lakier. Czekam dalej na ten sciagacz do korb - wszystko inne juz zdemontowane z roweru. Ale temat dotyczyl kol Jak zmierzyc wielkosc kola jakie tam mam dorobić?
kusak Napisano 3 Czerwca 2013 Napisano 3 Czerwca 2013 koło colnago to ten rower raczej nie stał, co widać chociażby po geometrii i klamkach oraz korbie motobecane. Czyli raczej średnia półka. Poza tym wątpię, żeby taki rower jak colnago super stał w stodole 15 lat bo to już raczej rowerowa ekstraklasa. Chociaż oczywiście cuda się zdarzają. Moim zdaniem nie ma sensu inwestować w to tyle kasy, wolałbym kupić używany rower w cenie 1000-1200 zł, sprawny i pewny niż bawić się z tym wynalazkiem. Ale oczywiście jak chcesz. Jeśli chodzi o piasty na 99% masz tam stary rozstaw w ramie czyli 126 mm. Piasta którą wysłałeś ma 130. te 4 mm nie robią jakiejś wielkiej różnicy bo stalowe ramy są raczej na tyle "elastyczne", że rozgięcie haków o 2 mm w każdą stronę nie wpłynie na wytrzymałość całej konstrukcji, ale warto o tym wiedzieć. Osobiście uważam, że jeśli już bawić się w renowację to iść w stare części, stare systemy i tak dalej. Niebardzo widzę w tym rowerze starą ramę, korby itd i przy tym nowe błyszczące piasty novateca na kołach z niskim stożkiem. Warto rozejrzeć się za używanymi piastami np sachs maillard, jeśli trafisz to campagnolo, ofmega czy inna włoszczyzna (możliwe, że obecne piasty są do odratowania i ładnie mogą się prezentować wypolerowane). Obręcze jakieś starsze mavici, wolbery, rigidy itp itd. Rozmiar oczywiscie 700c, wątpię, żeby tam było 27 cali, ale oczywiście trzeba to zmierzyć.
1415chris Napisano 4 Czerwca 2013 Napisano 4 Czerwca 2013 Tu masz porownanie do Super: http://static.lfgss.com/attachments/52283d1334509110-colnago-super.jpg Troche sie roznia
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.