Skocz do zawartości

[koła] Budowa kół do "Colnago Super"


raqall

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Wczoraj, ze stodoły mojego kolegi, spod sterty styropianu, pustaków i desek udało się wyciągnać Colnago Super - link do zdjęcia

Ogólnie historia roweru jest długa - w każdym razie w tej szopie rower przeleżał 15 lat :P

 

Chciałbym odnowić rower i na nim jeździć - na pierwszy ogień do wymiany będą koła (obręcze są pęknięte przy praktycznie każdym nyplu).

 

Nie wiem jaki jest rozmiar kół w tym rowerze. Chcaiłbym kupić (zbudować) nowe. Fajnie byłoby mieć np. 24 szprychy z przodu i 28 z tyłu - zdecydowana większość obręczy w cenie ~ 100zł jest na 32 otwory - nie mogę nic innego znaleźć.

 

Proszę Was abyście dobrali mi piasty, obręcze i szprychy do budowy dwóch kół (ja wybrałem sobie taki komplet piast).

 

Do 1000 zł chciałbym odnowić cały rower (koła, siodełko, malowanie, hamulce itd.)

 

Pozdrawiam!

Napisano

Reg pkt 2i!

 

Zanim inwestował bym w nowe koła, rozebrał bym rower na czynniki pierwsze.  Następnie sprawdził bym dokładnie stan ramy/ gwintów, czy w ogóle warto w to inwestować czy to już złom.

 

Ilość szprych zależy od wagi użytkownika. 

Napisano

Rower wczoraj rozebrałem ile moglem, nie mialem za duzo czasu;

- kola sciagniete

- widelec wyjety z ramy, miski sterow wybite

- przezutki zdjete z ramy

 

kolega ma moj sciagacz do korb, wiec jutro albo pojutrze zajme sie korbami i wykrece suport - zobacze jak gwinty

 

jezeli wszystko bedzie OK, to poskladam kola - nie wiem jakie wiec prosze o pomoc :P

 

 

waze 70 kg

Napisano

Reg pkt 2i!

 

Jeśli rama będzie dobra, to warto ją wtedy przemalować, i dopiero wtedy komponenty dokładać. 

 

A jaki jest rozmiar kół 622 /700C , starsze szosówki miały także rozmiar 630/ 27?? 

Napisano

Jeden rower malowalem proszkowo, szkoda mi kasy na drugi (bo nie mam - piaskowanie + proszkowe malowanie = 150zł)

Lakier sciagne na cieplo pistoletem, pomaluje podklad i pozniej dopiero lakier.

 

Czekam dalej na ten sciagacz do korb - wszystko inne juz zdemontowane z roweru.

 

Ale temat dotyczyl kol :P

Jak zmierzyc wielkosc kola jakie tam mam dorobić?

Napisano

koło colnago to ten rower raczej nie stał, co widać chociażby po geometrii i klamkach oraz korbie motobecane. Czyli raczej średnia półka. Poza tym wątpię, żeby taki rower jak colnago super stał w stodole 15 lat bo to już raczej rowerowa ekstraklasa. Chociaż oczywiście cuda się zdarzają.

 

Moim zdaniem nie ma sensu inwestować w to tyle kasy, wolałbym kupić używany rower w cenie 1000-1200 zł, sprawny i pewny niż bawić się z tym wynalazkiem. Ale oczywiście jak chcesz.

 

Jeśli chodzi o piasty na 99% masz tam stary rozstaw w ramie czyli 126 mm. Piasta którą wysłałeś ma 130. te 4 mm nie robią jakiejś wielkiej różnicy bo stalowe ramy są raczej na tyle "elastyczne", że rozgięcie haków o 2 mm w każdą stronę nie wpłynie na wytrzymałość całej konstrukcji, ale warto o tym wiedzieć.

 

Osobiście uważam, że jeśli już bawić się w renowację to iść w stare części, stare systemy i tak dalej. Niebardzo widzę w tym rowerze starą ramę, korby itd i przy tym nowe błyszczące piasty novateca na kołach z niskim stożkiem. Warto rozejrzeć się za używanymi piastami np sachs maillard, jeśli trafisz to campagnolo, ofmega czy inna włoszczyzna (możliwe, że obecne piasty są do odratowania i ładnie mogą się prezentować wypolerowane). Obręcze jakieś starsze mavici, wolbery, rigidy itp itd. Rozmiar oczywiscie 700c, wątpię, żeby tam było 27 cali, ale oczywiście trzeba to zmierzyć.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...