vszywiec Napisano 2 Czerwca 2013 Napisano 2 Czerwca 2013 Zabieram się za składanie lekkich kółek. Jakie są wasze doświadczenia z obręczami ZTR alpine, crest, podium? Co decyduje o limicie wagowym użytkownika obręcz, szprychy czy sposób zaplotu ?
MichaelD Napisano 2 Czerwca 2013 Napisano 2 Czerwca 2013 Zabieram się za składanie lekkich kółek. Jakie są wasze doświadczenia z obręczami ZTR alpine, crest, podium? Co decyduje o limicie wagowym użytkownika obręcz, szprychy czy sposób zaplotu ? Wytrzymałość obręczy zależy od: ilości szprych i zaplotu wagi użytkownika terenie jakim się poruszamy wielkości opony (im mniejszy balon, tym większe obciążenia przenoszone na obręcz i sama obręcz musi działać pod większymi ciśnieniami) Napisz ile ważysz, w jakim terenie się będziesz poruszać i jakie opony będziesz zakładał.
miskov17 Napisano 2 Czerwca 2013 Napisano 2 Czerwca 2013 Z obręczy Stana najsensowniejszy jest Crest - ma profil zbliżony do Podiuma (czyli niższy i szerszy od Alpine), a dodatkowo nadaje się do jazdy na co dzień. Podium to obręcz raczej race day only, lub dla bardzo lekkich zawodników. Ogólnie ZTR to w tej chwili jeden z najlepszych wyborów, ja ze swoich byłem mega zadowolony. Chociaż konkurencja nie śpi, FRM robi bardzo podobne obręcze, WTB ciut cięższe... A limit wagowy głównie ogranicza obręcz oraz jakość naciągu. Stan rekomenduje dla Alpine i Crest ok. 90kg, dla Podiumów bodajże 77kg. wielkości opony (im mniejszy balon, tym większe obciążenia przenoszone na obręcz i sama obręcz musi działać pod większymi ciśnieniami) Jest na odwrót, jeśli napompujesz do 3atm oponę 1.9" i 2.4" to która bardziej negatywnie działa na obręcz?
tobo Napisano 2 Czerwca 2013 Napisano 2 Czerwca 2013 Nie jest na odwrót - jeśli bierzesz wąską i niską oponę to "strefa zgniotu" jest mniejsza czyli żeby zapewnić sensowną ochronę przed dobiciem musisz dać wyższe ciśnienie.
vszywiec Napisano 2 Czerwca 2013 Autor Napisano 2 Czerwca 2013 Ważę 80 kg, chcialbym jeszcze zrzucić 2- 3 kg. Opny to rocket rony 2.25. Teren lajtowy lasek, żadnych skał kamieni, gór. Zastanawiałem sie nad podiumami ale limit przekraczam. Z crestow i alpine co dla mnie będzie lepsze?
PiotrekJ Napisano 2 Czerwca 2013 Napisano 2 Czerwca 2013 Uzytkuje Cresta 26" od poczatku tego sezonu. Bardzo fajna, bardzo lekka. Polecona mi przez kolege Daveo z forum, on tez skladal mi cale kola. Jezdza glownie po Mazowszu i Podlasiu, za tydzien czeka je pierwszy test gorski. Czasami przez nizszy rant chwile dluzej pomecze sie z zalozeniem opony, ale w zadnym wypadku nie ma tu tragedii. Na chwile obecna jezdze z detka, jednak w najblizszym czasie bede to zmienial.
Mod Team safian Napisano 2 Czerwca 2013 Mod Team Napisano 2 Czerwca 2013 Opny to rocket rony 2.25. W takim razie albo kup inne obręcze, albo inne opony ZTR + Schwalbe = same problemy, mi z ZTR Alpine spadł NN 2.25 (uszkadzając przy tym swój rant), zresztą na forum jest cały temat odnośnie takiej kombinacji (znaczy Schwalbe + ZTR) i sporo osób ma z tym problemy.
vszywiec Napisano 2 Czerwca 2013 Autor Napisano 2 Czerwca 2013 Nie widzę sensu zmiany obręczy bądź opon tyko dlatego ze ciężko się je zakłada. Mam swoje sposoby.Nie bardzo rozumiem też jak przy prawidłowo osadzonej oponie może ona spaść z obręczy skoro tak ciężko się ja zakłada
Tomash Napisano 2 Czerwca 2013 Napisano 2 Czerwca 2013 Jeździłem na Crestach cały zeszły sezon. W tym na trzecim wyjeździe przywaliłem w dziurę z kamieniem - obie obręcze do kubła. Ważę 65kg, koła w fullu, a dziura nie była taka duża. Teraz zainwestowałem w Arch, zobaczymy co będzie
slav4 Napisano 4 Czerwca 2013 Napisano 4 Czerwca 2013 Witam, Już o tym gdzieś tu pisałem, tak że w skrócie: ZTR Crest + Geax AKA TnT 29 x 2,0 - > wybuch w przedpokoju o 4 nad ranem (3,5 bar; opona była w trakcie uszczelniania się) ZTR Crest + Racing Ralph TR 29 x 2,25 -> wybuch przy zeskoku z krawężnika (ciśnienie "robocze" tj ca 2 bar) I to tyle w temacie. Nie wiem - może pod 26 cali nie zeskakuje, a przy 29' producent przesadził z tym rantem o te dwa - trzy milimetry ??? Dodam że oba przypadki dotyczyły tyłu. Albo obręcz z była defektem fabtycznym, albo niziutki rant nie wytrzymuje większych obciążeń. (biker 75 kg) Na plus "zaplataczom" (daveo.pl) trzeba przyznać że kasę za obręcz oddali zaraz po reklamacji. Reasumując: Ładne są, sztywne są ale co z tego ???? Cieszyłem się super lightowym zestawem kółeczek; teraz tył mam zapleciony na Mavicu 719. Waga 510 g, stresu zero, centry zero. Tak się kończy skrajne lightowanie kółek.
Herodot Napisano 4 Czerwca 2013 Napisano 4 Czerwca 2013 Spójrz na BOR XMD 333. Lżejsza i mocniejsza od Cresta. Na dodatek ma kapslowane otwory na nyple. Sam jeżdżę na Crestach i jest całkiem OK, ale gdybym miał możliwość to wziąłbym wtedy XMD 333. Ciekawostka - na XMD 333 oponę RoRo zdejmowałem i zakładałem palcami. Na Creście nie potrafię, męczę się po kilkadziesiąt minut z łyżkami.
darecky Napisano 4 Czerwca 2013 Napisano 4 Czerwca 2013 a jak wypadają obręcze dt xr350 przy ztr alpine/crest z trzymaniem opon, odkszstałceniami? Wagowo są podobne. Chcę deczko odchudzić mój rower i myślałem właśnie o tych obręczach + szprychy dt aerolite 2,0/2,3 lub revo 2,0/1,5/2,0.
analog82 Napisano 4 Czerwca 2013 Napisano 4 Czerwca 2013 Dokładnie mam taki sam dylemat (złożenie kółek nowych) i zastanawiam się pomiędzy Crest oraz Arch. Rożnica w wadze niewielka, więc może warto tak dla pewności kupić coś co powinno być trwalsze/ sztywniejsze. Testował ktoś może te 2 obręcze?
farmer Napisano 5 Czerwca 2013 Napisano 5 Czerwca 2013 Ja już od połowy sezonu jeżdżę na Crestach 26'' 32szprychy i sobie chwalę. Fakt że ma dobre szprychy CX-Ray. Przez ten czas praktycznie 0 centry. Tylko jeden przypadek ale tam był zerwany łańcuch i pocięte szprychy więc uszkodzone mechanicznie. Poza tym zaliczyłem już maratony w górach a na codzień ich raczej nie oszczędzam (choć mieszkam pod Poznaniem) i sprawują się świetnie. Tez się obawiałem że będą zbyt wylightowane ale teraz już zero stresu. Składał mi je kolega Daveo i też z usługi jestem bardzo zadowolony. Nie testowałem z oponami schwalbe ale z Conti zakłada się w miarę dobrze - prawie gołymi rękami i żadnych wystrzałów nie miałem. Uszczelnia się je też rewelacyjnie bez kompresora tylko porządną pompką stacjonarną.
Hypo Napisano 5 Czerwca 2013 Napisano 5 Czerwca 2013 Posiadam koła na obręczach ZTR alpine szprychy, sapim podwójny cień, piasy novatec.Koła ważą 1350g i przejeździłem na nich około 4000 km w tym około 35 maratonów sudety i beskidy w ciągu dwóch lat (generalnie jeżdze każdy maraton jaki mogę) Używałem ich w fullu i do tego ważę tylko 65 kg. Koła przez dwa lata przetrwały bez problemu nie urwałem żadnej szprychy ani jeden nypel nie pękł. Kiedy trzyma się te koła w rękach to ma się wrażenie, że można je tak po prostu połamać ale po ukończeniu np Trophy 2012 nic im nie było. Obręcze są solidne i godne polecenia. Oczywiście nie jest to rzecz niezniszczalna i na pewno znajdzie się kozak, który to połamie czy wykrzywi.Gdybym miał jeszcze raz je kupić zrobiłbym to bez zająknięcia.Po każdym z dwóch sezonów koła miały minimalne odchylenie. Widziałem jak mechanik je poprawiał. Zrobił trzy ruchy ręką. 30 sec i było po sprawie. Nie mógł uwierzyć, że koła są proste po sezonie gdzie przejechały 20 maratonów na mega w każdych warunkach. Czasem na szybkim zjeździe z niedowierzaniem patrzyłem pod nogi czy rower się nie rozleciał ale kółeczka kręciły się dalej : )Jeżdziłem głownie na dętkach z rocket ronem z ciśnieniem 2,5 ...
miskov17 Napisano 5 Czerwca 2013 Napisano 5 Czerwca 2013 Było pytanie o Dt xr350 - 4mm różnicy w szerokości między nią a Crestem w ogóle dyskwalifikują Dt...poza tym ma limit 75kg. Tak z ciekawości dlaczego FRM ma byc mocniejszy od ZTR? Oczkowanie nic nie daje, jedynie łatwiej wycentrować koło.
Tomash Napisano 5 Czerwca 2013 Napisano 5 Czerwca 2013 Moje Cresty miały (podobno, bo sam się na tym nie znam) mega mocny naciąg zastosowany - śmigały w kołach systemowych I9, tam tak podobno jest. Przez cały rok faktycznie nie złapały żadnego zauważalnego odchyłu. Każdy kamień jednak zostawiał przynajmniej rysy, o ile nie wgnioty. Obręcze Arch będę zakładał teraz, ale trochę czasu minie zanim będę mógł coś powiedzieć o ich jakości w porównaniu do Crestów. Jeśli chodzi o taki parametr jak sztywność - zależy przecież od całego koła, a nie tylko od obręczy, ale ja sztywności nie wyczuwam. Nie dzwoniły i nie wyginały się w oczach, znaczy się było dobrze.
Herodot Napisano 6 Czerwca 2013 Napisano 6 Czerwca 2013 dlaczego FRM ma byc mocniejszy od ZTR Oczkowanie pozwala na mocniejszy naciąg szprych, co z kolei pozwala na budowę mocniejszego i sztywniejszego koła. Oczywiście i zwykłą - nieoczkowaną - obręcz można naciągnąć bardzo mocno, ale pojawia się kwestia mikropęknięć i żywotności obręczy w miejscu osadzenia nypli. To tak w skrócie.
darecky Napisano 6 Czerwca 2013 Napisano 6 Czerwca 2013 Z tego co widzę na aukcjach to podiumy są nieoczkowane, alpiny też, a w crestach również nie widzę oczkowania. alpiny podają szerokość 23mm i waga ok330g cresty szerokość 24,4mm i waga 340g a podiumy szer. 24,4mm i waga ok 290g Jak jest z limitem wagowym dla nich? czy biker 75kg pojeździ na każdych z nich, bo o tym nikt nie pisze?
vszywiec Napisano 6 Czerwca 2013 Autor Napisano 6 Czerwca 2013 Jak autor wątku proszę o nie dublowanie pytań. Odpowiedź co do wagi użytkownika padła w trzecim poście
darecky Napisano 6 Czerwca 2013 Napisano 6 Czerwca 2013 ok, kiedyś czytałem cały wątek, lecz uszło to mojej pamięci
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.