Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

@rsvk Patrzyłem właśnie na tego Ghosta ale rozmiar ramy jest za duży, tak to byłby super. Obecnie żona ma trekkinga 19 cali z "miejską" kierownicą i nie lubi tak jeździć, woli bardziej crossowe ułożenie, myślę też czy nie pokombinować z samą kierownicą.

Na razie faworytem jest riverside ale jak widzę te bolączki w wątkach i wożenie do serwisu co parę miesięcy to wolę kupić coś innego.

Napisano
12 godzin temu, brt0555 napisał:

Obecnie żona ma trekkinga 19 cali z "miejską" kierownicą i nie lubi tak jeździć, woli bardziej crossowe ułożenie, myślę też czy nie pokombinować z samą kierownicą.

ale geometrii nie zmienię i ramy nie zmniejszę

To chcesz zmniejszać czy zwiększać ??  :)   Dla mnie przynajmniej pozycja crossowa to ta bardziej aerodynamiczna ...

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

czy w tym budżecie na sztywnym widelcu tylko mi się sensowne Lazaro Aero V3 wydaje. jazda rekreacyjna kręcone z 500km rocznie, max do 1000 ale mała szansa. W dobrej promocji dołożyłbym pewnie do Trek dual sport 2 gen 4  i zmienił amor na sztywny widelec ale nie wiem czy jest sens się tak bawić.

sztywny widelec i opona 35-40 to główne wymogi których szukam. do 3k ewentualnie mogę zwiększyć budżet jeśli będzie to warte. strasznie ciężko o rower na sztywnym widelcu i szerszej oponie

 

Edytowane przez Cr453r
Napisano (edytowane)

do 3k zobacz coś z fitnesów Marin - Kentfield, Larkspur, Stinson, Presidio, Fairfax. Oczywiście najlepiej do "na sztywnym widelcu i szerszej oponie " pasuję Muirwoods, ale on jest drożej.  Może jakaś promocją lub używka.

Aero ma jeszcze bliżniaka Spartacus Road Pro.

Edytowane przez remover
Napisano

Spartacus to bardziej szosa i opona max 32 a mi jednak zależy na większej. Mariny te nie miejskie też wydają się dobre osprzętowo do ceny ale jakoś do wyglądu tej ramy się przekonać nie mogę. Musiałbym na żywo gdzieś znaleźć do obejrzenia i przejechania.

Napisano
W dniu 25.08.2023 o 22:32, Konari napisał:

Ten z linku się opłaca tylko tam nie rozmiaru dla Ciebie. 

20 godzin temu, Cr453r napisał:

W dobrej promocji dołożyłbym pewnie do Trek dual sport 2 gen 4  i zmienił amor na sztywny widelec ale nie wiem czy jest sens się tak bawić.

Jak są fundusze i umiejętności to oczywiście.

Napisano
W dniu 11.09.2023 o 14:14, Cr453r napisał:

czy w tym budżecie na sztywnym widelcu

Specialized Sirrus x2.0  - opona tam standardowo Pathfinder Sport, 700x42mm całkiem fajna. Pytanie czy go dostaniesz w swoim rozmiarze.

Napisano

Też interesującą propozycja ale naped 1x8  podejrzewam że by mnie zabił przy podjazdach a między sirrus 1 a lazaro, lazaro mi chyba bardziej pasuje osprzętowo i wyglądem 

  • 2 miesiące temu...
Napisano

czesc! 😊 patrzac na twoje opcje, mysle, ze Kross Evado 2.0 jest spoko. ma dobry stosunek jakosci do ceny. Unibike Flash Gts tez jest fajny, ale troche moze byc drozszy. Romet Orkan 2.0 to tez opcja, choc nieco mniej popularna. Merida 40v to solidny wybor, ale moze byc ciut drozszy. ogolnie, polecam Kross Evado 2.0, jesli chcesz cos w dobrym budzecie. Evado 2.0 to fajna opcja, bo ma lekki i wytrzymały aluminiowy ram, co ułatwia jazdę. Unibike Flash Gts też ma stylowy design, ale zastanów się, czy zależy ci na wyglądzie czy funkcjonalności. Romet Orkan 2.0 może być dobrym wyborem dla tych, którzy szukają czegoś mniej popularnego, ale równie solidnego. Merida 40v, choć może być nieco droższa, ma reputację solidnych rowerów, z których warto korzystać. Sprawdź także opinie innych osób, żeby dowiedzieć się, jakie są ich doświadczenia z danymi modelami. Ostateczny wybór zależy od twoich osobistych preferencji i tego, jak planujesz używać roweru. Rower to fajny środek transportu i aktywności fizycznej, więc miej fun z zakupem! 🚵‍♂️🛒powodzenia z zakupem! 🚴‍♂️

  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowane)

Ja tylko podążałem twoją logiką. Przeczytalem, ale skoro jesteś doświadczony to chyba powinieneś wiedzieć, że w ciągu paru miesięcy czy lat rzeczy się mogą pozmieniać. Nigdzie nie miałem jasno napisane jaki jest najlepszy pode mnie, także się zapytałem, inaczej chyba bym tego nie robił? A skoro już mam mieć jakiś wstępny pogląd na rynek to znalazłem taki już wcześniej -  https://allegro.pl/oferta/lazaro-elitary-tx-shimano-mocny-cross-tarcze-28-13790162805 - ale chce też uzyskać zdanie od kogoś innego.

Edytowane przez LastThought
Napisano

Prawda jest taka, że nikt Ci nie poleci roweru w tym budżecie bo rowery te zawsze będą poskładane z tanich i często przypadkowych komponentów. Ramy będą ciężkie, amortyzatory to atrapy, itp., itd. Tak jak ten linkowany przez Ciebie Lazaro - ciężki, stalowy, niedziałający amortyzator, już lepiej mieć sztywny widelec, kiepsko hamujące mechaniczne tarczówki gdzie najtańsze hydrauliczne kosztują w detalu około 200 zł, już lepiej mieć v-brake. Oczywiście jeździć tym się da, jak ukradną to nie taka szkoda (chociaż złodziej musiałby być naprawdę zdesperowany żeby coś takiego ukraść). Zależy też do czego potrzebujesz ten rower

  • +1 pomógł 1
Napisano

Dzięki za pomoc w takim razie, na stronie lazaro znalazłem jeszcze o 50zł tańszy ten Aero v1. Prawdopodobnie zdecyduje się na ten, ale jeżeli warto dołożyć około te 250zł do tego co ty zaproponowałeś to jeszcze się nad tym zastanowię.

Napisano

Kwestia indywidualna, a raczej Twojego, że tak to określę "snobstwa" - do sprawnego przemieszczania się ten Lazaro wystarczy ale jak chcesz robić większe wrażenie na dzielni to hydrauliczne tarczówki wskazane 😁

  • Haha 2
Napisano

Również rozważam tańszy rower crossowy. 
Głównie wycieczki po DDR-ach/ ścieżki leśne utwardzone. Trasy w granicach 50-75km raz w tygodniu. Chciałbym by rower był tani w ewentualnych naprawach.
Rozważam:
lazaro aero V3
GHOST Square Cross Base AL
Kands Pure 

Rozumiem, że to wybór między kompromisami, ale czy np. warto brać GHOST-a z amortyzatorem czy w tej cenie raczej kierować się w stronę sztywniaków? 

Napisano

Tak jak pisałem wcześniej, tanie sprężynowe amortyzatory nie działają poprawnie, są atrapami amortyzatorów i niepotrzebnie zawyżają ciężar roweru bo są ciężkie. Jak już chce się mieć amortyzator to tylko powietrzny, a ten dają di trochę droższych rowerów, tak ze 3 razy droższych. Już lepiej mieć sztywny widelec, najlepiej karbonowy lub stalowy. W tym Ghost-cie jest też napęd 1x10, fakt jest prostszy w obsłudze i serwisie od 2x czy 3x ale też mniej uniwersalny bo będzie miał ogromne "dziury" między biegami. Napęd 3x, który jest w Lazaro i Kandsie będzie bardziej uniwersalny, z szerszym zakresem, i chociaż większość posiadaczy jeździ na codzień tylko na środkowym blacie to mają jakby co w zapasie ten duży blat, żeby pojechać szybciej czy dokręcić z górki i mały blat jak pod tą górkę trzeba wjechać. Niemniej jednak napędy 1x mają swoich gorących zwolenników.

Napęd 3x w Lazaro i Kandsie jest naprawdę bardzo tani w naprawie czy nawet wymianie. Hamulce oczywiście lepsze są tarczowe bo hamują w każdych warunkach a szczękowe tracą siłę hamowania w deszczu i zapychają się w błocie. Tak więc wybrałbym Kandsa lub coś w tym stylu: sztywny widelec, hydrauliczne hamulce, napęd raczej 2x lub 3x, jeśli 1x to musisz być świadomym jego ograniczeń i wad

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...