keltu Napisano 1 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2021 (edytowane) Miałem na myśli wrzucenie sztywniaka do tego Riverside 500, jeśli chodzi o dostępne gotowce to niedawno były dostępne Lazaro Aero ale już nie ma. Więc chyba tylko jakieś używki. Z nowych jest Marin Fairfax / Kentfield ale trochę ponad budżet. Edytowane 1 Lipca 2021 przez keltu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorey Napisano 1 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2021 Chyba szybka piłka będzie i zamówię tego riverside. 🙂 Teraz jeszcze coś dla drugiej połówki, ale to ma być taka typowa damka miejska. 🙂 Dzięki za pomoc @keltu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myszz Napisano 6 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2021 Hej, jaki rower polecacie do 2000zł dla dziewczyny? Ważę 48kg, wzrost 167cm, do kroku mam jakieś 76-77cm bez butów. Chce aby rower nadawał się na możliwość jazdy i po szosie, jak i po polnych drogach, lasach i ewentualnie górach. Chodzi o to, żeby można było go odpowiednio zmodyfikowac na odpowiedni teren, np poprzez zmianę kół w przyszłości. Chce zabierać czasami ze sobą 2 psiaki na rower, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 6 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2021 @Myszz Jeśli gdzieś udało by się znaleźć to chyba najlepiej Unibike Flash LDS. A z ogólno dostępnych może np. Marin San Anselmo DS1, osprzętowo odstaje ale lepiej jeździć na takim niż na żadnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whodunnit Napisano 8 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2021 Hej jestem w takiej samej sytuacji i też szukam podobnego roweru. Na Unibike czekam od maja i wątpię że się uda go kupić. NIGDZIE go nie ma w damskiej wersji a crossfire jest za drogi. Czy w takim razie ktoś poleciłby inny dostępny rower crossowy o trochę gorszym osprzęcie ale mimo wszystko wartego swojej ceny? Coś np. z Lazaro lub cokolwiek innego? Chciałabym w końcu kupić rower jeszcze przed końcem wakacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remover Napisano 9 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2021 Płeć, wzrost, budżet? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myszz Napisano 9 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2021 A pomiędzy elitarny v3 a x-force v4 który lepiej wziąć? I lepiej później np wymienić sobie w x-force hamulce na tarczowe, czy osprzęt w elitary? I czy v-braki albo tarczowe hamulce potrafią skrzypieć/piszczec? Zależy mi żeby było cicho bo mam nadwrażliwość na dźwięki po urazie akustycznym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remover Napisano 9 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2021 X-force. Ważąc 48 kg i nie uprawiając zbyt agresywną jazdę nie potrzebujesz tarczówek. A piszczeć potrafią tarczowe i Vbrake, jak tłustą są czy jak mokro jest. Jak piszczy pod czas normalnej eksploatacji, zwykle pomaga wymiana klocków czy tarcz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whodunnit Napisano 9 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2021 3 godziny temu, remover napisał: Płeć, wzrost, budżet? Kobieta, 155cm, max 2500 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 9 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2021 Przy takim wzroście wszelkie Lazaro i Kands odpadają. https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside900/_/R-p-300794?mc=8578872 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whodunnit Napisano 9 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2021 Właśnie mierzyłam Lazaro Integral V1 damski rama 17 i Lazaro Quantum też 17. Do szczęścia brakuje wyższej kierownicy, ale w sklepie mówiono że bez problemu montują wspornik na życzenie. Quantum super ale drogi..chociaż się zastanawiam czy nie zainwestować to 2500. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 9 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2021 Dałbym sobie palca obciąć, że będzie za mały..., ale skoro pasuje. Czy dokładać to musisz sama zadecydować. W dniu 6.07.2021 o 15:46, Myszz napisał: i ewentualnie górach W dniu 6.07.2021 o 15:46, Myszz napisał: poprzez zmianę kół w przyszłości Do zdecydowanej większości crossów nie włożysz szerokich opon, szczególnie z tyłu... Wyjątkami, które znam, są Giant Roam i Northec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myszz Napisano 9 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2021 A do mojego wzrostu lepiej 17" czy 19"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remover Napisano 9 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2021 (edytowane) 155cm to rzeczywiście pewen problem. Romet Orkan bywa 15'', ale to akurat może być za mało. Można się zastanowić nad damską 17 SPARTACUS CROSS 3.0/4.0. Bo on jest na nowej ramie, która nie jest aż taka długa jak w damkach Integral, Crossline i podobne (na starym modelu ramy). UPD. Sorry, damskiej 17 nie ma. Tylko męskie. Edytowane 9 Lipca 2021 przez remover Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 9 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2021 (edytowane) Idź do Deca i przymierz się do Riverside 900, jest akurat dostępny w rozmiarze S. Źle dobrana rama skutecznie znięchęci cię do jazdy na rowerze - niewygodna pozycja, bóle itp. To jest znacznie istotniejsze od osprzętu. Edytowane 9 Lipca 2021 przez keltu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 9 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2021 @Myszz, 17 cali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mathu Napisano 10 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2021 (edytowane) Cześć, to mój pierwszy post. Nie będę zakładać osobnego tematu żeby nie śmiecić. Cześciowo nie będzie o crossach. Sytuacja wygląda tak: Do tej pory jeździłem na tanim MTB od Krossa (Hexagon 3.0). Nie byłem z niego szczególnie zadowolony (za cieżki, a 95% przejazdów to ścieżki rowerowe i miasto, więc przypominało to toczenie się czołgu). Dodatkowo po dwóch sezonach na balkonie rower złapał powierzchniową rdzę więc puściłem go do ludzi z zamiarem wymiany na jakiegoś crossa. To co mi się najbardziej podoba to wynalazki w stylu Marin Kentfield czyli możliwie lekko, jednorzędowy napęd z przodu, kanciasta rama, pozycja raczej wyprostowana. Ogólnie podoba mi się bardzo dużo Marinów i najchętniej kupiłbym coś od nich w cenie około 2500 i jeździł 10 lat. Ale oczywiście dostępność jest znikoma, szczególnie w rozmiarze 21' a ja nie chcę czekać do jesieni i ryzykować że się nigdy nie pojawią. Więc pomyślałem sobie że kupię jakiegoś budżetowca w cenie 1300-1500 i poczekam do przyszłego roku a potem sprzedam i kupię to co mi się naprawdę podoba, albo zacznę go na własną rękę przerabiać w tym kierunku (opcja minimum to sztywny widelec). Oczywiście idealny byłby rower w stylu Lazaro Aero ale trzeba go było brać jak był dostępny Z rzeczy które są w tym momencie realnie do dostania to Riverside 500 którego nie miałem szans zobaczyć (widziałem tylko niższy i wyższy model w Decathlonie), Kandsy STV 900 i Crossline 1100 (o dziwo udało mi się je dzisiaj zobaczyć na żywo w sklepie stacjonarnym). Kandsy jak dla mnie na żywo robią bardzo dobre wrażenie, nie widać po nich budżetowości jak po Decathlonach (brak plasticzanych pedałów itd.). Co byście polecili z tych trzech? Riverside ma napęd 1x i tarcze ale trzeba do niego i tak na starcie dołożyć kilka stówek na lepsze pedały, siodełko i pewnie chwyty więc cenowo realnie wychodzi i tak powyżej 1500. STV900 i 1100 różnią się szczegółami (900 to same bazowe Tourneye, 1100 ma z tyłu Acerę, plus różnice w piastach), natomiast czy warto dołożyć 300 zł do 1100? Wydaje mi się że lepiej wziąć tańszy model i jeśli coś się będzie działo z przerzutkami po prostu założyć sobie jakieś Deore w serwisie (cenowo wyjdzie podobnie). Warto dopłacać do tego 1100? Czy może jednak Riverside? Na razie jeszcze są ale mogą zniknąć w tym tygodniu (niebieski już zniknął z dnia na dzień, według konsultanta nowe dostawy Riverside dopiero w połowie września). Czy ktoś miał styczność na żywo z tymi Riverside i może porównać do Kandsów itp.? Myślałem jeszcze o Orkanie 2 ale to w sumie to samo co ten 1100 a drożej i pedały od razu do wymiany. Zastanawiałem się jeszcze nad kultowym Tribanem RC100 a nawet nad RC120 (w wersji flat bar to w ogóle ideał - widziałem go na żywo w Deca ale w rozmiarze S - strasznie mi się podobał) - dziś rano były nawet dostępne online 3 RC120 z barankiem ale o 12 już zniknęły Zmieniłbym mu mostek na bardziej komfortowy i opony na możliwie mocno bieżnikowane i pewnie byłbym bardzo zadowolony tylko jest jedna rzecz - chcę na tym rowerze montować fotelik na sztycy, czy w takim Tribanie to ma w ogóle sens? Nie będzie to niebezpieczne przy manewrowaniu? Ale na grubszych oponach wyjdzie chyba na to samo co przy rowerze crossowym? Edytowane 10 Lipca 2021 przez mathu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 11 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2021 Mam Riverside 500, kupiony w 2018. Rocznie robię po kilkaset km i akurat z pedałami, chwytami i siodełkiem nie miałem żadnych problemów i przy trasach rzędu 20-50 km są całkiem komfortowe. Jednak to jest kwestia indywidualna, ale chyba nie ma co z góry zakładać, że są do wymiany. 1 rzędowy napęd to też świetna sprawa, jeżeli tylko zakres przelożeń Ci pasuje. Hamulce za to mogłyby być lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysi3kU Napisano 14 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2021 Witam serdecznie wszystkich Jestem czytelnikiem forum od kilku lat jednak dopiero dziś przyszedł ten moment poproszenia was o poradę. Do rzeczy. Zawsze jeździłem rowerami miejskimi z damską ramą - odpowiada mi w nich wyprostowana pozycja. Ostatnio jednak zmieniłem lokalizację i większość tras zmieniła się z asfaltu na drogę wysypaną tłuczniem, leśne ścieżki, polne drogi i obecny rower przestał wystarczać (obecnie mam takie coś koła 28" Sram S7; link poglądowy). Na trasach mam kilka górek 10/15 stopni i brakuje mi lżejszych przełożeń. Zacząłem więc poszukiwania nowego roweru. W pierwszym momencie rozważałem Rockrider ST100 z Decathlonu. Przejechałem się rozmiarem L i M. Na L ból pleców, barków, karku, łokci nadgarstków i mrowienie w dłoni już po 10km. W M-ce ta sama trasa oszczędziła plecy, bark, kark i łokcie jednak nadal mam kłopot z dłońmi i nadgarstkami. Brakuje mi nieco większego wygięcia kierownicy i podparcia dłoni na bokach. Z tych względów spojrzałem w stronę crosów w poszukiwaniu nieco bardziej wyprostowanej pozycji i lepszej kierownicy. Upatrzyłem sobie Riverside 500 - niestety pobliski sklep nie ma go na stanie do obejrzenia. Stawiam, że rama M. Tu pojawiają się moje pytania: 1) Rockrider ST100 (plus wymiana mostka i kierownicy) czy Riverside 500? 2) Czy rama Riverside faktycznie będzie bardziej komfortowa od ST100? Miał ktoś okazję przymierzyć się do obydwu? 3) Jak jest z trwałością hamulców tarczowych - trochę się obawiam bo zawsze miałem V-brakei. 4) Co ewentualnie innego do 1400zł ? Myślałem nad Romet Orkan 1M i Lazaro Elitary V1 jednak dostępność słaba. Moje dane: Wzrost 173cm, przekrok 79cm (nie wiem czy dobrze zmierzyłem), waga 85 kg. Trasy 10 - 40 km jednorazowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 14 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2021 Cytat na drogę wysypaną tłuczniem, leśne ścieżki, polne drogi i obecny rower przestał wystarczać Przestał wystarczać, bo? Jeżeli chodzi o opony to w crossie też nie poszalejesz z szerokością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mathu Napisano 14 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2021 Sprawdź czy sklep ma jakikolwiek model Riverside - 100, 120, 900, 920 bo wszystkie mają identyczny kształt. Wczoraj wieczorem pokazały się 900 online, pojechałem się przymierzyć do 920 (poza osprzętem i amortyzatorem się praktycznie nie różnią) i jeszcze w sklepie zamówiłem 900 dla siebie. Bardzo mi pasuje pozycja na nim i ma też świetną kierownicę z rogami (do dokupienia w Decathlonie). Dla porównania Merida Crossway przypominała mi nudny rower z komunii. Te najtańsze Romery i Lazaro mają bardzo kiepski osprzęt i wolnobieg, musisz patrzeć od Crossway 1100/Orkan 2M w górę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysi3kU Napisano 14 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2021 4 godziny temu, chudzinki napisał: Przestał wystarczać, bo? Nie wiem jak to dokładnie wyjaśnić, ale lekko odstaję od grupy znajomych którzy śmigają na mtb (Romety Ramblery 6.4/Unibike Fusion/ Kross Hexagon 5 i Rockrider 540). Na tych rowerach "lżej się jedzie" nie tylko pod górkę ale i na prostym. Żeby jechać tym samym tempem co oni muszę mieć wyższy bieg, albo szybciej pedałować co też trochę męczy czasami. Wiem, że rowery które rozważam mocno odstają od w/w ale jadąc ST100 w M-ce już jechałem z nimi równiej. Do tego ten Stratos już jest trochę wytłuczony i wymaga nieco wkładu. @mathu dzięki za podpowiedź, w innym deca trochę bardziej oddalonym mają RS 100. Czy sztywny widelec nie zaburzy porównania do 500? Codo opon, te na zdjęciach faktycznie słabo wyglądają. Zakładam, że szerszych tam nie zamontuję pewnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mathu Napisano 14 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2021 Patrząc na zdjęcia na ich stronie nie widać żadnej różnicy. 100 ma jedynie trochę inną kierownicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 14 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2021 2 godziny temu, Krzysi3kU napisał: Nie wiem jak to dokładnie wyjaśnić, ale lekko odstaję od grupy znajomych którzy śmigają na mtb (Romety Ramblery 6.4/Unibike Fusion/ Kross Hexagon 5 i Rockrider 540). Na tych rowerach "lżej się jedzie" nie tylko pod górkę ale i na prostym. Żeby jechać tym samym tempem co oni muszę mieć wyższy bieg, albo szybciej pedałować co też trochę męczy czasami. Pomęczę Cię jeszcze dla Twojego dobra, tak mi się wydaje przynajmniej 🙂. Dwóch ostatnich zdań nie zrozumiałem, ale co do pierwszego - skoro wszyscy znajomi, z którymi jeździsz, mają "górskie" to dlaczego Ty chcesz crossa? Uważasz, że na te nawierzchnie będzie lepszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysi3kU Napisano 14 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2021 @mathu inna kierownica zaburzy pewnie punkt odniesienia, ale jak się nie przymierzę to się nie dowiem. @chudzinkia męcz, może faktycznie mi na dobre wyjdzie. Hm, jak by to opisać. Jadąc Stratosem na 1 biegu muszę używać tyle samo siły co ST100 w ustawieniu 1-4 przy czym ST100 jedzie szybciej. Inaczej nie wiem jak to opisać. Dlaczego cross? Hm, teoretycznie ma mieć wygodniejszą, bardziej wyprostowaną pozycję i bardziej giętą kierownicę. Absolutnie nie odrzucam mtb - jak zaznaczyłem musiałbym zmienić kierownicę na inną (albo same gripy jak z Riverside 500/900). Co do nawierzchni to mam obawy czy nie będzie wręcz gorszy - choć jak Stratosem daję radę to i crossem pewnie też. Obawiam się, że ja zasadniczo sam nie wiem czego chcę na dobrą sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.