Skocz do zawartości

[1300-1800] Rower crossowy jaki?


Rekomendowane odpowiedzi

Tourney jest najniższej klasy podzespołem Shimano. Później jest Altus, Acera, Alivio  itd. Znaczy to, że wyższej klasy osprzęt jest trwalszy. Ja osobiście bym brał z lepszym osprzętem.

Edytowane przez Supr_CK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Granice pomiędzy acera i alivio praktycznie z roku na rok się zacierają. Obecnie mamy taką sytuację że alivio 2015 (czyli seria 4000) jest bardziej tandetne niż stara dobra trzycyfrowa acera (było wiele wątków o trudnościach w ustawieniu i delikatności). Jeśli chodzi o trwałość - coraz więcej plastiku w alivio i acera co odpowiada trendom obniżania produkcji i jednocześnie żywotności. Z drugiej strony mechanizmy te są na tyle dopracowane, że przy dbaniu o nie będą służyły wiele lat (tak samo jak nieśmiertelne i siermiężne tourney i altus). Na dobrą sprawę na dzisiaj jedyna różnica pomiędzy alivio i acera to to, że w grupie alivio jest kilka korb ze zintegrowaną osią. W rowerach budżetowych różnica pomiędzy alivio i acera zwykle polega na liczbie przełożeń. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam jakiegoś crossa dla siebie za 1500-1800zł. Interesowałby mnie zakup w sklepie stacjonarym, m.in. przez to kompletnie nie jestem przekonany co do kupna polecanego mocno lazaro integral v3 czy też jego pochodnych - Kands, Spartacus. Poza tym strasznie nie podobają mi się wizualnie.. :)

 

Moją uwagę zwrócił Kross Evado, w pobliskim sklepie mogę zakupić modele 2016 w cenach 3.0=1700zł, 4.0=1880zł.

Czy to są dobre rowery? Warto dopłacać do drugiego modelu?

Czy amortyzowana sztyca w 3.0 poprawia znacząco komfort jazdy?

 

Rower chce użytkować w terenach podmiejskich, głównie asfalt, czasem jakieś utwardzone polne drogi. Przewiduję 30-40km/tydzień.

Totalny amator, ostatnio więcej jeździłem na jakimś góralu z komunii, kilka lat wstecz ;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tarczowe hydrauliki to twoje "must have" to bierz Kandsa (będziesz częściej ich potrzebował aby zblokować mechaniczną blokadę skoku w amorze , która działa tylko na postoju).

Jeżeli potrzebujesz bardziej niezawodnego systemu hamowania to bierz Lazaro (najtańsze tarczowe hydraulik nie grzeszą skutecznością , bezawaryjnością) , poza tym ma on lepszy napęd (3x9 vs. 3x8)  i amortyzator z hydrauliczną blokadą (możliwość blokowania w trakcie jazdy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtańsze hydrauliki (chociaż np. br-m396 dają jako tako radę) po zajeżdżeniu można przerobić niskim kosztem na przyzwoite hydrauliki (na popularnych portalach aukcyjnych pojawiają się br-m615 lub formuła c1 w niezłych cenach). Żeby przerobić v-braki trzeba zmienić koła, kupić tarcze i ew. adaptery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad Krossem Evado 3.0 bądź Evado 4,0. Zależy mi na zakupie w sklepie stacjonarnym więc trochę pochodziłem i te modele spodobały mi się chyba najbardziej, kwestia ceny 3.0 - 1799zł natimiast 4.0 - 2099zł, mój budżet to około 2000zł, ewentualnie tę stówkę mogę dołożyć, tylko pytanie - czy warto? Chodzi mi konkretnie o osprzęt tych modeli a szczególnie o hamulce hydrauliczne w 4.0 czy oprócz tego warto dokładać względem 3.0?

 

3.0: http://www.kross.pl/pl/2015/cross/evado-3-0

4.0: http://www.kross.pl/pl/cross/evado-4-0

Edytowane przez Lucjo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Krzysiek80

zauważ, że kolega chce kupić stacjonarnie, poza tym na Krossie zazwyczaj można ugrać jakiś rabat rzędu 10%.

Poza tym wspomniane Lazaro np. dla mnie jest bardzo paskudne(malowanie ramy).

 

Również czekam na jakieś opinie co do różnic pomiędzy 3.0, a 4.0 bo zapewne jutro będę stał przed podobnym dylematem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lucjo

Nie sądzę, żebyś się zmieścił w granicach przedziału cenowego, który jest w tytule tematu podczas zakupu Evado 4.0, dlatego zaproponuję jeszcze rower, który jest jeszcze lepszy od wymienionych wcześniej, ale za to trochę droższy (obecnie kilka zł powyżej 2000 podczas negocjacji), ale warto go rozpatrzyć:

WHEELER CROSSLITE 640 MĘSKI 52CM/21'' (delikatnie ponad 2000zł)

W stosunku do poniższych ma m.in. lepszy amorek NRX, tylną przerzutkę Deore

 

Też go rozważam w zestawieniu z:

LAZARO ELITARY V3 HYDRAULIKA BLOKADA ALIVIO (1800zł)

ROMET ORKAN 4.0 HYDRAULIKA ! Wyprzedaż 2015 (1850zł) (UWAGA! pytałem sprzedawcę emailowo i jest to rzekomo model na rok 2016, a nie na 2015, więc i specyfikacja i zdjęcia podane na aukcji się nie zgadzają?! piszę o tym, bo wiele razy była polecana ta aukcja a nikt wcześniej nie zwrócił uwagi na rozbieżnośc pomiędzy zdjęciami a tekstem tej aukcji)

2016 ERIES CROSS DYSK ALIVIO BLOKADA 27 biegów (1800zł) (blokada amorka z kierownicy)

 

I ode mnie tez pytanie:

Rozumiem, że z tych 4 modeli Wheeler byłby najlepszym wyborem i jest wart tej dopłaty?

(W stosunku do lazaro elitary chyba ma jednak tylko gorsze hamulce - dobrze rozumiem? Czy różnica jest niewielka w tej klasie hamulców?)

 

Edytowane przez Krzysiek80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, podrzuce jeszcze swoje pytanie, bo ja jestem kompletnym laikiem w tych sprawach, przeglądam i czytam to forum, a i tak nie potrafię dobrze ocenić i wybrać dla siebie roweru. 

 

Potrzebuje roweru do jazdy po mieście i czasem po parku, i tak sobie myślę, czy cross a może mtb, z racji wytrzymalszych kół, bo nie zawsze chce mi się zatrzymywać, kiedy się spieszę czy hamować na krawężnikach. 

Mam wzrostu 170 cm, waga 76 kg, i też właśnie nie wiem czy lepiej 17 czy 19 calową ramę. ? 

 

NIe wiem też czy lepiej wybrać nowy ale gorszą markę, czy może uzywany za mniejsze pieniadze ale lepsza marke. Po przeglądaniu forum, kilka mam wybranych modeli. Nowe to: kands maestro, kands lazaro v3, spartacus, a z uzywanych, oto co znalazłem w okolicy warszawy na olx: 

 

http://olx.pl/oferta/rower-german-nowy-shimano-dynamo-w-piascie-CID767-ID5TEvH.html

http://olx.pl/oferta/unibike-crossfire-gts-super-stan-rama-17-CID767-IDfJoBJ.html 

http://olx.pl/oferta/giant-yukon-rama-m-19-CID767-IDfdCxP.html

http://olx.pl/oferta/kross-level-a2-CID767-IDfJvot.html

http://olx.pl/oferta/fuji-nevada-CID767-IDenXuT.html

http://olx.pl/oferta/rower-gorski-gary-fisher-CID767-IDfIhRR.html

http://olx.pl/oferta/carver-caly-na-deore-warto-cross-kola-28-CID767-IDfGcOP.html

http://olx.pl/oferta/romet-rambler-3-0-ltd-CID767-IDfyOLP.html

http://olx.pl/oferta/kellys-xc-cross-magic-19-5-kolo-26-xt-deore-slx-deore-super-stan-CID767-IDfGsHB.html

http://olx.pl/oferta/rower-miejski-kellys-saphix-2009-CID767-IDfeKSl.html

http://olx.pl/oferta/rower-mtb-schwinn-mesa-gs-CID767-IDfkQMd.html

http://olx.pl/oferta/rower-giant-gsr-fs-18-warszawa-CID767-IDf48ll.html

http://olx.pl/oferta/rower-author-compact-cross-20-rama-28-kola-blotniki-podnozek-blokada-CID767-IDfIosL.html

http://olx.pl/oferta/unibike-evolution-2013-CID767-IDfAyMh.html

 

co myślicie ?

jesli chodzi o finanse, to chciałbym jak najmniej wydać, a być w miarę zadowolony z roweru, zebym pózniej nie płakał i wydawał kolejne pieniadze na naprawy. 

Dzięki za uwagę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lucjo

Nie sądzę, żebyś się zmieścił w granicach przedziału cenowego, który jest w tytule tematu podczas zakupu Evado 4.0, dlatego zaproponuję jeszcze rower, który jest jeszcze lepszy od wymienionych wcześniej, ale za to trochę droższy (obecnie kilka zł powyżej 2000 podczas negocjacji), ale warto go rozpatrzyć:

WHEELER CROSSLITE 640 MĘSKI 52CM/21'' (delikatnie ponad 2000zł)

W stosunku do poniższych ma m.in. lepszy amorek NRX, tylną przerzutkę Deore

 

Też go rozważam w zestawieniu z:

LAZARO ELITARY V3 HYDRAULIKA BLOKADA ALIVIO (1800zł)

ROMET ORKAN 4.0 HYDRAULIKA ! Wyprzedaż 2015 (1850zł) (UWAGA! pytałem sprzedawcę emailowo i jest to rzekomo model na rok 2016, a nie na 2015, więc i specyfikacja i zdjęcia podane na aukcji się nie zgadzają?! piszę o tym, bo wiele razy była polecana ta aukcja a nikt wcześniej nie zwrócił uwagi na rozbieżnośc pomiędzy zdjęciami a tekstem tej aukcji)

2016 ERIES CROSS DYSK ALIVIO BLOKADA 27 biegów (1800zł) (blokada amorka z kierownicy)

 

I ode mnie tez pytanie:

Rozumiem, że z tych 4 modeli Wheeler byłby najlepszym wyborem i jest wart tej dopłaty?

(W stosunku do lazaro elitary chyba ma jednak tylko gorsze hamulce - dobrze rozumiem? Czy różnica jest niewielka w tej klasie hamulców?)

 

Co sądzicie konkretnie o modelu:

WHEELER CROSSLITE 640

W tym zestawieniu co podałem, byłby to najlepszy wybór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...