Skocz do zawartości

[1300-1800] Rower crossowy jaki?


Rekomendowane odpowiedzi

Rok temu w tym przedziale kupiłem Lazaro jednak niestety troche ponad miesiąc temu został skradziony i porzuciłem już nadzieję na jego odzyskanie, a coraz bardziej chce się czymś pojeździć więc czas na kolejny zakup. Niestety Lazaro 19" na Alivio rozeszły się już zupełnie i z maila od nich wynika, że na razie ich nie będzie.

W związku z tym na chwilę obecną zastanawiam się pomiędzy tymi dwoma:

Kands http://allegro.pl/rower-kands-maestro-cross-28-alivio-alu-nowy-2015-i5547901537.html

i

Miles http://allegro.pl/lekki-rower-crossowy-miles-x-comp-deore-xt-kola-28-i5542464260.html

 

Przyznaję iż ekspertem w kwestii osprzętu nie jestem, na pierwszy rzut oka Miles wygląda bardzo dobrze jednak sądząc po plastikowych pedałach pewnie gdzieś jeszcze postanowiono zaoszczedzić? Który z nich będzie lepszym wyborem, a może jeszcze jakiś rower warty uwagi pominąłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

mam małą prośbę. Razem z żoną chcemy sobie kupić rowery. Jako, że jestem zupełnym laikiem w tym temacie chciałbym prosić Was o pomoc. Chceilibyśmy kupić dwa rowery jeden cross (dla mnie) drugi trekking (dla żony) tak w granicach ~3 tys za oba. może polecacie jakieś konkretne modele? zaznaczam że na jednym z nich będzie zamontowane siedzenie dla dziecka.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zamówiłem :)

 

Ze względu na to, że faktycznie parę godzin temu wstrzymali sprzedaż INTEGRALa w rozmiarze 19" we wszystkich kolorach, pomogło mi to w wyborze wersji ELITARY z tarczówkami w kolorze białej perły. Jak dojdzie, poskładam go i trochę pojeżdżę to napiszę jakie wrażenia z korzystania i jaki stosunek wzrostu/długości nóg do ramy 19".

 

Dzięki za wszelką pomoc w wyborze roweru, dzięki Wam nie płaciłem za napis na ramie, a faktycznie za jakość osprzętu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam od kilku dni jeżdżę krossem hexagonem x6 2014 głównie trasa asfaltowa do pracy rowne20 km w jedna stronę i powiem szczerze ze po komentarzach typu nie sprawdzi sie ma slaby osptzet itp. Musze sie nie zgodzić bo blokada działa jak należy przy wylaczonej nie odbija aż tak nagle skok jak pisali jesli chodzi o przerzutki acery to tylne mogly by byc bardziej plynne ale da się przemilczeć i siodelko lekko twarde za bardzo na dłuższe trasy ale można wymienić nie dużym kosztem co do wagi jestem zadowolony rama takze widac solidna jedne co planuje wymienić w szybkim czasie to opony na bardziej crossowe schwalby są podobno bardzo dobre za cene1400 tyle dalej plus osobno akcesoria oceniam go w skali 8/10..kilka dni 150km daalrj będę pisał co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

mam małą prośbę. Razem z żoną chcemy sobie kupić rowery. Jako, że jestem zupełnym laikiem w tym temacie chciałbym prosić Was o pomoc. Chceilibyśmy kupić dwa rowery jeden cross (dla mnie) drugi trekking (dla żony) tak w granicach ~3 tys za oba. może polecacie jakieś konkretne modele? zaznaczam że na jednym z nich będzie zamontowane siedzenie dla dziecka.

 

pozdr

 

Dla ciebie lazaro integral V3 lub kands maestro ,  dla żony lazaro senatore V3  (o ile dostępne rozmiary nie będą w sprzeczności z parametrami jeźdźców :)  )

 

I trzeba się śpieszyć  - z tego co słychać o dostępności ... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim zdecyduj się czy potrzebujesz treka czy crossa. Różnic jest wbrew pozorom sporo i są fundamentalne. Cross jest przeznaczony do możliwie szybkiego poruszania się w umiarkowanym terenie. Trek raczej do spokojnej jazdy rekreacyjnej po utwardzonych nawierzchniach. Przez to pozycja w crossie mocno wyciągnięta do przodu - bez modyfikacji brak możliwości regulacji. W treku masz zwykle kierownicę nie dość, że mocno wygiętą to jeszcze z pełną regulacją wysokości oraz kąta na mostku. Kolejną istotną różnicą rama (geometria, solidność, kształt). Bieżnik opon - cross profil uterenowiony, trek - delikatny/gładki bieżnik do asfaltu. Widelce przednie - cross powinien mieć solidne widły z prostymi dolnymi goleniami, często o większym niż w treku skoku (>63mm). W treku skok 25-63mm do tego dolne golenie delikatniejsze i często wygięte do przodu. Pedały - w crossie z kolcami albo zębami (nie ześlizgują się ubłocone buty) w treku gładkie platformy. Dodatkowo trek z reguły posiada wyposażenie umożliwiające dalsze wyjazdy w różnych warunkach (wymagane przepisami oświetlenie, błotniki, bagażnik, szerokie i wygodne siodło). Z moich obserwacji (mam w rodzinie kilka różnych rowerów transrower) trek jest 2-3kg cięższy od crossa (głównie za sprawą pancernego bagażnika). Osobiście uważam, że nic tak źle nie wygląda jak rower crossowy z bagażnikiem albo kierownicą typu jaskółka tak więc proponuję zdecyduj się przed zakupem i oszczędź sobie ew. obciachu i zbędnych wydatków. Słabo wygląda również para gdzie kobieta na treku taszczy na bagażniku jakieś toboły a obok jedzie facet crossem i jest happy że ma lekko. Moim zdaniem trek i cross nie są kompatybilne tzn. nie nadają się do wspólnych wyjazdów ze względów o których wyżej (głównie przeznaczenia).

 

@Yacko: osprzęt to nie wszystko. Pomijając, że w praktyce alivio to taka sama kaszana jak acera czy altus to liczy się jeszcze dbałość o detale. W moim maestro dla przykładu suport ze stalowymi miskami był wkręcony na sucho do alu ramy! Po roku wykręcenie było prawie niemożliwe tymczasem w 12 letniej gazeli fabrycznie wkręcony suport wykręcał się bez większego wysiłku. Wyginające i cykające korby - nie wiem czemu ale w innych rowerach w których korby są tego samego typu takich przypadłości jak w transrowerze nie ma - może kwestia słabego suportu (przynajmniej u mnie w maestro nie był to ani neco ani shimano ani joytech a coś dziwnego z chińskimi literkami). 

Edytowane przez vdcmike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>>>Osobiście uważam, że nic tak źle nie wygląda jak rower crossowy z bagażnikiem albo kierownicą typu jaskółka tak więc proponuję zdecyduj się przed zakupem i oszczędź sobie ew. obciachu i zbędnych wydatków. Słabo wygląda również para gdzie kobieta na treku taszczy na bagażniku jakieś toboły a obok jedzie facet crossem i jest happy że ma lekko  <<<

 

Osobiście uważam , że co sobie ludzie (i jak bardzo ewentualnie głupiego) pomyślą  to świadczyć będzie tylko o ich chorej psychice ...

A g...o komu do tego czy mam w trekkingu  pedały z kolcami na przykład, albo czy mam zamontowany bagażnik do crossa - ale to także tylko moje prywatne zdanie :)     Liczy się MOJE samopoczucie na rowerze , a nie to co się komu wydaje ...

Jeśli będę miał na starość kaprys jeździć na damce, to będzie to tylko MOJA sprawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@vdcmike,

 

Przede wszystkim zdecyduj się czy potrzebujesz treka czy crossa. Różnic jest wbrew pozorom sporo i są fundamentalne. Cross jest przeznaczony do możliwie szybkiego poruszania się w umiarkowanym terenie. Trek raczej do spokojnej jazdy rekreacyjnej po utwardzonych nawierzchniach. Przez to pozycja w crossie mocno wyciągnięta do przodu - bez modyfikacji brak możliwości regulacji. W treku masz zwykle kierownicę nie dość, że mocno wygiętą to jeszcze z pełną regulacją wysokości oraz kąta na mostku. Kolejną istotną różnicą rama (geometria, solidność, kształt). Bieżnik opon - cross profil uterenowiony, trek - delikatny/gładki bieżnik do asfaltu. Widelce przednie - cross powinien mieć solidne widły z prostymi dolnymi goleniami, często o większym niż w treku skoku (>63mm). W treku skok 25-63mm do tego dolne golenie delikatniejsze i często wygięte do przodu. Pedały - w crossie z kolcami albo zębami (nie ześlizgują się ubłocone buty) w treku gładkie platformy. Dodatkowo trek z reguły posiada wyposażenie umożliwiające dalsze wyjazdy w różnych warunkach (wymagane przepisami oświetlenie, błotniki, bagażnik, szerokie i wygodne siodło). Z moich obserwacji (mam w rodzinie kilka różnych rowerów transrower) trek jest 2-3kg cięższy od crossa (głównie za sprawą pancernego bagażnika). Osobiście uważam, że nic tak źle nie wygląda jak rower crossowy z bagażnikiem albo kierownicą typu jaskółka tak więc proponuję zdecyduj się przed zakupem i oszczędź sobie ew. obciachu i zbędnych wydatków. Słabo wygląda również para gdzie kobieta na treku taszczy na bagażniku jakieś toboły a obok jedzie facet crossem i jest happy że ma lekko. Moim zdaniem trek i cross nie są kompatybilne tzn. nie nadają się do wspólnych wyjazdów ze względów o których wyżej (głównie przeznaczenia).

 

Sorry stary, ale coś wiesz z tym, że nie do końca.

Cross i trek to czesto TE SAME RAMY.  Więc jak dołożysz do crossa cały osprzęt to powstaje trekk, który wygląda najgorzej na świecie. :icon_lol:

- rożne jest zawieszenie ale to zależy od przedziału cenowego.

- spójrz sobie na Northteca Caledona - ma regulowany mostek. Różna jest jedynie kierownica. Niektóre treki mają prostą kierownicę a nawet baranka np. firmy trekk

- błoniki, lampki, bagażnik można nawet do fitnesa dołożyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up: zwróć plz uwagę, że pisałem o rowerach firmy transrower - konkretnie za treka przyjąłem Elite Pro z 2015 a za crossa Maestro 2014 (obydwa rowery posiadam w wersji man na ramie 21") . Poza tym podtrzymuje swoje zdanie odnośnie przepaści dzielącej treka i crossa a że ktoś zrobił pseudocrossa na ramie od treka - no cóż zdarza się (transrower też ma coś takiego jak STV 700 na ramie od treka ale to tylko wygląda podobnie do crossa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie widzę nic złego w bagażniku do crossa. Kupiłem crossa zamiast treka, bo lubię jeździć szybko i nie tylko po asfalcie oraz bardziej mi odpowiada pochylona postawa i w miarę prosta kierownica. Po tygodniu od zakupu zamontowałem bagaznik - czesto się przydaje i nie muszę jeździć z plecakiem. Co do wyglądu, moim zdaniem wygląda nieźle, wcale nie szpeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie z Kands zrobiło się trochę zamieszanie, rózne konfiguracje się pojawiły na Allegro, ewentualnie błędne opisy. W jednej z aukcji nawet w opisie widnieje wolnobieg zamiast kasety. Rowery bardzo zbliżone konfiguracją. Dlaczego nie chcesz Lazaro ?

Edytowane przez Yacko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie z Kands zrobiło się trochę zamieszanie, rózne konfiguracje się pojawiły na Allegro, ewentualnie błędne opisy. W jednej z aukcji nawet w opisie widnieje wolnobieg zamiast kasety. Rowery bardzo zbliżone konfiguracją. Dlaczego nie chcesz Lazaro ?

 

Pewnie, że bym chciał Lazaro, ale sie kończyły na ramach 17:( A muszę już coś kupić rozsądnego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę, to przy wzroście 168 łapię się na ramę 19' KANDS, bynajmniej tak piszą na aukcjach... ale co Oni tam wiedzą ;)

 

Co wiedzą to wiedzą - czasem nawet dobrze doradzą   :)

 

Zmierz nogę - bo może się okazać że i na 17" nie wejdziesz ... Wzrost wzrostem, ale klejnoty zmieścić się muszą :) :)

 

Do ram 19" od Transroweru (mam na myśli koła cross'a -  28" ), jeśli nie masz co najmniej 82 cm nogi to nie próbuj się nawet zbliżać,  do 17" potrzebujesz ok 79 cm i więcej ...  78 na styk jeśli nie planujesz specjalnie jazdy terenowej a tylko równe asfalty.

 

EDIT: - jakby co zawsze pozostają ramy typu damka ...  Ale dla niektórych to wstyd obciach i sromota :) :)

Albo inne marki ....

Edytowane przez Pablo59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pablo: za bardzo generalizujesz z tym transrowerem. Maestro i Avangarde mają inną geo ramy niż jakiekolwiek Lazzaro czy Spartacusy. Przede wszystkim inny kąt rury podsiodłowej (bardziej pochylona w tył) oraz inną wysokość główki sterów (niżej kilka cm przy tym samym rozmiarze ramy). Większy ciężar idzie na tylne koło i z naprawdę stromymi podjazdami jest prob. Rama Maestro i Avangarde jest też wyraźnie dłuższa - rowery te też praktycznie nie pasują (prawie nie mieści się przednie koło w przyp. ramy 21") w bagażniku dachowym proride 591. Spartacusy Cross i Lazzaro Integral są na trekowej ramie takiej jak Kands Elite Pro czy Lazzaro Senatore. W ich przyp. górna rura ramy idzie nieco wyżej niż w maestro. Moim zdaniem trek z Transrower na ramie 21 odpowiada 22" u Krossa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up: zwróć plz uwagę, że pisałem o rowerach firmy transrower - konkretnie za treka przyjąłem Elite Pro z 2015 a za crossa Maestro 2014 (obydwa rowery posiadam w wersji man na ramie 21") . Poza tym podtrzymuje swoje zdanie odnośnie przepaści dzielącej treka i crossa a że ktoś zrobił pseudocrossa na ramie od treka - no cóż zdarza się (transrower też ma coś takiego jak STV 700 na ramie od treka ale to tylko wygląda podobnie do crossa).

 

Mam wrażenie, że myślisz iż rower crossowy to mtb.

 

Za coś trzeba dołożyć ten bagażnik, błotniki, oświetlenie, stąd porównując treka i crossa w tej samej cenie, trek zawsze wypadanie gorzej na amorach, przerzutkach itd. A to są praktycznie te same rowery - większość producentów ma je w jednej kategorii.

Są treki lepszej klasy niż crossy, zobacz sobie choćby: http://nrowery.pl/2015/trekking/bergon-lx

Poza badziewnym amorem - gdzieś trzeba oszczędzić w tej cenie - ma osprzęt lepszy niż cały transrower.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@vdcmike

 

Mało kto ma tu dokładne informacje o geometrii produktów Transroweru - to po primo. Jeśli należysz do wybrańców , którzy tę wiedzę mają w małym palcu - zgłoś się do kolegi Shiryu, który uruchomił niedawno wątek na ten temat - powita cię z otwartymi ramionami - jak sądzę .

 

I jeśli nawet "generalizuję"  - to  jak piszę że z nogą 77 cm gość  nie wejdzie na ramę 17" integrala czy spartacusa, to on na nią nie wejdzie "choćby nie wiem jak się natężał" - o ile mu zdrowie miłe - niezależnie czy kąt rury podsiodłowej będzie taki czy inny, żeby już nie wspominać o dywagowaniu o trudnościach  z podjazdami , czy o ramie 21" czy 22" - jak człowiek nie ma prawa NAWET POMYŚLEĆ nad ramą 19" ...

Edytowane przez Pablo59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...