Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Trawestując wodzusia - bo jak czarne jest czarne a białe jest białe, to dlaczego mielibyśmy przekonywać że jest inaczej ? :)

 

Jedna z opcji to przejrzeć rowery forumowiczów w garażu i znaleźć coś po sąsiedzku - zresztą co i raz ktoś sprzęt Transroweru sprzedaje stacjonarnie ...

 

 

Napisano

 

 

le zauważyłem ten rower polecany na poprzedniej stronie, NOWY MONGOOSE SABROSA 3x9 - MEGA TANIO, WYPRZ -56% (5546990678) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
Sztywny, aluminiowy widelec i rozmiar tylko 16". Ja bym się nie skusił :P 
Napisano

Jeśli masz  na myśli sylwetkę niemal pionową - to muszę cię rozczarować - na pewno nie na integralu ...  i raczej nie na typowym crossie ...

 

Do takiej pozycji rower trekkingowy - podawałem zresztą namiar :)

Dopytam więc: co jest lepsze/zdrowsze dla pleców? Pozycja wyprostowana czy pochylona? Pracuję przy kompie, w domu również sporo na kompie siedzę i zaczynam to powoli odczuwać.

 

Z jednej strony trekking pewnie wygodniejszy a z drugiej bardziej mi się podoba pozycja pochylona no i do szybszej jazdy chyba jednak cross lepszy, prawda?

Napisano

Bierz crossa, sam sobie odpowiedziałeś ba pytanie, skoro siedzisz i w pracy i w domu to po co jeszcze chcesz siedzieć na rowerze? :)

Napisano

No dobra, wyleczyliście mnie trochę z Meridy i Authora, to w takim razie co powiecie jeszcze o tym?

 

KROSS EVADO 3.0 - http://www.kross.pl/pl/2015/cross/evado-3-0

 

Dziś miałem okazję na nim chwilę posiedzieć, rozmiar 19", na upartego mógłby być. Nie mam aż tyle luzu między ramą a kroczem jak w 18", ale byłby znośny.

Też Lazaro z nim wygrywa, jeśli chodzi o stosunek osprzętu do ceny?

 

P.S. Ten Kross już ma tarczówki (dobre za tą cenę?)

Napisano

Lazaro Integral V3 2015 wygrywa osprzętem, moim zdaniem nic lepszego w cenie do 1500 zł a nawet pokusiłbym się o stwierdzenie, że do 2 tys nie znajdziesz.

Napisano (edytowane)

A złożenie go nie sprawia problemów? Na jakie części mniej więcej jest rozebrany? Kwestia przykręcenia kół i kierownicy? Czy jakaś większa zabawa z osprzętem?

 

I drugie pytanie. Jeśli nie mam okazji go przymierzyć, myślicie, że w ciemno mogę zamawiać 19" przy wzroście 175cm i długości nogi 83cm?

 

I jak na żywo prezentuje się biały model, jest fajny? :)

Edytowane przez Vinniez
Napisano

P.S. Ten Kross już ma tarczówki (dobre za tą cenę?)

Mechaniczne. Raczej takie sobie. Nie wiem czego oczekujesz. Cena niska, to i jakość niska, ale może i byłbyś zadowolony, kto wie ;). Ja bym nie pakował się w hamulce tarczowe. Więcej ważą niż v-brake, trudniejsze w regulacji, mimo wszystko kosztują więcej, a biorąc pod uwagę, że to nie jest jakiś wyczynowy rower, to vbrake będą wystarczające.
Napisano

Chyba jednak się zdecydowałem na Lazaro. Na aktualnej aukcji wyczytałem, że:

 

Do przykręcenia pozostaje przednie koło, kierownica, pedały i siodełko. Najważniejszą czynnością jest montaż pedał - są oznaczone na osiach (oś - to co się wkręca w korbę) literami "L" (ang. LEFT) "R" (ang. RIGHT) i tak jak się siedzi na rowerze L - lewa noga, R prawa noga i trzeba bardzo solidnie dokręcić.

 

 

Także nie jest źle, jeśli chodzi o montaż, same podstawy do zrobienia samemu.

To mówicie, że brać? :) - http://allegro.pl/king-of-the-road-full-alivio-lazaro-integral-v3-i5554664336.html

 

Poczytałem trochę o przerzutkach i innym osprzęcie, porównałem Authora, Meride, Lazaro i Krossa.

Faktycznie, muszę przyznać, że osprzęt Alivio jest nieco lepszy niż pakowany w znane marki Altus czy Acera.

Rama 19" powinna być chyba ok przy 175cm i 83cm długości nogi?

17" może być za mała według mnie.

Napisano

mongoose zdecydowanie wart polecenia, ale tylko male ramy maja. wiem, bo pytalem sie o rozmar 21,5 cala. natomiast co do hamulcow mechanicznych tarczowych, to ich ustawienie jest banalnie proste. jest tylko 1 ruchomy tloczek, zakladasz kolo, wciskasz klamke hamulca, imbusem regulujesz klocek by nie ocieral. potem od 2 strony ustawiasz staly tloczek. i koniec. mam ponad rok, okolo 18 miesiecy, mechaniczne tektro novela i do tej pory nic nie musialem regulowac. mechaniki sa mocniejsze od falek. mialem deore i avidy sd 7. oba dobre ale tarczowy lepszy. zatem, lepiej od razu kupic rower z hamulcami tarczowymi, nawet mechanicznymi.

 

 

pozdrawiam.

Napisano

 

 

myślicie, że w ciemno mogę zamawiać 19" przy wzroście 175cm i długości nogi 83cm?
Myślę, że w ciemno to możesz 17" brać. Przy tym wzroście nie ma szans, żebyś na 19" czuł się dobrze. 
Napisano (edytowane)

Nieprawdą może być - 176 i noga 85 , na 19" jeżdżę (kands maestro) i nie narzekam -  tylko rulez twierdzi że musi mi być niewygodnie :) :)

Edytowane przez Pablo59
Napisano

A jeśli 18" pasuje na mnie idealnie to czy 17" nie będzie za mała?

Na aukcji tego Lazaro jest tabelka od producenta i według niej jestem dokładnie na granicy 17" z 19".

Nie wiem czy 17" nie będzie za krótka?

Wczoraj siedziałem na KROSSie 19" i był taki na styk, 20" AUTHORa była za duża, 18" MERIDA idealna, ale Lazaro 18" niestety nie ma.

Też kwestia tego, że co producent to troche inne te wielkości.

Napisano (edytowane)

Sprawdź jaką długość miał parametr TT w Krossie, którego mierzyłeś i sam zobaczysz, której ramy Ci trzeba. W 19" Maestro/Lazaro to 620 mm.

 

@@Pablo59, ja nie twierdzę, że Tobie jest niewygodnie. Za to twierdzę, że jesteś wyjątkiem w tej kwestii :P

Edytowane przez Shiryu
Napisano

Witam wszystkich!

 

W tym tygodniu dotarł do mnie Lazaro Integral V3 - pierwsze wrażenie mega pozytywne. Mam 185cm wzrostu (długość nóg 85cm) Mam ramę 19 cali jest idealna dla mnie.
Piszę do was jednak  z pytaniem bo dzisiaj jadać tym rowerkiem pierwszy raz do pracy po brukowanej kostce dość szybko słyszałem uderzanie metalu o metal tak jakby łańcuch lub przerzutka uderzała w ramę - czy jest to normalne? U was też coś takiego występuje?

Napisano (edytowane)

To nie ma co zgadywać co stuka,  tylko sprawdzić ...

 

 

 

Shiryu napisał: 

@@Pablo59, ja nie twierdzę, że Tobie jest niewygodnie. Za to twierdzę, że jesteś wyjątkiem w tej kwestii  :P

 

 

Ja wyjątek ???  Nie róbcie ze mnie Quasimodo,  please :) :)  bo

 

 

ZbyszekZmysichKiszek napisał :

 

mam mikre 178cm wzrostu i przez 2 lata jezdzilem na majstrze 21 calowym, przy kolach 29x2,25 cala. jajami w rame byb lupal, ale przy zsiadaniu-wsiadaniu rower lekko przechylalem i bylo ok. dlugosc 21'ki jakos nie robila na mnie wrazenia... 

 

 

  :D

To jest hardcore ... 

Edytowane przez Pablo59
Napisano (edytowane)

A czy opłacałoby się dołożyć trochę i kupić LAZARO ELITARY V3 ?

Warto dokładać i mieć te tarczówki? Bo z tego co widzę to osprzęt bardzo podobny, też na ALIVIO, ale chyba trochę lepszej jakości.

 

Doczytałem dokładniej i porównałem specyfikacje. ELITARY różni się tylko piastami i tym, że ma hamulce tarczowe.

 

No to teraz podpowiedzcie.

Czy lepiej zostać przy INTEGRAL V3 i zaoszczędzić 350zł ?

Czy kupić ELITARY V3 i mieć tarczówki?

Edytowane przez Vinniez
Napisano (edytowane)

hmm wsystkie 17" Lazaro Elitary i Integral się skończyły:(

Czy ktoś śledzi dłużej tą firmę, czy oni mają tylko jedną taką dostawę na rok, czy sukcesywnie?

 

 

Edytowane przez sliver88
Napisano

Sory za mało ambitne pytanie, ale czemu tylko w takim przedziale znajdzie się dobry rower? Czy wszystko tańsze się rozsypie przy amatorskim spokojnym używaniu na płaskich ścieżkach?

Stać mnie żeby kupić rower w cenie auta tylko proszę przekonajcie mnie, że to ma sens poza lansem.

 

Napisano

 >> czemu tylko w takim przedziale znajdzie się dobry rower? <<<

 

A skąd taki wniosek ????

 

 

>>przekonajcie mnie, że to ma sens poza lansem <<

 

 

Jak na tobie sprzedawca zarobi, to da dużo lepszy rabat komuś, kto nie chce wydać na rower tyle co na samochód ...

Napisano

Sory za mało ambitne pytanie, ale czemu tylko w takim przedziale znajdzie się dobry rower? Czy wszystko tańsze się rozsypie przy amatorskim spokojnym używaniu na płaskich ścieżkach?

Różni się jak fiat punto od vw golfa. Jedno i drugie przewiezie z punktu, a do punktu b. Ten rower za 1400zł raczej nie jest drogi (tzn. jest to nadal budżetowy rower). Od tańszych różni się tym, że lepszy osprzęt niż tańsze (a często i droższe) rowery, ma kasetę zamiast wolnobiegu, ma w miarę dobry amortyzator (tzn. wystarczający) z regulacją twartości i blokadą, aluminiową ramę co wpływa na wagę.

Kiedyś oczywiście ludzie jeździli ukrainami lub wigry 3 i też byli szczęśliwi, więc trudno powiedzieć czy warto płacić więcej czy mniej. Kwestia oczekiwań.

 

Stać mnie żeby kupić rower w cenie auta tylko proszę przekonajcie mnie, że to ma sens poza lansem.

A mnie stać na to, żeby kupić sobie dwa batony, a kupiłem jeden. Czego to dowodzi ? :D

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...