Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, szukam roweru do 1600 zł, będzie to mój pierwszy "konkretny" bicykl. Teren po jakim dotąd jeździłem wpasowuje mnie w rower crossowy. Przeglądałem tematy i w zasadzie zdecydowałem się na Lazaro Integral V3. A potem pojawiła się informacja o braku na stanie, problemach z kontaktem i negatywnych opiniach. Próbowałem to jakoś zweryfikować, ale na forum w temacie z opiniami o sklepach niczego takiego nie znalazłem.

Rama 17" wg tabelek, bo mój wzrost to ok 163 cm, noga ok 74 (w butach), ale zmierze jeszcze raz dla całkowitej pewności.

 

Mam jeszcze pytanie, czy jest sens dopłacać do hamulca tarczowego i piasty w Elitary v3 skoro reszta to to samo co w Integralu?

Proponujecie coś innego? Może ten Spartacus 4.0 o którym była mowa?

Dzięki za wszelką pomoc.

Napisano

Moim zdaniem nie ma sensu dopłacać do hydrauliki - ale jeśli jeździsz po górkach to taki hamulec ma większy sens. Tutaj masz płyn, uszczelki, pompę - przy przewożeniu może się zapowietrzyć itd. 

Spartacus cross 4.0 i Lazaro Integral V3, to ten sam osprzęt - rama troszkę inna. Ja bym wziął Spartacusa bo mi się bardziej podoba. Poza tym bf_bike zrobił na mnie bardzo niemiłe wrażenie.

Napisano (edytowane)

Integral ma nieznacznie lepsza korbe, piasty Shimano, wlasne punkty serisowe i daja koszyk na bidon, w rozmiarze 17 tylko kolor bialy.

Spartacus ladniejszy wyglad, sprzedajacy ma lepsze opinie, szybki kontakt, szybka wysylka, dwa kolory do wyboru w ramie 17 cali i jest troche tanszy (na stronie sklepu bez blotnikow masz jeszcze 30zl taniej).

Dzis przyslali mi Spartacusa 17 cali ale nie zlozony, po pracy skrecam. Jesli chcesz o cos dopytac to moge pomoc.

Edytowane przez damianio
Napisano

Witam wszystkich po raz pierwszy.

Mój budrzet jest nieco wyższy niż w temacie, ale postanowiłem napisac w tym temacie

Bardzo prosze o pomoc przy doborze roweru z poniższych. Wiem że maja raczej podobne osprzęt, ale może są jakieś szczegóły różniące te modele.

Bedę bardzo wdzięczny za pomoc przy wyborze.

 

Giant Roam 1 Disc cena 2699 zł

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/roam.1.disc/18845/76316/#specifications

Kross Evado 5.0 cena 2699 zł

http://www.kross.pl/pl/cross/evado-5-0

UNIBIKE VIPER DISC GTS cena 2599 zł

http://www.unibike.pl/viperdiscgts.php

Rower Cube Nature black white red 2015 cena 2649 zł

http://sklep.sportprofit.pl/pl/p/Cube-NATURE-black-white-red-2015/10256

 

Do tej pory jeździłem na Giant Boulder MTB, ale większośc jeżdze jednak po asfaltach teraz i chcę się przesiąść. 

Napisano

Rama 17" wg tabelek, bo mój wzrost to ok 163 cm, noga ok 74 (w butach), ale zmierze jeszcze raz dla całkowitej pewności.

 

Rama męska 17" integrala ma 77 cm - na moje oko to ciut za wysoko będzie do przekroku 74 , ale to nie mój ból .....

Napisano

Rama 17" wg tabelek, bo mój wzrost to ok 163 cm, noga ok 74 (w butach), ale zmierze jeszcze raz dla całkowitej pewności.

 

Mam jeszcze pytanie, czy jest sens dopłacać do hamulca tarczowego i piasty w Elitary v3 skoro reszta to to samo co w Integralu?

Proponujecie coś innego? Może ten Spartacus 4.0 o którym była mowa?

Dzięki za wszelką pomoc.

 

Ja mam 170 cm i nogę 78 i rama 17 jest baaardzo na styk. Z Twoimi  wymiarami nie kupowałbym tego roweru, bo będzie za duży. Jeżeli nie jeździsz w deszczu i błocie, to hydrauliki nie są Ci potrzebne.

Napisano

Ja kupiłem dziewczynie lazaro w bf_bike przyszedł w dwa dni wyregulowany perfekcyjnie zabezpieczony. Kontakt ze sprzedającym miałem bardzo dobry także nie mogę złego słowa powiedzieć o bf_bike. Polecam sprzedającego i rower lazaro v3

Napisano (edytowane)
zwazylem - 14,7kg - rama 17"

 

Dziękuję :-/ Nie za bardzo odpowiada opisowi... Ja mam 19", to przekroczy 15kg.. Domyślam się jednak, że z Lazaro będzie podobnie...

 

ps. widziałem zresztą negatywa za lazaro, że nie odpowiadał podanej wadze.

ps. 2 mój stary rower na stalowej ramie 20" waży 14,3kg - nie pamiętam dokładnie, bo ważyłem kilka miesięcy temu. Chciałem zmienić na aluminium, żeby był lżejszy...

ps. 3 czy byłby ktoś tak dobry i zważył Lazaro Integral V3 z podaniem rozmiaru ramy?

 

Pozdro

Edytowane przez Ink
Napisano

 

 

a moj Capriolo 550mm = 22cale wazy niecale 11 kg...

 

Stary, to jest rower wybitnie szosowy. Jak założysz do tego 1kg bagażnik i sakwy 25kg?

Napisano (edytowane)

Nie wiem czy się montuje. Ja montuję, a jak je zdejmę to nie muszę jeździć jak na kozie  :woot:  Do szybkiej jazdy dla mnie służy kolarzówka :-) Jak widzisz, każdy ma inne zastosowanie poszczególnych rowerów.

A cross powinien mieć też zdolność jeżdżenia po lesie - na oponkach 700x23C to nie za bardzo wychodzi.

Edytowane przez Ink
Napisano

Cześć,

 

Po przeczytaniu kilkunastu stron wstecz podjąłem decyzję co do roweru i będzie nim LAZARO ELITARY V3 w konfiguracji jak w poniższej aukcji:

http://allegro.pl/hydraulika-alivio-blokada-lazaro-elitary-v3-men-i5424898961.html

 

Teraz pozostaje wybrać rozmiar ramy, wydaje mi się, że 19 będzie odpowiednia, proszę o doradę.

Mam 184cm wzrostu, 78kg i 82 cm stojąc w 20cm rozkroku bez butów.

 

Aktualnie brak roweru na aukcji, wie ktoś coś o terminie nowej dostawy...?

 

Pozdrawiam, Dzięki.

Napisano

Witam wszystkich!

 

Czytam ten wątek od parudziesięciu stron wstecz. Prosiłbym Was o parę odpowiedzi/porad w temacie doboru roweru, choć patrząc na tematy góruje tu Lazaro Integral V3. Osobiście mi się ten rower podoba, ale ciekawi mnie jeszcze kilka opinii.

 

Jeżdżę głównie asfalt [50-70%], reszta to polne drogi i lekkie leśne odcinki( to znaczy bez górek, korzeni itp.) jedynie czasem z większym piachem.

Mam 175cm wzrostu, noga do krocza 82cm, 75kg wagi. Trasy po 80-120km w najbliższych planach, muszę wrócić do formy :) Będzie to mój pierwszy sensowny rower, do tej pory jeździłem po 80km na zwykłym góralu sprzed 8 lat :P

 

Zależy mi na jak najlepszej jeździe po asfalcie, komfort na szutrach już mniej mnie interesuje, ciekawi mnie jednak jak się będzie sprawdzać ten rower na szutrach? Ktoś, kto nim jeździ może się wypowie? I czy w razie co idzie założyć trochę szerszą oponę niż ta fabryczna?

 

i jaką ramę brać do mojego wzrostu? Niby wejdę na 19'', bo bez małego rozkroku mam 84cm, z 20cm rozkroku już tylko 82cm.

Lepiej wziąć ramę mniejszą, czy taką na styk większą?

 

Jeśli nie ten co innego radzicie? Powiem, że budżet nie może mi przekroczyć 1500...

 

Pozdrawiam!

Napisano

 

 

I czy w razie co idzie założyć trochę szerszą oponę niż ta fabryczna?
Wejdzie nawet dużo szersza niż fabryczna. Ale do Twoich zastosowań takiej nie będzie trzeba. Wystarczy coś w rodzaju Conti Cyclocross Speed, bo jest stworzona na twarde nawierzchnie. 

 

 

 

i jaką ramę brać do mojego wzrostu?
Brałbym 17" Tułów masz krótki, a te ramy są piekielnie długie. 
Napisano

wejdzie opona 29x2,25 cala. napompowana do okolo 4 barow daje male opory toczenia po asfalcie, gdy na grzaski teren planujesz wzjazd, spuszczasz do 2,5 i tez jest dobrze. tyle tylko, ze z pompka z manometrem trza jezdzic. choc, jesli planujesz dlugie trasy to i tak pompka, zapasowe detki, lyzki do opon miec przy sobie musisz.

 

 

pozdrawiam. 

Napisano

Nie spodziewałem się tak szybko odpowiedzi - dzięki za wszelkie rady, poczekam jeszcze trochę, może ktoś się wypowie z właścicieli Lazaro jak idzie na szutrze z własnych doświadczeń :) A jak nie to za jakiś czas pewnie sam tu się wypowiem :)

 

Jeżdżę już parę lat na dłuższe trasy, ale tak jak pisałem - zwykłym góralem sprzed paru lat. W tym roku stwierdziłem, że trzeba się zabrać bardziej na poważnie jeśli chodzi o temat roweru - dlatego z chęcią przyjmuję porady i uwagi.

 

Jeśli chodzi o ramę to co mogę osiągnąć/stracić wybierając "Za dużą" ramę, tj 19''? Poza komfortem oczywiście, jak to się przekłada na możliwości roweru?

Napisano (edytowane)

Ale po co ci za duża rama ?, tak logicznie potrafisz wytłumaczyć ? brak komfortu to złe słowo, nie dopasujesz się do tak wielkiej ramy, a jeśli mocno skrócisz mostek wypaczysz jego własności jezdne.

Edytowane przez Rulez
Napisano

 

 

może ktoś się wypowie z właścicieli Lazaro jak idzie na szutrze z własnych doświadczeń
A jak ma iść? Crossy na takie drogi są stworzone, co najwyżej można ponarzekać na fabryczne opony, bo nie są zbyt przyczepne w zakrętach (ale na tej półce cenowej i tak nic lepszego nie dostaniesz).

 

 

 

co mogę osiągnąć/stracić wybierając "Za dużą" ramę, tj 19''?
Nic nie zyskasz. Ucierpi komfort, zwrotność, waga, a jakby tego było mało ryzykujesz, że zawiśniesz nabiałem na ramie :P
Napisano

 

 

Nic nie zyskasz. Ucierpi komfort, zwrotność, waga, a jakby tego było mało ryzykujesz, że zawiśniesz nabiałem na ramie
 

 

Dobra, nic dodać, nic ująć :D

Napisano

Do mnie dziś przyszedł Lazaro V3, rozmiar 19. Mój wzrost to 183 cm, noga 83 cm i zastanawiam się czy nie wymienić na większą ramę. Muszę przyprowadzić do domu "mądrzejszego" kolegę co jeździ na rowerach by doradził czy wymieniać na 21 cali. Zastanawiam się tylko jak go rozpakować i złożyć, wypróbować w domu by sprzedawca przyjął zwrot. Bo jak by nie patrzeć, mogą być jakieś ślady od klucza, czy zerwane plastikowe paski zabezpieczające. Co by nie mówić szkoda wydać półtorej tysiąca i jeździć na źle dopasowanym rowerze. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...