blubencjusz Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 (edytowane) Jestem lekko pochylony tak coś pomiędzy athletic a moderate (około 45 stopni).Według mnie nawet bliżej Athletic Edytowane 17 Kwietnia 2015 przez blubencjusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smule Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 Hej, znalazłem w domu łańcuchy cn-hg73 i cn-hg53, oba 9s i 114l i chciałbym je mieć na wymianę gdy obecny się zużyje, powiedzmy za rok. Czy będą pasować do eriesa eveo disc? W rowerze są już hg-53, niestety nie wiem czy 114, 116 czy 118, a hg-73 to model chyba wyższej klasy i do nich bym się skłaniał o ile by pasował Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teddy_malone Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 Pasował będzie na pewno, najwyżej nie obejmie największych zębatek jednocześnie, ale tak i tak nie powinno się jeździć więc mała strata. tu masz kalkulator długości łańcucha http://www.moreactivities.com/kalkulator-dlugosci-lancucha-rowerowego/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 Czy będą pasować do eriesa eveo disc? Masz tu trzy sposoby na dobranie długości łańcucha http://roweroweporady.pl/jak-dobrac-dlugosc-lancucha-rowerowego/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafal80 Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 (edytowane) A jak ja zamówiłem z wersją przerzutek Alivio to raczej wtopiłem czy może być ? Stare Deore LX są lepsze od nowych Alivio ? Bo jak tak patrzyłem na Eries Eveo Disc i Lazaro Elitary, to osprzęt mają taki sam, ale Eries tańszy o 150zł. Edytowane 17 Kwietnia 2015 przez Rafal80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 Przecież poniżej Airline one wszystkie mają takie same piasty Quando, obręcze Author Xenon i szprychy no-name. No chyba, że brak informacji o obręczach w modelach poniżej modelu Integra oznacza, że Author wprost przyznaje, że używa obręczy no-name, niegodnych nawet tego, żeby naklejkę "Author" do nich przykleić? ..ja się z koniem kopać nie będę ;-))) Piasty quando znacznie przewyższają przebiegami wszystkie piasty shimano do deore - są lepiej doszczelnione, szczególnie od strony bębenka. Czy to źle że są szprychy z nierdzewki??? a obręcze z logo Authora??? a opony robi dla authora Panaracer???? Shiryu ty to taki teoretyk jakiś jesteś-jak nie napisane i nie nazwane to be. Dobre marki mają tę przewagę że mogą sobie pozwolić na zlecanie produkcji komponentów z własnym logo- u dobrych podwykonawców. Serwisuję wiele rowerów i Authora polecam bo jest solidnie złożony... znacznie lepiej od Gianta i Meridy, Cube, Kellysa itp w przedziale do 3 tys zł. Jakoś Author poradził sobie na twardym rynku rowerowym przez przeszło 20 lat i ma się świetnie- ciekawe dlaczego. Na pewno można kupić rower taniej... inaczej... może lepiej może gorzej. Każdy może sobie wybrać co chce. Większość kupuje rower w tym przedziale oczami, a nasze wywody tu nic nowego nie wnoszą. Odnośnie nowych marek- będą tanie tylko na początku. Wzrośnie sprzedaż.. wzrośnie cena. Cudów nie ma jeszcze się taki nie urodził coby rower złożył o połowę taniej niż konkurencja. Różnice wśród producentów są na poziomie 10 %. Cenę weryfikuje klient-rynek. W przedziale cenowym 1300-1800 najdroższym składnikiem jest rama i koła - oszczędności na ich wykonaniu określają ich cenę. To nie przypadek że grafika w tanim segmencie jest uboga i rozmiarówka sprowadza się do 2 rozmiarów (porządne malowanie z wielokolorową grafiką, dobrym lakierem kosztuje 50 % ceny ramy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ramon28 Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 Moj Eries dotarł, na razie tylko go złożyłem( miałbyć u mnie z Alivio 2015 a jest z Deore , ale dla mnie to raczej ryba ) jutro coś pojeżdżę, ale wydaje mi się, że będzie potrzebny dobry poradnik na regulację przedniej tarczówki już . Generalnie rower wydaje się dość wysoki z przodu, jutro regulacja siodła i ewentualnie kierownicy na powietrzu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 Ciesz się bo Deore zrobione jest z lepszych materiałów, a co za tym idzie nie złapie tak szybko luzów i będzie precyzyjniejsza szczególnie w dłuższym użytkowaniu i trudnych warunkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zizitop901 Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 Mimo że naklejka droga nie jest to jak zrobi się ósemka to będzie zaraz szum że Author to kaszana więc boją się o opinię więc coś jest na rzeczy. To te Deore z czego jest zrobione? Jakie to lepsze są te materiały? Jakieś apecjalne stopy metali typu stal szybkotnąca jak np sw18, 1.3355 gdzie gdyby były z tego robione np mechanizmy manetek powinny kosztować po 1000 zl ktoś wie np co to jest stal sk10v czy sk8m albo sw7m bez lukania w google? jak nie to nie mówcie nic o jakości i wytrzymałości bo te stale wiercą tną obrabiają na gorąco na zimno i ekstremalnie szybko zębatki w markowych rowerach o których mowa. A prawda jest taka że markowe jest obecnie to co posiada znaną markową nazwę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 (edytowane) następny- walczący Alivio ma gorzej spasowany pantograf, który w dolnej części jest z tworzywa. Przekłada się to bezpośrednio na powstawanie luzów wózka. Jest też gorzej spasowana na sworzniach i ma gorsze uszczelnienie elementów ruchomych. To wszystko ma wpływ na pracę, szczególnie w dłuższym okresie użytkowania, gdzie z czasem luzy połączeń są bardziej dokuczliwe. Czym trudniejsze warunki tym większa przewaga Deore. Inaczej pisząc jest gorsza...ale nie jest to przepaść. Zizitop po co ta gatka branżowa na temat stali gatunkowej???? jak to się ma do budowy części rowerowych. MArkowe, nie markowe... popatrz jak działa osprzęt shimano a sunrace... materiały podobne ale jakość działania to co innego. I bierze się to z doświadczenia, badań MARKI shimano. Reputacja MARKI to coś co nabywa się poprzez lata pracy.... i zadowolenie klientów. tfu.... tak szczerze to jestem zwolennikiem Srama ;-) Jeszcze raz powtarzam ...jest mi wszystko jedno czym, gdzie i jak jeździcie. Więc proszę o nie prowadzenie wojen. Twierdzicie że nie warto kupować markowych produktów- wasza sprawa, ja was za to nie krytykuję. Najważniejsza jest frajda z jazdy jaką daje rower. Edytowane 17 Kwietnia 2015 przez woojj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 Piasty quando znacznie przewyższają przebiegami wszystkie piasty shimano do deore - są lepiej doszczelnione, szczególnie od strony bębenka. Czy to źle że są szprychy z nierdzewki??? a obręcze z logo Authora??? a opony robi dla authora Panaracer???? Specjalnie zacytowałem wcześniej, o który fragment mi chodzi, ale widać nie dotarło. Więc jeszcze raz: W rowerach pow 1500 zł koła są dobrej jakości. Tymczasem we WSZYSTKICH modelach piasty i szprychy są te same. I tych za 1000 i tych za 3000. W swojej wypowiedzi nie wnikałem w jakość tych komponentów. Zwróciłem Ci po prostu uwagę na fakt, że mijasz się z prawdą. Z obręczami sprawa jest odrobinę bardziej skomplikowana, bo rzeczywiście od modeli w cenie powyżej 1500 zł Author już przykleja własną naklejkę, co może sugerować, że OBRĘCZE (a nie całe koła) są lepsze niż w tych najtańszych. Ale może to nic nie znaczy, bo to tylko drobny błąd w opisie i obręcze też są identyczne? Tak sobie... teoretyzuję. Tylko zabawnie to wtedy wychodzi w świetle Twojej późniejszej wypowiedzi: W przedziale cenowym 1300-1800 najdroższym składnikiem jest rama i koła - oszczędności na ich wykonaniu określają ich cenę. Czemu zabawnie? Bo się z nią zgadzam. Rama i koła w tym przedziale cenowym stanowią bardzo duży procent wartości roweru i stanowią porządny problem przy obmyślaniu konstrukcji. Z jednej strony trzeba dać jakieś minimum przyzwoitości, żeby nie rozpadło się przy pierwszej okazji, ale z drugiej nie można z tym przesadzić, bo cena całości poleci w kosmos. Trzeba więc odpowiednio przyciąć jakość w tanich rowerach, a jak ktoś chce lepsze koła, to kupi wyższy model. Oh wait... Przecież Author te same koła daje do modelu za 1000 (no niech będzie, że za 1500) i za 3000 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 ale nam się zrobiła analiza Authora ;-) Author nie daje tych samych obręczy w przedziale 1500-3000. Różnica jest między tymi do V i disc. To naprawdę niezłe obręcze. Reflex - AUTHOR Argon Cross 32 otwory Airline- AUTHOR Radon Cross 32 otwory Waga kół to również OPONY- te w Authorach są lekkie. Skończmy te przepychanki. Bo nie wnoszą niczego do tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafal80 Napisano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 A do Disc Eries Eveo o jakiej maksymalnej szerokości opony można zastosować ? Chodzi mi o opony do kół, które są w standardzie. Chciałbym zmienić te 1.5 na jakieś 1.7 lub nawet 1.9, ale kół ( obręczy ) nie będę zmieniał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 Chciałbym zmienić te 1.5 na jakieś 1.7 lub nawet 1.9, ale kół ( obręczy ) nie będę zmieniał. Sprawdź szerokość tylnych widełek, zobacz ile masz luzu na tej oponie z tyłu między widełkami, bo tu jest najwięcej ograniczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damian398 Napisano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 Jestem spawaczem i w rowerach Lazaro lub Eries (nie żebym miał coś przeciwko tym rowerom bo sam chcę kupić lazaro) ale dla tych ludzi o większej wadze radzę się zastanowić czy aby na pewno spawy tych rur wytrzymają. Dla porównania zdjęcie prawidłowo pospawanej rury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bahuone Napisano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 A do Disc Eries Eveo o jakiej maksymalnej szerokości opony można zastosować ? Chodzi mi o opony do kół, które są w standardzie. Chciałbym zmienić te 1.5 na jakieś 1.7 lub nawet 1.9, ale kół ( obręczy ) nie będę zmieniał. Sprawdź szerokość tylnych widełek, zobacz ile masz luzu na tej oponie z tyłu między widełkami, bo tu jest najwięcej ograniczenia. Nie lepiej napisać do sprzedawcy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Knorek Napisano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 Jestem spawaczem i w rowerach Lazaro lub Eries (nie żebym miał coś przeciwko tym rowerom bo sam chcę kupić lazaro) ale dla tych ludzi o większej wadze radzę się zastanowić czy aby na pewno spawy tych rur wytrzymają. Dla porównania zdjęcie prawidłowo pospawanej rury. Czyli przy mojej wadze 112 rama może nie wytrzymać ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copone Napisano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 damian398 piszesz jak to Ty byś spawał te rowery . Na pewno nie są spawane punktowo i raczej nie trzeba się martwić o wytrzymałość. #...# Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Anubis93 Napisano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 (edytowane) Przy mojej wadzę nie muszę się martwić edit. Jaka będzie pasowała nóżka do eries eveo? pytam bo ze starego roweru chciałem przełożyć,ale nie pasowała do tej ramy. Edytowane 18 Kwietnia 2015 przez Anubis93 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 Nie lepiej napisać do sprzedawcy ? Można ale czy sprzedający będzie miał taką wiedzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej.jonczyk Napisano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 Moj eries eveo ma skrzywiona przednia tarcze i cieknaca tylna manetke. Serwis dopiero w nieporecie i czas.oczekiwania 2 tygodnie. Slabo;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bahuone Napisano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 Można ale czy sprzedający będzie miał taką wiedzę Skoro składa i sprzedaje te rowery, to myślę, że powinien wiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 Skoro składa i sprzedaje te rowery Raczej tylko sprzedaje, a u producenta się składa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 powinno wejść 1,8... pamiętaj że prześwit powinien być na 4 mm z każdej strony minimum. W przeciwnym razie błotko ci wydrze dziurę na wylot w glinie . Najłatwiej podejść do sklepu jakiegoś zaprzyjaźnionego i wspólnie przymierzać kilka wersji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolumb74 Napisano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 (edytowane) Moj eries eveo ma skrzywiona przednia tarcze i cieknaca tylna manetke. Serwis dopiero w nieporecie i czas.oczekiwania 2 tygodnie. Slabo;/ Mój kolega także kupił rower Eries i przy swoich "umiejętnościach" przy wkładaniu na siłę pogiął tarczę ... ja nie miałem z tym problemów gdyż pracowałem w Londku w serwisie rowerowym 6 lat ale wiem z doświadczenia, że część ludzi jakim wydaje się, że mają pojęcie o rowerze są w ogromnym błędzie a najgorsze jest to, że wielu z nas udaje jeszcze mądrzejszych niż są i niestety nawet aby dętkę wymienić latają do serwisu a to nie jest wcale aż takie trudne Dodam jeszcze może to, że kupując rower nie widząc go i czy to jest marka taka czy siaka to należy się liczyć z tym ,że rower nie przyjdzie złożony w 100% i należy trochę włożyć swojej pracy fizycznej jak i użyć szarych komórek lub zerknąć do internetu i poczytać albo pooglądać to i tamto co i jak Edytowane 18 Kwietnia 2015 przez kolumb74 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.