Skocz do zawartości

[1300-1800] Rower crossowy jaki?


Rekomendowane odpowiedzi

Widziałem ze ten Eris sprzedaje gość z Poznania , a ja właśnie jestem z Poznania wiec jutro podjade zobaczyć i może sie przejadę tym Erisem . Może komuś coś sprawdzić z forumowiczów jeśli chodzi o tego Erisa ?

może trochę dokładnie pomierz ramę, bo różnica 1mm długości ram między 19" a 20,5" to chyba trochę dziwne

no i przekroki by się przydały

 

a tak btw...nie wydaje wam się że powsadzali do tego Eveo Disc części zalegające od wieeeelu lat na jakichś magazynach?

np. tylna przerzutka RD-M571 chyba z 10 lat temu była wypuszczona, przednia przerzutka FD-T660 chyba z 5 lat temu

 

no i w porównaniu do Lazaro 2015 chyba zdecydowanie słabsza korba

 

myślicie że naprawde warto go brać jako alternatywę dla Lazaro 2015?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

przymierzam się do kupna najprawdopodobniej Kandsa Integrala 19", chociaż rozważam jeszcze Unibike'a Vipera i tego Erisa Eveo ze względu na ciekawy osprzęt. No i pytanie, czy gdybym decydował się na Maestro to przy moich 173cm wzrostu i 83cm w nodze 19" nie będzie za duża? Do tej pory jeździłem na Kellysie MTB 19,5" i rama wydawała się idealna (chociaż zauważalnie krótsza niż w Maestro o jakieś 3cm) Z tego co piszecie na forum najbardziej nadawała by się 17" (chociaż za gówniaka jeździłem na 18stce i wyobrażam sobie jazdy na 17tce), tylko wtedy zostałby Lazaro, który niezbyt mnie przekonuje ze względu na niehydroformowaną ramę,

.

Kolejna kwestia - czy naprawdę uważanie, że dopłacanie ok 500zł do Vipera to dopłata za naklejkę na ramie? Nie ma żadnych istotnych kwestii technicznych np. lepszej jakości wykonania czy geometrii ramy? (Pomijając już takie szczegóły jak amortyzowana sztyca, wyższej klasy opony czy regulowany chwyt kierownicy).

 

Pozdrawiam :)

  

Edytowane przez Pawk89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak btw...nie wydaje wam się że powsadzali do tego Eveo Disc części zalegające od wieeeelu lat na jakichś magazynach?

np. tylna przerzutka RD-M571 chyba z 10 lat temu była wypuszczona, przednia przerzutka FD-T660 chyba z 5 lat temu

 

no i w porównaniu do Lazaro 2015 chyba zdecydowanie słabsza korba

 

myślicie że naprawde warto go brać jako alternatywę dla Lazaro 2015?

 

 

No właśnie mam ten sam dylemat. Niby się już zdecydowałem na Eveo Disc, ale pojawił się Lazaro na Allegro i zacząłem się zastanawiać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jeszcze do pieca dorzucili bo pojawil sie jeszcze lazaro elitary :

http://allegro.pl/hydraulika-alivio-blokada-lazaro-elitary-v3-men-i5248229004.html 

czyli integral z hydraulika. Sam jutro dostaje wyplate i biore albo Eveo Eriesa Disc albo Lazaro Elitary. 

to ze czesci sprzed 10 lat jesli sa nieuzywane i sensownie przechowywane to chyba nic zlego skoro sa wciaz z polki Deore a nie z Alivio? 

Sklaniam sie troche bardziej na Eriesa bo bym musial brac rame 17tke w Lazaro ktora wyglada prawie jak damka :)

Edytowane przez maciej.jonczyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zizitop901 cieszymy się niezmiernie z Twoich męskich decyzji ;-)

 

kosa474 aukcje znowu się pojawiły, tu masz dwa modele:

http://allegro.pl/juz-jest-king-of-the-road-lazaro-integral-v3-2015-i5247341443.html

http://allegro.pl/hydraulika-alivio-blokada-lazaro-elitary-v3-men-i5248229004.html

Edytowane przez fuzzy80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę mi te rowery zrobiły mętlik w głowie. Zamówiłem lazaro integral V3, ale znalazłem Eries Eveo Disc. Rower ma służyć przez kolejne parę lat i zastanawiam się, czy nie lepiej byłoby dołożyć do Eries Eveo. Oponki lepsze, sprzęt z tego co czytałem też, a poza tym długość pozioma ramy bardziej mi odpowiada + rama jest pomalowana hydroformowalnie. Różnica to 150 zł, a jeśli przez kolejne 5 lat ma działać lepiej, to myślę, że warto dołożyć. Co o tym uważacie?

 

EDIT Witajcie jeszcze raz. Parę postów niżej pisano, że osprzęt eriesa>osprzęt lazaro, porównałem sobie ceny poszczególnych podzespołów i nie licząc juz hamulców to generalnie lazaro wypada nieco lepiej. Na pewno też opony i rama na plus w eriesie, natomiast patrząc po cenach amortyzatorów, przerzutek tylnych, korby, kaset, piast etc. to ich ceny są niższe lub podobne. Wytlumaczcie mi proszę, bo mogę się mylić, czy w kwestiach osprzętu typu przerzutki korba itd. eries faktycznie wypada lepiej, bo mimo że to starszy sprzęt, jest wyższej klasy, czy jest na odwrót i jednak lazaro jest pod tym względem lepsze. Przepraszam za spam, ale przy tylu rowerach obecnie już sam nie wiem co robić, a teraz doszły do tego te nowe lazaro :P

Edytowane przez Smule
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam bardzo niedyskretne pytanie do użytkowników Mestro/Lazaro ile ważą obydwa rowery? Czy jest jakaś różnica na korzyść Maestro z racji cieniowanej ramy? No i jest gdzieś realne porównanie geometrii ram obu modeli? Proszę o odpowiedź, z góry dziekuję.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez obrazy ale to jest śmieszne bo chcecie kupić za niewiadomo jak niskie pieniądze niewiadomo jak super wypasiony rower. Nie ma nic za darmo i zawsze jest jakieś ale. Ten ma takie manetki a ten takie ten ma takie hamulce a ten takie a to opony a to korby i td. Tylko chodzi o jazdę czy o pokazanie się?

Dobry rower kosztuje 3-7tyś. Rowery 1500-2000tyś są lepsze od tych za 700zł. i są to rowery podstawowe. I oferty Allegro typu King Szos czy Król czegoś tam to dobre dla dzieci. Więc skoro wasze pozycje rowerowe sa poniżej 2000zł to i tak szału nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stare deore to jest to samo co nowe alivio więc brac alivio. Oczywiście że te rowery są doskonałe żeby robić dużo kilometrów. Pod tym względem na pewno njeraz są gorsze od rowerów za grube tysiące. Nie Po prostu nie są tak wylajtowane jak te droższe. Ja unibike evolution na osprzecie alivio i piastach acera przejechalem 30tys i dalej jeżdżę. Standardowo wymiana napedu co kilka tyś kaseta, łańcuch, korna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jur. Takie sprawy jak zużywające się elementy nie bierze sie pod uwagę wogóle bo to oczywiste że kiedyś przyjdzie na to czas bo nic nie jest wieczne. Amortyzator z czasem padnie, to samo przerzutki czy manetki i tp i takie dywagacje o 100 zł przy rowerze za mniej jak 1800 zł to mija się troche z celem tego forum chyba.

ile lat masz rower jur. którym zrobiłeś te 30 tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Stare deore to jest to samo co nowe alivio

 

 

Alivio to Alivio i zawsze to będzie ta sama klasa nie zależnie od ilości biegów.

Jakość wykonania, materiały zdecydowanie wskazują na DEORE. Idąc tym tropem acera 9f to to samo co alivio.... a jak tu np sklasyfikować 9rz XT starego???

Jakość grup jest w shimano zgodna z ustalonym porządkiem i ilość biegów niczego nie zmienia.

 

Niech ktoś zważy tego Lazaro, lub Kandsa. Będzie mniej niż 16 czy też nie???? Sam jestem ciekaw.

Edytowane przez woojj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Rower kupiony 8 lat temu. Dodam że wtedy unibike dawał osprzęt jak kands w cenie 1350zl w sklepie stacjonarnym bez żadnych negocjacji. Teraz model evolution to zupełnie inna pòłka cenowa. Oczywiście że takie rzeczy jak zużycie trzeba brać pod uwagę. Kupiłem drugi rower z korba xt suportem hollowtech kasetą xt i lancuchem xtr. Porównujmy tylko wytrzymałość na zużycie a nie wagę i przenoszenie mocy. W wypadku zuzycia cena korby xt 550zl łańcuch 150 kaseta 200zl. na razie Wymienialem tylko łańcuch, więc nie jest źle. Dla alivio: korba 150 łańcuch connex 50 kaseta hg50 50zl. Razem 300zl. Jeśli się dużo jeździ to kasetę i łańcuch trzeba wymieniać przynajmniej raz w sezonie. Sam mam porównanie zmiany biegów alivio w lazaro dziewczyny i kilkuletnie deore w swoim. Dobrze wyregulowane alivio niczym nie ustępuje deore. Takie są moje doświadczenia, do zwykłej jazdy nie do wyścigów napęd klasy alivio w zupełności wystarczy. W wyższych grupach płaci się po prostu za wagę i sztywnosc na pewno nie za wytrzymałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 lat to sporo. czemu wymieniałeś korby? łańcuch wystarczy wymienić co 6 mcy intensywnej jazdy. co 3 mce jazdy bardzo intensywnwej, co mc jazdy katorżniczej bo to łańcuch wyrabia zębatki nie odwrotnie.

Miałem wcześniej mtb i olałem to i zniszczyłem wyciągniętym łańcuchem zębatki rozorał odległości między zębami tak że nowy przeskakiwał bo ogniwa nie pasowały. po wymienie zębatek tył i przód i nowym łancuchu co miesiąc zębatki do chwili sprzedaży roweru były cacy. czemu nie powinno się patrzeć na zużycie bo to koszt niechciany bez względu na cenę danego podzespołu. Tani padnie szybciej 3 x droższy puźniej ale i tak padnie.

KANDS 19 cali AVANGARDE CRS waży 15,5 kilo

Dla Lazaro 17 cali v2 wychodzi 841 gram na cal.

Dla mojego kandsa 19 cali 815 gram na cal.

rama 19 cali jest lżejsza o 26 gram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że Wymienialem korbę przynajmniej 3 razy. Bez sensu jest pisanie o czasie. Ważniejszy jest przebieg wraz z warunkami użytkowania deszcz, mróz błoto, sposób ustawiania biegów. Ja jeżdżę w każdych warunkach 365dni w roku. I o dziwo rower nie rozleciał się ;) Ostatnio bawię się w wymiane łańcucha co 500km ale powoli stwierdzam że to strata czasu.

EDIT: Bez sens wysłało tylko połowe posta co chcialem napisac. Kończąc myśl, nie ma co się bać tych rowerów. Nie wyglądają może one tak pięknie jak te markowe ale osprzętowo po prostu powalają te bardziej znane marki. Nie mogę zgodzić się na podstawie własnego doświadczenia że jesli kupi się cos 3x droższego do roweru to trzy razy dłużej będzie działać. Kolejny przykład suport hollowtech już się odzywa a ma przejechane może 4000km. Gdzie w suporcie na kwadrat taki przebieg to pryszcz.

Edytowane przez jur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zgadzam się nie ma reguły co padnie szybciej. Ja katowałem rower mtb błoto piach woda podjazdy po 140 m do 40% pochylenia ważyłem 130 kilo złamałem 2 korby urwałem 4 łańcuchy rozerwałem 2 kasety złamałem kilka pedałów i urwałem w jednej ramie mocowanie suportu.

 

jak widać dla chcącego nic trudnego  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanowne grono. Trafiłem na forum szukając dla siebie roweru, padło na crossa i znalazłem ten temat. Czy jesteście w stanie mi polecić coś konkretnego. Na początku myślałem o Meridzie http://www.rowerymerida.pl/produkt817/crossway-40-md-rower-merida.html

 

Ale czytając kilka stron wstecz, wielu poleca Lazaro lub Eries Eveo, Skłaniam się raczej do Lazaro z poniższego linku.

http://allegro.pl/hydraulika-alivio-blokada-lazaro-elitary-v3-men-i5248229004.html

Podpowiedzcie, czy warto może brać coś tańszego, czyli:

http://allegro.pl/juz-jest-king-of-the-road-lazaro-integral-v3-2015-i5247341443.html

lub

http://allegro.pl/cross-disc-eries-eveo-shimano-lx-9-x-3-19-i5218209621.html

 

Rower głownie użytkowany będzie na ulicy. Wzrost 175 cm, waga prawie 100kg. Max budżet 2000zł.P

Będę wdzięczny za pomoc i sugestie.

 

Pozdrawiam :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...