Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przeczytajcie kilka stron wcześniej temat. Albo sami się wysilcie i podajcie jakiś link z rowerem co wam się podoba. Odpisywanie caly czas to samo jest nudne jak jazda samemu 15km/h

Napisano

Przeczytałem i znam już opinie na temat roweru Amulet, jednak jest tylko rama 51 cm (20") i nie wiem czy dla mojego wzrostu będzie odpowiednia? Jest wiele stron która pokazuje różne tabele wzrost/rozmiar ramy i już w tym ginę.

Napisano

@krzychod Tak 19 będzie pewnie na styk przy Twoich wymiarach. Jednak ja też wolę mieć ramę na styk niż wyglądać jakbym na dziecięcym jeździł, bo do najszczuplejszych nie należę.

 

@hoszin Tego to raczej Tobie nikt nie powie, ja ważę 94kg i nawet się szczerze mówiąc nad tym nie zastanawiałem czy rama wytrzyma. Raczej każda rama powinna wytrzymać ciężar do 100kg lekko. Z tego co widać z przodu jest solidny spaw, jeszcze dołożony kawałek wspornika na ramie, więc sądzę, że nie powinno być problemów. Tylko na oko to sobie można oceniać... Potrzeba czasu, żeby to określić jak wytrzymała jest ta rama.

 

@slawoslawo Tobie również na to nikt nie odpowie, póki nie przymierzysz to się nie dowiesz. Możesz na oko sobie mierzyć, zobaczyć średnią opinii ludzi na forach i liczyć, że będzie pasował albo iść do sklepu i przymierzyć jakikolwiek na podobnej ramie.

Napisano

Kolego @krzychod do mnie w ubiegłym tygodniu dotarł Route 55 w rozmiarze 19 i powiem że przy moim wzroście 176 i rozmiarze wewnętrznym nogi 79 rower jest na styk. Więcej stojąc okrakiem opieram się kroczem (jajkami) o ramę. W niektórych poradnikach czytałem że powinno być trochę luzu by w nagłych wypadkach nie zeskakiwać z siodełka jak baletnica.

Napisano

To się chyba zdecyduję na tego  Amulet Route 55 chociaż muszę się do marca wstrzymać a już prawie na stanie nie mają, może dostaną jakąś dostawę.

Napisano

Cześć,

 

do tej pory byłem jedynie biernym "czytaczem" forum, jednak ostatecznie postanowiłem założyć konto i spersonalizować planowany zakup nowego roweru.

 

Do rzeczy - po przeczytaniu wielu tematów na forach i kilku blogów udało mi się wyselekcjonować następujące modele rowerów, którymi jestem zainteresowany:

 

- Amulet 55 lub 500

- Orkan 4 lub 5

- Specialized Crosstrail lub Sport

- Sabotage Cross 5

- Kross Evado 4 lub 5

- Cube Curve Pro

 

Założenia: cross, kwota do wydania: ok. 2000 zł. Początkowo zakładałem budżet ok. 1500-1600 zł, jednak jeśli będzie warto, to jestem skłonny dołożyć tych paręset złotych. W kliku przypadkach podałem dwie wersje, ponieważ nie wiem jak z dostępnością modeli ubiegłorocznych lub nawet dwuletnich, które na pewno będą tańsze od tegorocznych. Wiem, że przy wzroście 186cm potrzebuję ramę 21". Co do hamulców - nie mam parcia na hydraulikę, jeśli jednak uda się kupić w dobrej cenie, to będzie fajnie. :)

 

Przeznaczenie: asfalt, drogi polne, leśne, niewielkie góry z raczej ubitymi ścieżkami. 

 

Za wszelkie porady, sugestie, propozycje innych modeli będę niezmiernie wdzięczny.

 

Pomóżcie mi wymienić mojego pełnoletniego już Authora na coś nowego, co da mi satysfakcję z jazdy. :)

 

Napisano

A co z pozostałymi przeze mnie wymienionymi (ew. innymi, których nie znam/pominąłem)? Kontrowersyjnie i zaczepnie - podobno Niemcy robią dobre rowery, a Polacy dopiero się uczą robić porządne jednoślady - jak się do tej tezy odnieść? :)

Napisano

Dzisiaj przyszedł Amulet 55. Rama 19 na styk ale odpowiada mi. Brak uszkodzeń, zapakowany solidnie.... Z minusów to przerzutki do regulacji i koła do wycentrowania. Specyfikacja zgodna z tym co widnieje na stronie oprócz piasty przód/tył. Miało być SHIMANO M-430, a jest SHIMANO HB(FH) RM70.  

Napisano (edytowane)

Znalazłem w pobliskim sklepie rowerowym Kross Level R2 - cena po negocjacji 1600 zł, ale myślę że jak przycisnę to i za 1500 sprzedadzą. Ktoś może się wypowiedzieć na temat tego roweru? :)

 

edit: już wiem że nie warto :) 

Edytowane przez slawoslawo
Napisano
Objeździłem dziś resztę rowerowych w mojej okolicy i... napaliłem się na Sabotage Cross 8:

 


 

Mogę go mieć za 1800 zł. Dodatkowo właściciel zaproponował mi przerzucenie amortyzatora z 4.0 z blokadą skoku. Warto? W 8 siedzi RS RECON Gold, w 4 Suntour NEX 4110. Korba i kaseta Acera, będę klął pod nosem? Warto coś jeszcze zaadoptować z 4, jeśli jest możliwość? Z V-brake'ami cena spada o 300 zł - te hamulce w 8 to jakiś badziew z serii najtańszych tarczówek w hydraulice?

 

Link do 4.0:


Napisano

Witam serdecznie szanownych forumowiczów . Jestem tu nowy wiec proszę o wyrozumiałość i cierpliwość . Postanowiłem troszkę zadbać o zdrowie a fakt ze mam 181 cm wzrostu i ponad 120 kg wagi oprócz basenu chce dodać rower , i tu jest problem. Budżet jaki mam to max 1800 zł , kilometry max 10, 15 km ( na początek ) 3,4 x w tygodniu w weekendy troszkę więcej .Trasy to pół na pół , asfalt i drogi polne może jakieś scieszki leśne bez hardkoru.

Problem jest jeden , jaki rower ? Proszę pomóżcie w doborze bo niechciałbym wydać pieniędzy na coś co nie spełni swojej roli .

Dzięki z góry .

Napisano

Podobno :) gwarancja na rowery unibike opiewa z naddatkiem  na dopuszczalną masę jaką jesteś na dzień dzisiejszy zainteresowany. Nie każdy producent jest na tyle odważny :)

Plus jest też taki, że łatwiej się do roweru przymierzyć, jako że inne propozycje to sklepy przeważnie internetowe.

Popatrz na unibike crossfire w rozmiarze 19, przejedź się  i zdecyduj.

Może nie będzie to najbardziej wyrafinowany sprzęt za około 1700 (a nuż gdzieś upolujesz jeszcze jakąś okazję - ale to trzeba się spieszyć) - ale coś za coś.

No i oczywiście cała gama używek w chodzi w grę ....

Napisano

Dzięki koledzy za propozycje i czekam na kolejne

Nie wiem czemu ale nie wyświetlił sie cały post tylko jedno zdanie wiec dopisze jeszcze raz. Z racji tego ze jestem laikiem trochę boje sie zakupu używanego roweru ( tez nie wykluczm jeśli będzie z dobrego źrodła ) Poruszam sie bardzo dużo po Wielkopolsce wiec może ktoś ma z forumowiczów jakiś zaufany sklep w którym pomogą a nie wcisną .

Napisano

Koledzy bylem w decathlonie i Pan z dzialu bardzo polecal mi rower btwin Rocrider 520. Wyglada solidnie hamulce hydrauliczne osprzet chyba nawet w miare jak na cene. Pytanie czy warto sie zainteresowac tym modelem

Napisano

Czy rower ma wyglądać czy głównie służyć do jazdy?  :)

Nie jest to cross (na asfalcie większe opory od opon oraz inne przełożenia - z przodu masz blat 42 a nie 48 ), a osprzęt zdecydowanie nie powala na kolana.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...