rubaszow Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 Dziękuje maxbor właśnie tego szukałem czegoś podobnego do integrala sprzętowo z ramą 17, ciekawa propozycja muszę dokładnie porównać z Integralem V3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxbor Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 @Jur ja rozumiem, że okres letni, dużo zamówień. Sam mam podobnie, jednak podejście tej firmy i ludzi w niej pracujących jak dla mnie jest fatalne. Mniejsza o to. Co do tego Spartacusa jako jedyny sensowny rowerek w ramie 17" męskiej z typu "cross. Dla siebie jednak chyba wybiorę Kandsa Maestro. Jest ktoś może z forumowiczów co miał do czynienia z ramami Spartacusów i jak ona się ma do Kandsa, Lazaro? A może w cenie 1300 szukać czegoś jeszcze innego. Chce kupić jeden rower w ramie 17' drugi 19'. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 Spartacusy to dokładnie ta sama fabryka, co Kands/Lazaro i wszystko wskazuje na to, że ramy też te same jak w Lazaro. Tylko malowanie inne. Osprzęt identyczny, można spoko brać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxbor Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 Ok. Właśnie dostałem informację, że o dziwo jutro rower ma być u mnie. Jeżeli będzie wszystko ok, zamówię 19' dla siebie również Lazaro a jak rower nie dojdzie lub coś będzie nie tam wezmę te Spartacusy lub Spartacusa i 19' Kandsa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kacperix Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 Tak. Oba są lepsze od Meridy. Jeszcze jest Unibike Crossfire, średnio troszkę lepszy od Kands/Lazaro, ale za to bez blokady amortyzatora. Tadeus, czy mógłbyś jeszcze ocenić te 3 sztuki: http://www.rovelove.pl/product_info.php?products_id=1273 http://www.rovelove.pl/product_info.php?products_id=2222 http://www.rovelove.pl/product_info.php?products_id=1909 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxbor Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 @kacperix ja specem nie jestem ale w tych rowerach co podałeś to osprzęt gorszy niż w Lazaro/Kands/Spartacus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Makap Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 też tak uważam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dellos Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 witam, zastanawiam się nad zakupem genesisa sx30 http://esklep.intersport.pl/pl/product/96518/rower-genesis-speed-cross-sx30-28 lub unibike crossfire 2014 na tarczówkach http://www.rowerowy.pl/sklep/rowery/rowery-unibike-2014/prd,unibike-crossfire-disc-21-m-czagra,rid,30390.html pod uwagę biorę także unibike viper http://www.rowerowy.pl/sklep/rowery/rowery-unibike-2014/prd,unibike-viper-21-m-grabia,rid,30335.html wiem że viper jest lepszy, pytanie jak ma się ten genesis do crossfire i vipera - czy jest to coś pomiędzy? co byście wybrali nie patrząc na markę - bo domyślam się że większość będzie za unibike - zastanawia mnie po prostu porównanie osprzętu bo się na tym nie znam :-) i czy przy jeździe całkowicie amatorsko-weekendowej warto brać vipera czy staczycrossfire/sx30? ostatnie pytanie jest związane z hamulcami, a raczej zdejmowaniem koła - wiem że do transportu często będę musiał odpinać przednie koło, w związku z tym zastanawiam się czy któreś hamulce będą do tego lepsze - tarczowe czy v-b? czytałem że v-b bez koła mogą się łatwo rozregulować - czy to prawda? czy tak samo jest z tarczówkami w w/w rowerach? rower chcę kupić jeszcze dziś więc bardzo proszę o odpowiedzi :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jur Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 Ten genesis posiada jedynie tarcze mechaniczne. Korba najtansza z możliwych schimano. W lazaro/kands jest ona lepsza o dwie klasy kaseta tez jest gorsza podobnie jak przednia przerzutka. W skrócie za 1000 mozna sie zastanowic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 Hydrauliki są Taki trochę gorszy Kands/Lazaro, ale za to z hydraulikami. No i w Kandsie trochę łatwiej przejść na 3x9, bo są już nowszej generacji przerzutki, a tu nadal te pod 8 rzędów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dellos Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 (edytowane) witam, zastanawiam się nad zakupem genesisa sx30 http://esklep.intersport.pl/pl/product/96518/rower-genesis-speed-cross-sx30-28 lub unibike crossfire 2014 na tarczówkach http://www.rowerowy.pl/sklep/rowery/rowery-unibike-2014/prd,unibike-crossfire-disc-21-m-czagra,rid,30390.html pod uwagę biorę także unibike viper http://www.rowerowy.pl/sklep/rowery/rowery-unibike-2014/prd,unibike-viper-21-m-grabia,rid,30335.html wiem że viper jest lepszy, pytanie jak ma się ten genesis do crossfire i vipera - czy jest to coś pomiędzy? co byście wybrali nie patrząc na markę - bo domyślam się że większość będzie za unibike - zastanawia mnie po prostu porównanie osprzętu bo się na tym nie znam :-) i czy przy jeździe całkowicie amatorsko-weekendowej warto brać vipera czy staczycrossfire/sx30? ostatnie pytanie jest związane z hamulcami, a raczej zdejmowaniem koła - wiem że do transportu często będę musiał odpinać przednie koło, w związku z tym zastanawiam się czy któreś hamulce będą do tego lepsze - tarczowe czy v-b? czytałem że v-b bez koła mogą się łatwo rozregulować - czy to prawda? czy tak samo jest z tarczówkami w w/w rowerach? rower chcę kupić jeszcze dziś więc bardzo proszę o odpowiedzi :-) to ten genesis jest gorszy nawet od crossfire? Edytowane 30 Maja 2014 przez dellos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 No, napęd ma trochę gorszy niż Crossfire, Crossfire ma też trochę więcej markowych detali (opony/siodło). Ale ma hydrauliczne hamulce, których inne nie mają. Więc jeśli to dla ciebie ważne, to możesz go zaklasyfikować jako lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dellos Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 (edytowane) czyli rozumiem że porównując crossfire z hydraulicznymi hamulcami do tego genesisa sx30 to ten unibike pod każdym względem wypada on tak samo? hamulce tarczowe nie są dla mnie ważne ale chyba ułatwiają wypięcie koła a będę tego używał często do samochodu... stąd też vipera raczej odkładam na bok cena na chwilę obecną atrakcyjniejsza jest genesisa (promocja 400zł na dowolne rzeczy), poza tym jest on bardzo ładny :-) pytanie tylko czy faktycznie ten genesis w porównaniu do crossfire niczemu mu zasadniczo nie ustępuje... Edytowane 30 Maja 2014 przez dellos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jur Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 Nie doczytałem ze ten genesis ma hydrauliki mój błąd spojrzalem szybko na specyfikacje z poziomu telefonu;) Kolega wyslal link do crossfire disc wiec ten model ma hamulce tarczowe. Polecam rowniez ta opcje bo musialem ostatnio przewozic rower bez przedniego koła. Niemal za kazdym razem hanulec wymagal regulacji. Najtansza opcja jeszcze jest kands na mechanicnych tarczach. Crossfire ma tak jak kolega napisał bardziej rownomierny napęd. Z tym 1000 to troche przesadzilem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 A ten jest jeszcze wyraźnie lepszy od Crossfire Disc: http://nrowery.pl/rowery-2014/cross/caledon-28-db Crossów z tarczami do 2 tys PLNów najlepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jur Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 Tadeus skad bierzesz te rowery masakra mega dobry za ta kase jeździłbym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxbor Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 Fajny rowerek. Mierzyłem się do niego w jednym ze sklepów stacjonarnych. Robi wrażenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dellos Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 fajny ale mój wybór jest ograniczony do tego co wyżej czy częste odpinanie kola z hamulcami szczękowymi w viperze może być faktycznie uciążliwe i tu tarczowe będą dużo lepsze? (kwestia łatwości i ew. rozregulowania) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 (edytowane) Nie mam pojęcia. Mam znacznie szersze opony i bardzo szerokie klocki hamulcowe, więc u mnie faktycznie zdejmowanie opony wymaga skrzywienia/odkręcenia hamulca. Ale w crossie te opony nie powinny o nic zawadzać w momencie demontażu. Chodzi o wrażliwość na rozregulowanie już w czasie późniejszego transportu, gdy koła nie będzie? Szczerze mówiać, jakoś nie widzę jakie tam by mogły być problemy poza wcześniej wspomnianą szeroką oponą, która się po postu między klockami nie mieści.U mojej żomy jest węższa i normalnie wychodzi nie dotykając nawet hamulca. Pewnie ci jakiś właściciel crossa odpisze. Masz gdzieś link do tej informacji, która wywołała twoje obawy? Przy hydraulikach musisz uważać, bo jak nie ma koła i wcisnie się klamka, to ci sę hamulce mogą zapowietrzyć. Są takie wkładki dystansujące do transportu. Tu masz o tym temat: http://www.forumrowerowe.org/topic/74345-hamulec-tarczowy-slabe-dzialanie-po-zdjeciu-kola/ Edytowane 30 Maja 2014 przez Tadeus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kacperix Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 przeszukałem forum ale niestety nigdzie nie znalazłem takiej "tabelki" jaka by mnie interesowała... Czy komuś chciałoby się może przygotować tabelę którą niektórzy użytkownicy mają w głowie odnośnie kluczowych komponentów na które zwracać uwagę przy zakupie roweru wraz z wymienioną specyfiką kolejności wyboru... chodzi mi np o coś takiego: na jakiej podstawie jesteście w stanie swierdzić że jeden osprzęt jest lepszy od drugiego: czyli: Przerzutki: 1. Alivio 2. Deore 3. Altus 4. coś tam... po kolej 4-5 klas.. Kaseta; 1. 2. 3. 4. Piasty: 1. 2. 3. 4. Chodzi mi o to że jak pojdę do sklepu stacjonarnego ze specyfikacją to ktoś mi nie będzie mógł wcisnąć kity żeby sprzedać rower jaki ma na stanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 (edytowane) Przerzutki: Tourney (często opisywane jako TZ, TX) <Altus<Acera<Alivio<Deore (i dalej wyższe grupy deore) Manetki: Tourney (również ST-EF51) < ST-EF 65 < altus < acera < alivio < Deore Amortyzator MTB: Suntour m2xxx,m3xxx< XCT<XCM<XCM HLO<XCR Amortyzator cross/trekking: Suntour m3xxx<Cr 7< Cr 8 < Nex/NVX < Nex HLO/NVX HLO < NCX Korba: Cyclone, Falcon, Suntour XCC < Shimano 131/171, Suntour XCT < Shimano 311, Suntour XCM, Suntour NEX < Shimano acera/alivio, Suntour XCR, Suntour NCX Fajne bonusy: Opony Schwalbe, Geax, Continental, Maxxis Siodło Selle Royal/ Selle Italia (inne znane marki zamiast własnej producenta) Piasty Acera/Alivio/Formula/Novatec Obręcze: Rigida, Alexrims, Mach, WTB (oczkowane zazwyczaj mocniejsze) 3x8 - obecny standard w lepszych rowerach, 3x9 fajny bonus, standard w jeszcze lepszych rowerach 3x7 - pod ten standard produkowane już praktycznie tylko części najniższej jakości. Często (choć nie zawsze) oznacza też wolnobieg, czyli niższą wytrzymałość osi tylnego koła i problemy ze znalezieniem jakichkolwiek lepszych części. Kaseta: Pasująca do ilości przełożeń Te niklowane (odblaskowe) w większości przypadków lepsze od tych matowych (szarych, brażowych, czarnawych). Edytowane 30 Maja 2014 przez Tadeus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kacperix Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 Many thanks!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blady82 Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 (edytowane) Panowie mam wielka prosbe czy ktos moze mi pomoc w wyborze Mam 3 typy i naprawdę dla mnie roznicy sa niewidoczne poniewaz nie siedze w tym temach mianowicie http://allegro.pl/2014-kands-energy-1300-vb-wysoka-polka-mtb-alivio-i4248993602.html http://allegro.pl/potwor-a-nie-rower-kands-1300-dysk-na-alivio-i4272836845.html http://allegro.pl/profejsonal-mtb-lazaro-ev-3-alivio-suntour-2014-m-i4257581661.html Czy ktos moze mnie uswiadomic roznice albo po prostu ktory rower bedzie dluzej sluzyl czy lepiej hamowal? Glownie chodzi mi rower do jazdy po miescie ale jak mam kupic i wybierac pomiedzy tymi to nie jest dla mnie przeszkoda dolozyc 100zl jesli jest znaczaca roznica Edytowane 30 Maja 2014 przez blady82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 (edytowane) Rower górski do dojazdu do sklepu i pracy? Pracujesz w tartaku w środku lasu? Spójrz prędzej na modele Lazaro Integral v3 i Kands Maestro - to one są do miasta. Edytowane 30 Maja 2014 przez Tadeus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blady82 Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 A mozesz jeszcze przyblizyc laikowi roznice miedzy maestro a energy bo te opisy nic wielkiego nie wnosza dla mnei:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.