Shiryu Napisano 3 Maja 2014 Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 Link już poprawiony. zapewne katowana = używana niezgodnie z przeznaczeniem Ale jak pęka Uni czy Kross, to "badziewna rama od podrzędnego producenta" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PjeseczeQ Napisano 3 Maja 2014 Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 Kup ramę do XC i używaj do DIRTu, kup telefon i graj nim w Zośkę, kup papier toaletowy i maluj po nim farbkami akrylowymi. Wszystko szlag trafił - po kolei : pękła, zdezintegrował się, rękodzieło nie nadaje się na wystawę - "co za podrzędni producenci, szmelc taki robią..." EOT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stawek Napisano 3 Maja 2014 Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 A co myślicie np. o Kross Evado 2.0 lub 3.0 ? Jeden jak i drugi byłby lepszym wyborem od np. Kands Maestro czy Author Classic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 3 Maja 2014 Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 Evado dwójeczka słabiutka. Dopiero trójka jest porządna. No i jako bonus ma hydrauliki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stawek Napisano 3 Maja 2014 Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 (edytowane) A jeśli chodzi o Evado 3.0 to jak on wygląda na tle chociażby tego popularnego ostatnio Kands Maestro ? Pytam oczywiście o podzespoły (przerzutki, hamulce itp.) Niby 3.0 ma hamulce hydrauliczne ale jak to mówią, lepsze dobre v-brake niż byle jakie tarczowe ... a jakiej jakości są te w Kross-ie ? Ps. jakiej produkcji jest wyżej wymieniony Kands Maestro ? Edytowane 3 Maja 2014 przez stawek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 3 Maja 2014 Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 3.0 względem Kands/Lazaro ma trochę gorszy napęd (przerzutki, manetki) ale za to ma hydrauliki (najniższa klasa, ale ujdą - V-ki w Kands/Lazaro to też nie jest żaden super model), niezłe markowe opony i niezłe siodełko Jak zwykle przy Krossach, opłaca się polować na wersję z 2013 roku, bo bieżące w 95% przypadków są nieopłacalne. Kands/Lazaro produkowane są przez Transrower - polska firma, robiąca rowery głównie do sprzedaży internetowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stawek Napisano 3 Maja 2014 Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 (edytowane) Dzięki za pomoc. Sam już nie wiem co robić. Z jednej strony chciałbym coś markowego (Kross) ale z drugiej ... kupić coś co dobrze brzmi ale na słabych podzespołach trochę mija się z celem. Najbardziej irytują mnie te przerzutki. Aktualnie mam Author Outset z przerzutkami shimano turney i mam już ich dość, nie chciałbym drugi raz kupić takiej samej tandety. Edytowane 3 Maja 2014 przez stawek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PjeseczeQ Napisano 3 Maja 2014 Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 Aktualnie mam Author Outset z przerzutkami shimano turney i mam już ich dość, nie chciałbym drugi raz kupić takiej samej tandety. To nie kupuj najtańszych modeli jakie są w ofercie, bo te są rzeczywiście nieopłacalne. Jeśli chodzi o 2014 : Evado 2.0 - Author Classic Evado 3.0 - Author Vertigo Są prawie identyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stawek Napisano 3 Maja 2014 Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 Dlaczego sądzisz, że zakup chociażby Kands Maestro jest nieopłacalny skoro niektóre podzespoły są lepsze niż w markowych rowerach z tej samej półki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robrado Napisano 3 Maja 2014 Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 Czy waszym zdaniem model Vanity Vt, 3 wart jest tego, by dopłacić do niego 600 zł i go kupić zamiast lazaro/kands 2014 ? Będę chciał nim jeździć do pracy ścieżkami rowerowymi ok. 10 km w jedną stronę i w weekendy po ok. 50 km wycieczki za miasto, czy może najlepszym wyborem byłby unibike crossfire? Będę wdzięczny za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m2michal Napisano 3 Maja 2014 Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 @Robrado, ja Ci powiem tak (zupełnie subiektywnie, bo od 4 dni jestem szczęśliwym posiadaczem Vanity Vt.3 :-)): masz pełne Deore - przerzutki, piasty, łańcuch; porządne korby, NCXa - niestety tylko z mechaniczną blokadą; całą resztę też OK. Mnie się bardzo poza tym podoba rama, chociaż chyba bardziej przypomina MTB. Wg producenta, i w moim odczuciu też, rower jest dość lekki (szczególnie w porównaniu do mojego poprzedniego), a jedzie... kurde, jak to jedzie! samo prawie :-). OK, nie będziesz robił wielkich przelotów, więc taki osprzęt może wydawać się przesadą. Ale zadaj sobie może pytanie, czy zamierzasz szybko zmieniać ten rower? Ja nie, więc z mojego punktu widzenia to był uzasadniony wydatek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robrado Napisano 3 Maja 2014 Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 Jak się nim jeździ - czy coś cyka,trzeszczy? Mam teraz rower Rockrider 5.1 -duża będzie różnica w komforcie jazdy? Jaką ramę wybrać przy 178 cm wzrostu - 18 czy 20 cali, to jest tak na pograniczu W jakim sklepie kupiłeś rower? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PjeseczeQ Napisano 3 Maja 2014 Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 Dlaczego sądzisz, że zakup chociażby Kands Maestro jest nieopłacalny skoro niektóre podzespoły są lepsze niż w markowych rowerach z tej samej półki ? To do mnie ? Nie pisałem, że Maestro jest nieopłacalny, ale wolę przy kwocie ~1500 zł kupić u dealera sprzęt lepszej marki z serwisem/przeglądami/innymi pierdołami na miejscu i z dłuższą gwarancją na ramę dla spokoju kosztem przerzutek - jak mi się zachce, to i tak kupię jakie będę chciał - póki co mi nic nie przeszkadza. Więc co kto woli w tej cenie : lepszy osprzęt na start i... to tyle - Maestro/Integral nieco wyższa cena, dealerzy w całej Polsce (a nie wyłącznie allegro ew. drobne sklepy rowerowe które sprowadzają czasem) wraz z serwisami, osprzęt minimalnie gorszy niż w ww. klonach z allegro - Classic/Cliff 50/coś podobnego od Gianta/jeszcze innego producenta Ja wolę to drugie, bo bebechy które przeminą z wiatrem za ~5k km to nie jest dla mnie powód żeby wybrać rower skądś tam z neta/wyprzedaży/etc. - wolę po prostu kupić u dealera i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 4 Maja 2014 Udostępnij Napisano 4 Maja 2014 Wswzystko by się zgadzało gdyby.... to o czym piszesz było ok kilka procent wyższe cenowo ("...nieco wyższa cena...") ale w rzeczywistości to co opisujesz jest o 80 % ceny Lazaro droższe, wtedy tak pięknie już nie jest. Rowery Giant, nie mówiąc o Meridach na osprzęcie klasy Lazaro są od 2 tys. zł, a nie słyszałem żeby komuś pękła rama w Lazaro, więc jak dla mnie sprawa jest typu cena: naklejka firmowa na ramie, lub nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m2michal Napisano 4 Maja 2014 Udostępnij Napisano 4 Maja 2014 Jak się nim jeździ - czy coś cyka,trzeszczy? Mam teraz rower Rockrider 5.1 -duża będzie różnica w komforcie jazdy? Jaką ramę wybrać przy 178 cm wzrostu - 18 czy 20 cali, to jest tak na pograniczu W jakim sklepie kupiłeś rower? Cisza. Ale mało jeździłem nim jeszcze, może dzisiaj. Nie mam pojęcia, jak się jeździ na Rocriderze, ale jeśli chodzi o komfort jazdy, to wiadomo - trzeba się przyzwyczaić do siodełka; ja poprosiłem też sklep o wymianę mostka na regulowany, co pozwoliło mi dodatkowo trochę skrócić odległość siodło - kierownica, oraz opon z Kojaka na CX Comp. Co do doboru ramy - nie wiem, co dla 178 cm. Dla mnie (170 cm) rama (18") mogłaby być ciut mniejsza, ale po regulacjach (mostek, przesunięcie siodła) daje radę. Kupowałem w trybik.pl, bez problemów. Mają ten rower w sklepach stacjonarnych w Warszawie, kontakty na ich stronie. Jeśli nie masz za daleko, warto podjechać i się przymierzyć. Ew. jeśli będziesz chciał jakieś szczegółowe wymiary, to pisz; w sieci nie znalazłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PjeseczeQ Napisano 4 Maja 2014 Udostępnij Napisano 4 Maja 2014 Rowery Giant, nie mówiąc o Meridach na osprzęcie klasy Lazaro są od 2 tys. zł Za 2k już widzę hydrauliki i łańcuch HG53 + kilka innych fajnych rzeczy. Wswzystko by się zgadzało gdyby.... to o czym piszesz było ok kilka procent wyższe cenowo Jak dla mnie 1250 (razem z wysyłką) a ~1600 to nie są aż tak wielkie różnice - jak można mieć za tyle sprzęt markowy z gorszymi przerzutkami a za to wygodniejszymi/trwalszymi gripami/siodłem/linkami/kilkoma innymi pierdołami to mi to pasuje. nie słyszałem żeby komuś pękła rama w Lazaro Ten egzemplarz co u mnie w profilu na zdjęciach jest widoczny pęknięcie przeżył - wszystko na forum jest, poszukaj. więc jak dla mnie sprawa jest typu cena: naklejka firmowa na ramie, lub nie. Ja zawsze będę za markami z większym stażem i lepszym zapleczem serwisowym + lepszym stosunkiem do klienta nawet jakby mnie to całkiem sporo miało kosztować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 4 Maja 2014 Udostępnij Napisano 4 Maja 2014 Ja zawsze będę za markami z większym stażem i lepszym zapleczem serwisowym + lepszym stosunkiem do klienta nawet jakby mnie to całkiem sporo miało kosztować. O i tu się zgodzę, Lazaro jest po prostu całkiem sporo tańszy. Reszta to rzecz podejścia do tematu, każdy przecież decyduje wg swoich kyteriów wyboru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
isek Napisano 4 Maja 2014 Udostępnij Napisano 4 Maja 2014 Co myślicie o tym http://allegro.pl/rower-sabotage-kross-4-0-r-20-5-deore-2014-i4200609500.html ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 4 Maja 2014 Udostępnij Napisano 4 Maja 2014 Na plus: regulowany mostek, tylna przerzutka Deore. Na minus: beznadziejne manetki, kiepskie szczęki hamulcowe. IMHO nieopłacalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
isek Napisano 4 Maja 2014 Udostępnij Napisano 4 Maja 2014 Po przejechaniu nim około 400km rzeczywiście mogę powiedzieć, że hamulce to najsłabszy element tego roweru. Manetki dla mnie są bardzo dobre, i złego słowa o nich nie powiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 4 Maja 2014 Udostępnij Napisano 4 Maja 2014 Manetki dla mnie są bardzo dobre, i złego słowa o nich nie powiem Zrób 10 km choćby na Alivio i zmienisz zdanie, gwarantuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarecky Napisano 4 Maja 2014 Udostępnij Napisano 4 Maja 2014 (edytowane) Witam, mam prośbę do lepiej zorientowanych osób o drobną pomoc w wyborze roweru. Mam zacząć jeździć z córką na wypady rowerowe 60% asfalt 40% drogi utwardzone, polne i nie wymagające leśne. Po przeczytaniu kilku artykułów zainteresowałem się rowerem crossowym i tu zaczyna się problem, bo nie wiem co wybrać. Budżet to maks 1800zł ja mam 182cm i 81kg, a rower ma być jak najlepszym wyborem w stosunku, jakość zastosowanych części / cena. Rowery na które zwróciłem uwagę to: Kellys Cliff 50, Kross evado 2.0 2014, Unibike crossfire gts, Author classic, Merida crossway 20-v Prosiłbym o opinie i ewentualną podpowiedź gdybym pominął jakiś ciekawy rower, dodam, że celowo wszystkie rowery są z hamulcami v-brake, bo z tego co się orientuję dla mnie wystarczą i mniejszy problem serwisowy z nimi. Dziękuję za wszystkie porady i pozdrawiam. Edytowane 4 Maja 2014 przez Jarecky Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m2michal Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 @Jarecky: spójrz jeszcze na przewijający się w tym wątku Kands Maeastro (/Lazaro) - parę postów temu Tadeus je krótko scharakteryzował. No i polecam całkiem interesującą dyskusję odnośnie "markowości" rowerów; pewnie też będziesz musiał sobie odpowiedzieć na pytanie, czy w porównywalnym osprzęcie chcesz trochę dopłacić za Kellys, Meridę, Authora, Unibike, czy niekoniecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarecky Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 Oczywiście chodzi o wersję z 2013r z pełnym osprzętem Alivio ?? Jeśli tak, to faktycznie na znanym portalu jest za 1199zł i chyba na ten właśnie się zdecyduję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 Nie jest to co prawda "pełny osprzęt Alivio", ale i tak polecam. Taniej niż model 2014, a IMHO lepiej dopasowano części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.