Shiryu Napisano 3 Maja 2014 Napisano 3 Maja 2014 Link już poprawiony. zapewne katowana = używana niezgodnie z przeznaczeniem Ale jak pęka Uni czy Kross, to "badziewna rama od podrzędnego producenta" Cytuj
PjeseczeQ Napisano 3 Maja 2014 Napisano 3 Maja 2014 Kup ramę do XC i używaj do DIRTu, kup telefon i graj nim w Zośkę, kup papier toaletowy i maluj po nim farbkami akrylowymi. Wszystko szlag trafił - po kolei : pękła, zdezintegrował się, rękodzieło nie nadaje się na wystawę - "co za podrzędni producenci, szmelc taki robią..." EOT. Cytuj
stawek Napisano 3 Maja 2014 Napisano 3 Maja 2014 A co myślicie np. o Kross Evado 2.0 lub 3.0 ? Jeden jak i drugi byłby lepszym wyborem od np. Kands Maestro czy Author Classic ? Cytuj
Tadeus Napisano 3 Maja 2014 Napisano 3 Maja 2014 Evado dwójeczka słabiutka. Dopiero trójka jest porządna. No i jako bonus ma hydrauliki. Cytuj
stawek Napisano 3 Maja 2014 Napisano 3 Maja 2014 (edytowane) A jeśli chodzi o Evado 3.0 to jak on wygląda na tle chociażby tego popularnego ostatnio Kands Maestro ? Pytam oczywiście o podzespoły (przerzutki, hamulce itp.) Niby 3.0 ma hamulce hydrauliczne ale jak to mówią, lepsze dobre v-brake niż byle jakie tarczowe ... a jakiej jakości są te w Kross-ie ? Ps. jakiej produkcji jest wyżej wymieniony Kands Maestro ? Edytowane 3 Maja 2014 przez stawek Cytuj
Tadeus Napisano 3 Maja 2014 Napisano 3 Maja 2014 3.0 względem Kands/Lazaro ma trochę gorszy napęd (przerzutki, manetki) ale za to ma hydrauliki (najniższa klasa, ale ujdą - V-ki w Kands/Lazaro to też nie jest żaden super model), niezłe markowe opony i niezłe siodełko Jak zwykle przy Krossach, opłaca się polować na wersję z 2013 roku, bo bieżące w 95% przypadków są nieopłacalne. Kands/Lazaro produkowane są przez Transrower - polska firma, robiąca rowery głównie do sprzedaży internetowej. Cytuj
stawek Napisano 3 Maja 2014 Napisano 3 Maja 2014 (edytowane) Dzięki za pomoc. Sam już nie wiem co robić. Z jednej strony chciałbym coś markowego (Kross) ale z drugiej ... kupić coś co dobrze brzmi ale na słabych podzespołach trochę mija się z celem. Najbardziej irytują mnie te przerzutki. Aktualnie mam Author Outset z przerzutkami shimano turney i mam już ich dość, nie chciałbym drugi raz kupić takiej samej tandety. Edytowane 3 Maja 2014 przez stawek Cytuj
PjeseczeQ Napisano 3 Maja 2014 Napisano 3 Maja 2014 Aktualnie mam Author Outset z przerzutkami shimano turney i mam już ich dość, nie chciałbym drugi raz kupić takiej samej tandety. To nie kupuj najtańszych modeli jakie są w ofercie, bo te są rzeczywiście nieopłacalne. Jeśli chodzi o 2014 : Evado 2.0 - Author Classic Evado 3.0 - Author Vertigo Są prawie identyczne. Cytuj
stawek Napisano 3 Maja 2014 Napisano 3 Maja 2014 Dlaczego sądzisz, że zakup chociażby Kands Maestro jest nieopłacalny skoro niektóre podzespoły są lepsze niż w markowych rowerach z tej samej półki ? Cytuj
robrado Napisano 3 Maja 2014 Napisano 3 Maja 2014 Czy waszym zdaniem model Vanity Vt, 3 wart jest tego, by dopłacić do niego 600 zł i go kupić zamiast lazaro/kands 2014 ? Będę chciał nim jeździć do pracy ścieżkami rowerowymi ok. 10 km w jedną stronę i w weekendy po ok. 50 km wycieczki za miasto, czy może najlepszym wyborem byłby unibike crossfire? Będę wdzięczny za odpowiedź Cytuj
m2michal Napisano 3 Maja 2014 Napisano 3 Maja 2014 @Robrado, ja Ci powiem tak (zupełnie subiektywnie, bo od 4 dni jestem szczęśliwym posiadaczem Vanity Vt.3 :-)): masz pełne Deore - przerzutki, piasty, łańcuch; porządne korby, NCXa - niestety tylko z mechaniczną blokadą; całą resztę też OK. Mnie się bardzo poza tym podoba rama, chociaż chyba bardziej przypomina MTB. Wg producenta, i w moim odczuciu też, rower jest dość lekki (szczególnie w porównaniu do mojego poprzedniego), a jedzie... kurde, jak to jedzie! samo prawie :-). OK, nie będziesz robił wielkich przelotów, więc taki osprzęt może wydawać się przesadą. Ale zadaj sobie może pytanie, czy zamierzasz szybko zmieniać ten rower? Ja nie, więc z mojego punktu widzenia to był uzasadniony wydatek. Cytuj
robrado Napisano 3 Maja 2014 Napisano 3 Maja 2014 Jak się nim jeździ - czy coś cyka,trzeszczy? Mam teraz rower Rockrider 5.1 -duża będzie różnica w komforcie jazdy? Jaką ramę wybrać przy 178 cm wzrostu - 18 czy 20 cali, to jest tak na pograniczu W jakim sklepie kupiłeś rower? Cytuj
PjeseczeQ Napisano 3 Maja 2014 Napisano 3 Maja 2014 Dlaczego sądzisz, że zakup chociażby Kands Maestro jest nieopłacalny skoro niektóre podzespoły są lepsze niż w markowych rowerach z tej samej półki ? To do mnie ? Nie pisałem, że Maestro jest nieopłacalny, ale wolę przy kwocie ~1500 zł kupić u dealera sprzęt lepszej marki z serwisem/przeglądami/innymi pierdołami na miejscu i z dłuższą gwarancją na ramę dla spokoju kosztem przerzutek - jak mi się zachce, to i tak kupię jakie będę chciał - póki co mi nic nie przeszkadza. Więc co kto woli w tej cenie : lepszy osprzęt na start i... to tyle - Maestro/Integral nieco wyższa cena, dealerzy w całej Polsce (a nie wyłącznie allegro ew. drobne sklepy rowerowe które sprowadzają czasem) wraz z serwisami, osprzęt minimalnie gorszy niż w ww. klonach z allegro - Classic/Cliff 50/coś podobnego od Gianta/jeszcze innego producenta Ja wolę to drugie, bo bebechy które przeminą z wiatrem za ~5k km to nie jest dla mnie powód żeby wybrać rower skądś tam z neta/wyprzedaży/etc. - wolę po prostu kupić u dealera i tyle. Cytuj
krism4a1 Napisano 4 Maja 2014 Napisano 4 Maja 2014 Wswzystko by się zgadzało gdyby.... to o czym piszesz było ok kilka procent wyższe cenowo ("...nieco wyższa cena...") ale w rzeczywistości to co opisujesz jest o 80 % ceny Lazaro droższe, wtedy tak pięknie już nie jest. Rowery Giant, nie mówiąc o Meridach na osprzęcie klasy Lazaro są od 2 tys. zł, a nie słyszałem żeby komuś pękła rama w Lazaro, więc jak dla mnie sprawa jest typu cena: naklejka firmowa na ramie, lub nie. Cytuj
m2michal Napisano 4 Maja 2014 Napisano 4 Maja 2014 Jak się nim jeździ - czy coś cyka,trzeszczy? Mam teraz rower Rockrider 5.1 -duża będzie różnica w komforcie jazdy? Jaką ramę wybrać przy 178 cm wzrostu - 18 czy 20 cali, to jest tak na pograniczu W jakim sklepie kupiłeś rower? Cisza. Ale mało jeździłem nim jeszcze, może dzisiaj. Nie mam pojęcia, jak się jeździ na Rocriderze, ale jeśli chodzi o komfort jazdy, to wiadomo - trzeba się przyzwyczaić do siodełka; ja poprosiłem też sklep o wymianę mostka na regulowany, co pozwoliło mi dodatkowo trochę skrócić odległość siodło - kierownica, oraz opon z Kojaka na CX Comp. Co do doboru ramy - nie wiem, co dla 178 cm. Dla mnie (170 cm) rama (18") mogłaby być ciut mniejsza, ale po regulacjach (mostek, przesunięcie siodła) daje radę. Kupowałem w trybik.pl, bez problemów. Mają ten rower w sklepach stacjonarnych w Warszawie, kontakty na ich stronie. Jeśli nie masz za daleko, warto podjechać i się przymierzyć. Ew. jeśli będziesz chciał jakieś szczegółowe wymiary, to pisz; w sieci nie znalazłem. Cytuj
PjeseczeQ Napisano 4 Maja 2014 Napisano 4 Maja 2014 Rowery Giant, nie mówiąc o Meridach na osprzęcie klasy Lazaro są od 2 tys. zł Za 2k już widzę hydrauliki i łańcuch HG53 + kilka innych fajnych rzeczy. Wswzystko by się zgadzało gdyby.... to o czym piszesz było ok kilka procent wyższe cenowo Jak dla mnie 1250 (razem z wysyłką) a ~1600 to nie są aż tak wielkie różnice - jak można mieć za tyle sprzęt markowy z gorszymi przerzutkami a za to wygodniejszymi/trwalszymi gripami/siodłem/linkami/kilkoma innymi pierdołami to mi to pasuje. nie słyszałem żeby komuś pękła rama w Lazaro Ten egzemplarz co u mnie w profilu na zdjęciach jest widoczny pęknięcie przeżył - wszystko na forum jest, poszukaj. więc jak dla mnie sprawa jest typu cena: naklejka firmowa na ramie, lub nie. Ja zawsze będę za markami z większym stażem i lepszym zapleczem serwisowym + lepszym stosunkiem do klienta nawet jakby mnie to całkiem sporo miało kosztować. Cytuj
krism4a1 Napisano 4 Maja 2014 Napisano 4 Maja 2014 Ja zawsze będę za markami z większym stażem i lepszym zapleczem serwisowym + lepszym stosunkiem do klienta nawet jakby mnie to całkiem sporo miało kosztować. O i tu się zgodzę, Lazaro jest po prostu całkiem sporo tańszy. Reszta to rzecz podejścia do tematu, każdy przecież decyduje wg swoich kyteriów wyboru. Cytuj
isek Napisano 4 Maja 2014 Napisano 4 Maja 2014 Co myślicie o tym http://allegro.pl/rower-sabotage-kross-4-0-r-20-5-deore-2014-i4200609500.html ? Cytuj
Shiryu Napisano 4 Maja 2014 Napisano 4 Maja 2014 Na plus: regulowany mostek, tylna przerzutka Deore. Na minus: beznadziejne manetki, kiepskie szczęki hamulcowe. IMHO nieopłacalny. Cytuj
isek Napisano 4 Maja 2014 Napisano 4 Maja 2014 Po przejechaniu nim około 400km rzeczywiście mogę powiedzieć, że hamulce to najsłabszy element tego roweru. Manetki dla mnie są bardzo dobre, i złego słowa o nich nie powiem. Cytuj
Shiryu Napisano 4 Maja 2014 Napisano 4 Maja 2014 Manetki dla mnie są bardzo dobre, i złego słowa o nich nie powiem Zrób 10 km choćby na Alivio i zmienisz zdanie, gwarantuję Cytuj
Jarecky Napisano 4 Maja 2014 Napisano 4 Maja 2014 (edytowane) Witam, mam prośbę do lepiej zorientowanych osób o drobną pomoc w wyborze roweru. Mam zacząć jeździć z córką na wypady rowerowe 60% asfalt 40% drogi utwardzone, polne i nie wymagające leśne. Po przeczytaniu kilku artykułów zainteresowałem się rowerem crossowym i tu zaczyna się problem, bo nie wiem co wybrać. Budżet to maks 1800zł ja mam 182cm i 81kg, a rower ma być jak najlepszym wyborem w stosunku, jakość zastosowanych części / cena. Rowery na które zwróciłem uwagę to: Kellys Cliff 50, Kross evado 2.0 2014, Unibike crossfire gts, Author classic, Merida crossway 20-v Prosiłbym o opinie i ewentualną podpowiedź gdybym pominął jakiś ciekawy rower, dodam, że celowo wszystkie rowery są z hamulcami v-brake, bo z tego co się orientuję dla mnie wystarczą i mniejszy problem serwisowy z nimi. Dziękuję za wszystkie porady i pozdrawiam. Edytowane 4 Maja 2014 przez Jarecky Cytuj
m2michal Napisano 5 Maja 2014 Napisano 5 Maja 2014 @Jarecky: spójrz jeszcze na przewijający się w tym wątku Kands Maeastro (/Lazaro) - parę postów temu Tadeus je krótko scharakteryzował. No i polecam całkiem interesującą dyskusję odnośnie "markowości" rowerów; pewnie też będziesz musiał sobie odpowiedzieć na pytanie, czy w porównywalnym osprzęcie chcesz trochę dopłacić za Kellys, Meridę, Authora, Unibike, czy niekoniecznie. Cytuj
Jarecky Napisano 5 Maja 2014 Napisano 5 Maja 2014 Oczywiście chodzi o wersję z 2013r z pełnym osprzętem Alivio ?? Jeśli tak, to faktycznie na znanym portalu jest za 1199zł i chyba na ten właśnie się zdecyduję. Cytuj
Shiryu Napisano 5 Maja 2014 Napisano 5 Maja 2014 Nie jest to co prawda "pełny osprzęt Alivio", ale i tak polecam. Taniej niż model 2014, a IMHO lepiej dopasowano części. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.