Skocz do zawartości

[1300-1800] Rower crossowy jaki?


Rekomendowane odpowiedzi

Gość PiotrowskiGD

 

Obydwa rowery reprezentują podobny posprzęt, z delikatnymi korektami w szczegółach.

jednakże Giant dotyczy aukcji w rozmiarze 17 cali....to chyba do wzrostu 166-170 moim zdaniem. Dopiero M jest na 176 - 180

Z kolei za Crossfire'm przemawia to, że jest to polska produkcja - sprawdzona marka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy ten rower http://rower242628.pl/p/656/1940/haibike-land-28-quot--cross-haibike-2013-rowery-haibike-rowery-producenci.html w tej cenie tj. 2500 jest godny uwagi? W innym watku tez pytalem i dowiedzialem sie ze moze byc ale jak sie ma stosunek cena/parametry do tego roweru;

http://bikepark24.pl/mobile/pl/p/Rower-crossowy-UNIBIKE-Zethos-GTS-model-2014-/4922 . Czy warto dokladac pieniadze do tego Zetosa?? Czy ktos utargowal cos z ceny katalogowej tego Unibike'a. Z gory dzieki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

Przymierzam sie do zakupu jakiegoś crossa w przedziale 1300-1600 PLN (tak więc nie za bogato).

Mam wielką prośbe o porade co wybrać wsród następujących rowerów:

1) Author Classic http://www.mbike.pl/Author-Classic-2013-Rower-Crossowy-grafitowo-ziel%284,23512,23525%29.aspx (miałbym w cenie ok. 1500 plus bon) - jakie macie doświadczenie z tą firmą, co myslicie o amortyzatorze RST Neon ML, czy piasty Quando coś wartają bo słyszałem o nich różne opinie

2) Unibike Crossfire GTS na V-brake'ach - cena do odbioru ok 1600

3) Kellys Cliff 50 ( cena ok. 1700 plus akcesoria) - czy warto dopłacić do bardziej znanej firmy, jakie macie doświadczenie z Kellys'em
4) i na koniec "okazja cenowa" Kands Maestro (cena 1200-1300) - parametry fajne ale czy nie lepiej dopłacić do berdziej markowego sprzętu?

Jak ktoś jest obeznany w temacie i chciałby cos poradzić to byłbym wdzięczny:) tyle tego jest na rynku i sam nie wiem co wybrać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pierwszą maszynę i spisuje się całkiem nieźle. Do rekreacji spokojnie wystarcza. Cena w tym mbike jest ok.

Amorek jak to w tej cenie - działa na większych dziurach, korzeniach, krawężnikach etc. i nadgarstki nie bolą potem, co na zablokowanym się może zdarzyć. :P

Piasty takie zwyczajne, po prostu są. Nie potrzeba w crossie jakichś lepszych IMO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze jedna propozycja (przepraszam za przynudzanie :) )

 

http://allegro.pl/cube-analog-krk-nowa-cena-i4102815388.html - Cube Analog

 

To nie cross tylko MTB, ale ciekawa wydaje mi się ta opcja na kołach Maxxis. Zapewne konieczna byłaby zmiana hamulców na hydrauliczne.

 

@PjeseczeQ - dzięki - Crossfire też ma tarcze , czy w tej sytuacji nadal Author byłby według Ciebie lepszy ?

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się zastanawiam nad crossem w omawianym temacie tylko nie wiem jak do końca podejść do tematu.

Jakie modele rowerów najbardziej nadawałyby się do późniejszego apgrejdu.

I na co w takim przypadku zwrócić uwagę: jakość ramy, napędu, hamulców - mocowanie?

Podobają mi się Unibike i Cube np. Ltd - nie są takie 'cienkie' jak typowy cross. Wole grubsze gumy i amor np. typu NRX.

Czy wraz z wyższym modelem danego roweru ramy są też wyższej jakości, czy raczej to samo?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie modele rowerów najbardziej nadawałyby się do późniejszego apgrejdu.

 

i amor np. typu NRX.

 

Jak Amortyzator NRX to zdecydowanie zły temat - są w znacznie droższych rowerach i to dość rzadko najczęściej jest to NCX, a po nim NCX-E powietrzny.

 

Co do bazy do rozbudowy - jak na obecne czasy, powinien mieć w takim razie tarczówki i co najmniej 3x9. No i jeśli wierzysz w to, że bardziej renomowane firmy dają lepsze ramy, to i tej renomowanej firmy powinien być, by rama służyła przez wiele lat jako baza do ulepszeń. Nie zaszkodziłby też suport w standardzie HT 2 (znowu zdecydowanie nie ta półka cenowa) albo przynajmniej Octalink (bardzo rzadko w tej cenie).

 

Bywa też, że ramy w drogich rowerach niekoniecznie są wytrzymalsze, ale są wylajtowane, co - by zrobić to dobrze - wymaga niezłej technologi i dobrego projektu, bo inaczej rama będzie wrażliwsza na uszkodzenia - choć to znowu nie problem w tej półce cenowej i wylajtowaną ramę wcale nie tak łatwo zidentyfikować po zdjęciu i specyfikacji w necie - wagi tam podawane są przekłamane.

Edytowane przez Tadeus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tadeus, jak zwykle twoje rady cenne. Widzę że sprawa nie taka prosta :)

Rower oprócz przeznaczenia crossowo-miejskiego zabierany byłby też np. na wypady nartowe. Zimy teraz takie jakie widać a jak śniegu niet to na rower i po lekkich szlakach (nie ciężkich!)

Co do amortyzatorów i innych części to myślałem o tym że do fajnej ramy coś tam kiedyś dołożę w miarę potrzeb.

Edytowane przez pierotez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PiotrowskiGD

Witam wszystkich!

Przymierzam sie do zakupu jakiegoś crossa w przedziale 1300-1600 PLN (tak więc nie za bogato).

.

.

4) i na koniec "okazja cenowa" Kands Maestro (cena 1200-1300) - parametry fajne ale czy nie lepiej dopłacić do berdziej markowego sprzętu?

 

Co rozumiesz pod tym terminem: markowego sprzętu. Bo jeśli chodzi o osprzęt to właśnie ten Kands ma najlepszy stosunek jakości do ceny, ponadto cały napęd na ALIVIO

Sam takiego zamówiłem, na tym forum użytkowników KANDSA MAESTRO jest cała masa.

Bierz Kandsa i nie przepłacaj za logo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co powiecie o Herculesie Spyder TK, jako rowerze dla kobiety?

http://rower242628.pl/p/900/4088/hercules-spyder-damski-tk-28--cross-hercules-2014-rowery-hercules-rowery-producenci.html

W martessport teraz jest dokładnie taki za 1399zł, z tym że z tyłu ma Acere M390 i wydaje się sensowny za tę cenę poza bezsensownymi 2x180mm tarczami.

Edytowane przez kporys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze coś tam będzie działał. Jak za te pieniądze to raczej taki standard (choć Lazaro/Kands mają dodatkowo z blokadą ten jej chyba nie ma).

 

To czy blokada jest absolutnie konieczna w crossie, czy nie, ostatnio jest dość częstym tematem ognistych dysput :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PiotrowskiGD

Co powiecie o Herculesie Spyder TK, jako rowerze dla kobiety?

http://rower242628.pl/p/900/4088/hercules-spyder-damski-tk-28--cross-hercules-2014-rowery-hercules-rowery-producenci.html

W martessport teraz jest dokładnie taki za 1399zł, z tym że z tyłu ma Acere M390 i wydaje się sensowny za tę cenę poza bezsensownymi 2x180mm tarczami.

 

Osprzęt wydaje się całkowicie odpowiadać klasie tego roweru. Natomiast tarcze 180 mm to chyba rzadkość w tym segmencie.

Ale z przodu masz przerzutkę Altusa zaledwie...

nie wiem ile Twoja kobieta waży i jaki styl jazdy preferuje, ale kobiety zazwyczaj mają słabsze nogi i podjazdy pod górę nie traktują aż tak bardzo zadaniowo. Więc blokada amortyzatora o ile nie zamierza jeździć szybko nie jest wymaganym elementem.

Mechanizm korbowy to podstawowy typoszereg SHIMANO TOURNEY.

 

Nie myślałeś nad jakimiś modelami rodzimej produkcji?

Edytowane przez PiotrowskiGD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...