Skocz do zawartości

[1300-1800] Rower crossowy jaki?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Szukam crossa w tytułowym przedziale cenowym. Przejrzałem kilka tematów, z każdym kolejnym mój budżet podnosiłem. Doszło do tego że już chciałem kupować Vipera i kompletnym przypadkiem natrafiłem na Kands Maestro. Zacząłem o nim czytać z rosnącym przekonaniem, że poszukiwania moje skończone. Niestety minimalna wielkość ramy - 19". A ja mam niespełna 170cm wzrostu :/. Czy jest jakiś tani rower o podobnym osprzęcie co Maestro tylko mniejszą ramą, ewentualnie czy opłaca mi się dołożyć do Vipera (1800-2000 zł)? Jeździć oczywiście chciałbym jak najwięcej i żeby ten rower wytrzymał parę lat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście jest również na 17", dziękuję bo wcześniej oglądałem i nie zauważyłem, chociaż z aukcji wynikało jakoby nie mieli go na stanie. Za to po wysłaniu maila do sprzedającego dowiedziałem się, że bez problemu można za dopłatą wymienić amortyzator na taki z blokadą, co jest całkiem fajne.

Mimo to zdecydowałem się na Unibike Viper. Znalazłem za 1800zł w sklepie niedaleko, zobaczę jak się będzie sprawował i czy to dobra decyzja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

ja ostatnio zacząłem łapać bakcyla rowerowego, szczególnie jak zobaczyłem ile oszczędzam czasu i benzyny jadąc na uczelnię czy do dziewczyny. Obecnie jeżdżę makrokeszem górskim, który jest no... skarbonką bez dna. Dlatego szukam nowego, dobrego, roweru, głównie do jazdy po mieście, ale też dość szybkiego, żebym mógł na nim przygotowywać się do UKOŃCZENIA 1/2 Ironmana. Szosa póki co odpada - zbyt delikatna z tego co czytam, dlatego myślę nad crossami.

Obecnie chodzą mi po głowie

Kands maestro, Lazaro Integral i inne klony.

Unibike crossfire (chociaż chyba przepłaca się za firmę), lub jeśli byłby gdzieś przeceniony do 1700 Viper (w co nie wierzę;))

Eurobike Cross Trail 0.1http://allegro.pl/rower-eurobike-cross-trail-28-alivio-alu-gratisy-i3539049738.html - bo malowanie pasowałoby mi do kasku XD, a na poważnie - fajna cena, amortyzowane siedzisko, alivio, tylko kaseta hg-31, czyli z tego co czytam Acera

czy może jednak władować pare stów więcej i strzelić sobie wspominane tutaj Medano Vanity VT.3 http://allegro.pl/rower-medano-vanity-vt-3-28-20-cross-w-wa-i3504986129.html - tylko do niego mam parę pytań - jak szerokie opony można by założyć w nim na zimę, lub czy dałoby radę założyć nawet 29, jak to robili w przypadku Maestro i jego klonach?

 

I pytanie zasadnicze - czy koła w ww. rowerach wytrzymają wjazd przodem na krawężnik (oczywiście przy balansowaniu ciałem)?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko kaseta hg-31, czyli z tego co czytam Acera

to akurat nie jest problem. Jeśli Ci się podoba to kup.

jak szerokie opony można by założyć w nim na zimę, lub czy dałoby radę założyć nawet 29, jak to robili w przypadku Maestro i jego klonach?

Na to pytanie może Ci odpowiedzieć użytkownik Medano po wcześniejszym zmierzeniu ramy. A i tak na końcu może się okazać, że opona, którą Ty kupisz się nie zmieści bo będzie miała inny rzeczywisty wymiar niż ten na, który wskazywałby ETRTO. Zatem rzeczywisty wymiar szerokości i wysokości opony też trzeba znać... albo próbować.

 

 

czy koła w ww. rowerach wytrzymają wjazd przodem na krawężnik (oczywiście przy balansowaniu ciałem)?

A tego to akurat nie rozumiem, możesz rozwinąć?

Edytowane przez Piehursson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to akurat nie jest problem. Jeśli Ci się podoba to kup.

Na to pytanie może Ci odpowiedzieć użytkownik Medano po wcześniejszym zmierzeniu ramy. A i tak na końcu może się okazać, że opona, którą Ty kupisz się nie zmieści bo będzie miała inny rzeczywisty wymiar niż ten na, który wskazywałby ETRTO. Zatem rzeczywisty wymiar szerokości i wysokości opony też trzeba znać... albo próbować.

 

 

A tego to akurat nie rozumiem, możesz rozwinąć?

 

No chodzi mi o wjazd np z ulicy na chodnik - czy wjazd na krawężnik prostopadle do niego nie rozwali koła/dętki/opony, bo póki co makrokeszem żaden krawęznik czy stopień mi nie straszny ;)

 

Ps. Medano za 1700 - korci mnie coraz bardziej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

amortyzowane siedzisko

 

Myślę, że szybko wymienisz na zwykłą sztucę. Amortyzowana jest w żony rowerze i można powiedzieć, że jako tako sprawdza się jedynie przy lekkich osobach.

 

 

władować pare stów więcej

 

To już twoja decyzja, czy warto dołożyć 500 stów do o klasę, dwie lepszego osprzętu. Nie wiem jakiej jakości jest rama w Medano, generalnie bardzo mało informacji o tej marce. Jedyne co mogę powiedzieć to to, że naklejki są na lakierze (ale czy to ma znaczenie?), a producent deklaruje DMC 125 kg.  A i Medano Vanity vt.3 nie ma już w katalogu na 2014 r. Nie wiem również czy Medano jest szybki, chociaż tak go opisuje producent jako stworzony do szybkiego poruszania się po mieście. Zwracam jednak uwagę na blaty 44/32/22, raczej nie szosowe.

 

 

jak szerokie opony można by założyć w nim na zimę, lub czy dałoby radę założyć nawet 29

 

Nie rozważałem na razie zmiany opon, ponieważ jeżdżę rekreacyjnie, wyłącznie przy ładnej pogodzie. Do tego z sześciolatką na 16” kółkach. A zatem dystanse do 15km, chociaż pod górkę o spadku 8% też da radę. Rower ma obręcze szosowe szerokości 14 mm i 35 mm opony Schwalbe Kojak wydają się maksymalnym rozmiarem dla nich. Jeżeli zaś chodzi o 29er to w ramę powinny wejść, (gwarancji nie daję), bo na oko jest dość sporo miejsca.

 

 

No chodzi mi o wjazd np z ulicy na chodnik - czy wjazd na krawężnik prostopadle do niego nie rozwali koła/dętki/opony, bo póki co makrokeszem żaden krawęznik czy stopień mi nie straszny

Na krawężniku to i felgę samochodową skrzywisz, tak że nie wiem jak wygląda twoja jazda po krawężnikach. Generalnie obręcze jednokomorowe, powinny być mocniejsze od dwukomorowych. Jest to natomiast lekka obręcz szosowa, a zatem raczej nie do skakania po górkach. Nie mam informacji jakie szprych zastosowano w rowerze. Takie same obręcze ma ojciec u siebie ale to zmodyfikowany cross do jazdy po szosie i mają przebieg ok. 21 tyś. km, z tym że nie jeździ po krawężnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

  1. Kross Evado 2.0 - 100 kg Dopuszczalnej Masy Całkowitej 
  2. Unibike Flash Gts - 140 kg DMC
  3. Romet Orkan 2.0 - 100 kg DMC
  4. Merida 40v - nie wiem, można napisac do producenta aby podał taką informację

Nie wiem ile ważysz ale zauważ że ważąc 80 kg + ok 13-15kg rower pozostaje Ci 7-5 kg na bagaż (Kross i Romet)

 

za 1950 idzie wyrwać Unibike Viper GTS

 

Kto takie brednie wypisuje Unibike Flash Gts - 140 kg DMC. Rower na wolnobiegu i obciążenie do 140 kg buahahahaha. Po pierwszej przejażdżce tylna ośka na złom pójdzie. Kolega Kluska chyba nie ma zielonego pojęcia iż TOURNEY TZ21 wytrzyma obciążenie max do 90 kg. A przy jeździe po naszych polskich drogach rower o takiej konstrukcji i obciążeniu 140 kg!! się rozsypie w drobny mak.

 

Proszę wystrzegać sie rowerów na wolnobiegu. Przy dużej wadze użytkownika rower będzie częstym gościem w serwisie rowerowym.

 

Pozdr.

Mona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybór padł na Medano, głównie ze względu na okazyjną cenę w stosunku do bebechów. Jak tylko przyjdzie postaram się co nieco o nim naskrobać. Blaty do wiosny będą musiały dać radę, a z 29 zobaczymy jak kasa będzie. Na razie jestem bankrut :D

Jestem za to zaskoczony, bo dzwoniłem dzisiaj do hurtowni rowerowej o cenę Vipera - 2099, bez żadnej dyskusji, że koniec sezonu i za 3 miesiące wejdzie nowy model. No cóż, ich strata, na mnie nie zarobią :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kolega Kluska chyba nie ma zielonego pojęcia iż TOURNEY TZ21 wytrzyma obciążenie max do 90 k

 

 

witam

 

jak wypisywałem DMC sugerowałem się zapisami w książce gwarancyjnej a nie danym wyposażeniem danego modelu, wiec proszę uważnie czytać temat, a nie wyrywkowo pojedynczy post, co innego jest wytrzymałość poszczególnych elementów a co innego zapis w karcie gwarancyjnej/sposobie użytkowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,
Chciałem podłączyć się pod temat (o ile jest nadal aktualny). Jestem nowym urzytkownikiem forum. Od jakiegoś czasu przeglądam posty na tym forum, ponieważ chcę kupić rower crossowy do ok. 1500 zł. Mam do kupienia nowy Ferrini Faster Man 24V Disc za 1300 zł. Czy mógłby ktoś wypowiedzieć się na ten temat? Warto w porównaniu z innymi rowerami, o których była mowa wyżej? Z jakiegoś powodu uparłem się na hamulce tarczowe... Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

Specyfikacja roweru:

  • rama aluminiowa HFI 7005
  • widelec amortyzowany SUNTOUR SF13-NEX-MLO 700C mechanical look
  • przrzutka tył: Shimano RD M360 acera
  • przrzutka przednia: Shimano FD-M190A acera
  • manetki przrzutek: Shimano ST EF51
  • wolnobieg: Shimano CS-HG31
  • mechanizm korbowy SUNTOUR CW13
  • hamulce shimano DOSC BRAKE BR-M375
  • felgi DISC ALLOY HDP
  • szybkie blokowanie siodla, przedniego i tylnego koła
  • opony 700 x 35 C
    Piasty FRC Q.R DISC ALLOY
  • kierownica ALLOY FRC LOW RISER, W: 620 mm
  • wspornik siodla aluminiowy 
  • siodło Royal lancia
  • pedały Xerama SP-910S

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mateusz922

zastanawiam sie za co chcą tyle kasy :| Chyba tylko za hamulec tarczowy i ładną ramę, bo napęd jeden z najsłabszych. Nie wiem jaką masz wiedzę z rowerami, bo tarcze (przynajmniej dla mnie) maja jedną poważną wadę - za uj nie mogę go dobrze wyregulować :/ W obecnym Medano mam v-brake i sobie je wyregulowałem do perfekcji, w starym makrokeszu albo szczeki nie łapały wogóle, albo cały czas ocierały o tarcze. Wg mnie w cenie do 1500 znajdziesz wiele lepszych opcji. Albo dołóż 200 i masz rower 2 klasy lepszy - Medano. Ja nie żałuję, chociaż początkowo nie chciałem wydać więcej jak 1100 zł XD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla większości kupujących te 1100 zł to pozycja wyjściowa i bariera nie do przekroczenia wydawałoby się - bo jak to tak wydać więcej za rower skoro tysiak to już majątek? Nie godzi się :) Jak się poczyta, popyta to i budżet się zwiększa, bo nie chce się jeździć na czymś zupełnie po kosztach jak wydajemy majątek. Co do Ferrini to cena jak za Meride z początku sezonu - zupełnie nieopłacalny zakup. Spokojnie w okolicach 2000 znajdziesz coś na tarczówkach z osprzętem na Alivio/Deore - od września nie grzebałem w ofertach ale coś w stylu Evado 3.0/4.0 czy Author Reflex powinno się znaleźć. Z drugiej strony jeśli rower to początek kosztów jak się chce jeździć przynajmniej do czasu aż śnieg spadnie... ciuchy, oświetlenie itp więc taki KANDS to dobra alternatywa:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie. Dokładnie, im więcej się czyta, tym bardziej myśli się, żeby jednak dołożyć pare złotych i mieć coś lepszego, a co za tym dzie, trudniej się zdecydować :) Wcześniej zastanawiałem się też nad Krossem Evado 2.0, ale zdałem sobie sprawę, że to nieopłacalny zakup. Zastanawiałem się właśnie również nad Kandsem Maestro, czytałem dużo pozytywnych opinii i jeśli nie znajdę nic innego, to pewnie go wybiorę. A odnośnie ramy to przy 179 cm wzrostu w crossowym rowerze powinienem kupić 19 cali?

Ewentualnie Kross Evado 3.0 znalazłem za 1550 zł. To dobra cena? Czy również można znaleźć coś lepszego w tej kategorii? :)

Edytowane przez Mateusz922
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie. Dokładnie, im więcej się czyta, tym bardziej myśli się, żeby jednak dołożyć pare złotych i mieć coś lepszego, a co za tym dzie, trudniej się zdecydować :) Wcześniej zastanawiałem się też nad Krossem Evado 2.0, ale zdałem sobie sprawę, że to nieopłacalny zakup. Zastanawiałem się właśnie również nad Kandsem Maestro, czytałem dużo pozytywnych opinii i jeśli nie znajdę nic innego, to pewnie go wybiorę. A odnośnie ramy to przy 179 cm wzrostu w crossowym rowerze powinienem kupić 19 cali?

 

19 powinna byc akurat, ja przy 182-183 mam Medano 20' (kupowałem w ciemno ;)) i póki co klejnoty całe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niestety też lipa :) Chociaż zależy od rocznika, te z 2014 chyba trochę lepsze.

 

dlaczego twoim zdaniem Evado 3.0 to lipa ? uzasadnij to racjonalnie kolego jakoś. Tak się akurat składa że tłukę tym modelem od dobrych paru miesięcy i nie mam z nim najmniejszych problemów. Komfort jazdy jest relwelacyjny. Za 1550 zł brałbym go w ciemno z pocałowaniem w rękę. Jest to poza tym jeden z najpiękniejszych rowerów crossowych dostępnych na rynku. Takiego Kandsa Maestro nie wziąłbym nawet za darmo ze względu na jego rasowo wieśniacką prezencję. Przecież ten ciągnik nadaje się tylko do targania kartofli. Przy wzroście 182 cm i wadze 78-kg, Evado 3.0 na ramie M śmigam jak rakieta i tłukę nim trasy w przedziale 150-200km dziennie niespecjalnie się przy tym męcząc. Widzę że koleś Maniak jest wszechwiedzącym guru żywiącym się mitami wyssanymi z palca, albo sugerującym się suchą specyfikacją techniczną która nie zawsze przekłada się na końcowe zadowolenie nabywcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo specyfikacja techniczna to jedyny obiektywny sposób, by oceniać rowery w tej klasie cenowej. Sorry, ale rzeczy w stylu "kupiłem sobie i jest fajny, bo lekko i szybko się na nim jeździ i nie wygląda wieśniacko" to można usłyszeć od co drugiego użytkownika roweru, który zainwestował w niego pieniądze - również tych, którzy jeżdżą na supermarketowcach.

 

Prawda jest taka, że kosztuje o 50% więcej niż Lazaro (który też ma tony dobrych opinii), a przebija go tylko hydraulikami (najniższej klasy). Do tego ma gorsze elementy napędu.

 

Jasne, jeśli komuś nie podoba się Kands/Lazaro to może dopłacić do czegoś, co jest mniejszą okazją, ale mu się podoba. Ale w życiu nie przyszło by mi do głowy, by komuś coś polecać albo odradzać bo ładnie/brzydko wygląda. Każdy ma swój gust. Poza tym, dla mnie wszystkie crossy wyglądają brzydko :D

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brazylijczyk domagasz się racjonalnego uzasadnienia a sam argumentujesz "bo jest piękny" akurat skali "piękności" obiektywnie zmierzyć nie sposób np mi Evado 3.0 nie podoba się w ogóle, osprzętem nie zachwyca jeśli jednak w czyjeś gusta trafia to za 1,5 koła spokojnie można brać bo w gruncie rzeczy to dobry rower jest. Kwestia stosunku ceny do jakości. a ta "sucha specyfikacja techniczna" mówi o rowerze najwięcej - bo jeśli osprzęt będzie z górnej półki to użytkownik może być niezadowolony z zakupu bo:

- za duży rozmiar ramy

- geometria ramy niepodpasowała (jedni wolą dłuższe, drudzy krótsze itp)

- przepłacił

 

Kands Maestro prezentuje się nie tak znowu gorzej od Evado 3.0 a jak się nad nim popracuje to wciąga go nosem (zob. choćby maestro Piehursson-a)o technicznych aspektach nie wspomnę. Kupiłeś Evado nie wiem na ile świadomie a na ile sugerowałeś się wyglądem, cieszysz się jazdą to ciesz się nadal a nie obrażasz właścicieli Kandów - tak apropo mega firmowy Kross zaczynał karierę w marketach i wtedy to nawet do targania kartofli się nie nadawał :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat, by nie tworzyć nowego (interesują mnie podobne widełki cenowe). Poczytałem inne wątki na forum i bardzo mi pomogły, jednak nie znalazłem odpowiedzi na kilka pytań. Aktualnie, z pojawiających się na forum modeli rozważam najpoważniej kika, a mianowicie:

 

a/ Kands Maestro

b/ Merida Crossway 40-MD

c/ Kross Evado 3.0

d/ Kellys Saphix

 

A teraz pytania:

 

1. Czy takie parametry jak wzrost (172 cm) i waga (61 kg) powinny wpływać na wybór roweru (chodzi o model, nie rozmiar). Innymi słowy, czy przy mojej wadze, któryś rower odpada z wyboru ze względu na (np. podsterownośc/nadsterowność wynikająca z budowy czy geometrii)? Jestem zielony w temacie i pytanie może wywołać uśmiech na ustach, jednak mimo to, prosze o odpowiedź  :icon_wink:

 

2. Czy, uwzględniając powyższy wzrost i wagę, różnica w wadze samego roweru będzie dla mnie odczuwalna w realnych warunkach? np. 14,8 kg Kellys Saphix vs 13,6 kg Kands Maestro (znalezione w specyfikacjach rowerów w sieci)?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 171 cm/60kg - jedyne na co musisz zwrócić uwagę to geometria ramy - niestety, z reguły żebyś mógł ocenić, która Ci bardziej pasuje najlepiej się przymierzyć bo z rysunków nie zawsze wyciągnie się dobre wnioski. W zależności od tego jaki masz zasięg ramion i czy preferujesz jazdę bardziej bądz mniej pochylony będziesz miał inne odczucia Mi np Meridą (rama 18) jechało się średnio wygodnie miałem wrażenie że rower jest jakiś długi, mierzyłem się też do Evado 4.0 (19") tutaj też sylwetka pochylona ale nie miałem wrażenia że zabraknie mi ręki mimo iż większa rama - choć jak dla mnie za duża. Najlepiej czułem się Unibike Crossfire (17") - chciałem Vipera i odszedłem zamiast na rowerze to pieszo:)

W kwestii wagi mówi się ze im mniej tym lepiej - jak dla mnie 15 kg to sporooo ale czy te 1,5 kg zrobi ci różnice przy wnoszeniu/znoszeniu np z 4 pietra? Solidniejszy trening i tyle co innego w rowerze dla Pań :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie, że niektórzy producenci/sklepy podając wagę, podają wagę najmniejszego rozmiaru dostępnego dla danego modelu, bez pedałów :)

 

Dlatego lepiej patrzeć na to zdroworozsądkowo, jeśli dwa rowery z niższej półki mają podobny osprzęt i rama żadnego z nich nie wygląda na specjalnie odchudzoną, to rzeczywista waga będzie zbliżona. No chyba, że sklep chwali się, że sam mierzy każdy model - a takie też miejscami widziałem.

Edytowane przez Tadeus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Drakmor,

Waga Maestro w rzeczywistości nie ma wiele wspólnego z 13,6 podawanym w opisie. Takie jest przynajmniej moje subiektywne odczucie jeśli chodzi o rozmiar 19". Na moje oko bliżej mu 14.5-15 kg. Niestety nie mam wagi bagażowej żeby to potwierdzić. Ktoś jednak rozbierał na części pierwsze Lazaro Integrala V3 i po zważeniu wszystkiego wyszło mu właśnie ~14.5 kg. Poza tym jak już wyżej wspomniano często waga katalogowa podawana jest dla najmniejszego rozmiaru i w dodatku bez pedałów a te też czasami mogą swoje ważyć.

Jeśli chodzi o Twoją wagę to nie ma ona nic do rzeczy. Ważniejszym czynnikiem - jeśli patrzeć poprzez pryzmat poruszonej przez Ciebie kwestii - jest Twój wzrost. Ale o tym przekonać możesz się tylko wsiadając na rower i robiąc nim przejażdżkę ale nie w koło komina bo na tej podstawie też nie można jakichś sensowniejszych wniosków wysnuć.

 

Jeśli chodzi o wypowiedź kolegi @@brazylijczyk, to nie ma sensu nawet tego komentować bo w całym wpisie bzdura goni bzdurę.

A jeśli już kolega @@Rades, przywołuje jako przykład mój rower to pragnę nadmienić, że zdjęcia w profilu są już zdezaktualizowane i wygląd znowu dość mocno ewoluował ;)

 

Reasumując de gustibus non est disputandum. Jedynym sensownym wyznacznikiem jak wspominają koledzy jest porównanie osprzętu i relacji ww. do ceny.

Jeśli chodzi o Evado 3.0 to ten rower na tym osprzęcie wyjściowo powinien kosztować mniej niż 1500 zł więc nawet cena po obniżce nie jest żadną okazją.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli już kolega @@Rades, przywołuje jako przykład mój rower to pragnę nadmienić, że zdjęcia w profilu są już zdezaktualizowane i wygląd znowu dość mocno ewoluował ;)

 

@,skoro tak to co to za ociąganie?:) Prosimy o rychłą aktalizacje:) Jeszcze troche i twojego Kandsa z Maestro trzeba będzie przechrzcić na Transformers:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...