Skocz do zawartości

[opona] Coś między X-King 2.4 RaceSport a Nobby Nic 2.4 SnakeSkin


Lukasz71

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, poszukuję uniwersalnej opony na przód w rozmiarze 2.4.

 

W tej chwili jeżdżę zamiennie na dwóch:

X-King 2.4 RaceSport o wadze 580g

Nobby Nic 2.4 Evo SnakeSkin o wadze 660g.

 

Obie mi nie pasują:

X-King: bardzo szybka szybka na asfaltach, ale kiepska w lesie na zakrętach

Nobby Nic: świetna przyczepność w lesie na zakrętach, ale ogromne opory na asfalcie

 

Szukam złotego środka, czegoś pomiędzy X-King 2.4 a Nobby Nic 2.4, czyli żeby w miarę dobrze prowadziła się w terenie i nie generowała takich oporów toczenia jak Nobby Nic.

 

Może dobrym wyborem będzie Mountain King II 2.4 RaceSport ?

Mieszanka Black Chilli + waga 580g (czyli o 80 mniej niż Nobby Nic SS). Powinna chyba lepiej iść na asfalcie niż Nobby Nic i mieć również dobrą przyczepność.

A może Racing Ralph 2.4 Evo ?

 

Z tyłu jeżdżę na X-King 2.4 RaceKing i sprawdza się znakomicie.

 

Byłbym wdzięczny, gdybyście pomogli mi wybrać oponkę na przód :).

 

 

 

 

 

 

Napisano

Geax AKA:

http://allegro.pl/geax-opona-aka-26x2-20-tnt-cyklomania-i3231870234.html

dobrze trzyma, niskie opory i nie ma szmacianych ścianek bocznych jak Conti i Schwalbe.

Fajna opona, ale do Fulla 160mm to odpada, podejrzewam, że już X-King lepiej od niej trzyma :).

 

Panowie, czy Mountain King II 2.4 RaceSport 580g będzie lżej się toczył na przodzie niż Nobby Nic 2.4 Evo SnakeSkin 660g? Da się odczuć różnicę w oporach na korzyść Conti ?

 

 

Napisano

Ta opona na asfalcie opory ma małe 

 

No nie powiedziałbym, po zmianie z X-kinga na Nobby Nica na przodzie średnia na asfalcie spada mi automatycznie o jakieś 5 km/h.

  • Mod Team
Napisano

 

Fajna opona, ale do Fulla 160mm to odpada, podejrzewam, że już X-King lepiej od niej trzyma

 

Niby czemu tak myślisz? AKA to opona do agresywnej jazdy ma suche warunki. Ludzie jeżdżący w DH często ich używają, co mówi samo za siebie. Oczywiście stosownie do trasy. Zobacz zresztą filmik:

 

http://youtu.be/W_ct1EbWODk

Napisano

Obie mi nie pasują:

X-King: bardzo szybka szybka na asfaltach, ale kiepska w lesie na zakrętach

 

 

Mam P/T XKing 2.4 Race Sport i albo mam niespotykaną technikę albo Ty zacznij się uczyć jazdy na rowerze, ta opona świetnie trzyma w zakrętach. Przejedź się na Race Kingu to zobaczysz jak może być ciężko na oesach.

Napisano

Lukasz jeździłem na NN 2.25 i opory ta oponka ma małe, na poziomie Crossmarka czy też Smart Sam

 

I dobitnie potwierdzają to testy syntetyczne. Spadku średniej aż o 5 km/h szukałbym zdecydowanie gdzie indziej.

Napisano

X-King niestety trzyma w zakrętach dość słabo. Oczywiście jak ktoś jeździł na Race Kingach wcześniej, to będzie zachwycony. Jednak w cięższym, czasami mokrym terenie X-King na zakrętach jest mocno niepewny. Nie ma startu do Nobby Nica.

Z resztą porównajcie wygląd Nobby Nica 2.4 z X-kingiem 2.4 w moim rowerze: img0428eg.th.jpg

X-King wydaje się być o rozmiar mniejszy, o bieżniku nawet nie ma co wspominać, bo obie opony dzieli przepaść, w oporach toczenia także.

Chyba zaryzykuję i kupię Mountain Kinga 2.4 RaceSport, 80g wagi mniej powinno dać się odczuć przy rozpędzaniu się.

Napisano

Ja też używam XK na przodzie do XC i maratonów i sobie chwalę. Nawet w lekkim błocie daje radę a do tego małe opory toczenia

Napisano

 

średnia na asfalcie spada mi automatycznie o jakieś 5 km/h.

 

Spadku średniej aż o 5 km/h szukałbym zdecydowanie gdzie indziej.

 

Może nie zmieniłeś w liczniku obwodu koła?

Napisano

Z resztą porównajcie wygląd Nobby Nica 2.4 z X-kingiem 2.4 w moim rowerze: img0428eg.th.jpg

 

Opony 2.4 na obręczach o wewnętrznej szerokości 18mm? Moim zdaniem szalona koncepcja.

 

Kiedyś dla jaj założyłem kolegi MK (I) 2.4 na swoje obręcze (XR400 - bliźniaczy lub wręcz ten sam model) i boki bieżnika nawet nie pracowały... 2.25 to maksymalna szerokość opon do takich obręczy. Może "żarówkowaty" kształt opony na takiej obręczy jest źródłem dodatkowych oporó toczenia?

 

Jeździłem na NN 2.25 i jak na taki bieżnik, opory toczenia są IMHO zaskakująco małe.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...