Lukasz71 Napisano 1 Czerwca 2013 Napisano 1 Czerwca 2013 Witam, poszukuję uniwersalnej opony na przód w rozmiarze 2.4. W tej chwili jeżdżę zamiennie na dwóch: X-King 2.4 RaceSport o wadze 580g Nobby Nic 2.4 Evo SnakeSkin o wadze 660g. Obie mi nie pasują: X-King: bardzo szybka szybka na asfaltach, ale kiepska w lesie na zakrętach Nobby Nic: świetna przyczepność w lesie na zakrętach, ale ogromne opory na asfalcie Szukam złotego środka, czegoś pomiędzy X-King 2.4 a Nobby Nic 2.4, czyli żeby w miarę dobrze prowadziła się w terenie i nie generowała takich oporów toczenia jak Nobby Nic. Może dobrym wyborem będzie Mountain King II 2.4 RaceSport ? Mieszanka Black Chilli + waga 580g (czyli o 80 mniej niż Nobby Nic SS). Powinna chyba lepiej iść na asfalcie niż Nobby Nic i mieć również dobrą przyczepność. A może Racing Ralph 2.4 Evo ? Z tyłu jeżdżę na X-King 2.4 RaceKing i sprawdza się znakomicie. Byłbym wdzięczny, gdybyście pomogli mi wybrać oponkę na przód .
Mod Team sznib Napisano 1 Czerwca 2013 Mod Team Napisano 1 Czerwca 2013 Geax AKA: http://allegro.pl/geax-opona-aka-26x2-20-tnt-cyklomania-i3231870234.html dobrze trzyma, niskie opory i nie ma szmacianych ścianek bocznych jak Conti i Schwalbe.
Lukasz71 Napisano 1 Czerwca 2013 Autor Napisano 1 Czerwca 2013 Geax AKA: http://allegro.pl/geax-opona-aka-26x2-20-tnt-cyklomania-i3231870234.html dobrze trzyma, niskie opory i nie ma szmacianych ścianek bocznych jak Conti i Schwalbe. Fajna opona, ale do Fulla 160mm to odpada, podejrzewam, że już X-King lepiej od niej trzyma . Panowie, czy Mountain King II 2.4 RaceSport 580g będzie lżej się toczył na przodzie niż Nobby Nic 2.4 Evo SnakeSkin 660g? Da się odczuć różnicę w oporach na korzyść Conti ?
jasinski21444 Napisano 1 Czerwca 2013 Napisano 1 Czerwca 2013 Nobby Nic: świetna przyczepność w lesie na zakrętach, ale ogromne opory na asfalcie Ta opona na asfalcie opory ma małe
Lukasz71 Napisano 1 Czerwca 2013 Autor Napisano 1 Czerwca 2013 Ta opona na asfalcie opory ma małe No nie powiedziałbym, po zmianie z X-kinga na Nobby Nica na przodzie średnia na asfalcie spada mi automatycznie o jakieś 5 km/h.
Mod Team sznib Napisano 1 Czerwca 2013 Mod Team Napisano 1 Czerwca 2013 Fajna opona, ale do Fulla 160mm to odpada, podejrzewam, że już X-King lepiej od niej trzyma Niby czemu tak myślisz? AKA to opona do agresywnej jazdy ma suche warunki. Ludzie jeżdżący w DH często ich używają, co mówi samo za siebie. Oczywiście stosownie do trasy. Zobacz zresztą filmik: http://youtu.be/W_ct1EbWODk
jasinski21444 Napisano 1 Czerwca 2013 Napisano 1 Czerwca 2013 Lukasz jeździłem na NN 2.25 i opory ta oponka ma małe, na poziomie Crossmarka czy też Smart Sam
ukaniex Napisano 1 Czerwca 2013 Napisano 1 Czerwca 2013 Obie mi nie pasują: X-King: bardzo szybka szybka na asfaltach, ale kiepska w lesie na zakrętach Mam P/T XKing 2.4 Race Sport i albo mam niespotykaną technikę albo Ty zacznij się uczyć jazdy na rowerze, ta opona świetnie trzyma w zakrętach. Przejedź się na Race Kingu to zobaczysz jak może być ciężko na oesach.
deF Napisano 2 Czerwca 2013 Napisano 2 Czerwca 2013 Lukasz jeździłem na NN 2.25 i opory ta oponka ma małe, na poziomie Crossmarka czy też Smart Sam I dobitnie potwierdzają to testy syntetyczne. Spadku średniej aż o 5 km/h szukałbym zdecydowanie gdzie indziej.
Lukasz71 Napisano 5 Czerwca 2013 Autor Napisano 5 Czerwca 2013 X-King niestety trzyma w zakrętach dość słabo. Oczywiście jak ktoś jeździł na Race Kingach wcześniej, to będzie zachwycony. Jednak w cięższym, czasami mokrym terenie X-King na zakrętach jest mocno niepewny. Nie ma startu do Nobby Nica. Z resztą porównajcie wygląd Nobby Nica 2.4 z X-kingiem 2.4 w moim rowerze: X-King wydaje się być o rozmiar mniejszy, o bieżniku nawet nie ma co wspominać, bo obie opony dzieli przepaść, w oporach toczenia także. Chyba zaryzykuję i kupię Mountain Kinga 2.4 RaceSport, 80g wagi mniej powinno dać się odczuć przy rozpędzaniu się.
ukaniex Napisano 5 Czerwca 2013 Napisano 5 Czerwca 2013 Co innego używać XK do enduro a co innego do xc.
farmer Napisano 5 Czerwca 2013 Napisano 5 Czerwca 2013 Ja też używam XK na przodzie do XC i maratonów i sobie chwalę. Nawet w lekkim błocie daje radę a do tego małe opory toczenia
ugupu Napisano 5 Czerwca 2013 Napisano 5 Czerwca 2013 średnia na asfalcie spada mi automatycznie o jakieś 5 km/h. Spadku średniej aż o 5 km/h szukałbym zdecydowanie gdzie indziej. Może nie zmieniłeś w liczniku obwodu koła?
marcinusz Napisano 5 Czerwca 2013 Napisano 5 Czerwca 2013 Z resztą porównajcie wygląd Nobby Nica 2.4 z X-kingiem 2.4 w moim rowerze: Opony 2.4 na obręczach o wewnętrznej szerokości 18mm? Moim zdaniem szalona koncepcja. Kiedyś dla jaj założyłem kolegi MK (I) 2.4 na swoje obręcze (XR400 - bliźniaczy lub wręcz ten sam model) i boki bieżnika nawet nie pracowały... 2.25 to maksymalna szerokość opon do takich obręczy. Może "żarówkowaty" kształt opony na takiej obręczy jest źródłem dodatkowych oporó toczenia? Jeździłem na NN 2.25 i jak na taki bieżnik, opory toczenia są IMHO zaskakująco małe.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.