xoar Napisano 1 Czerwca 2013 Napisano 1 Czerwca 2013 Hej, potrzebuję kupić slicki do 29er'a, lub inne szybkie opony, ale raczej slicki, co polecacie Nie znam się na 29er'ach stąd nie wiem, czy Kojaki wielkościowo pasują, ETRTO mówi, że tak, ale może ktoś potwierdzi? Kojak - 35-622 ? Jeśli nie Kojaki, to jakie inne? Cena ok. 100 pln/oponę max. Pozdrawiam Marcin
pim Napisano 1 Czerwca 2013 Napisano 1 Czerwca 2013 Crossmarki są dość szybkie i w miarę uniwersalne na twardym i suchym.
zadra1965 Napisano 1 Czerwca 2013 Napisano 1 Czerwca 2013 Schwalbe marathon Racer - balon 1,5 cala . Mam i polecam .
nabial Napisano 1 Czerwca 2013 Napisano 1 Czerwca 2013 crossmarki to bardzo przecietne opony, nigdzie sie nie sprawdzaja bardzo dobrze, pomysl o wtb vulpine (mam na handel), ew szarpnij sie na geax barro race, racing ralphy 2.1 performance
fata Napisano 1 Czerwca 2013 Napisano 1 Czerwca 2013 Witam ile za te vulpine i mam pytanie jak one trzymają na asfalcie podczas deszczu. Jeżdżę na continentalach race king 29x2,2 są szybkie na suchym trzymają rewelacyjnie słabiej jest podczas deszczu przy ciśnieniu 4,5 atm nie czuje się super. Po 2000 km tylna opona do wymiany jest już łysa przód dalej super odporność na przebijanie zerowa po założeniu opaski kevlarowej problem znikł ale ogólnie opony fajne
Herodot Napisano 1 Czerwca 2013 Napisano 1 Czerwca 2013 przy ciśnieniu 4,5 atm A kto jeździ na takim ciśnieniu? Przecież to mniej więcej tyle samo w bar Raczej trudno czuć się super na TAKIM ciśnieniu.
fata Napisano 1 Czerwca 2013 Napisano 1 Czerwca 2013 Kiedy pada to upuszczam do 3,5 ale nie w tym sens chodzi o zachowanie przy prowadzeniu
slav4 Napisano 2 Czerwca 2013 Napisano 2 Czerwca 2013 Hej, potrzebuję kupić slicki do 29er'a, lub inne szybkie opony, ale raczej slicki, co polecacie Nie znam się na 29er'ach stąd nie wiem, czy Kojaki wielkościowo pasują, ETRTO mówi, że tak, ale może ktoś potwierdzi? Kojak - 35-622 ? Jeśli nie Kojaki, to jakie inne? Cena ok. 100 pln/oponę max. Pozdrawiam Marcin Dżizas "Niniery" wymyślono m.in. po to, żeby NIE ZAKŁADAĆ do nich slicków.... Od tego są rowery na kołach 700 x 23, z charakterystycznym "barankiem" To tak jakbyś kupił jeepa żeby pojeździć po rynku. No ale skoro się upierasz, to doradzę Geax Mezcal 29 x 1.9
goldziu Napisano 2 Czerwca 2013 Napisano 2 Czerwca 2013 a może nie wszyscy posiadają rowery szosowe. do 26 są sliki czemu by do 29 nie miało być? przecież nie zawsze musisz jezdzić w terenie rowerem, tak samo jak jeepem nie jezdzisz ciągle w górach tylko też po 'zwykłych' drogach
tor23 Napisano 2 Czerwca 2013 Napisano 2 Czerwca 2013 Kojak-i spokojnie możesz założyć (zakładam że nie masz jakoś szczególnie szerokich obręczy).
Sol Napisano 2 Czerwca 2013 Napisano 2 Czerwca 2013 Kiedy pada to upuszczam do 3,5 ale nie w tym sens chodzi o zachowanie przy prowadzeniu Zachowanie przy prowadzeniu zależy w sporej mierze od ciśnienia. Im wyższe tym niższy opór toczenia ale przy okazji trzymanie też. Imo jeżeli ma być slick to trza zobaczyć co jest i brać. Nie zakładam żeby rynek powalał wyborem.
fata Napisano 2 Czerwca 2013 Napisano 2 Czerwca 2013 O ciśnieniu to wiem naprawdę sporo ale zdania nie zmienie na mokrym trzeba uważać ale na suchym jazda sprawia super frajde tak samo szuter i to rekompensuje sam jestem rzed dylematem co teraz wybrać i rozważam vulpine i dalej race king A co do porównań do samochodów to myślę że to SUV a nie Jeep chyba żemówimy o grupie która startuje to oni tak mają jeep-y ale tak jak z SUV-em chodzi o wygodę ludzi wysokich możliwości terenowe a i po bulwarze to też nie ma wstydu
nabial Napisano 2 Czerwca 2013 Napisano 2 Czerwca 2013 o cene vulpinow mogles zapytac na priv....150zl/komplet cisnienie 4,5 bara upuszczane do 3,5 - nie wiem ile wazysz, ale ja przy 85kg w race kingi pompowalbym przod 1,5-1,8 bara i tyl 1,8-2,2bara (w zaleznosci od tego, czy asfalt, czy teren), wiec przemysl sprawe, bo na takim cisnieniu sie nie jezdzi, chyba ze masz 150kg
fata Napisano 2 Czerwca 2013 Napisano 2 Czerwca 2013 Tatusiowe 100 kg długo nie będę musiał czekać juto upuszczę do 2,5 i zobaczymy jak spisują się na mokrym Sorry reszte na PRIV
kazafaza Napisano 10 Czerwca 2013 Napisano 10 Czerwca 2013 Slicki w rozmiarze 29"? Co prawda nie jest to full-slick, ale wystarczająco "blisko", polecam Schwalbe Big Apple 29x2.35" POZDRo-:ver
Greg00 Napisano 10 Czerwca 2013 Napisano 10 Czerwca 2013 (edytowane) z dużych opon to jeszcze bardziej dostępne schwalbe Super Moto 29 x 2.35 http://www.schwalbetires.com/bike_tires/off-road_tires/super_moto_430 Artikelnummer: 11600313.01 Grootte: ETRTO 60-622 (29 x 2.35 Inch) Rubbermengsel: PaceStar Gewicht: 680 g (24 oz) Bandenspanning: 30-55 psi (2,0-4,0 Bar) Max. belasting: 145 Profiel: HS 430 EPI: 67 Edytowane 10 Czerwca 2013 przez Greg00
RafalxM Napisano 10 Czerwca 2013 Napisano 10 Czerwca 2013 a może semi-slick? Kenda Khan 52-622 (700x50C) - u mnie po 1800km nie ma śladów zużycia, głównie po asfalcie , jest bardzo cicha. Rzekomo ma wkładkę antyprzebiciową. Dodatkowym plusem jest to, że jest tania - z tego co pamiętam poniżej 50zł szt, foto poglądowe:
DIYaudioPawelS Napisano 11 Czerwca 2013 Napisano 11 Czerwca 2013 Slicki w rozmiarze 29"? Co prawda nie jest to full-slick, ale wystarczająco "blisko", polecam Schwalbe Big Apple 29x2.35"przymierzam sie do zakupu tych opon typowo na miasto mozesz powiedziec jak sie spisuja na typowych polskich dziurawych chodnikach? da sie przeleciec szybko przez krawezniki? i jaki wybrac rozmiar skoro obecnie mam 2,1? da sie spokojnie jechac po polbruku posypanym piaskiem?
kazafaza Napisano 11 Czerwca 2013 Napisano 11 Czerwca 2013 Niestety ani razu moja oponka nie ujrzała naszych uroczych polskich trotuarów(użytkuję ten rower na emigracji;), jeśli o "przelecenie przez krawężnik" chodzi to że tak powiem mam inną technikę i szczerze napisawszy nie do końca wiem co masz na myśli...ja z reguły podskakuję dwoma kołami i nie walę w krawężnik, ale jeśli o to chodzi to oponki te mają nieskończone pokłady "amortyzacji" - są dosyć wysokie i umiejętnie napompowane radzą sobie z dziurami wyśmienicie. Jaki rozmiar masz wybrać mając obecnie 2.1? No nie wiem - a chcesz mieć taką samą oponę, węższą czy szerszą? Spokojnie to żadną oponą nie pojadę po polbruku posypanym piaskiem bo to dosyć zdradzieckie połączenie a może to kwestia traumy z dzieciństwa jak załatwiłem sobie szczękę wykonując efektowny ślizg bokiem z hamowaniem dziobem... POZDRo-:ver p.s.: tak jak napisał Greg00 - teraz Big Apple są dostępne jako Super Moto z nieco zmienionym bieżnikiem względem moich jabłuszek...
DIYaudioPawelS Napisano 11 Czerwca 2013 Napisano 11 Czerwca 2013 na rowerze jezdze dopiero od roku po bardzo dlugiej przerwie (jakies 10-12 lat) wiec jeszcze nie nauczylem sie skakac calym rowerem no i nie bardzo da sie zeskoczyc z kraweznika i wskoczyc na kolejny jadac 20-30km/h gdzie "ulica" ma tylko 2-3m szerokosci :/ oczywiscie mowa o mniejszych kraweznikach bo przed wiekszymi zwalniam niestety w godzinach szczytu nie ryzykuje jazdy po ulicach (do pracy jade po "wylotowej" z miasta) wiec jestem zmuszony do jazdy po polamanych plytkach :/
Mario3m Napisano 13 Czerwca 2013 Napisano 13 Czerwca 2013 Proponuję zwrócić na jeszcze jedną rzecz przy zakupie slicków i ładowanie ich do obręczy typowej mtb 29" Opony 29" mają ciśnienie do 4 bar, większość obręczy ma max 4-5 bar. Opony typu kojak, marathon racer mają zakres ciśnienia 4-6 bar, jak załadujesz ciśnienie 6 bar to jest możliwe, że przy jakimś podjeździe pod krawężnik może się koło złożyć
tobo Napisano 13 Czerwca 2013 Napisano 13 Czerwca 2013 Im węższa opona tym większe bezpieczeństwo dla obręczy. Ciśnienie podane dla nich zakłada stosowanie typowych opon mtb, gdzie "normą" wyjściową jest mniej więcej rozmiar 2.1.
DIYaudioPawelS Napisano 13 Czerwca 2013 Napisano 13 Czerwca 2013 Proponuję zwrócić na jeszcze jedną rzecz przy zakupie slicków i ładowanie ich do obręczy typowej mtb 29" Opony 29" mają ciśnienie do 4 bar, większość obręczy ma max 4-5 bar. Opony typu kojak, marathon racer mają zakres ciśnienia 4-6 bar, jak załadujesz ciśnienie 6 bar to jest możliwe, że przy jakimś podjeździe pod krawężnik może się koło złożyć czegos tu nie rozumiem. obrecze do MTB z zalozenia maja byc mocniejsze niz tekingowe czy szosowe zeby wytrzymaly jazde w terenie, skoki itp itd a tu nagle zmiana cisnienia w oponie o max 50% ma je zniszczyc? cos mi sie nie wydaje...
nabial Napisano 13 Czerwca 2013 Napisano 13 Czerwca 2013 ...to napompuj sobie kolo w samochodzie na 4-6 barow obrecz, ktora ma max cisnienie 4 bary dla kapcia 2,2" dla szosowego slicka ma 2-2,5x wiecej, trekingowe slabsze od mtb? a dlaczego? mtb wytrzymuja wiecej? a moze to zasluga grubszych opon i amortyzatorow?
DIYaudioPawelS Napisano 13 Czerwca 2013 Napisano 13 Czerwca 2013 kola samochodowe to inna bajka - tam sie zmienia ksztalt nie wiem jak to jest z wytrzymaloscia obreczy. od niedawna jezdze...
Rekomendowane odpowiedzi