Marcint96 Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 (edytowane) Witam. Dużo się naczytałem na ten temat. Ogólnie z tego co widzę to na tą chwilę najbardziej polecane są deorki i slxy. Tylko nie wiem na które się zdecydować.Nie znalazłem nigdzie przypadku podobnego do mojego, więc zakładam taki temat. Moja waga to 72 kg + 14 kg rower. Posiadam fabryczne tarcze 160 mm. Jeżdżę głównie po lasach, w różnych warunkach, mieszkam w Poznaniu. Więc zestaw nie będzie zbytnio narażony na przegrzanie. Cena jaką zapłacę za hamulce jest proporcjonalna do czasu. Im droższe tym więcej na nie poczekam. Tak więc, które hamulce są łatwiejsze w obsłudze? które są mniej awaryjne? Czy te hample będą pasowały bez adaptera? I czy wymiana na hydrauliczne pociągnie za sobą wymianę tarczy ? I przede wszystkim, czy deorki mi wystarczą? bo różnica w cenie nie jest aż tak duża. Za nówki deorki mam 360 zł. http://virtualbike.pl/pl/p/Hamulec-tarczowy-Shimano-Deore-596-zestaw-przod/114 http://virtualbike.pl/pl/p/Hamulec-tarczowy-Shimano-Deore-596-zestaw-tyl/113 A za nówki slxy mam 500 zł. http://virtualbike.pl/pl/p/Hamulec-tarczowy-Shimano-SLX-675-zestaw-przod/951 http://virtualbike.pl/pl/p/Hamulec-tarczowy-Shimano-SLX-675-zestaw-tyl/112 Jednak różnica jest spora Tak więc coraz bardziej skłaniam się do wyboru deorków. Z góry dziękuję za pomoc Pozdrawiam. Edytowane 1 Czerwca 2013 przez Marcint96 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 Przy twojej wadze na tarczach 160mm w Poznaniu nie będzie problemów. Ewentualnie po zajechaniu klocków wymienisz na metale i będą prawdziwe żylety. Ostatnio dałem się tacie przejechać na moich 596 (żywica) na tarczu 160mm przy wadze 90kg był mocno zdziwiony ich skutecznością. Jeżeli nie planujesz częstych wypadów w góry i nie maci w okolicach poznania jakiś większych górek to lepiej 596. Tym bardziej, że śą tańsze i różnice w cenie będziesz mógł zainwestować w coś innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcint96 Napisano 1 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 No nie ma u mnie gdzie zjeżdżać. Są jakieś tam wzniesienia niby, ale teraz na mechanicznych mam zadowalającą skuteczność przy zjeżdżaniu z górki. A w góry się raczej nie wybiorę w najbliższym czasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 To według mnie nie warto dokładać do SLXów. Deore na pewno cię zadowolą. Jakbyś mieszkał gdzieś bliżej, to dałbym się przejechać na 596. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszs Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 (edytowane) Deorki dadzą sobie spokojnie radę a różnicę w cenie możesz zainwestować w tarczę 180mm na front i tym samym zwiekszysz skutecznośc hamulca. tu kolega ma za 330 więc masz dodatkowe 20zł w kielni http://www.forumrowerowe.org/topic/137927-hamulce-tarczowe-shimano-deore-br-m596-nowe/ Edytowane 1 Czerwca 2013 przez lukaszs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcint96 Napisano 1 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 tak, widziałem ofertę kolegi. Ale dla 30 zł. chyba jednak wolę kupić w sklepie, gdzie będę miał gwarancję i jako taką pewność na zakupiony towar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iskra14 Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 Sama mam 596 i nawet mój facet, który wazy 80kg jest pod wrażeniem ich skuteczności. Jeżeli Cię stać bierz slx, ale nie widzę logicznego uzasadnienia dokładania w tym przypadku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fraczi Napisano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 To ja też coś dorzucę, jeżdżę na deorkach 596 od początku 2012, ważę 100 kg i śmigam po Beskidzie Wyspowym, gdzie są dłuuuugie zjazdy. Nawet w takich warunkach dają radę wyśmienicie, problemem jest tylko modulacja więc działają zero-jedynkowo. Hamujesz albo nie siła jest znakomita, lecz jak je przeciągniesz za mocno i przegrzejesz to but między lagi a opone, bo inaczej nie staniesz jak chcesz wydać większą kase ze hydrauliki to tylko zbierać do XT a z Deorek 596 będziesz bardziej niż zadowolony.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 (edytowane) jak chcesz wydać większą kase ze hydrauliki to tylko zbierać do XT a z Deorek 596 będziesz bardziej niż zadowolony.. A czemu akurat tylko do XT - SLX są równie dobre mam 666 i 780 i praktycznie nie widzę między nimi różnicy - w XT jakoś tak lepiej mi pasuje ustawiacz klamek. Na modulacje również nie ma co narzekać więc może to jest właśnie argument na korzyść SLX w kontekście do 596. Edytowane 2 Czerwca 2013 przez OrzelPiotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcint96 Napisano 2 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 Zastanawia mnie jedno, jak hamulec może mieć działanie 0-1... Przecież można słabiej, mocniej nacisnąć klamkę, średnio, trochę mocniej niż średnio... Jeździłem na kilku rowerach już, ostatnio przeszedłem się do decathlonu i działania hampli 0-1 nie zauważyłem, fakt że nie miałem okazji testować deorków 596, ale wydaje mi się że to jest lekka przesada. Tak piszecie, z tą modulacją, że ja się naprawdę "wystraszyłem" A się okazuje, że różnica jest, ale nie taka diametralna. I uważam że modulacja w dużej mierze zależy od klamki jaką posiadamy, tj. ile musimy ją nacisnąć aby, zacząć hamować. bo jeśli ktoś ma na to przeznaczone 2,3 cm "wychyłu" to się niech nie dziwi że nie ma modulacji. PS. Proszę się nie spinać zbytnio do mnie o ten tekst, bo miałem możliwość testowania hydraulików w sklepie, a nie w terenie. Ale mimo wszystko, uważam że to lekka przesada 0-1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 Ogólnie modulacją w 596 nie powala, ale na pewno nie działają 0-1. Klamkę mam oddaloną na max i spokojnie wyczuwam moment styku klocków, blokowania koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 2 Czerwca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 SLXy to taka jak by hybryda obu hamulców, klamka z deore ale zacisk już z XT, nie wiem czy żywcem zdarty ale na pewno bliżej mu do XT niz deore. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 Puklus, skoro klamka jest identyczna. To zacisk może mieć, aż tak duży wpływ na pracę hamulce. W Deore na początku czuć delikatny opór (pierwszy ruch klamki), a w SLX/XT już tego nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 2 Czerwca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 (edytowane) Jak nie ma, jak jest. We wszystkich klamkach z Servo na początku jest delikatny opór. A tak gwoli ścisłości to klamkom SLX bliżej do XT niż Deore. W sumie od XT różnią się tylko innym kolorem dekielka, dźwignią z odlewu, w przeciwieństwie do kutej z XT, inaczej umieszczoną regulacją oddalenia dźwigni i zaślepioną regulacją Freestroke (działa, ale trzeba wykręcić zaślepkę i wkręcić śrubkę). Z kolei Deorki nie mają ani regulacji odległości dźwigni, ani Freestroke. Tak czy inaczej im wyżej grupowo tym więcej bajerów, klamki na siłę wpływu nie mają. SLXy są trochę mocniejsze od Deorek, zaciski mają większe tłoczki. Różnicy w sile pomiędzy SLX a XT nie ma, w tych hamulcach zastosowano te same zaciski, różnice są jedynie w klamkach. No i na koniec, jak ktoś pisze ze Deorki nie mają modulacji i działają zerojedynkowo niech się weźmie i nauczy hamować. Deorki mają bardzo dobrą modulacje, i piszę to będąc bikerem ważącym ok. 70kg, mającym w zaciskach klocki metaliczne i tarcze 180. Z klamką trzeba delikatnie, jak z kobietą, nie cisnąć na chama Edytowane 2 Czerwca 2013 przez sznib Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 Deore ma regulację odległości dźwigni od kierownicy, imbusem, slx pokrętłem. Zakres regulacji slx jest za mały dla dużych dłoni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 2 Czerwca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 Puklus, skoro klamka jest identyczna. Nie maiłem na myśli identyczna w sensie zmieniony napis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 3 Czerwca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 Deore ma regulację odległości dźwigni od kierownicy, imbusem, slx pokrętłem. No tak, mój błąd. Oczywiście chodziło o to że od SLXa w górę mamy regulację pokrętłem (oprócz XTR Race), a klamki w Deorkach ustawić trzeba imbusem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iskra14 Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 Może to dlatego, że jestem kobietą i mam małe dłonie, ale modulacja dla mnie w deore jest super a jeździłam na hamulcach 0-1 i wiem co to jest brak modulacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszs Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 (edytowane) Dla mnie Deorki mają całkiem dobra modulacje ,porównanie mam do kilku średnich modeli. na początku klamka wydawała mi się mała ale jest bardzo ergonomiczną więc pasuje mi bardzo ważę ponad 85kg i spokojnie wychamowuję. zmieniam jeszcze tarczę na większe co dodatkowo zwiększy siłę. Edytowane 3 Czerwca 2013 przez lukaszs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi