Skocz do zawartości

[piasta tył] Dartmoor Free - Force vs Novatec D042 SB


Niszczacyzboze

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie.

 

Ze względu, że moja tylna piasta Shimano RM65 CL ma latający bębenek, 3 oś skrzywioną i bicie góra dół przyszedł czas aby pomyśleć nad czymś dobrym, a zarazem wytrzymałym. Moja waga na pewno ma niemały wpływ na wszystko (~95kg) plus rower kolo 12kg.

 

Dlatego właśnie zastanawiam się nad tymi dwoma:

http://www.bikekatalog.pl/2010/komponenty/532/Dartmoor.Free-Force/

 

krótki opis:

Piasta tylna z mocowaniem tarczy. Korpus wykonany ze stopu aluminium 6061-T6. Oś 10 mm wykonana z utwardzanej stali Cr-Mo. Cztery uszczelniane łożyska maszynowe wysokiej klasy. Trzy zapadki. Średnica kołnierzy: 68 mm. Odległość między kołnierzami: 58,4 mm. Waga: 496 g. Ilość otworów: 32, 36

 

cena: 199zł

 

http://rowerowy.com/sklep/czesci/piasty/prod/novatec_t_do_42_sb

 

krótki opis:

http://www.dobrerowery.com/novatecd042tyl-p-12423.html

 

Piasta D042 SB  to zaawansowany, świetnie uszczelniony model piasty do hamulca tarczowego. 

Materiał: korpus wykonany z aluminium
4 łożyska maszynowe, uszczelniane
Mocowanie tarczy na 6 śrub (IS 2000)
Szerokość: 135 mm (MTB)
Bębenek pod kasetę 8-9 biegów.

 

cena: 175zł

 

Która z nich jest lepsza, dłużej wytrzyma i oczywiście dojście do części ?

 

Jeżdżę sobie głównie XC w Lasku wolskim.

 

Liczę na Waszą pomoc ;)

Napisano

 Kup piastę Novatec D042SB sam ją mam i bardzo płynnie chodzi. Jeśli chodzi o łożyska to nie ma problemu demontujesz i kupujesz nowe w sklepie z łożyskami :P  I zawsze 4 łożyska są lepsze od 2 :)

 

I zapadki też ma chyba 3

Napisano

Oczywiście Novatec ;) Co do samego kupna to na Allegro wyrwiesz ją za 150zł więc nie warto przepłacać.

Napisano

w d042sb Jest dużo stali. Użytkuje w trekingu od 3 lat i zużycia nie widać.  Bębenek stalowy, zero śladów nacięć

 

Uwagi:

Nie jest dobrze uszczelniony ( trzeba otwierać od czasu do czasu, co jest banalnie proste, by wybrać syf i nałożyć smar na bębenek ) 

Sa trzy zapadki i pierścień stabilizujący z małą przerwa ( dobrze kapnąć na niego klejem do gwintów tak by się nie przekręcał.  Nowe modele maja wkręconego mikro imbusa, który go stabilizuje ) 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...