Adamrc Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 Witam. Mam dość nietypowy problem z moim tylnym hamulcem. Jest to Formula RX. Hamulec jest raczej dobrze wyregulowany, gdyż nic nie ociera, a koło może się kręcić do woli. Problem jest w tym, że jadąc i pedałując jest cichutko, ale kiedy przestaję pedałować to hamulec zaczyna niesamowice piszczeć. Piszczenie ustaje, gdy znowu zaczniemy pedałować. Dodatkiem jest to, że jeśli toczę sie na stojąco to piszczenie znacząco cichnie lub znika. Przy hamowaniu tez piszczy, ale to chyba wina źle dobranych klocków. Zestaw jest sztywny i mocno zaciśnięty. Tarcza to XT i jest prościutka. Klocki w dobrym stanie. Niby to dobra motywacja do ciągłego kręcenia, ale jest to uciążliwe. Ma ktoś na to radę? Z góry dziekuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 Skoro podczas pedałowania nie piszczy, to bardziej obstawiałbym bębenek lub tylną piastę. Hamulec raczej nie jest wrażliwy na pedałowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamrc Napisano 31 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 A i zapomniałem dodać, że jeśli nacisnę lekko klamkę to pisk znika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysiek22 Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 spróbuj wyjąc koło i wsadzic z powrotem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 Hamulec jest raczej dobrze wyregulowany, gdyż nic nie ociera, a koło może się kręcić do woli.Jednak nie do końca, klocek minimalnie ociera i wydaje takie dźwięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamrc Napisano 1 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 Ale dlaczego ustaje jeśli zacznę kręcić korbą nawet bez dużego obciążenia? Hamulec ustawiałem wieli razy i dalej to samo. Koło sie kręci jak szalone i jest cicho, a gdy wsiądę na rower to koncert zaczyna się od nowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 Typowe powody: niedokręcony zacisk, tarcza, luzy na piaście, plastelinowy tylny trójkąt - wybieraj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 1 Czerwca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 Albo i wszystko naraz ... podaj co masz za ramę. Nawet u mnie w tak giętkiej ramie jak curara nie ma tak drastycznych objawów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamrc Napisano 1 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 Koła to prawie nowe Mavic Crossride, więc nie luzy. Tarcza i zacisk są mocno dokręcone. Ramka to Radon ZR Team 2011, a ja ważę 65 kg. Ramka jest dośc sztywna i przy mojej wadze bym ją wykluczył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 2 Czerwca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 może koło za słabo dociśnięte szybkozamykaczem? Objawy ewidentnie wskazują że jest gdzieś luz i pod wpływem Twojej wago tarcza ma bicie i minimalnie ociera o klocki. jak pedałujesz łańcuch ciągnie koło i zmniejsza luz, dlatego koło cichnie. Złap koło za oponę i poruszaj na boki obserwując jak się zachowuje tarcza w zacisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.