szumi83 Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Witam, w tym roku zamierzam kupić taki oto rower: Northtec Gravity 27,5 XT. Proszę o opinie czy warto? Specyfikacja jest tutaj: http://bit.ly/WLzITG Zamierzam jeździć po podkrakowskich dolinkach oraz trochę szosy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Jeśli kosztuje faktycznie ok 3 k to nie tyle warto co trzeba bo jest całkiem fajnie poskładany. Pytanie tylko o firmę i opinie o niej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Tylko zastanawia mnie, po jaką cholerę linia łańcucha ma w nim 440 mm, jak w 29er czy jakimś crossie, spartaczyli ten projekt ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szumi83 Napisano 31 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 Chodzi mi bardziej o to czy warto za 3000 zł kupić taki sprzęt. Wydaje mi się, że ma całkiem niezły osprzęt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 Warto to pojęcie względne, jednemu warto innemu nie, do jazdy "po bułki" wato, do sprawnej jazdy w terenie - średnio ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 rulez, wnoszac po rowerze w twoim garazu, to po bulki slodkie nim jezdzisz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 A coś merytorycznie na temat Northteca potrafisz napisać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szumi83 Napisano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 A czy można prosić o jakieś konkrety? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gruney Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Koledze rulez chyba chodziło o to, że ze geometria jest mało ścigancka :-) Mi osobiście się ten rowerek podoba. W szczególności że to jest ten nowy rozmiar kół które do tej pory były okropnie drogie. Jeżeli chodzi o tylny trójkąt to jest ok, bo jak się porówna do standardów z 26" rowerów to wychodzi, że ze ten trójkąt jest dłuższy o te 0.75 cala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Nie ma nic normalnego w tej długości tylnego trójkąta, już to napisałem w pierwszym poście, gdyby miał 430 mm to było by nieźle ... Więc jeśli ma to być "prawdziwy" rower MTB - to lipa, a jeśli rower crossowy na kołach 27,5" - to cena dobra ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gruney Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Standard długości tylnego trójkąta w 26" rowerach to 420 mm, więc nie rozumiem czemu się upierasz przy 430 mm dla rowerów 27,5"? Możesz wyjaśnić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
extrema Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Witam, moim zdaniem - warto na pewno , nic lepszego w tej cenie nie znajdziesz . A całość wygląda atrakcyjnie :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 Standard długości tylnego trójkąta w 26" rowerach to 420 mm, więc nie rozumiem czemu się upierasz przy 430 mm dla rowerów 27,5"? Możesz wyjaśnić? Przy czym ja się niby upieram, napisałem, że 430 mm było by nieźle (na pewno duuużo lepiej niż 440 mm), a jeszcze lepiej 425 mm, 420 może by ciężko osiągnąć tak żeby zostało jeszcze miejsce na dużą oponę która na dodatek nie będzie kolidowała z przerzutką ... Standard tylnych widełek w 26" to 420/425 mm , nie sztywne 420 mm ... a są tacy którzy walą 430 mm ... Zamierzam jeździć po podkrakowskich dolinkach oraz trochę szosy. Faktycznie przy takiej jeździe Northtec da radę ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 waze blisko sto kg i od zeszlej jesieni jezdrze northtec'iem cayon 2 xl. rower spokojnie daje rade pode mna. ok, we wroclawiu nie ma gor, choc w naszych miejskich i okolicznych laskach kilka ostrych zjazdow-podjazdow znalazlem. rowerem glownie szutry pokonuje. plus sciezki z korzeniami i dziurami. plus lesne drogi. pozdrawiam. a tego 27,5˝ XT moze na jesien-wczesna zime sobie kupie. ceny northtec'ow pod koniec roku lubia spadac o 5,6 setek w stosunku od wyjsciowych. swojego cayona kupilem za 2080pln, w sezonie byl drozszy o 5 setek. pod koniec zeszlego roku firma robila wyprzedaz i za 1800pln byl on do kupienia. zastanawiam sie jeszcze nad 27,5 DR. ceny za pol roku beda, zapewne, w okolicach 2000pln... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemokolarz Napisano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 Faktycznie przy takiej jeździe Northtec da radę ... To nie rower ma dać radę jeździć, tylko ten co go dosiada. Czy te 10 mm faktycznie robi taką dużą rużnicę w jeździe? Serio pytam bo też szukam sobie ramy pod koła 27,5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 10 mm robi bardzo wielką różnicę. Nie rower da radę ?, a po co mi rower który utrudnia mi jazdę, rower który będę zmuszał do zmieszczenia się w łuku, który będzie mnie chciał wyrzucić na zewnątrz zakrętu ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 14 Czerwca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 Kłaniam, Długi tylny widelec ma swoje plusy i minusy. Do pomienionych juz przez ruleza dodać należy mniejszą ochote do "pójścia na koło" w przypadku długiego ogona. Ktos powie że dla krosiarza, nieskaczacego ma to marginalne znaczenie. Owszem, jeśli ściga sie po równym i nietechnicznym terenie. Gdy wjeżdżamy w teren wymagający dystrybucji wagi tak w tył jak i w przód trudność podniesienia kierownicy moze oznaczać zrobić-albo-niezrobić podjazd... Jednakowoż długi tylny widelec to także plusy. Więkzsa stabilność na zjazdach i podjazdach (a jakże) oraz większa stabilność w czasie jazdy na wprost... Nie jestem fetyszystą ekstremalnie krótkich tylnych widełek ale faktycznie ten Northtec nie ma jakiegoś powalającego ogona. Sztywna rama której bliżej do 29-era? Troche słabo... Oczywiście nie sposób cały rower oceniać tylko po jednym parametrze ale pewnym rzeczom nie da sie zaprzeczyć... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 Nie do końca długi ogon pomaga na podjeździe, na skutek słabszego nacisku na tylne koło opona łatwiej traci przyczepność, niestety przy zjeździe też nie jest tak cacy, przy tak długim ogonie i stosunkowo krótkiej bazie kół (tak ma Northtec) klient wisi na kierownicy, co bynajmniej nie pomaga na zjeździe ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemokolarz Napisano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 a po co mi rower który utrudnia mi jazdę, rower który będę zmuszał do zmieszczenia się w łuku, który będzie mnie chciał wyrzucić na zewnątrz zakrętu .. No dobra, zakładając, że sklęcasz kierownicę o X stopni przy krótszej i dłuższej o 10 mm ramie to o ile procent/cm promienie skretu mogą być inne? Dla niedzielnego bajkera, jak ja, to pewnie nie będzie problem, choć czasem zawracając na wąskiej ścieżce pzydałby się manewr na 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 Wybacz, ale skręcanie o którym ja piszę ma niewiele wspólnego z smym promieniem skrętu, jeśli nie rozumiesz takich pojęć jak zacieśnianie skrętu czy wyrzucanie roweru na zakręcie przy dynamicznej jeździe, to niewiele mogę Ci pomóc, do niedzielnych emeryckich przejażdżek ten rower będzie ok ot taki ATB ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemokolarz Napisano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 Wybaczam Tłumaczyć nie musisz bo i tak nie zrozumiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 bla, bla, bla . radosc z roweru i jazdy trzeba czerpac a nie tylko sie czepiac i o wymyslnych aspektach technicznych dywagacje prowadzic. ludzie na byle czym potrafia-musza jezdzic i daja rade. ale dla niektorych jesli rower nie kosztyje 20 tysi i nie ma naklejki z hiper-super nazwa , producenrta ? , to wszystko inne jest o kant tylka rozbic... producenta ? , poniewaz zwlaszcza znani producenci uciekaja z produkcja tam , gdzie jest taniej. a potem wywyzszaja sie swoja marka. pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 Ble ble ble, po co mi rower który nie prowadzi się tak jak lubię tylko zmusza mnie do jakiejś gimnastyki .... a wystarczyło tylko zrobić mądrzej zaprojektowaną ramę, kosztowała by tyle samo ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 o czym ty do mnie mowisz... nie ma sensu dyskutowac o tym co TOBIE geometrycznie pasuje. chodzi o to, zeby radocha z jazdy byla. to jest rower za 3 tysie, a na tym forum, czytam lajanie konstrukcji za wielokrotnosc tej kwoty. . . a swoje wiadomosci odnosnie lepszej geometri to kieruj do producenta. zakladajac, ze masz racje w tej materii, to nie zwiekszajac ceny finalnej przyszli odbiorcy zyskaja lepsza rame. pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 Mi pasuje prawdziwy rower MTB, a Northtec taki nie jest, to cross na kołach 27,5" , więc nikt kto potrzebuje prawdziwego roweru MTB nie powinien go kupować, a kto potrzebuje roweru do niedzielnych przejażdżek może go brać, mając to na uwadze każdy może zdecydować. Wiadomości odnośnie geometrii może nie są potrzebne takim klientom jak Ty , ale zapewne wielu zastanowi się czy warto wydawać pieniądze na taki rower. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.