Rychlapl Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Witam! Chciałbym tutaj przedstawić projekt szosy, który powstawał od połowy kwietnia. Co prawda sama koncepcja kupna nowego/używanego roweru przyszła już na jesień zeszłego roku, ale sam Cannondale to późniejsza historia. Było to spowodowane różnymi niepowodzeniami z innymi rowerami szosowymi, które mieć miałem lub miałem a niestety zwrócić musiałem. Miarka się przebrała gdy kupiłem używanego KTM-a. Niby wszystko ok, ale rama była strzelona. Tak więc postanowiłem szukać okazji, czego wynikiem jest mieszanka części nowych i używanych ale w b. dobrym stanie. Chyba pierwszy raz w trakcie swoich przygód z rowerami, sprzęt zacząłem od kupna ramy. Oczywiście było to podyktowane okazją która się nadarzyła. Lekko używana, ale gdybym taką mi sprzedali w sklepie jako nową, to chyba bym uwierzył sprzedawcy. Chciałem coś wygodniejszego, więc Synaps pasuje idealnie. Osprzęt miał być Srama, ale Force. Gdy przyszło do zakupów, okazało się, ze Force jest teraz bardzo słabo dostępny a jego ceny takie same jak Red-a, na dobrą sprawę i chwilę obecną już poprzedniej generacji. Wybór więc był prosty. Kółka - padło na chiński karbon i w sumie jestem zadowolony. Wziąłem cięższy zestaw aby trochę wytrzymał. Rower ma być w zasadzie do codziennego użytkowania, treningów a nie startów więc, nie chciałem przesadzać z odchudzaniem tego elementu. Stożek 38mm a nie 50 ponieważ często jeżdżę sam w miejscach gdzie mocno wieje ( a od boku potrafi przy mojej wadze rower przestawić) lub jest pagórkowato. Stąd też rozstaw kasety. Skośnoocy przyjaciele przysłali również kierownicę. Wygląda bardzo fajnie. Pierwotnie kolorystyka miała być jako czarny mat w pełni lub czarny z flu-żółtymi wstawkami i elementami, jednak jak już pisałem zakup ramy Cannona zmienił koncepcję na black&white z delikatnymi czerwonymi akcentami. Wbrew pozorom, niektóre części jest ciężko kupić, lub długo trzeba na nie czekać. Najgorzej było z manetkami - drakońskie ceny lub czas oczekiwania 3 tygodnie . Szczęście chciało, ze o dobrej porze odwiedziłem niemieckiego ebay-a. Manetki reda przyszły w 3 dni z miejscowości Haschloh któregoś Landu w cenie niższej niż w Polsce udało się znaleźć Forcy. Poza tym, Polska jest strasznie dyskryminowana na świecie. Z USA wielu sprzedawców wysyłało prawie na cały świat, oczywiście wykluczając Polskę. Niemcy też nie są zbyt skorzy do wysyłki w nasze rejony. Pewnie mają swoje powody. Pedały zostały ze starej szosy, wiec tutaj nie było pola manewru. A żeby nie było tak kolorowo... Jarzemko sztycy Cannondale to straszne padło... Niby trzyma dobrze, ale tylko siodełka z prętami idealnie pasującymi do odlewu jarzemka. Oczywiście w zestawie z rowerem było takie do prętów okrągłych o małej średnicy a ja miałem siodełko z prętami karbonowymi o większej. Kupiłem inne jarzemko, niby przystosowane - ale jak się okazuje do jeszcze większych prętów. Chyba takie jak są np w siodłach Tune-a lub z Azji. Póki co wymontowałem SLR-a z innego roweru a w międzyczasie będę pracował nad dostosowaniem SLR Fibry do jarzemka które zakupiłem. Pozwoliłem sobie wiec wstawić jego wagę, ponieważ znajdzie się ono w rowerze na dniach. Projekt generalnie zakończony, oczywiście poza sprawą siodełka. Kupić jeszcze muszę jakieś tanie koła do katowania, na trenażer i będzie pełen zestaw;) UCI illegal jest. bottom bracket (łożyska suportu) Sram BB30 64g brakes (hamulce) Sram Red Black Edition + SwissStop Black Prince- 276gcables and casings (pancerze i linki) Goreride On + regulatory Jagwire - 148gcassette (kaseta) Sram Force 1070 10s 12-27 - 242gchain (łańcuch) Shimano Dura-ace 10s 107 ogniw - 251gcrankset (korby) Sram Red BB30 Black Edition 53/39 - 636gderailleur front (przerzutka przednia) Shimano Dura-ace alu śrubka- 64gderailleur rear (przerzutka tylna) Sram Red - 146gfork (widelec) Cannondale S.A.V.E + gwiazdka Specialized - 396gframe (rama) Cannondale Synapse 2012 56' - 1180ghandlebar (kierownica) China Carbon - 224ghandlebar tape + bar plugs(owijka i korki) Pro white - 72gheadset (stery) Token intergrated - 65gpedals (pedały) Shimano Dura-ace 7800 - 281gseat (siodło) Selle italia SLR Fibra - 144gseatpost (sztyca) Cannondale Save - 186gseatpost clamp (zacisk sztycy) Cannondale - 34gshifters (klamki) Sram Red - 294gskewers (zaciski kół) KCNC - 44gspacers (podkładki) 2x3mm noname carbon - 4gstem (mostek) Ritchey WCS 100mm - 117gtire F (opona przód) Continental GP 4000s - 208gtire R (opona tył) Continental GP 4000s- 211gtubes (dętki) Maxxis Ultralight - 132gwheelset (koła) China Carbon 38mm + Novatec 291SB/482SB + Pillar Aero + taśma izolacyjna - 1572g Suma: 6991g Dodatki to koszyk na bidon Accenta (17g) i chain catcher Tokena (6g). Zdjęcia sprzętu: https://picasaweb.google.com/Rychlaa/CanonPicasa?authkey=Gv1sRgCIjthL2d_KzpmQE# Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Niezla taczka Kola swietnie wygladaja na tych szprychach, wiesz dokladnie jaki to model i gdzie je dostales? Czy moze kola w calosci byly kupione? 2 rzeczy, ktore bym bezwzglednie zrobil i jedna do rozwazenia. 1. wywalenie nakretek wentylkow 2. przesuniecie jednej opony tak aby te same napisy byly przy wentylkach I do rozwazenia, obrocenie mostka. Raz, ze rower bedzie ladniej wygladal, a dwa bedziesz mial bardziej sportowa pozycje, PRO pelna geba. Bo i tak kiera jest teraz dosc wysoko. Kilometrow zycze! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Simonello Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Jakie wrażenie sprawiają chińskie koła na oponę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek21001 Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Pięknie,wyższy stożek zawsze dodaje agresji. Kąt mostka conajmniej przełajowy,konsekwencją jest popsucie wyglądu i chyba ergonomii całego przodu.Albo odwrócić,albo dobrać coś co się skomponuje z kątem główki. Waga i osprzęt - bez komentarza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychlapl Napisano 30 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 (edytowane) Ustawienie mostka, to jeszcze kwestia która będzie się zmieniać. Muszę dobrać optymalną pozycję, najprawdopodobniej pozostaną obie podkładki pod mostkiem a właśnie obrócę go aby była bardziej sportowa pozycja. Do nakrętek jestem jakoś przyzwyczajony, ale chyba odkręcę.Bo wszyscy śmieja się z tych moich nakrętek w rowerach ;p Na napisy na oponach, prawdę mówiąc chyba bym nie zwrócił uwagi, bo aż tak szczegółowy nie jestem, ale zobaczymy co się będzie dało zrobić Edytowane 30 Maja 2013 przez Rychlapl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojciecho Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Bardzo fajny sprzecik obrócić mostek i bedzie cacy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Obrócić mostek z powodów estetyczno-wizualnych? Uzyskać prowygląd? A jeśli założycielowi tematu zależy na tym żeby (wygodnie) jeździć a nie mieć odpowiednią prezencję? Ja wystartowałem na szosie także z "pro" ustawieniem mostka. I mój organizm darł się na całego: "nieeeee!!!!" Postawiłem kokpit "na baczność" i zrobiło się bardzo miło Nie zmieniaj tego tylko dla walorów estetycznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Obrócić mostek z powodów estetyczno-wizualnych? Uzyskać prowygląd? Tak, jak ma się taki rower trzeba się trochę poświecić , z czasem się przyzwyczai Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 I tu w pewnym sensie masz racje. Bo to co moze wydawac sie wygodne, nie koniecznie musi byc optymalne. Jest wygodnie, bo tak sie jezdzilo przez n lat, pamiec miesni, to co wglowie siedzi. Korygujac takie rzeczy, cialo bedzie mowilo nie. Kwestia czasu aby przyzwyczaic uklad miesniowy do pozadanej pozycji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychlapl Napisano 30 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 W moim Specu, którego miałem wcześniej, pozycja była dużo bardziej sportowa/niska, wyciągnięta i występował problem bolącego karku. Stąd troszkę krótszy mostek i delikatnie krótsza rama teraz. Powinno być lepiej. W Specu mostek był też na minus. Trochę już kilometrów na szosie zrobiłem, więc myślę że moje plecy stwierdza co będzie lepsze - stawiam jednak ze mostek pójdzie na "-". Aczkolwiek w MTB wspornik jest również ustawiony na "+". Spowodowane to jest stousnkowo długimi nogami w porównaniu do tułowia. @Chris, przepraszam ale zapomniałem wcześniej odpowiedzieć na twoje pytanie. Koła kupione jako gotowe, ale piasty wybrałem sam a dokładnego modelu szprych niestety nie znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychlapl Napisano 12 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 (edytowane) Chciałbym zapytać osoby które używają kół karbonowych, jakie klocki hamulcowe stosujecie? Black Princy hamują b.dobrze, nie piszczą ale znikają dosłownie w oczach. Jeszcze nie teraz, ale na pewno w tym sezonie będe musiał kupić jeszcze jeden komplet klocków. Czy ta wersja żółta jest może trwalsza? A może jakieś inne polecacie? Siła hamowania w moim przypadku jest oczywiście ważna, ale nie musi być na najwyższym poziomie z racji mojej wagi - 65kg. P.S. Mostek na minus, lekko wyżej sztyca i testuję czy już jest optymalnie;) Edytowane 12 Czerwca 2013 przez Rychlapl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 Lepiej zeby klocek znikal niz obrecz. Obecnie jestem na Zippach Platinum Pro Evo. Super klocki ale pieronsko drogie, ok 50% wiecej niz Black Prince, na ktore, po zajechaniu obecnych, sie przesiadam. Tym bardziej, ze sa juz oficjalnie dopuszczone przez Zippa. Jezdzilem na zoltych swissstopach w polaczeniu z chinskimi obreczami. O niebo lepiej hamowaly niz klocki dolaczone do obreczy. Te wogole nie hamowaly. Problem z zoltymi jest taki, ze zabarwiaja obrecz i zapylaja zaciski na zolto. Podobno sa twardsze od czarnych, maja wyczuwalnie gorsza modulacje i sile. Bardzo duzo pozytywnych opinii maja Reynoldsy Cryo Blue, cena ok £22, czyli taniej od zoltych i czarnych. Ewentualnie Zipp Platinum Pro w podobnej cenie. Mozesz jeszcze rozwazyc klocki korkowe, Zipp, Corima (te akurat ciezko znalezc). Cena podobna do Reynoldsow. Apropo w jakich cenach masz BP i zolte? Ile przejechales i na ile oceniasz przebieg czarnych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychlapl Napisano 12 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 (edytowane) Czarne kupiłem na Allegro jak leciało -150zł. Teraz będę szukał coś taniej. Ceny jednych i drugich w PL takie same, na zagranicznych ebayach żółte są trochę tańsze. Tych dołączonych do obręczy jeszcze nie testowałem. Z ciekawości muszę sprawdzić je. Czarnych zostało mniej-więcej 3/5, a przebieg niewielki bo koło 300 km, ale w tym dwa treningi gdzie podjeżdżałem pod górę, zjazd i znowu do góry. Tak kilka razy. Wyjazd z miasta to też co chwile światła itd... Edytowane 12 Czerwca 2013 przez Rychlapl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 U mnie czarne i zolte w tych samych cenach. Pojezdzij troche na tych klockach. Mialem podobne wrazenie z Zippami. Myslalem, ze po paru setkach km nie dotrzymaja 2k km. Teraz maja ponad 2.5k km, a zuzycie jest na poziomie cos ok 50%j. Waze troche wiecej, a moje trasy, przy 100km to min 1000m w gore i dol. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychlapl Napisano 12 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 (edytowane) Być może musi się to podocierać, czy coś w tym stylu, i będzie mniej zużywać się. Mam nadzieję, że będzie własnie tak jak piszesz. Bez stresu, zobaczymy co kilometry przyniosą Słabo coś napisałem tą wypowiedź, ale godzina już nie ta. Edytowane 12 Czerwca 2013 przez Rychlapl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychlapl Napisano 12 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2013 (edytowane) Z klockami sytuacja okazała się być zdecydowanie lepsza niż się wydawało, że będzie. Bardzo szybko straciła się na początku część klocka, o czym już pisałem a później ich zużycie zdecydowanie się zmniejszyło. Nie odbiega od standardowego klocka na aluminiowej obręczy. Jeśli chodzi o piski to czasem się zdarzają, ale nie często. Edytowane 12 Września 2013 przez Rychlapl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.