Skocz do zawartości

[hamulce tarczowe] Jakie hamulce do roweru crossowego?


wojtaszek

Rekomendowane odpowiedzi

Waże 68 kg, obecne V-ki Tektro wydaje mi się, że są stanowczo za slabe przy prędkościach >35 km/h. Więc przymierzam się do tarczówek hudraulicznych. Czy jest jakieś rozrożnienie na haluce do mtb/cross czy dobre modele będą odpowiednie do każdego typu roweru? 

Porownywałem haluce w gotowych rowerach, np. Unibike Xenon ma AVID JUICY ELIXIR 5. Lecz opinie o nich niezbyt pochlebne. Manetki ma Dual Control i z tego co się zorientowalem rownież mnie czeka ich wymiana gdyż do hydraulików nie podpasują. Miło by się zmieścić więc w zestawie +- 500 PLN. Z polecanych przez Was modeli : SLX 675, Shimano BR-M596, Hayes, Magura co wybrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli piszesz o rowerze crossowym, to zakładam, że nie jeździsz w terenie i się nie ścigasz.

W taki warunkach dobre vki wystarczą. Piszesz, że masz manetki DC, a więc czeka cię ich wymiana. A koszt przejścia na tarcze to nie tylko cena hamulców. Musisz doliczyć do tego tarcze, adaptery, piasty lub całe koła. Tak więc 500zł może być mało, tym bardziej, że jeszcze potrzeba zmienić manetki.

Osobiście radziłbym zakup dobrych vłek. Np Shimano BR-M590 (miałem i uważam, że są świetne). Do tego komplet dobrych linek i pancerzy.

Cenowo zamkniesz się w 100zł, a hamowanie będzie lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy przy prędkościach mniejszych od 35km/h? ;)

 

Z siłą nie ma też co przesadzać, bo amortyzator może nie wytrzymać takiego maltretowania (napisz jaki masz rower).

No i nie czarujmy się przy takich prędkościach w miejscu się i tak nie zatrzymasz.

 

Jak chcesz taniej, to można pomyśleć o mechanikach (bb7?). Odpada kłopot z klamkami i manetkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główniez ścieżki, asfalt ale jak mam czas to i po lesie lubię sobie pojeździć. Denerwują mnie też często klocki vłek które mimo regulacji prawie zawsze i tak ocierają - postępująca decentracja kół itp. 

A co masz na myśli mowiąc o wymianie piast a nawet kół?

Np. http://allegro.pl/hamulce-deore-br-bl-m596-komplet-p-i-t-box-tanio-i3253139093.html + tarcze, wymiana DC na nowe.



Problemy przy prędkościach mniejszych od 35km/h? ;)

Z siłą nie ma też co przesadzać, bo amortyzator może nie wytrzymać takiego maltretowania (napisz jaki masz rower).
No i nie czarujmy się przy takich prędkościach w miejscu się i tak nie zatrzymasz.

Jak chcesz taniej, to można pomyśleć o mechanikach (bb7?). Odpada kłopot z klamkami i manetkami.

No wląśnie czytalęm o BB7, wydaje się calkiem niezla opcja. Co do ceny takiego ciśnienia nie ma, ważne bym był zadowolony ;)

Obecnie Kross Crow Rubble, lecz zaraz mnie czeka modernizacja - wymiana ramy, amorka (na razie zakupiony SF11-NRX-E-RL chociaż jeszcze myślę nad powietrzakiem).

P.S. PRędkość poprawiona ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem w Twoim przypadku wymiana na tarcze to przerost formy nad treścią. Niepotrzebne koszty. A już wymiana "fałek" na mechaniczne tarcze w ogóle mija się z celem.

Tak jak radzono wcześniej - porządne "fałki" i masz hamulce jak ta lala za nieporównywalnie mniejszą kwotę... no chyba, że czynnikiem wiodącym ma być lans na dzielni ;)

Sam jeżdżę z prędkościami przelotowymi grubo ponad 30 na godzinę i jakoś nie widzę problemu z hamowaniem. Chociaż mam zamiar wymienić Saccony zamontowane fabrycznie na Shimano M422 + jakieś fajne klocki, które nie będą tak niemiłosiernie piszczeć jak moje obecne ;) Może masz źle wyregulowane hamulce a może wyolbrzymiasz problem szukając potwierdzenia dla swojej decyzji o przejściu na tarcze? ;) przyznaj się ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem kiedyś Avidy SD5 (V-brake) na tarcze hydrauliczne M535. Zapłaciłem trochę kasy, ale czy hamowanie się poprawiło? Polemizowałbym. Miałem wtedy rower "turystyczny" na wąskich laczkach i z prostą kierownicą. Jak dla mnie to własnie przerost formy nad treścią. Myślę, że jakieś fajne V-ki to będzie dobry wybór :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak bym kupił Xenona to te Elixiry naprawdę takie złe?

 

Nie wiem czy mi się wydaje czy w tym modelu zarówno 2012/13 siedzą SLX'y 666. Na taki rower i zastosowanie spokojnie dadzą radę nawet te zamontowane w modelu Zethos GTS. 

 

Nie zmienia to faktu, że zamiana z V-ek na hydrauliki jest kosztowna i chyba jak już tak bardzo je chcesz to lepiej kupisz je w zestawie z nowym rowerem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po testach mogę powiedzieć, że Deorki bardzo przayjemne jednak jak mówisz:

W rowerze z cienkimi kapciami (cross, treking czy szosa) tarcze są niezbyt opłacalne. Wąskie opony nie są w stanie przenieść ten mocy i koła się blokuja.

dośc często mi się blokowało tylne koło. 

Ogólnie rower strasznie wybrudziłem, przerzutki całe w błotku (taka pogoda wczoraj), i mimo deszczu hamują żyleta. Jednak wieczorkiem przypadkiem 'pogralem" sobie na lince mojej Fałki i była naprawdę luźna :) wnioski wiadome.

 

Nie wiem czy mi się wydaje czy w tym modelu zarówno 2012/13 siedzą SLX'y 666. Na taki rower i zastosowanie spokojnie dadzą radę nawet te zamontowane w modelu Zethos GTS. 

 

Nie zmienia to faktu, że zamiana z V-ek na hydrauliki jest kosztowna i chyba jak już tak bardzo je chcesz to lepiej kupisz je w zestawie z nowym rowerem.
 

 

Akurat mowię tu o roczniku 2010 - aukcja.

 

No i jeszcze jedna sprawa która przesądza - nie mam na piastach mocowania na 6'tkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, mam takie pytanie, lepsze beda hamulce deore 596 przod + tyl za 385 pln czy avid elixir1 ta sama cena ale z tarczami 180mm i 160mm plus adaptery jako zestaw ? pozdrawiam.



zalezy mi na niezawodnosci i sile hamowania. elixiry mialyby 180mm z przodu 596 160mm. ma to przelozenie na skutecznosc hamowania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wojtaszek - ja u siebie zmieniłem v'ki na tarczówki tylko z tego powodu, że jeżdzę dużo w błocie i tutaj naprawdę czuję różnicę w pracy tarczówek - są dużo mniej podatne na zabrudzenia. Jeśli chodzi o siłę hamowania - miałem do tej pory jakieś proste tektro v'ki i jak spędziłem pół dnia nad ich regulacją to siła hamowania na suchym niczym się nie różniła od tarczówek, aha wymieniłem jeszcze klocki na Author 3CC. Przy V'kach, ważne żeby rama i widelec były sztywne, a nie wyginały się przy dociskaniu klocków do obręczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, wyregulowalem sobie tę linkę (w sumie niewiele bardziej napięta niż byla) a efekt niewiele lepszy. Jak rower stoi to hamulce trzymają praktycznie na amen - roweru nie da ruszyć. A podczas jazdy średnio/słabo. Kwestia klocków?

BTW a jakbym np. na przód tylko wrzucił tarcze, moje koła są warte wymiany piasty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może słaba sztywność ramy w okolicy hamulców powoduje że V-braki rozpierają tylny i przedni widelec i spada efektywność hamulców? Radą na to jest wtedy Booster.

dscn2570k.jpg

Do kupienia za kilkadzieisiat zł max.

Do Crossa jeśli już masz zakładać tarczówki to max tarcze nie wieksze niż 160mm. Nie ma sensu większych. Nie przy małych rozmiarach opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...