Skocz do zawartości

[rama-otwory na bidon] Śruby zostały w ramie - nie wiem co z tym zrobić.


Sajmonnn

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jadąc nie dawno z obciążeniem przez nierówną nawierzchnie urwał mi się koszyk z bidonem, niestety część śrub została wewnątrz ramy i nie mam pojęcia jak je z stamtąd wyciągnąć. W sklepie w którym zakupiłem rower powiedzieli że oni nigdy takich rzeczy nie naprawiali i nie podejmą się tego bo boją się że mogą coś zepsuć. Proszę o jakieś porady jak mógłbym to w bezpieczny sposób załatwić. 

Napisano

Rozumiem, ze urwane sruby trzymaja sie w gwincie?

Jakie to sruby, alu czy stalowe?

Jak alu bedzie lzej, bo sa stosunkowo miekkie. Mozesz sprobowac naciac rowek i wykrecic je.

Ewentualnie pomyslec nad zastosowaniem wykretakow (mini) lub rozwiercic je.

 

Napisano

Myślałem nad wwierceniem się kawałek w śrubę włożenie imbus i próbować wykręcić, ale boje się ,że uszkodzę ramę.

A co do śrub to są one aluminiowe. 

W jaki sposób mogę je naciąć ?? 

Napisano

Aluminium ułatwia sprawę

Cienkie wiertło + delikatnie większy klucz typu Torx ...

 

Nawiercasz dziurkę na środku śruby potem wbijasz torx`a i wykręcasz ...

 

Wysoce prawdopodobne jest że podczas wiercenia wkręcisz resztki śruby do środka ... potem pozostaje ją " wytelepać" z ramy przez otwory techniczne ( mufa, główka ramy, rura podsiodłowa).

 

Pozdro

Napisano

Wrzuć zdjęcie jak to wygląda. Ja bym właśnie polecał wkręcenie ich do końca do ramy, a potem wypchanie przez te otwory. Będzie to po prostu prostsze. Potem jakbyś miał jakieś problemy z wyciągnięciem to są takie nie wiem jak to się nazywa, ale długie pręty z magnesem w środku. Własnie do wyciągania śrub z trudno dostępnych miejsc. Mechanicy samochodowi się tym posługują. Wsadzasz w otwór ramy tam gdzie mniej więcej jest śruba i wyciągasz. Jak nie masz czegoś takiego to ruszaj ramą aż wypadnie.

Napisano

Z aluminiową śrubą magnesem sobie nie pomożesz ;)

 

@Sajmonnn jak jesteś sprawny i się nie boisz to proponuję spróbować z wykrętakiem zamiast wpychać do środka ramy.

Napisano

Dzięki za wszystkie odpowiedzi poradziłem sobie z tym problemem :) zrobiłem to tak:

1. przewierciłem do końca wiertłem z numerkiem 2

2. następnie powiększyłem sobie dziurkę wiertłem 2.5

3. wbiłem imbus ale tak się zasklepiła stara śruba że nie chciała puścić

4. na końcu przykręciłem koszyk na zwykłe śrubki wkręcając je w dziury, które wcześniej wywierciłem.

 

Trzyma się całkiem nieźle, boje się że to rozwiązanie może nie być długo trwałe, ale na razie trzyma. Jak coś sie znowu popsuje to się będę martwił. Jeszcze raz dzięki wielkie.

Pozdrawiam.

Napisano

A te co były wcześniej to był niezwykłe? Pokaż zdjęcia ja kto wygląda. Nie rozumiem dlaczego nie wyciągnąłeś urwanych i nie dałeś nowych. Rozwiązanie najpewniejsze i najestetyczniejsze.

Napisano

Zaraz zrobię zdjęcia i wam podeśle jak to wyglądało przed i jak jest teraz. Poprzednie śrubki też były zwykłe :)

 

 

2i regulaminu

 

Nie :) W tych starych śrubach wywierciłem otworki i w nie wkręciłem śrubki. A co do estetyki to wszystko wygląda tak jak powinno.

Napisano

Jeśli śruba nie chce puścić, to spróbuj ją lekko ostukać, powinno pomóc. 

Ja taki przypadek miałem ostatnio przy zakładaniu koła w aucie - przy dokręcaniu pękła śruba i główka została w ręce a gwint wkręcony. Pomogło nawiercenie małym wiertłem, wbicie klucza imbusowego, postukanie i gwint dał się wykręcić. 

Napisano

Próbowałem delikatnie młoteczkiem,ale nic to nie dało. 

Wrzucam zdjęcia.

http://img543.imageshack.us/img543/2277/20130530130.jpg

widoczna dziurka wywiercona w górnym otworze,

http://img823.imageshack.us/img823/4782/20130530131.jpg

 

Tak to wygląda po zamocowaniu:

 

 

http://img689.imageshack.us/img689/4520/20130530132kopia.jpg

 

Jeżeli chodzi o sam koszyk to był on mi kiedyś potrzebny od zaraz. U mnie w "sklepie rowerowym" posiadali tylko coś takiego więc musiałem się zadowolić.

Napisano

2i regulaminu

 

Właśnie tego się obawiam :) jutro zakupie sobie opaski i sprawdzę czy się trzyma na trasie :)

Pozdrawiam

Napisano

 

Jeśli śruba nie chce puścić, to spróbuj ją lekko ostukać, powinno pomóc.  Ja taki przypadek miałem ostatnio przy zakładaniu koła w aucie - przy dokręcaniu pękła śruba i główka została w ręce a gwint wkręcony. Pomogło nawiercenie małym wiertłem, wbicie klucza imbusowego, postukanie i gwint dał się wykręcić. 



Tylko, że jest to rama i w nią nie można klepać jak przy samochodzie. Bardzo mała siła nie zrobi dużego wrażenia na śrubie, a za duża powygina ramę. Słaby pomysł do roweru. Lepiej użyć jakiegoś WD-40, albo innego cuda. Do roweru młotek nie!

Docisnąłbym to opaskami zaciskowymi plastikowymi, najlepiej dwiema.



A potem ślady na ramie po zacisku.

Nie rozumiem z czym autor tematu ma problem. Wkręciłeś już śruby w urwane śruby. Wystarczy przykleić je do siebie i wykręcić jako zestaw. POXIPOL, jakiś epoksyd, butapren czy inne cudo. Nawet kropelka może sobie z ty poradzi. Będziesz miał dobre połączenie i pewniejsze. Bez żadnych zacisków i innych dziwnych patentów. To już jest przerost formy nad treścią! I na przyszłość nie dokręcaj już tak mocno śrub, bo wydaje mi się, że od tego się zerwały.
Napisano

Wrzuć zdjęcie jak to wygląda. Ja bym właśnie polecał wkręcenie ich do końca do ramy, a potem wypchanie przez te otwory. Będzie to po prostu prostsze. Potem jakbyś miał jakieś problemy z wyciągnięciem to są takie nie wiem jak to się nazywa, ale długie pręty z magnesem w środku.

Tia...zwłaszcza jak śruby są aluminiowe...powodzenia... :laugh:

Napisano

 

Z aluminiową śrubą magnesem sobie nie pomożesz



Tia...zwłaszcza jak śruby są aluminiowe...powodzenia...



Już, spokój! To zamiast magnesu użyć taśmy klejącej naklejonej klejącą stroną na zewnątrz. Śruba się przyklei i też wyjdzie. Moje przeoczenie, że patentu magnesem nie da się tego z aluminium zrobić.
Napisano

Wrzuć zdjęcie jak to wygląda. Ja bym właśnie polecał wkręcenie ich do końca do ramy, a potem wypchanie przez te otwory. Będzie to po prostu prostsze. Potem jakbyś miał jakieś problemy z wyciągnięciem to są takie nie wiem jak to się nazywa, ale długie pręty z magnesem w środku.

Tia...zwłaszcza jak śruby są aluminiowe...powodzenia... :laugh:

 

Zaraz zrobię zdjęcia i wam podeśle jak to wyglądało przed i jak jest teraz. Poprzednie śrubki też były zwykłe :)

 

Nie :) W tych starych śrubach wywierciłem otworki i w nie wkręciłem śrubki. A co do estetyki to wszystko wygląda tak jak powinno.

To ty nie wkręciłeś śrubki tylko ... blachowkręta.

 

Moja rada... rozwiercaj dalej, coraz grubszym wiertłem,  aż śruby całkiem się rozkruszą.

Napisano

 

A potem ślady na ramie po zacisku.

]

Coś za coś.

 

 

Wystarczy przykleić je do siebie i wykręcić jako zestaw. POXIPOL,

Nic mu to nie da. Jedyny NORMALNY sposób, to rozwiercenie tego i zastosowania nowych nitonakrętek.

 

Wtedy to będzie porządnie zamocowane. W tak kombinowanych gwintach już nic porządnie nie zamocuje.

Napisano

 

Nic mu to nie da. Jedyny NORMALNY sposób, to rozwiercenie tego i zastosowania nowych nitonakrętek.   Wtedy to będzie porządnie zamocowane. W tak kombinowanych gwintach już nic porządnie nie zamocuje.



Chodzi mi o to, żeby te blachowkręty przykleił do tych urwanych śrub i wykręcił jako całość. Potem wkręcił takie śruby jakie powinny tam być, czyli takie jakie zerwał. to jest jedyne rozsądne rozwiązanie.  :thumbsup:
Napisano

2i regulaminu

 

 

I tak zrobię tylko ,że dopiero jutro. po rozwierceniu śruby musiałbym od nowa gwintować albo wstawić nitonakrętki. A z takim rozwiązaniem stary gwint powinien pozostać.

Napisano

Jeśli poszły łby, a przy wierceniu od drgań i temperatury nie odkręciły się, to nie puszczą przy użyciu pękającej kropelki, czy gumowego butaprenu. Poxipolem jak spróbujesz, to będziesz wiercił gwint w kolejnej śrubie ;)

Napisano

Mocowanie bidonu w ramie jest na zasadzie nita . W porządnym serwisie rowerowym /tak jest w Toruniu/ rozwierca sie stare gniazdo , nastepnie zakłada nowy nit. Cena 10 zł za sztukę .

Napisano

2i regulaminu

Jest to rozwiązanie ale ...ostateczne. Gdyby śruby były stalowe to wówczas rozwiercanie byłoby ciężkie a gwint mógłby się uszkodzić. Przy śrubach aluminiowych gwint nie powinien ulec najmniejszej degradacji.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...