e39 Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 Witam. Posiadam komplet hamulców hydraulicznych zamontowanych po przez adaptery (bodajże) is. Problem polega na tym że jak poluźnię śrubki mocujące i wyreguluje hamulce potem te śrubki mocno dokręcę to hamulec po 2-3 ostrych jazdach znowu jest do regulacji (staram się nie hamować na dziurach). Czy to jest normalne ? I czy możną temu jakoś zaradzić ? Bo powiem szczerze że jest to irytujące.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 Może dalej za słabo zakręcasz. Tylko uważaj, żebyś nie przesadził. Ostatnio był temat, gdzie ktoś lakier do paznokci polecał własnie na takie rozregulowywanie. Powierzchnia nie jest już taka śliska jak czysty polakierowany metal i nie będzie się po hamowaniu ruszać i zmieniać ustawionej pozycji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
e39 Napisano 29 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 Dokręcam raczej z odpowiednią siłą bo mocniej nie pozwalają już mi śruby. Dzisiaj regulowałem je wiec jak się znowu rozregulują to spróbuje z lakierem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kinder85 Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 Właśnie, może nie ma kleju do gwintów na śrubach? Albo koło za lekko siedzi w ramie i się po szaleństwach przemieszcza minimalnie ? ;> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szybkilopez Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 Za końcówki śrub daj trochę loctita 262 o średniej mocy i nie będzie się odkręcać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radzik71 Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 Dokładnie. Loctite, dopierdziel i spokój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 30 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 To już prędzej to koło się przemieszcza. U siebie na śrubach Loctite'a od dawna już nie mam, przykręcam zacisk ze średnią siłą, bo z dużą nie trzeba, i nigdy nie zdarzyło mi się żeby się zacisk poluzował. A po mieście jeżdżę rzadko, głównie lasy i wszelakie nierówności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Tak jak sznib pisze. Zacisk wystarczy dość lekko przykręcić żeby się nie przemieszczał, jak będziesz się z nim mocował to w końcu uwalisz gwint. Obstawiam: -Słabo przykręcone koło -Luz na piaście (bardzo prawdopodobne) -Wiotka rama (może mikropęknięcia) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kalafior Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Powierzchnie styku uchwytu, adaptera i zacisku oczyść z fabrycznego lakieru. U mnie problemem był lakier na uchwycie. Przy dokręcaniu adaptera lakier powodował lekki przekos i zacisk wychodził poza zakres regulacji. Po zdrapaniu lakieru w miejscu kontaktu hamulec pracuje perfekcyjnie. Śruby dokręcam kluczem dynamometrycznym z siłą zgodną ze specyfikacją producenta hamulców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kinder85 Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 -Luz na piaście (bardzo prawdopodobne) Faktycznie jet to bardzo prawdopodobne. Sprawdź czy nie masz luzów na kole. złap za górną część koła i poruszaj na boki, koło nie powinno nawet drgnąć względem widelca, jeżeli jest jakiś ruch to znasz już przeczynę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszBike Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Możesz spróbować mojego patentu: - dokręć bardzo mocno koło - posadź kogoś na rowerze -wyreguluj hamulce - poluźnij koło aby było dokręcone tak akurat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 I co to wg ciebie da? Bo moim zdaniem absolutnie nic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Popieram ugupu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszBike Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 jak miałem problem w wyregulowaniem hamulców normalnym sposobem to zrobiłem to tak jak opisałem. 2 na 2 razy pomogło więc może i koledze pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
e39 Napisano 31 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 Z tego co wnioskuje to mogę zetrzeć lakier drobnym papierem ściernym na adapterze i zmienić śruby, bo luzu na kole nie ma, rama jest cala nie powyginana, a nawet jak by była rama winna to by tylko tylny hamulec szwankował. Zobaczę za jakiś czas czy taka wymiana pomorze, bo jak na razie po wymianie opon przejechałem około 80 km i hamulce nie szwankują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 zetrzeć lakier drobnym papierem ściernym na adapterze Zamiast zdzierać lakier to spróbowałbym na początku z lakierem do paznokci. Jest to proces odwracalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.