Skocz do zawartości

[hydrauliczne] "Problem"


e39

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam komplet hamulców hydraulicznych zamontowanych po przez adaptery (bodajże) is. Problem polega na tym że jak poluźnię śrubki mocujące i wyreguluje hamulce potem te śrubki mocno dokręcę to hamulec po 2-3 ostrych jazdach znowu jest do regulacji (staram się nie hamować na dziurach). Czy to jest normalne ? I czy możną temu jakoś zaradzić ? Bo powiem szczerze że jest to irytujące.
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dalej za słabo zakręcasz. Tylko uważaj, żebyś nie przesadził. Ostatnio był temat, gdzie ktoś lakier do paznokci polecał własnie na takie rozregulowywanie. Powierzchnia nie jest już taka śliska jak czysty polakierowany metal i nie będzie się po hamowaniu ruszać i zmieniać ustawionej pozycji. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

To już prędzej to koło się przemieszcza. U siebie na śrubach Loctite'a od dawna już nie mam, przykręcam zacisk ze średnią siłą, bo z dużą nie trzeba, i nigdy nie zdarzyło mi się żeby się zacisk poluzował. A po mieście jeżdżę rzadko, głównie lasy i wszelakie nierówności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak sznib pisze. Zacisk wystarczy dość lekko przykręcić żeby się nie przemieszczał, jak będziesz się z nim mocował to w końcu uwalisz gwint. Obstawiam:

-Słabo przykręcone koło

-Luz na piaście (bardzo prawdopodobne)

-Wiotka rama (może mikropęknięcia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powierzchnie styku uchwytu, adaptera i zacisku oczyść z fabrycznego lakieru. U mnie problemem był lakier na uchwycie. Przy dokręcaniu adaptera lakier powodował lekki przekos i zacisk wychodził poza zakres regulacji. Po zdrapaniu lakieru w miejscu kontaktu hamulec pracuje perfekcyjnie. Śruby dokręcam kluczem dynamometrycznym z siłą zgodną ze specyfikacją producenta hamulców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Luz na piaście (bardzo prawdopodobne)

Faktycznie jet to bardzo prawdopodobne. Sprawdź czy nie masz luzów na kole. złap za górną część koła i poruszaj na boki, koło nie powinno nawet drgnąć względem widelca, jeżeli jest jakiś ruch to znasz już przeczynę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wnioskuje to mogę zetrzeć lakier drobnym papierem ściernym na adapterze i zmienić śruby, bo luzu na kole nie ma, rama jest cala nie powyginana, a nawet jak by była rama winna to by tylko tylny hamulec szwankował. Zobaczę za jakiś czas czy taka wymiana pomorze, bo jak na razie po wymianie opon przejechałem około 80 km i hamulce nie szwankują. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...