Marioslaw Napisano 29 Maja 2013 Napisano 29 Maja 2013 Witam! Ostatnimi czasy startowlaem w maratonie do tego czasu wszystko bylo cacy. Po maratonie dosc mokrym oraz blotnym mtjka. Na nastepny dzien porzadne mycie, czyszczenie i smarowanie. Po paru dniach wyszlo cos takiego, ze jak cisne mocniej w pedal lub kolo podskoczy na korzeniu to cos mi jakby przeskakiwalo. Korba czy kaseta jest OK. Zastanawiam sie nad łańcuchem lub tylna piasta. Na rowerze zrobilem na razie 2500 na 1 lancuchu + rower byl kupiony uzywany, lecz bez sladow zuzycia. Wiem, ze sugerowany przebieg na 1 lancuch to bodajze 2k, ale dodam, ze wszystko bylo sukcesywnie czyszczone i smarowane. Wymiana łańcucha czy sprawdzic cos innego? Naprawde nic nie przychodzi mi do glowy.... pozdrawiam.
krism4a1 Napisano 29 Maja 2013 Napisano 29 Maja 2013 Objawy typowe dla zużycia kasety. Przeskakuje na konkretnym trybie, czy na wszystkich? Jeśli tylko na jednym, dwóch najczęściej używanych - prawie w 100 % kaseta
Marioslaw Napisano 29 Maja 2013 Autor Napisano 29 Maja 2013 Objawy typowe dla zużycia kasety. Przeskakuje na konkretnym trybie, czy na wszystkich? Jeśli tylko na jednym, dwóch najczęściej używanych - prawie w 100 % kaseta Na przeroznych 3x8 3x7 3x6 3x5 2x4 2x3. na tych najczesciej. Ostatnio zmienialem opony i kaseta nie wygladala na jakas zurzyta mhm.... Nie wiem czemu, ale ide w strone lancucha. No coz po Bozym Ciele zawitam do jakiegos serwisu w Trojmiescie i bede prosil o naprawe ;/////////
krism4a1 Napisano 30 Maja 2013 Napisano 30 Maja 2013 Jest jeszcze możliwość bębenka. Najłatwiej to wykryć jeśli prowadzisz do przodu rower to pedały nie powinny się kręcić, jeśli obracają się razem z kasetą to jest możliwość że masz tam już jeden syf i zapadki nie odskakują, wtedy też może czasem przeskakiwać. Jeśłi skacze na wszystkich trybach to musiałby być zajechana kaseta na wszystkich trybach, tak się żadko zdarza.
Marioslaw Napisano 30 Maja 2013 Autor Napisano 30 Maja 2013 Jest jeszcze możliwość bębenka. Najłatwiej to wykryć jeśli prowadzisz do przodu rower to pedały nie powinny się kręcić, jeśli obracają się razem z kasetą to jest możliwość że masz tam już jeden syf i zapadki nie odskakują, wtedy też może czasem przeskakiwać. Jeśłi skacze na wszystkich trybach to musiałby być zajechana kaseta na wszystkich trybach, tak się żadko zdarza. nie nie piasta jest OK. Łancuch sprawdzilem sposobem odgiecia go srubokretem od zebatki. Odchodzi na 1/2 zabka, czyli tragedii nie ma. Łancuch przeskakuje na przeroznych biegach tylniej zebatki czyt. kasety. Przedzial 3-7, czyli tez najczesciej uzywane i szarpane w lesie Kupuje inna kasete 9 rzedowa i tyle. dzieki za pomoc. pozdrawiam.
piotrek87 Napisano 30 Maja 2013 Napisano 30 Maja 2013 A jesteś w stanie zdiagnozować gdzie przeskakuje? Jeśli z przodu pod pedałem to pewnie cały napęd do wymiany, jak z tyłu (przy założeniu że inne poruszane kwestie wyeliminowane) to pewnie kaseta i łańcuch. Samej kasety raczej bym nie wymieniał. Może wrzuć fotki napędu.
Marioslaw Napisano 2 Czerwca 2013 Autor Napisano 2 Czerwca 2013 Bedzie wymiana kasety oraz lancucha. Kombinuje tez, zeby zrobic z 3 rzedowej korby deore 2 rzedowa. Mozna kupic same zebatki, tylko czy da rade manetke wyregulowac dobrze mhm.... Anyway dzieki za pomoc panowie. pozdrawiam.
Marioslaw Napisano 4 Czerwca 2013 Autor Napisano 4 Czerwca 2013 Oto zdjecia: http://tinypic.com/r/aw49br/5 http://tinypic.com/r/fe3t5s/5 http://tinypic.com/r/90ug47/5 http://tinypic.com/r/2ush1zc/5 Wymienilem lancuch oraz kasete. Jesli chodzi o jazde na plaskim to jest tak jak dawniej mozna szarzowac, az milo. ALE ALE! dzis wjechalem na chwile do lasu i na pierwszym podjezdzie = wieksze obciazenie calego napedu zaczelo cos znow skakac. Czy jedyne wyjscie to KORBA, a mianowicie jej zebatki? Czekam na odpowiedz, pozdrawiam.
adii22 Napisano 4 Czerwca 2013 Napisano 4 Czerwca 2013 Biorąc pod uwagę zużycie środkowego blatu, dziwię się, że dojechałeś spokojnie do lasu U mnie musiałem pilniczkować cały napęd dla nowego łańcucha
Marioslaw Napisano 4 Czerwca 2013 Autor Napisano 4 Czerwca 2013 Biorąc pod uwagę zużycie środkowego blatu, dziwię się, że dojechałeś spokojnie do lasu U mnie musiałem pilniczkować cały napęd dla nowego łańcucha Po czym stwierdzasz zuzycie srodkowego blatu?
piotrek87 Napisano 4 Czerwca 2013 Napisano 4 Czerwca 2013 Zeby korby wyglądają na nieźle zaostrzone. Na wsztkich przelozeniach z przodu przeskakuje?
peze Napisano 5 Czerwca 2013 Napisano 5 Czerwca 2013 Dobrze, że zamieścił kolega zdjęcia - jedynie szkoda, że już po wymianie trybików i łańcucha; o tyle zbędnej, a niekoniecznej, bo nie te elementy decydowały o przeskokach w napędzie (kaseta "za nowości", aż błyska nienaruszonymi trybami ). Wszyscy mogą Ci śmiało potwierdzić - zużycie zębów średniego koła łańcuchowego (blatu) jest całkowite i wpływa na prześlizgiwanie się łańcucha po tej tarczy z przodu. Zdj. 2. - najlepsze ujęcie; ostatnie zresztą też puentuje. Zęby napędu zawsze powinny przypominać zarys trapezu, a im dalej z wiekiem zbliżone są do trójkąta, z ostrym kątem na wierzchołku - przynajmniej more-less. pozdrawiam
piotrek87 Napisano 5 Czerwca 2013 Napisano 5 Czerwca 2013 Szczerze ta wątpię aby nowe tarcze korby przyjeły rozciągnięty łańcuch. Wg mnie cały naped do wymiany.
Marioslaw Napisano 5 Czerwca 2013 Autor Napisano 5 Czerwca 2013 Zeby korby wyglądają na nieźle zaostrzone. Na wsztkich przelozeniach z przodu przeskakuje? Z przodu przeskakuje tylko na 2. Dobrze, że zamieścił kolega zdjęcia - jedynie szkoda, że już po wymianie trybików i łańcucha; o tyle zbędnej, a niekoniecznej, bo nie te elementy decydowały o przeskokach w napędzie (kaseta "za nowości", aż błyska nienaruszonymi trybami ). Wszyscy mogą Ci śmiało potwierdzić - zużycie zębów średniego koła łańcuchowego (blatu) jest całkowite i wpływa na prześlizgiwanie się łańcucha po tej tarczy z przodu. Zdj. 2. - najlepsze ujęcie; ostatnie zresztą też puentuje. Zęby napędu zawsze powinny przypominać zarys trapezu, a im dalej z wiekiem zbliżone są do trójkąta, z ostrym kątem na wierzchołku - przynajmniej more-less. pozdrawiam Dzieki za odpowiedz! Nowe blaty juz kupione, czekam teraz na kuriera i wymieniam.!!!!! Jesli chodzi o lancuch sprawdzilem przed wymiana srubokretem- ta metoda, ze odgina sie go od blatu korby i bylo widac czubki zebatki tak wiec lancuch do wymiany, a kaseta z tylu miala czubki ostre + takie jakby to powiedziec wyostrzone konce ;D Z tym, ze przed wymiana lancuch + kaseta skakalo mi wszedzie, gdzie tylko przycisnelem, teraz mam na 2 z przodu pod gore no coz... Szczerze ta wątpię aby nowe tarcze korby przyjeły rozciągnięty łańcuch. Wg mnie cały naped do wymiany. Panie Piotrze wymienilem juz 2/3 napedu (lancuch, kaseta). Zebatki korby mysle, ze juz w drodze do mnie ;D POZDRAWIAM!
piotrek87 Napisano 5 Czerwca 2013 Napisano 5 Czerwca 2013 No tak, o to mi własnie chodziło, że do wymiany były kaseta, łańcuch i blaty, a nie jak kolega sugerował same blaty;) Po wymianie problem zniknie, pozdrawiam!
Marioslaw Napisano 6 Czerwca 2013 Autor Napisano 6 Czerwca 2013 No tak, o to mi własnie chodziło, że do wymiany były kaseta, łańcuch i blaty, a nie jak kolega sugerował same blaty;) Po wymianie problem zniknie, pozdrawiam! Czekam juz tylko na blaty. Prawdopodobnie beda jutro
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.