Skocz do zawartości

[piasta] Dostępność części zamiennych do SHIMANO NEXUS 3 SG-3C41 i SRAM T3


cotynato

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Zastanawiam się nad założeniem do roweru miejskiego piasty  SHIMANO NEXUS 3 SG-3C41 lub SRAM T3. Jednak chciałbym wybrać piastę do której bez problemu można kupić wszystkie części zamienne. Poszperałem w ofertach sklepów internetowych i zauważyłem, że praktycznie do tych piast części brak. Jakie jest Wasze zdanie na temat dostępności części zamiennych do NEXUS 3SRAM T3

Napisano

A co tam chcesz wymieniać, że martwisz się o części zapasowe? Poza tym nawet jak są teraz, to za te 5-10 lat może już nie być.

 

W ofertach sklepów nie ma, bo to jak na razie sprzęt niszowy. Jednak z zamówieniem odpowiednich części nie powinno być problemu, trzeba pytać w sklepach lub bezpośrednio u dystrybutora.

Napisano

W przyszłości chciałbym mieć możliwość wymiany zużytych części. Na zagranicznym forum przeczytałem, że w SRAM i-Motion 3 pękały osie. Osie te pękały nawet po kilku tygodniach użytkowania. Dlatego pytałem w dwóch sklepach internetowych, czy można zamówić części zamienne do SRAM T3, ale dostałem odpowiedź, że nie ma takiej możliwości. Moim zadniem skoro w Polsce sprzedaje się rowery z piastami trzybiegowymi to powinny być dostępne do nich części zamienne. 


 

 

Napisano

W Holandii jeżdżą miliony rowerów na piastach wielobiegowych a części też nie ma.

Te piasty się (z reguły) nie psują. A jak będziesz miał pecha to taniej będzie kupić całą piastę (lub całe koło z używanego roweru) niż wymieniać części.

Napisano

Dobrze, że podałeś przykład  Holandii, bo nie wiedziałem, że tam również nie można kupić części zamiennych do piast wielobiegowych. Z tego winiosek, że brak części spowodowany jest celowym działaniem ich producentów, a nie małą popularnością tych piast. 

 



Jeszcze mam takie pytanie. Czy prawdą jest, że są chińskie podróbki piast SHIMANO NEXUS? 


 

Napisano

A o części do Nexusa pytałeś? Albo u dystrybutorów? Sklepom nie zawsze chce się kombinować ze zdobywaniem mało chodliwych części. W ostateczności można pisać bezpośrednio do producenta.

 

Celowe działanie producentów, to brak każdej części oddzielnie. Można kupić cały zestaw bebechów za cenę niewiele mniejszą niż nowa piasta.

Przy trzybiegowych można jeszcze rozważyć wariant przeszczepu. W serwisach specjalizujących się w rowerach miejskich mogą mieć zdjęte piasty z uszkodzonych rowerów. Np. poszły zębatki, a oś cała.

Napisano

Pytałem zarówno o cześci do  SG-3C41, jak i do SRAM T3, ale tylko w sklepach internetowych. Praktycznie części znajdujących się wewnątrz piasty nie mieli. U dystrybutorów o części nie pytałem. Kto jest dystrybutorem w Polsce piast SRAM? 

 

Napisano

Dziękuje wszystkim za dotychczasową pomoc. Mam jeszcze takie pytanie. Na stronie dystrybutora http://www.harfa-harryson.com.pl/?do=pokazProdukt&pid=952&firma=231 piasta SRAM i-Motion 3 kosztuje 360 zł. Natomiast na tej aukcji http://allegro.pl/kolo-26-28-sram-i-motion-3-rigida-sterowanie-i3275647770.html ta sama piasta + koło + sterowanie kosztuje 259 zł. Dlaczego jest aż taka różnica w ich cenach? Może piasta z allegro nie jest orginalnym produktem sram? 

 

Napisano

To sugerowana cena detaliczna ;)

RoweryStylowe mają te piasty po około 180zł. Magia kryje się w marży.

 

Jak kupowałem hamulec rolkowy przedni, to w jednym sklepie był za 250-270zł, kupiłem w innym za 175zł. Ceny potrafią się mocno różnić i niekoniecznie muszą to być podróbki.

Napisano

 

Ale żeby dowiedzieć się co mają faktycznie, trzeba do nich zadzwonić, a nie przeglądać ofertę.

Dzwioniłem do dystrybutora sram w spawie części. Dowiedziałem się, że producent nie przewiduje wymiany części znajdujących się wewnątrz piasty (za wyjątkiem wianków). Taki życie. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...