Skocz do zawartości

[V-brake] Saccon czy warto wymienić na coś innego? Czy może zainwestować tylko w klocki?


Piehursson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam w rowerze fabrycznie zamontowane V-brakei Saccon'a. Póki co na suchym dają radę.

Niestety klocki strasznie piszczą i postanowiłem wymienić klocki. Jednocześnie zastanawiam się czy nie warto by było wymienić całych hamulców na coś lepszego. Myślę nad wymianą pod kątem gorszej deszczowej pogody. Czy te Saccony sobie poradzą. Jeśli warto wymienić to na co?

A co do klocków to jakie byście polecili? i Znowu czy warto kupować klocki z wymienną okładziną czy zintegrowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkładki jak najbardziej na tak. Po mojemu unikaj hybryd, bo są one bardzo zdradliwe. Przynajmniej takie jest moje odczucie. Polecę od siebie BR-M422, albo ACCENT, ale nie wiem jaki model. Coś takeigo http://image.ceneo.pl/data/products/10794927/i-hamulce-v-brake-accent-evo-pro.jpg. Mam od bardzo dawna i jestem zadowolony. Oczywiscie klocki wymienione na wkłądki. http://nokautimg1.pl/p-0b-1a-0b1a049527e72f5bbf713cab09847c70500x500/hamulec-shimano-alivio-br-m422-czarny.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam bo chyba nie ogarnąłem Twojego posta ;)

czyli co? lepiej wymienić całe hamulce? czy po prostu wymienić klocki? a jeśli klocki to a) zintegrowane czy B) z wymienną okładziną ?

Naprawdę wybacz ale nie skumałem, pierwej piszesz o wkładkach (czyli klockach?) a później jak rozumiem o hamulcach i zgłupiałem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki na wkładkach są lepsze. Te hamulce co podałem są lepsze od tych Twoich noł name. Unikaj okładzin hybrydowych. Nie raz się złapałem na mokrym gdy nei chciały hamować zanim się nie przeczyściły. W zimę też zdarzało się, że takie dziwne rzeczy robiły. Lepiej kupić miękką mieszankę i wymieniać często, albo twarda. Żadne miękko twarde hybrydy. A co wymienisz to już Twoja sprawa. Jak masz budżet to wymień całe hamulce. Do tego zadbaj, żeby klamki były dobre i siła hamowania będzie bardzo dobra. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, wychodzę z założenia, że w crossie tarczówki to przerost formy nad treścią w 99% przypadków. Rama mojego roweru jak i amortyzator są przystosowane do montażu tarcz ale to za duże koszta, tym bardziej, że w chwili obecnej przy zmianie "fałek" na tarcze musiałbym nie tylko zakupić całe komplety hamulców ale także wymienić piasty lub całe koła. Za drogo i w moim mniemaniu bez sensu. Wolałbym zatem zainwestować (ale też nie chce ładować kasy nie wiadomo ile) albo w klocki albo w zmianę "fałek". Chodzi mi o dobre hamulce a nie lans na dzielni ;) Bo jeśli już tarczówki to hydrauliki a nie erzac w postaci mechaników więc koszty znowu proporcjonalnie idą w górę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na poczatku roku wymienilem vki ze starych noname`ow na shimanowskie br-m422. różnica jest kolosalna, a sila hamowania co najmniej zadowalajaca.

tez twierdze ze tarczowki w crossie, w ktorym okazjonalnie przekracza sie predkosc 30km/h, to przerost formy nad trescia. a klocki i wkladki tak szybko ze sklepow nie znikna. 

 

br-m422 spokojnie mozna znalezc w necie za mniej jak 30zł za komplet na 1 kolo. +przesylka, to wyjdzie 70zł za calosc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja akurat często gęsto przekraczam 30 km/h a nawet bliżej mi 40km/h, w porywach nawet "pińćdziesiont" ale nadal nie uważam, żeby na asfalcie tarczówki nawet przy takich prędkościach były potrzebne. Mam nadzieję, że życie nie zweryfikuje moich poglądów i nie będę musiał tego szybko odszczekiwać... tfu tfu ;)

obczaję te 422-ki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli dwie sprzeczne opinie :) kolega lyndowss nie poleca "mieszanych" klocków, Ty natomiast jak najbardziej :)

Muszę jeszcze poczytać na temat tych Avidów bo po krótkim research'u są różne opinie na ich temat, w przewadze negatywne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ja ci powiem tak, mam w domu 3 rowereki w moim sa wlasnie te avidy w zony shimano Alivio a w trzecim tektro i nie zamienil bym sie z tymi avidami na zadne inne no moze jedynie na jakies XT lub XTR . Z tylu mam klocki merida, oo takie http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-merida-green-control-2r-gumy-i3260144172.html i nie zauwazylem zeby zle hamowaly.

Tutaj masz jeszcze co nieco o klockach http://www.forumrowerowe.org/topic/75942-klocki-v-brake-author-3cc/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie dodam ; ramiona hamulców, aktualnie mam założone Alivio i narzekać na nie nie mogę. Klocki przerobiłem różne, począwszy od jakichś tanich Promax, Tektro, poprzez Jagwire ( dobrze hamowały, ale strasznie piszczały na mokrych obręczach ). Aktualnie od dwóch sezonów jeżdżę na klockach firmy Merida, model ACS ; ubiegły sezon na zwykłych, obecny na wymiennych okładzinach. Klocki dobre, świetnie hamują, ciężko jest zablokować koło na amen, chyba, że nie potrafi się hamować. Nie ścierają mocno obręczy, zwykły zestaw wystarczył mi na jakieś 8 tysięcy km.

 

Klamki ... Nie spodziewaj się cudów, po tych zamontowanych do manetek. Sam mam właśnie klamkomanetki i już odliczam dni, kiedy się ich pozbędę i hamulców dołożę normalne klamki. Normalne mówiąc, mam na myśli Avid FR-5, czy coś tej klasy, bez wydawania kokosów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

kwestia techniczna. mam w tej chwili klamko-manetki alivio m-410, jak mniemam tego ruszać nie muszę przy wymianie samych hamulców chociażby na te 422-ki lub na proponowane powyżej avid'y?  a jakież to są dobre klocki?



Nic nie musisz wymieniać. kupujesz v-brake'i i zamieniasz z obecnymi. Dla uzyskania jeszcze większego efektu zmień linki, fajki i pancerze jeżeli są zużyte. Klamkomanetki są bardzo dobre i świetnie hamują. Sam mam i nie ma na co narzekać.

Co do tych hybryd to w 90% są dobre. Jednak jak mocno zmokną to potrafią przez chwilę nie hamować zanim się oczyszczą. Ja wolę twardą mieszankę i pewność hamowania. Z twarda mieszanką nie miałem takich problemów. Jednak na pewno Cię zatrzymają i jakiś przykrych konsekwencji nie będzie. Po mojemu wybierz sobie jakieś klocki, które Ci pasują. Byleby nie najtańsze chińskie. Jak już zmieniasz hamulce to na początku pewnie dostaniesz jakieś takie klocki, ale bez wymiennych wkładek. Aby się nie zmarnowały to zajedź je. Potem wymień sobie na wkładki, ale zostaw sobie podkładki i śruby z oryginalnych, bo mogą się kiedyś przydać. ;) Bez przesady, że hybrydy nie hamują wcale. Da się jeździć i już rok ta jeżdżę. Po prostu drugi raz ich nie kupię, ale spełniają swoją funkcję, więc jak chcesz to kup i sam sobie wyrobisz opinie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a możecie mi rozjaśnić jedną rzecz.

jak to jest z hamulcami Shimano BR-M422? Te hamulce w zależności od sklepu są zaszeregowane do różnych grup: Altus/Acera/Alivio. W jednym ze sklepów są nawet wystawione raz jako Altusy a raz jako Acery i różnica między nimi to 10 zł na sztuce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj też rozejrzeć się na allegro za używanymi Avidami SD7 lub wyżej albo Shimano XT/XTR, jedne z najlepszych V-Brakeów. Normalnie komplet z klamkami kosztuje ok. 300 PLN, ale jak ktoś wymienia sobie na tarcze, to można kupić tanio używane. Będziesz miał top-klasę w cenie Acery :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam opory przed kupowaniem używek, tym bardziej, że nie umiem ocenić sprzętu używanego :) poza tym sądzę, że ciężko byłoby wyrwać takie hamulce w cenie nowych 422, to po pierwsze. Po drugie przy zmianie hamulców na te wymienione musiałbym pewnie wymienić klamki czyli kolejny wydatek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...