tiomek Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 widelec to reba sl ok 2008 rok, nie działa blokada skoku, obracanie imbusem pod przykrywką gate nic nie zmienia widelcowi zrobiłem przegląd dolnych goleni, tłumików w ogóle nie rozbierałem, przed przeglądem i od razu po nim blokada działała "mniej więcej" tzn po zablokowaniu dało się ścisnąć widelec rękami o jakiś 1 cm, teraz po kilku jazdach blokada nie działa praktycznie w ogóle (widelec kupiłem używany i dlatego robiłem ten przegląd) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemot1974 Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 2i regulaminu Za blokadę skoku odpowiada tłumik w prawj goleni, bez rozebrania trudno stwierdzić. W moim przypadku ( Manitou Minute) za brak blokady odpowiedzialny był rozkręcony tłumik ( nie wiem jaki cudem nastąpiło rozkręcenie wewnątrz goleni). Wystarczyło skręcić tłumik i poprawnie wmontować ( tzn. przy otwartej blokadzie). Przy okazji możesz wymienić olej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 Wszystko fajnie ale jak kręcisz gate to jak ci ma działac blokada skoku? Blokadę masz na linkę której nie masz podłączonej. Imbusem ustawiasz w którym momencie ma ci zadziałac gate a nie blokujesz widelec. A tak na marginesie jak kupiłeś ten wideł to wykręc tłumik i wymień olej bo nie wiadomo co tam jest. To 10 minut roboty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemot1974 Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 ja zregygnowałem z manetki MILO ktrórą blokowałem amor, zmieniłem to na pokrętło na tłumiku. Nie wiem, czy masz taką możlwiość w swojej REBIE ? BTW, według mnie powinieneś i tak spróbować odkręcić tłumi i zobaczyć o co chodzi. Olej u siebie wymieniłem mój błąd, z góry założyłem, że masz blokadę w pokrętle. Poniżej mój tłumik, w moim przypadku ten srebrny ,, szpikulec,, wykęcił się o kilka obrotów i spokojnie mogłem go wyjąć ręką. Wystarczyło ponownie wkręcić imbusem i amor zaczął blokować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tiomek Napisano 29 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 okej okej nadal czekam na jakąś sensowną odpowiedź: -czy te blokady się psują, jeśli tak, jak, dlaczego, jak naprawić? -ile powinno być oleju? jak działa tłumik jak jest go za dużo, a jak jeśli za mało? -jakiej gęstości olej trzeba wlać (i jakie gęstości jakich firm są dobre)? -jak działa poprawnie ten tłumik? tzn o ile może uginać się widelec przy ustawieniu zablokowanym (różnie to wygląda w różnych tłumikach, niektóre blokują na kamień, a inne nie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 2i regulaminu Wytłumacz mi jak go zablokowałeś że twierdzisz że to nie działa skoro: 1) Jak wynika ze zdjęcia nie masz założonej manetki do blokady 2) Z tego co piszesz to kręciłeś pokrętłem "gate" a gate nie jest do BLOKOWANIA amortyzatora. Mozesz to jakoś sensownie wyjasnić? Bo mi się to kupy nie trzyma. reszta informacji tutaj: http://www.bike-components.de/bedienungsanleitungen/2011/rockshox/forks/2008rockshox-technical-manual-web.pdf i tutaj: http://www.forumrowerowe.org/topic/28734-amortyzatorrock-shox-reba-dostrojenie/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tiomek Napisano 29 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 pokrętłem obraca się ręką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 No to imbusem od gate czy pokrętło ręką? Masz zwalony tłumik bo pokrętło powinno odbijać a sprężyna jest na tyle silna że ręką jest ciężko to przekręcić. Masz na youtube filmy jak wyjąć tłumik i manuale w necie. Jeśli to rocznik 2008 to olej 110ml 5WT Jest jeszcze możliwość że tak przekręciłeś gate że to ono puszcza i dlatego nie ma blokady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 30 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 nadal czekam na jakąś sensowną odpowiedź: -czy te blokady się psują, jeśli tak, jak, dlaczego, jak naprawić? -ile powinno być oleju? jak działa tłumik jak jest go za dużo, a jak jeśli za mało? -jakiej gęstości olej trzeba wlać (i jakie gęstości jakich firm są dobre)? -jak działa poprawnie ten tłumik? - Blokada sama w sobie sie nie psuje, to tłumik sie psuje najczęstsze uszkodzenia to zużycie lub uszkodzenie dolnego oringu i przelanie sie oleju na dół goleni. - z tego co piszą w pdfie w zależności od modelu poziom waha sie od 123 do 133ml. Jak oleju jest za dużo ucina skok i może coś rozerwać przy np skoku, a jak za mało tłumik nie działa prawidłowo aż do kompletnego nie działania jak oleju zabraknie. - olej to kwestia gustu ale bodajże ma być 5w. - poprawnie dziła tak ze po całkowitej zaciągnięciu blokady, widelec ma sie zablokować, w zależności jak ustawimy Flood Gate tak twardo będzie sie blokował, od ok chyba 10mm do nawet połowy skoku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tiomek Napisano 30 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 dzięki za odpowiedź, więc zgaduję, że jest za mało oleju, niedługo będę rozbierał, czy mam szansę sprawdzić stan dolnego oringa odkręcając jedynie top cup? czy muszę całkowicie rozebrać widelec? (szkoda mi nowego redruma wlanego do dolnych goleni..) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 30 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Tłumik normalnie wykręcasz tłumik kluczem bodajże 24 i go wyciągasz do góry. Jednak jak sie olej przelał w dół i tak musisz cały rozebrać i tak A do dolnych goleni nie musi być redrum, jakikolwiek olej który nie jest specjalnie gesty, on tylko ma smarować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Na początku zdemontuj niebieskie pokrętło blokady, aż zostanie tylko mały szary sześciokąt na którym przymocowane jest pokrętło, żeby ściągnąć pokrętło potrzeba szczypców do pierścieni Sagera Potem weź klucz nasadowy 24 mm i delikatnie odkręć tłumik, jak skończy się gwint zacznij pomału obkręcać, wyjmuj tłumik delikatnie żeby oleju nie wylać, warto zabezpieczyć wszystko szmatką bo olej na tarczy to .... Oring masz na dole tłumika, zobacz czy nie jest popękany i postrzępiony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Do dolnego oringu nie dostaniesz się odkręcając tłumik, zresztą na dole są dwa oringi przez które może przeciekac. Żeby dostać się do dolnych oringów trzeba rozebrać amortyzator, ale... Najpierw wykręć tłumik i zobacz czy tam coś jest, tłumik wykreca się bardzo prosto (koledzy pisali jak ). Prawdą jest że jak jest za dużo oleju to drastycznie obcina skok. Jśli to jest rocznik 2008 to według tabeki nie 123-133ml tylko 110ml 5W. Nie lej nic gestszego bo też spwodujesz zamulenie pracy, ewentualnie możne nalać 2.5Wt ale nic gęstszego od 5WT. Oring masz na dole tłumika, zobacz czy nie jest popękany i postrzępiony No nie kolego, zdecydowanie nie o ten oring chodzi http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/666bf492ff5dff9e.html Na zdjęciu masz zaznaczone miejsce gdzie są dolne oringi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.