Skocz do zawartości

[amortyzator] reba sl - blokada


Rekomendowane odpowiedzi

widelec to reba sl ok 2008 rok, nie działa blokada skoku, obracanie imbusem pod przykrywką gate nic nie zmienia

 

widelcowi zrobiłem przegląd dolnych goleni, tłumików w ogóle nie rozbierałem, przed przeglądem i od razu po nim blokada działała "mniej więcej" tzn po zablokowaniu dało się ścisnąć widelec rękami o jakiś 1 cm, teraz po kilku jazdach blokada nie działa praktycznie w ogóle (widelec kupiłem używany i dlatego robiłem ten przegląd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2i regulaminu

Za blokadę skoku odpowiada tłumik w prawj goleni, bez rozebrania trudno stwierdzić. W moim przypadku ( Manitou Minute) za brak blokady odpowiedzialny był rozkręcony tłumik ( nie wiem jaki cudem nastąpiło rozkręcenie wewnątrz goleni). Wystarczyło skręcić tłumik i poprawnie wmontować ( tzn. przy otwartej blokadzie). Przy okazji możesz wymienić olej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie ale jak kręcisz gate to jak ci ma działac blokada skoku?

Blokadę masz na linkę której nie masz podłączonej.

Imbusem ustawiasz w którym momencie ma ci zadziałac gate a nie blokujesz widelec.

A tak na marginesie jak kupiłeś ten wideł to wykręc tłumik i wymień olej bo nie wiadomo co tam jest. To 10 minut roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zregygnowałem z manetki MILO ktrórą blokowałem amor, zmieniłem to na pokrętło na tłumiku. Nie wiem, czy masz taką możlwiość w swojej REBIE ?

BTW, według mnie powinieneś i tak spróbować odkręcić tłumi i zobaczyć o co chodzi.

 

Olej u siebie wymieniłem :)



mój błąd, z góry założyłem, że masz blokadę w pokrętle.

Poniżej mój tłumik, w moim przypadku ten srebrny ,, szpikulec,, wykęcił się o kilka obrotów i spokojnie mogłem go wyjąć ręką.

Wystarczyło ponownie wkręcić imbusem i amor zaczął blokować.

post-155094-0-25029200-1369837371_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okej okej :)

 

nadal czekam na jakąś sensowną odpowiedź:

-czy te blokady się psują, jeśli tak, jak, dlaczego, jak naprawić?

-ile powinno być oleju? jak działa tłumik jak jest go za dużo, a jak jeśli za mało?

-jakiej gęstości olej trzeba wlać (i jakie gęstości jakich firm są dobre)?

-jak działa poprawnie ten tłumik? tzn o ile może uginać się widelec przy ustawieniu zablokowanym (różnie to wygląda w różnych tłumikach, niektóre blokują na kamień, a inne nie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2i regulaminu

Wytłumacz mi jak go zablokowałeś że twierdzisz że to nie działa skoro:

1) Jak wynika ze zdjęcia nie masz założonej manetki do blokady

2) Z tego co piszesz to kręciłeś pokrętłem "gate" a gate nie jest do BLOKOWANIA amortyzatora.

Mozesz to jakoś sensownie wyjasnić?

Bo mi się to kupy nie trzyma.

 

reszta informacji tutaj:

http://www.bike-components.de/bedienungsanleitungen/2011/rockshox/forks/2008rockshox-technical-manual-web.pdf

i tutaj:

http://www.forumrowerowe.org/topic/28734-amortyzatorrock-shox-reba-dostrojenie/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to imbusem od gate czy pokrętło ręką?

Masz zwalony tłumik bo pokrętło powinno odbijać a sprężyna jest na tyle silna że ręką jest ciężko to przekręcić.

Masz na youtube filmy jak wyjąć tłumik i manuale w necie.

Jeśli to rocznik 2008 to olej 110ml 5WT

Jest jeszcze możliwość że tak przekręciłeś gate że to ono puszcza i dlatego nie ma blokady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

nadal czekam na jakąś sensowną odpowiedź:

-czy te blokady się psują, jeśli tak, jak, dlaczego, jak naprawić?

-ile powinno być oleju? jak działa tłumik jak jest go za dużo, a jak jeśli za mało?

-jakiej gęstości olej trzeba wlać (i jakie gęstości jakich firm są dobre)?

-jak działa poprawnie ten tłumik?

 

- Blokada sama w sobie sie nie psuje, to tłumik sie psuje najczęstsze uszkodzenia to zużycie lub uszkodzenie dolnego oringu i przelanie sie oleju na dół goleni.

- z tego co piszą w pdfie w zależności od modelu poziom waha sie od 123 do 133ml. Jak oleju jest za dużo ucina skok i może coś rozerwać przy np skoku, a jak za mało tłumik nie działa prawidłowo aż do kompletnego nie działania jak oleju zabraknie.

- olej to kwestia gustu ale bodajże ma być 5w.

- poprawnie dziła tak ze po całkowitej zaciągnięciu blokady, widelec ma sie zablokować, w zależności jak ustawimy Flood Gate tak twardo będzie sie blokował, od ok chyba 10mm do nawet połowy skoku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź, więc zgaduję, że jest za mało oleju, niedługo będę rozbierał, czy mam szansę sprawdzić stan dolnego oringa odkręcając jedynie top cup? czy muszę całkowicie rozebrać widelec? (szkoda mi nowego redruma wlanego do dolnych goleni..)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tłumik normalnie wykręcasz tłumik kluczem bodajże 24 i go wyciągasz do góry. Jednak jak sie olej przelał w dół i tak musisz cały rozebrać i tak  :P A do dolnych goleni nie musi być redrum, jakikolwiek olej który nie jest specjalnie gesty, on tylko ma smarować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku zdemontuj niebieskie pokrętło blokady, aż zostanie tylko mały szary sześciokąt na którym przymocowane jest pokrętło, żeby ściągnąć pokrętło potrzeba szczypców do pierścieni Sagera

Potem weź klucz nasadowy 24 mm i delikatnie odkręć tłumik, jak skończy się gwint zacznij pomału obkręcać, wyjmuj tłumik delikatnie żeby oleju nie wylać, warto zabezpieczyć wszystko szmatką bo olej na tarczy to ....

 

Oring masz na dole tłumika, zobacz czy nie jest popękany i postrzępiony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do dolnego oringu nie dostaniesz się odkręcając tłumik, zresztą na dole są dwa oringi przez które może przeciekac.

Żeby dostać się do dolnych oringów trzeba rozebrać amortyzator,  ale...

Najpierw wykręć tłumik i zobacz czy tam coś jest, tłumik wykreca się bardzo prosto (koledzy pisali jak ).

Prawdą jest że jak jest za dużo oleju to drastycznie obcina skok.

Jśli to jest rocznik 2008 to według tabeki nie 123-133ml tylko 110ml 5W.

Nie lej nic gestszego bo też spwodujesz zamulenie pracy, ewentualnie możne nalać 2.5Wt ale nic gęstszego od 5WT.



Oring masz na dole tłumika, zobacz czy nie jest popękany i postrzępiony

No nie kolego, zdecydowanie nie o ten oring chodzi

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/666bf492ff5dff9e.html

Na zdjęciu masz zaznaczone miejsce gdzie są dolne oringi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...