Skocz do zawartości

[zaciski do kół] Zaciski DT Swiss RWS


Herodot

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie,

 

rozważam zakup zacisków DT Swiss RWS na oba koła.

 

Po pomiarze długości osi obecnych zacisków wyszło mi: 145 mm przód, 183 mm tył.

 

Znalazłem zacisk DT Swiss RWS na przód o długości 142 mm, ale na tył długości rzędu 180 mm lub podobnej brak.

 

Czy ktoś ma wiedzę, czy DT Swiss albo inna firma produkuje wzmocnione zaciski do kół o długości rzędu 180 mm?

 

Pozdrawiam,

Napisano

Dobry,

długość samego zacisku jest poniekąd pomijalna, we wszystkich tabelach o ile dobrze wiem podają po prostu pod szerokość piasty odpowiednio raczej znormalizowanym standardem jest 100 mm przód i 135 tył (o ile nie jest na jakąś grubaśną ośkę to wtedy inaczej)

Sam przymierzałem się do DT RWS na 5 mm ale stwiedziłem że nie ma co się bawić w półśrodki i zamówiłem konwertery na grubość 9 mm (przód) i zacisk DT RWS Thru Bolt.

Napisano

OK, u mnie - jakbym na to nie patrzył - długość samych szpilek od zacisków to 145 i ok. 180 mm. Mierzone od środka mimośrodu do końca szpilki.

 

Zatem o co chodzi? Mam typowe koła 29er na piastach Novateca 711/712SB ze standardową grubością osi, nic nadzwyczajnego.

 

Skąd więc taka różnica i nadgabarytowo długie szpilki zacisków bez odpowiednika w ofercie DT Swissa?

 

Napisano

Szkoda w te zaciski inwestować, a już na pewno nie w model z dźwigienką z tworzywa .

Nie wiem o co Ci chodzi z długością, zacisk DT 135 mm jest do piasty tylnej (w nazwie jej szerokość) a DT do piasty przedniej to zacisk 100 mm - te długości pokazują do jakiej piasty jest zacisk, a nie jego długość rzeczywistą ;)

Napisano

Rulez możesz napisać coć więcej? Bo sam przez chwilę o nich myślałem, na zagramanicznych forach ludziska je raczej chwalą, ponoć mają większą sztywność od standardowych QR.

Napisano

Większą to może i mają, tyle, że nieznacznie, nie na tyle żeby warto było w nie inwestować, warto w zacisk 9mm przód i 10 mm tył, albo wcale.

Napisano

Większą to może i mają, tyle, że nieznacznie, nie na tyle żeby warto było w nie inwestować, warto w zacisk 9mm przód i 10 mm tył, albo wcale.

 

Ja właśnie poszedłem tą ścieżką. Wyjdzie trochę drożej bo trzeba oprócz zacisków dokupić odpowiednie redukcje ale jednak 9/10 mm to nie 5 :)

Swoją drogą wątpliwość mię najszła - lepiej usztywanić przód (na początek) czy tył w klasycznym XC HT?

 

Napisano

Większą to może i mają, tyle, że nieznacznie, nie na tyle żeby warto było w nie inwestować

 

Na alledrogo obecnie są po 5 dych sztuka, więc to nie są jakieś oszałamiające pieniądze.

 

 

warto w zacisk 9mm przód i 10 mm tył, albo wcale.

 

Pod warunkiem, że piasty na to pozwolą. Dodając je do rachunku, wychodzi słaboopłacalnie.

 

 

Swoją drogą wątpliwość mię najszła - lepiej usztywanić przód (na początek) czy tył w klasycznym XC HT?

 

A gdzie odczuwasz większe braki sztywności?

Napisano

Ja nie piszę co wychodzi jak opłacalnie, tylko co daje wymierny efekt, a jak ktoś chce sobie wydać pieniądze to już jego sprawa, tylko niech sobie nie wmawia, że koło się usztywniło bocznie.

Jak już pisałem, zacisk 5 mm luźno lata w piaście, więc efekt usztywnienia nie jest taki jak w ośce 9 czy 10 mm, tam nie mat takich "luzów", samo mocniejsze ściśnięcie nie wystarcza do znacznego zwiększenia sztywności. Dodatkowo przy zaciskach z tworzywa w pewnym momencie dokręcania czujesz, że zacisk się wygina ;) a po mocnym dokręceniu kiedy połączenie się "zastoi", zamiast odkręcać wyginasz dźwignię ...

Napisano

Najpierw piszesz, że sztywność wzrasta nieznacznie, później, że to wmawianie. Miałeś w ogóle te zaciski?

Napisano

Wzrasta tak nieznacznie, że praktycznie trudno to rozpoznać. Tak miałem te zaciski, a nawet mam (leżą sobie), dostałem je "w przydziale" z kółkami, obecnie są zamienione na większą średnicę.

Specjalnie dla Ciebie, przedni zacisk był tak "wiele warty", że został po znajomości przerobiony na ośkę 9 mm ze stali nierdzewnej :

img0148wy.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Napisano

wiadomo, ze 9 i 10mm robi robote zdecydowanie lepiej, ale ja zmieniajac klasyczne zaciski na rws, jeszcze z plastikowymi dzwigniami, odczulem wyrazna roznice - z przodu kolo nie uciekalo przy hamowaniu i bylo roznice widac golym okiem, z tylu w ostrzej skladanych zakretach nie mialem efektu podobnego do niedopompowanej opony, ktora sie podwija, wiec nie przesadzalbym, ze nie ma roznicy

 

w porownaniu cenowym wzgledem wymiany koncowek piasty wg mnie jest to sensowny biznes, a jesli patrzec na temat bezkompromisowo to amor 15mm, rama 142x12mm i po sprawie

Napisano

Nabial

Mam wrażenie, że koło usztywniło Ci się bardziej w sferze mentalnej niż rzeczywistej ;)

 

PS

Przedni zacisk mam teraz z dźwigienką aluminiową, ten powyżej leży jako zapas .... i jeszcze jedno, mi się to nie przytrafiło, ale słyszałem wielu o przypadkach pęknięcia dźwigienki z tworzywa :blink:

Napisano

 

zacisk DT 135 mm jest do piasty tylnej (w nazwie jej szerokość) a DT do piasty przedniej to zacisk 100 mm

 

Racja, wybaczcie zaćmienie umysłu :) Teraz rozumiem ich sposób oznaczania i wszystko jasne.

 

 

Nabial Mam wrażenie, że koło usztywniło Ci się bardziej w sferze mentalnej niż rzeczywistej

 

Myśląc o zakupie DT Swiss RWS kierowałem się recenzją z team29er. Różne opinie wprawiły mnie - nie powiem - w konsternację... Szczerze mówiąc jestem teraz w kropce.

 

 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Miałem z tyło koło z RWS-em 10x135 na 350tce, ponieważ urwała się plastikowa dźwignia wymieniłem z powrotem adaptery na zacisk 5mm i zwykły zacisk.

Nie widzę żadnej różnicy w sztywności.

Za to skrzeczący RWS, zacierający od kurzu i wnerwiająca wyginająca się dźwignia to nie jest najlepszy pomysł.

Co innego ośka 142x12. Jednak zastosowanie takich osiek przede wszystkim pomaga w fulach z wielolinkową zawiechą, bo tam zawsze jest problem ze sztywnością i wszystko co ją poprawi jest mile widziane.

Sorry ale myślę, że różnica między QR 135 5mm a RWS 135x10 w sztywności jest tak mała, że nie warta kombinowania.
 


 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...