Herodot Napisano 29 Maja 2013 Napisano 29 Maja 2013 Witajcie, rozważam zakup zacisków DT Swiss RWS na oba koła. Po pomiarze długości osi obecnych zacisków wyszło mi: 145 mm przód, 183 mm tył. Znalazłem zacisk DT Swiss RWS na przód o długości 142 mm, ale na tył długości rzędu 180 mm lub podobnej brak. Czy ktoś ma wiedzę, czy DT Swiss albo inna firma produkuje wzmocnione zaciski do kół o długości rzędu 180 mm? Pozdrawiam,
paszczaq Napisano 29 Maja 2013 Napisano 29 Maja 2013 Dobry, długość samego zacisku jest poniekąd pomijalna, we wszystkich tabelach o ile dobrze wiem podają po prostu pod szerokość piasty odpowiednio raczej znormalizowanym standardem jest 100 mm przód i 135 tył (o ile nie jest na jakąś grubaśną ośkę to wtedy inaczej) Sam przymierzałem się do DT RWS na 5 mm ale stwiedziłem że nie ma co się bawić w półśrodki i zamówiłem konwertery na grubość 9 mm (przód) i zacisk DT RWS Thru Bolt.
Herodot Napisano 29 Maja 2013 Autor Napisano 29 Maja 2013 OK, u mnie - jakbym na to nie patrzył - długość samych szpilek od zacisków to 145 i ok. 180 mm. Mierzone od środka mimośrodu do końca szpilki. Zatem o co chodzi? Mam typowe koła 29er na piastach Novateca 711/712SB ze standardową grubością osi, nic nadzwyczajnego. Skąd więc taka różnica i nadgabarytowo długie szpilki zacisków bez odpowiednika w ofercie DT Swissa?
Rulez Napisano 29 Maja 2013 Napisano 29 Maja 2013 Szkoda w te zaciski inwestować, a już na pewno nie w model z dźwigienką z tworzywa . Nie wiem o co Ci chodzi z długością, zacisk DT 135 mm jest do piasty tylnej (w nazwie jej szerokość) a DT do piasty przedniej to zacisk 100 mm - te długości pokazują do jakiej piasty jest zacisk, a nie jego długość rzeczywistą
deF Napisano 29 Maja 2013 Napisano 29 Maja 2013 Rulez możesz napisać coć więcej? Bo sam przez chwilę o nich myślałem, na zagramanicznych forach ludziska je raczej chwalą, ponoć mają większą sztywność od standardowych QR.
Rulez Napisano 29 Maja 2013 Napisano 29 Maja 2013 Większą to może i mają, tyle, że nieznacznie, nie na tyle żeby warto było w nie inwestować, warto w zacisk 9mm przód i 10 mm tył, albo wcale.
paszczaq Napisano 29 Maja 2013 Napisano 29 Maja 2013 Większą to może i mają, tyle, że nieznacznie, nie na tyle żeby warto było w nie inwestować, warto w zacisk 9mm przód i 10 mm tył, albo wcale. Ja właśnie poszedłem tą ścieżką. Wyjdzie trochę drożej bo trzeba oprócz zacisków dokupić odpowiednie redukcje ale jednak 9/10 mm to nie 5 Swoją drogą wątpliwość mię najszła - lepiej usztywanić przód (na początek) czy tył w klasycznym XC HT?
deF Napisano 29 Maja 2013 Napisano 29 Maja 2013 Większą to może i mają, tyle, że nieznacznie, nie na tyle żeby warto było w nie inwestować Na alledrogo obecnie są po 5 dych sztuka, więc to nie są jakieś oszałamiające pieniądze. warto w zacisk 9mm przód i 10 mm tył, albo wcale. Pod warunkiem, że piasty na to pozwolą. Dodając je do rachunku, wychodzi słaboopłacalnie. Swoją drogą wątpliwość mię najszła - lepiej usztywanić przód (na początek) czy tył w klasycznym XC HT? A gdzie odczuwasz większe braki sztywności?
Rulez Napisano 29 Maja 2013 Napisano 29 Maja 2013 Ja nie piszę co wychodzi jak opłacalnie, tylko co daje wymierny efekt, a jak ktoś chce sobie wydać pieniądze to już jego sprawa, tylko niech sobie nie wmawia, że koło się usztywniło bocznie. Jak już pisałem, zacisk 5 mm luźno lata w piaście, więc efekt usztywnienia nie jest taki jak w ośce 9 czy 10 mm, tam nie mat takich "luzów", samo mocniejsze ściśnięcie nie wystarcza do znacznego zwiększenia sztywności. Dodatkowo przy zaciskach z tworzywa w pewnym momencie dokręcania czujesz, że zacisk się wygina a po mocnym dokręceniu kiedy połączenie się "zastoi", zamiast odkręcać wyginasz dźwignię ...
deF Napisano 29 Maja 2013 Napisano 29 Maja 2013 Najpierw piszesz, że sztywność wzrasta nieznacznie, później, że to wmawianie. Miałeś w ogóle te zaciski?
Rulez Napisano 29 Maja 2013 Napisano 29 Maja 2013 Wzrasta tak nieznacznie, że praktycznie trudno to rozpoznać. Tak miałem te zaciski, a nawet mam (leżą sobie), dostałem je "w przydziale" z kółkami, obecnie są zamienione na większą średnicę. Specjalnie dla Ciebie, przedni zacisk był tak "wiele warty", że został po znajomości przerobiony na ośkę 9 mm ze stali nierdzewnej : Uploaded with ImageShack.us
nabial Napisano 29 Maja 2013 Napisano 29 Maja 2013 wiadomo, ze 9 i 10mm robi robote zdecydowanie lepiej, ale ja zmieniajac klasyczne zaciski na rws, jeszcze z plastikowymi dzwigniami, odczulem wyrazna roznice - z przodu kolo nie uciekalo przy hamowaniu i bylo roznice widac golym okiem, z tylu w ostrzej skladanych zakretach nie mialem efektu podobnego do niedopompowanej opony, ktora sie podwija, wiec nie przesadzalbym, ze nie ma roznicy w porownaniu cenowym wzgledem wymiany koncowek piasty wg mnie jest to sensowny biznes, a jesli patrzec na temat bezkompromisowo to amor 15mm, rama 142x12mm i po sprawie
Rulez Napisano 29 Maja 2013 Napisano 29 Maja 2013 Nabial Mam wrażenie, że koło usztywniło Ci się bardziej w sferze mentalnej niż rzeczywistej PS Przedni zacisk mam teraz z dźwigienką aluminiową, ten powyżej leży jako zapas .... i jeszcze jedno, mi się to nie przytrafiło, ale słyszałem wielu o przypadkach pęknięcia dźwigienki z tworzywa
Herodot Napisano 29 Maja 2013 Autor Napisano 29 Maja 2013 zacisk DT 135 mm jest do piasty tylnej (w nazwie jej szerokość) a DT do piasty przedniej to zacisk 100 mm Racja, wybaczcie zaćmienie umysłu Teraz rozumiem ich sposób oznaczania i wszystko jasne. Nabial Mam wrażenie, że koło usztywniło Ci się bardziej w sferze mentalnej niż rzeczywistej Myśląc o zakupie DT Swiss RWS kierowałem się recenzją z team29er. Różne opinie wprawiły mnie - nie powiem - w konsternację... Szczerze mówiąc jestem teraz w kropce.
Rulez Napisano 29 Maja 2013 Napisano 29 Maja 2013 He he, pomyśl. po co zadawał bym sobie trud przerabiania zacisku na ośkę 9 mm, jeśli 5 mm była by ok ?
slob Napisano 18 Lipca 2013 Napisano 18 Lipca 2013 Miałem z tyło koło z RWS-em 10x135 na 350tce, ponieważ urwała się plastikowa dźwignia wymieniłem z powrotem adaptery na zacisk 5mm i zwykły zacisk. Nie widzę żadnej różnicy w sztywności. Za to skrzeczący RWS, zacierający od kurzu i wnerwiająca wyginająca się dźwignia to nie jest najlepszy pomysł. Co innego ośka 142x12. Jednak zastosowanie takich osiek przede wszystkim pomaga w fulach z wielolinkową zawiechą, bo tam zawsze jest problem ze sztywnością i wszystko co ją poprawi jest mile widziane. Sorry ale myślę, że różnica między QR 135 5mm a RWS 135x10 w sztywności jest tak mała, że nie warta kombinowania.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.