even Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Witam,Ostatnio "zapadł" się amortyzator w moim rowerze. Po rozebraniu stwierdziłem w górnej części powietrznej, od strony wewnętrznej 2 rysy o długości ok. 10 cm przez które prawdopodobnie powietrze przedostaje się poprzez tłoczysko do dołu amora i zasysa go w dół. Po spuszczeniu powietrza na dole, wraca on do stanu pierwotnego - tak na 5 - 10 km. Amor ma może z 500 km przebiegu i nie mam pojęcia jak doszło do zarysowania wnętrza rury...Miał ktoś do czynienia z takim problemem? Jakieś sugestie dot. naprawy? Czy do wymiany cała góra?Na fotce zaznaczyłem mniej więcej gdzie występują rysy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Głębokie te rysy? Próbowałeś zmienić uszczelki? Może problem jest bardziej w tym że coś wpadło i spanachało uszczelki. Musiałeś coś wdmuchnąć do środka pdczas pompowania. Zresztą..... coś mi się tu nie zgadza. Skoro ma 500 przebiegu to jest chyba nowy? Jeśli tak to trzeba było oddać na gwarancji zamiast w nim dłubać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 28 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Jeżlei widelec sie zapadł to masz nieszczelną komorę pozytywną. Rysy na zewnątrz niczemu nie szkodzą bo cała komora jest wewnątrz. Widelec jest dość stary jak widać może trzeba mu serwis zrobić albo jak był często pompowany to uzupełnić olej w komorze. Zależy po jakim czasie sie zapada jak raz na 2-3 miesiące to nie jest źle jak raz na tydzień lub częściej to serwis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 @@Puklus, od strony wewnętrznej 2 rysy o długości ok. 10 cm Dla mnie to rysy w komorze powietrznej U konkurencji już ci napisałem ... jak rysy nie są mega głębokie to nasmarowanie komory powietrznej smarem zamiast olejem może spowodować "zaklejenie" rys i amorek dostanie szczelności. Zresztą od jakiegoś czasy RS w instrukcji serwisowej zaleca smarowanie smarem komory powietrznej zamiast olejem. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 28 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 My mistake źle popatrzyłem na zdjęcie no w takiej sytuacji smar może pomóc. Pytanie skąd one sie tam wzięły ?? Być może ale to być może i w ostateczności jak nic nie zadziała, można by spróbować zetrzeć te rysy papierem wodnym tak z 2000 albo i większym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rezox Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 2i regulaminu Zeszlifowanie rys tylko pogorszyło by sprawę. Średnica by się zwiększyła przez co nieszczelność była by jeszcze większa. Rysy powinno się najpierw czymś wypełnić jakąś szpachlą żywicą etc i wtedy ładnie wyrównać ale pomysł ze smarem powinien zadziałać tylko musi to być odpowiedni gęsty smar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 28 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Zależy jak głębokie są rysy. Weźmy pod uwagę ze gumowe uszczelki nie są na styk tylko są trochę grubsze niż średnica wewn. goleni. Jeżeli zwiększymy średnice o te 0.1 czy 0.15mm, ale równomiernie nie powinno to pogorszyć sprawy. Ale fakt faktem, rysę należało by wypełnić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
even Napisano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Dzięki za podpowiedzi. Zacznę od smaru i zobaczymy co dalej. Rower jest z roku 2008 ale sporadycznie był w użytku, stąd stan wizualny amora jest idealny, co niewiele zmienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Na razie żadnych ingerencji mechanicznych, które mogą pogorszyć sprawę ... smar jest tu najbezpieczniejszy i może wiele pomóc ... A skąd rysy w środku ? Np od ziarenka piasku które podczas pompowania dostaje się z zabrudzonego wężyka czy zabrudzonego zaworu. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 28 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 A że sie zapytam, skoro mało używany .. skąd rysy .. i to wewnątrz ?? edit Fakt, teoria pompowania dość prawdopodobna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 Ja to bym wymienił jeszcze uszczelki bo skoro coś darło po goleni to uszczelki też dostały. A pasta polerska + wałek do malowania i wiertarka raczej by tu nie zaszkodziła. Rysy to może nie zlikwiduje (zależy jak głebokie) ale znacznie złagodzi jej krawędzie i nowa uszczelka powinna to wypełnić. Kiedyś w sklepach motoryzacyjnych były takie pasty (chyba na bazie mosiądzu) do wypełniania takich rys w cylindrach. Nawet reklamowali to w jakimś programie moto. Nie wiem czy jeszcze są w sprzedaży ale jak by były to można by spróbowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
even Napisano 27 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2013 Odkopię temat, ale może ta informacja komuś sie przyda. Smar niestety nie działa jako uszczelnienie zarysowanych od środka górnych goleni w komorze powietrznej. Jako, że nie udało mi się kupić samych górnych goleni w dobrej cenie (a importer ceny ma zaporowe), postanowiłem zrobić taki myk; Zamieniłem strony. Stronę powietrzną przeniosłem do goleni olejowej i odwrotnie Wszystko pasuje idealnie, nic nie cieknie, nie przepuszcza itp Jedyny minus polega na tym, że trochę kiepsko wygląda linka od blokady idąca do lewej goleni z prawej strony kiery. Przy okazji znalazłem powód zarysowań. Wysuwający się trzpień trzymający tłoczysko - błąd technologiczny Rock Shoxa. Fotki wrzucę. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 27 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Lipca 2013 Nie pamiętam jak ten trzpień wygląda z bliska dlatego interesuje mnie czy zabezpieczyłeś go jakoś żeby nie wysunął się w przyszłości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
even Napisano 27 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2013 Nie pamiętam jak ten trzpień wygląda z bliska dlatego interesuje mnie czy zabezpieczyłeś go jakoś żeby nie wysunął się w przyszłości? Trzpień siedzi dość sztywno ale na wszelki wypadek dałem go na Kropelkę Nie mam pojęcia jak mógł się wysunąć; Prawdopodobnie nie był prawidłowo zamocowany podczas montażu w fabryce. Azjatyckie rączki są szybkie ale przy braku należytej kontroli spie..lą dosłownie wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.