Skocz do zawartości

[Amortyzator] RS Reba SL PROBLEM


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Ostatnio "zapadł" się amortyzator w moim rowerze. Po rozebraniu stwierdziłem w górnej części powietrznej, od strony wewnętrznej 2 rysy o długości ok. 10 cm przez które prawdopodobnie powietrze przedostaje się poprzez tłoczysko do dołu amora i zasysa go w dół. Po spuszczeniu powietrza na dole, wraca on do stanu pierwotnego - tak na 5 - 10 km. Amor ma może z 500 km przebiegu i nie mam pojęcia jak doszło do zarysowania wnętrza rury...
Miał ktoś do czynienia z takim problemem? Jakieś sugestie dot. naprawy? Czy do wymiany cała góra?
Na fotce zaznaczyłem mniej więcej gdzie występują rysy.
 

 

20130527_141333_resized_zps0a66f4cc.jpg

 

20130527_154739_zps9378145d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głębokie te rysy? Próbowałeś zmienić uszczelki?

Może problem jest bardziej w tym że coś wpadło i spanachało uszczelki. Musiałeś coś wdmuchnąć do środka pdczas pompowania. Zresztą.....

coś mi się tu nie zgadza. Skoro ma 500 przebiegu to jest chyba nowy?

Jeśli tak to trzeba było oddać na gwarancji zamiast w nim dłubać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeżlei widelec sie zapadł to masz nieszczelną komorę pozytywną. Rysy na zewnątrz niczemu nie szkodzą bo cała komora jest wewnątrz. Widelec jest dość stary jak widać może trzeba mu serwis zrobić albo jak był często pompowany to uzupełnić olej w komorze. Zależy po jakim czasie sie zapada jak raz na 2-3 miesiące to nie jest źle jak raz na tydzień lub częściej to serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Puklus

 

 

od strony wewnętrznej 2 rysy o długości ok. 10 cm

 

 

Dla mnie to rysy w komorze powietrznej :)

 

U konkurencji już ci napisałem ... jak rysy nie są mega głębokie to nasmarowanie komory powietrznej smarem zamiast olejem może spowodować "zaklejenie" rys i amorek dostanie szczelności.

 

Zresztą od jakiegoś czasy RS w instrukcji serwisowej zaleca smarowanie smarem komory powietrznej zamiast olejem.

 

Pozdro

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

My mistake :P źle popatrzyłem na zdjęcie :icon_redface: no w takiej sytuacji smar może pomóc. Pytanie skąd one sie tam wzięły ?? Być może ale to być może i w ostateczności jak nic nie zadziała, można by spróbować zetrzeć te rysy papierem wodnym tak z 2000 albo i większym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2i regulaminu

Zeszlifowanie rys tylko pogorszyło by sprawę. Średnica by się zwiększyła przez co nieszczelność była by jeszcze większa.

Rysy powinno się najpierw czymś wypełnić jakąś szpachlą żywicą etc i wtedy ładnie wyrównać ale pomysł ze smarem powinien zadziałać tylko musi to być odpowiedni gęsty smar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Zależy jak głębokie są rysy. Weźmy pod uwagę ze gumowe uszczelki nie są na styk tylko są trochę grubsze niż średnica wewn. goleni. Jeżeli zwiększymy średnice o te 0.1 czy 0.15mm, ale równomiernie nie powinno to pogorszyć sprawy.

 

Ale fakt faktem, rysę należało by wypełnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie żadnych ingerencji mechanicznych, które mogą pogorszyć sprawę ... smar jest tu najbezpieczniejszy i może wiele pomóc ...

 

A skąd rysy w środku ? 

Np od ziarenka piasku które podczas pompowania dostaje się z zabrudzonego wężyka czy zabrudzonego zaworu.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to bym wymienił jeszcze uszczelki bo skoro coś darło po goleni to uszczelki też dostały. A pasta polerska + wałek do malowania i wiertarka raczej by tu nie zaszkodziła. Rysy to może nie zlikwiduje (zależy jak głebokie) ale znacznie złagodzi jej krawędzie i nowa uszczelka powinna to wypełnić.

Kiedyś w sklepach motoryzacyjnych były takie pasty (chyba na bazie mosiądzu) do wypełniania takich rys w cylindrach. Nawet reklamowali to w jakimś programie moto. Nie wiem czy jeszcze są w sprzedaży ale jak by były to można by spróbowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odkopię temat, ale może ta informacja komuś sie przyda. Smar niestety nie działa jako uszczelnienie zarysowanych od środka górnych goleni w komorze powietrznej.

Jako, że nie udało mi się kupić samych górnych goleni w dobrej cenie (a importer ceny ma zaporowe), postanowiłem zrobić taki myk; Zamieniłem strony. Stronę powietrzną przeniosłem do goleni olejowej i odwrotnie :) Wszystko pasuje idealnie, nic nie cieknie, nie przepuszcza itp :) Jedyny minus polega na tym, że trochę kiepsko wygląda linka od blokady idąca do lewej goleni z prawej strony kiery.

Przy okazji znalazłem powód zarysowań. Wysuwający się trzpień trzymający tłoczysko - błąd technologiczny Rock Shoxa. Fotki wrzucę.

Pozdrawiam!



rs1_zpse60c0f22.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam jak ten trzpień wygląda z bliska dlatego interesuje mnie czy zabezpieczyłeś go jakoś żeby nie wysunął się w przyszłości?

Trzpień siedzi dość sztywno ale na wszelki wypadek dałem go na Kropelkę :) Nie mam pojęcia jak mógł się wysunąć; Prawdopodobnie nie był prawidłowo zamocowany podczas montażu w fabryce. Azjatyckie rączki są szybkie ale przy braku należytej kontroli spie..lą dosłownie wszystko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...