kontooo2 Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Zakupilem ostatnio nowy amortyzator Fox 32 F100 RL REMOTE, jest to mój pierwszy lepszy amortyzator. Znalazłem ustawienia http://www.ridefox.com/fox_tech_center/owners_manuals/010/eng/Content/Forks/32MM/FRemote.html i mój przedział to 85 psi. Na 85 jest dosyć twardy oraz pod mocnym naciskiem dobija tylko do polowy. Przy ustawieniach głownie powinienem zwrócić uwagę na SAG około 15-20 % wedle tabeli czy tez na coś innego ? Mogę sobie spokojnie zejsc do niższego ciśnienia takiego żeby bylo mi wygodnie czy muszę sie trzymać tego przedziału ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 28 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Mogę sobie spokojnie zejsc do niższego ciśnienia takiego żeby bylo mi wygodnie czy muszę sie trzymać tego przedziału ? Ustaw ciśnienie tak,aby osiągnąć oczekiwany poziom ugięcia wstępnego. Tabelka jest jedynie poglądowo-sugerująca. Zresztą jest tam napisane ,że : "If your sag is lower than on the table, screw on the pump fitting, note the current air pressure setting and depress the black bleed-valve to reduce the gauge pressure by 5 psi. Measure sag again and repeat adjustment, if necessary." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qwaq Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Amortyzator powinien wykorzystywać cały skok i nie powinien dobijać, więc ciśnienie masz za wysokie, nie musisz się trzymać tabeli i SAGu, to tylko ogólne wytyczne, najlepiej jak pojedziesz z pompką w teren i pobawisz się ciśnieniem szukając najbardziej optymalnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontooo2 Napisano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Co w przypadku kiedy ustawie dobry sag tak na 15 mm ale widelec dochodzi tylko na 3/4 ? W innej opcji pracował na 90 % długości ale sag wynosił jakieś 2-3cm "If your sag is lower than on the table, screw on the pump fitting, note the current air pressure setting and depress the black bleed-valve to reduce the gauge pressure by 5 psi. Measure sag again and repeat adjustment, if necessary." Nie bardzo wiem jak to uczynić, mam na myśli to 5 psi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 28 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Pisząc o 5 psi Fox miał na myśli stopniowe zmniejszanie ciśnienia o małe wartości ( nie musi być 5 psi ,ale też nie 15 psi). Niektóre Foxy generalnie mają problem z wykorzystaniem pełnego skoku- przy małym SAGu mogą mieć dosyć mocną progresję pod koniec skoku. Można się jeszcze pobawić pompką, można zmniejszyć ilość oleju w komorze powietrznej, można zwiększyć pojemność komory powietrznej.... Oddzielną kwestią jest ,kiedy i w jakich okolicznościach wykorzystujesz pełny skok. Z drugiej strony jeśli to nowy amorek, to wypada na nim trochę pojeździć, coby się dotarł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontooo2 Napisano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Ingerowanie we wnętrzności jak na razie mnie nie interesuje . Co będzie ważniejsze SAG w okolicach 15 mm jak fox poleca( oraz skok jakies 4/5) czy pełen skok ( wydaje mi się ze pełnego i tak nie wykorzystam). ? Przy pełnym skoku występuje spory sag oraz mocne bujanie przy stawaniu na rowerze. Wybacz jeżeli moje pytanie są banalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 28 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Zależy to tylko od Twoich preferencji i oczekiwań. Ty ,jako użytkownik, określasz ważność parametrów amorka- jeśli wolisz bardziej progresywną charakterystykę ( tak wynika z Twojej wypowiedzi) ,to ustaw amorek na 15% SAGu. Zresztą SAG możesz dowolnie regulować w zależności od terenu ,w którym będziesz jeździł- nikt nie mówi ,ze 15 % SAGu musi być na stałe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontooo2 Napisano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Teraz może trochę inaczej, tak na chłopski rozum. Jeżeli chce jeździć przykładowo turystycznie z rodzinka po lesie to ustawiam większy sag co za tym idzie pompuje mniejsze ciśnienie ? Czyli większy sag większa wygoda, większy zakres pracy amortyzatora ale tez mocne bujanie przy stawaniu na pedałach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 29 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 Tak- dokładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontooo2 Napisano 29 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 Dzięki wielkie za pomoc w zrozumieniu tego mechanizmu . Temat do zamkniecia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontooo2 Napisano 12 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 Amortyzator zaczął wydawać dziwne dźwięki na średnim tłumieniu. W czasie mocnego ugięcia, przy powrocie wydaje jakiś syk, zaciąganie powietrza czy coś w tym stylu. Amortyzator jest nowy i trochę sie obawiam czy to jest normalne ? Od 6 sec na filmiku słychać. Pomoże ktos ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EpicPoznan Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 lubi sobie pobulgotać, normalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontooo2 Napisano 12 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 Gdzieś czytałem ze to jest niby normalne ale mnie to irytuje... Da sie cos z tym zrobić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szymon90 Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 Mój Fox też wydaje takie odgłosy, wydaje mi się, że nie ma na to żadnego lekarstwa ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EpicPoznan Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 pobaw się regulacją odbicia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 Dla mnie irytujące byłoby to stukanie przy uginaniu. Ten syk jest raczej normalny, olej przepływa przez żaluzje w tłumiku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontooo2 Napisano 12 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 To stukanie jest na klockach wiec nie ma problemu Radiatory mocowane są na spinkę i mają tam delikatny luz. Tzn sprawdzałem to kiedyś, bez zaciśniętego hamulca niema tego stukania. W czasie jazdy nie występuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.