nivellen80 Napisano 28 Maja 2013 Napisano 28 Maja 2013 Sto lat temu poszukiwałem informacji jaką oponę mógłbym włożyć do swoich obręczy. Nie miałem praktycznie żadnej wiedzy i stąd też nie wiele informacji. Temat umarł śmiercią naturalną http://AUTHOR PANARACER Silk Road Cross 700C x 35 Gdyby ktoś miał nadal taki problem to mi wreszcie, po latach udało się dojrzeć do decyzji wymiany opon i wybrałem Maxxis Detonator, obręcze mają wewnętrzną szerokość 17 mm więc ze wszystkim znanej tabeli szerokości opon do szerokości obręczy (http://www.forumrowerowe.org/topic/66200-opony-kompatybilnosc-opon-z-obreczami/) można wyczytać że kompatybilne opony to te w przedziale 25 mm i 50 mm. Wczoraj szykowałem rowery i nastąpiła uroczysta przemiana opon (mój) Author Stratos dostał wspominane Detonatory, a (żony) Author Prime przywdział opony AUTHOR by PANARACER Silk Road Cross 700Cx35C. Jak na złość obecna pogoda zniechęca mnie do testowania nowych opon. ...i małe porównanie opony 700x25 i 700x35 i zdjęcie robione pompką rowerową 700x25, 700x35, 659x58 Obręcze: JALCO ATB 220, ETRTO 700C 622-17 Pierwotna opona to: AUTHOR PANARACER Silk Road Cross 700Cx35C Obecna opona: Maxxis Detonator 700x25 Mam nadzieję że komuś pomogłem rozwiać pewne wątpliwości odnośnie opon, obręczy czy chociażby że od roku 2009 do 2013 minęło 100 lat.
nivellen80 Napisano 9 Czerwca 2013 Autor Napisano 9 Czerwca 2013 Dla zainteresowanych odchudzeniem oponki... dziś przejeżdżałem przez rozsypany piach na drodze. Przeszkoda o powierzchni 2, 3 metrów kwadratowych. W najgrubszym miejscu może z 5 cm wysokości piachu. Opony 700x25 w ogóle się do tego nie nadają Przecinając przeszkodę było jakby OK, jednak jak miałem przednie koło za nią (na asfalcie), a tylne jeszcze na piachu zacząłem skręcać i poczułem duży uślizg tylnego koła. Przy oponie 700x35 bym tego nawet nie zauważył. Jak to się mówi, coś za coś
Mati1304 Napisano 10 Czerwca 2013 Napisano 10 Czerwca 2013 No wiesz, opony 25mm kupuje się raczej z myślą o szosie, a nie o terenie Chociaż moja szosa wyposażona w oponki Schwalbe Lugano 23mm, nabite do 8 barów ( twarde jak kamień) zdała egzamin w terenie. Pewnego razu nawigacja wydzieliła mi drogę przez polniaka, 3km błota, kałuż, kamieni i innych nierówności. Wiadomo, trochę zarzucało, ale bez żadnych problemów dojechałem do drogi, jedynie ból nadgarstków ( przy takim ciśnieniu w oponach, braku amortyzacji w kolarzówce i nierównym terenie to normalka) i brudny rower. Czasem też zdarza mi się podczas zjazdu awaryjnie wyjechać na pobocze pełne luźnego piasku i żwiru, ale takie poślizgi są z reguły banalne do opanowania. Tak więc, myślę, że każdy kto kupuje opony cieńsze od tych 30-35mm liczy się z tym, że poślizg na luźnym podłożu jest czymś czego może się spodziewać Oczywiście liczy się też bieżnik opony...
nivellen80 Napisano 11 Czerwca 2013 Autor Napisano 11 Czerwca 2013 (...) Oczywiście liczy się też bieżnik opony... a jak oceniasz bieżnik Detonatorów w stosunku do Twoich 23 mm. Czy nazwiesz go rozsądnym na szosę i ewentualności (jak wspomniana przeszkoda) czy tylko świeżo zamieciona asfaltówka?
Mati1304 Napisano 11 Czerwca 2013 Napisano 11 Czerwca 2013 a jak oceniasz bieżnik Detonatorów w stosunku do Twoich 23 mm. Czy nazwiesz go rozsądnym na szosę i ewentualności (jak wspomniana przeszkoda) czy tylko świeżo zamieciona asfaltówka? W porównaniu do obecnego stanu mych opon i braku bieżnika to nie jest źle Detonator jak widzę może i nie ma bieżnika na środku, ale za to ma go po bokach, co jest bardzo przydatne na zakrętach i w mniejszym stopniu na takich przeszkodach (możemy pojechać też bokiem ). Ogólnie nie widziałem jeszcze opony o szerokości typowo szosowej przystosowanej do takich "przeszkód", bo to z goła traci sens, dlatego, że w tych szerokościach liczy się bardzo niski opór toczenia i występują jedynie minimalne zabezpieczenia na teren inny niż asfalt. P.S Z tą świeżo zamiecioną asfaltówką to nie przesadzaj, wiele opon szosowych radzi sobie wyśmienicie z luźnym piaskiem, o ile jego gęstość występowania nie jest za duża.
nivellen80 Napisano 11 Czerwca 2013 Autor Napisano 11 Czerwca 2013 z tym zamiataniem to pozwoliłem sobie na luźny żarcik
nivellen80 Napisano 19 Czerwca 2013 Autor Napisano 19 Czerwca 2013 I pierwsza łata nastała... Siłą rzeczy jest mniej gumy więc trzeba się z tym liczyć. Dętka to Maxxis Welter 700x18/25. Masa katalogowa 91 gram, grubość ścianki 0,9 mm.
Mod Team IvanMTB Napisano 20 Czerwca 2013 Mod Team Napisano 20 Czerwca 2013 Kolega latalski? To ja zapraszam tutaj ---> http://www.forumrowerowe.org/topic/136936-wyzwanie-dziurawa-dętka-czalendż/ Szacunek... I.
nivellen80 Napisano 21 Czerwca 2013 Autor Napisano 21 Czerwca 2013 widziałem, widziałem... Po prostu to moja pierwsza łatka wcześniej przy grubszych oponach i dętkach nie zaznałem takiego doświadczenia
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.