Roberto77 Napisano 28 Maja 2013 Napisano 28 Maja 2013 witam. mam pytanko ile przed jazda nalezy zjesc posilek? zeby sie dobrze jechalo-tzn. miec pare w nogach, ale jednoczesnie nie czuc ciezkiego zoladka...zdazylo mi sie zjesc i po okolo 30min wsiasc na rower i po okolo 5km musialem zawrocic do domu bo czule jakbym kamien wiozl dodatkowo,a znow wczoraj po niezbyt obfitym sniadaniu zabraklo mi pary,a ze bylem daleko juz od domu to poratowalem sie paczkiem,tyle,ze zanim kalorie zadzialaly to prawie pod domem bylem
Goral1001 Napisano 28 Maja 2013 Napisano 28 Maja 2013 nie znam się na odzywianu rowerzystów, ale myslę, że podobnie jak w innych sportach, czyli ok 1,5-2godz przed treningiem. Posiłek jest trawiony dopiero w jelitach a zanim tam dotrze to mija właśnie ok 1,5-2godz i wtedy są już przyswajane wartości odżywcze na maxa;)
robertrobert1 Napisano 28 Maja 2013 Napisano 28 Maja 2013 Wszystko zalezy od tego czy jesteś w trasie i jedziesz przez kilkanaście godzin czy ma to być krótka treningowa przejażdżka. Jeśli to drugie to najlepiej jest zjeść posilek na 2 godziny przez jazdą chociaż ja przy swoich porankach kolarskich czy dojazdach do pracy / 1 godz/ zjadam obfite śniadanie i za 10 minut już krecę. W przypadku tras wielokilometrowych to ważne jest aby jeść regularnie czyli co 2 h apo 4-6 h zjeść pełny obiad gdyż sobie nie wyobrażam kręcenia przez 12 h na kanapkach przez 2-3 tygodnie.
rybciasum Napisano 28 Maja 2013 Napisano 28 Maja 2013 zależy też od: tego ile spałeś ile jeździłeś dzień przed jaki masz metabolizm w jakim jesteś wieku co zjesz ile zjesz itp. itd. Nie ma sprawdzonej reguły, musisz sprawdzić sam , wiadomo żeby nie wychodzić odrazu po posiłku ale myślę 30-40 minut wystarcza
mejdzor Napisano 28 Maja 2013 Napisano 28 Maja 2013 I skoncz z paczkami na trasie chybaże jeździsz dla nich