Skocz do zawartości

[hamulce] Pomoc w doborze hamulca


gnomon69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam prosiłbym o rady w doborze hamulca tarczowego  o dobrej sile hamowania. Troszkę czytałem i chciałbym wybierać coś pomiędzy Hayes( stoker, mag), Magura(louis) albo Formula (oro18). Testowałem Avid Elixir 5 i mi nie podpasywał ze względu na skaczącą dźwignie klamki. Chciałbym by nie były za ciężkie. Moja waga to 80 kg. Poproszę o propozycję. Dziękuje za info. Cena za hampel na jedno koło 200 zł za używkę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

Nie myślałem w ogóle nad shimano.

Błąd. Jak masz po 200pln na hamulec 596 to obecnie najlepsza opcja, a najnowsza seria hamulców Shimano jest bardzo udana i konkurencja "odstaje", delikatnie mówiąc ;).

 

P.S. Co to jest "skacząca dźwignia klamki"? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz hamulca, który bardzo dobrze hamuje z dużych prędkości to raczej nie do tej kwoty ;). 596 testowałem w górach i o ile dawał radę na krótkich hamowaniach to na hamowaniu z dużej prędkości, lub przy długim hamowaniu brakowało mocy/gotował się. Testowany na oryginalnych klockach.

Z tych wymienionych to one są chyba i tak najlepszą propozycją ;).

 

 

jestem w stanie zatrzymać się z prędkości ok 50km/h na mniej niż 10m

 

Mokry, hamowanie z 50km/h na <10m to raczej tylko w erze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem zweryfikować informacje które podałem i trochę się zagalopowałem.

Droga hamowania z 35km/h wynosi około 10m.

Z 55km/h wyszło około 20-22m.

 

Za błąd przepraszam.

Jednak testowane na asfalcie.

Z odpornością na przegrzenie to nie wiem, jak jest. Nie zaobserwowałem takie czegoś, jak utrata siły hamowania. Może to kwestia braku testów w górach.

Jeżeli okazja się nadarzy to przetestuję. Postaram się też napisać recenzje w dziale testów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rowerach nie ma problemu braku przyczepności, więc szerokość opony nie ma znaczenia (na asfalcie).

Hamulce mają tez zapas mocy i wielkość tarczy oraz klocków nie wpływa na drogę hamowania

Jedynie granica OTB decyduje.

 

Masa nie ma wpływu na drogę hamowania

Masa ma duży wpływ.

 

Ale nie o tym jest temat.

W Hayesach mocy na pewno ci nie braknie :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rowerach nie ma problemu braku przyczepności, więc szerokość opony nie ma znaczenia (na asfalcie).

 

Oczywiście, że jest, w zależności od opony i jakości nawierzchni (również asfaltowej), daje się zerwać przyczepność w czasie hamowania. Zrobić OTB przy większej prędkości nie jest wcale łatwo, trzeba w tym pomóc rowerowi.

 

 

Hamulce mają tez zapas mocy i wielkość tarczy oraz klocków nie wpływa na drogę hamowania

 

Hamulce, które mają zapas mocy są w stanie zerwać przyczepność opon. Zdecyduj się.

 

 

Masa ma duży wpływ.

 

Nie ma. Redukuje się z tarciem. Liczy się wydajność hamulców i przyczepność opon do podłoża. Przy jednośladach dochodzi problem stabilności, którego nie ma w przypadku czterołapych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...