gnomon69 Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Witam prosiłbym o rady w doborze hamulca tarczowego o dobrej sile hamowania. Troszkę czytałem i chciałbym wybierać coś pomiędzy Hayes( stoker, mag), Magura(louis) albo Formula (oro18). Testowałem Avid Elixir 5 i mi nie podpasywał ze względu na skaczącą dźwignie klamki. Chciałbym by nie były za ciężkie. Moja waga to 80 kg. Poproszę o propozycję. Dziękuje za info. Cena za hampel na jedno koło 200 zł za używkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pajak123 Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 W tej cenie dostaniesz nowe Deore M596 myslałeś o nich? ja również waże 80kg do tego plecak etc. i uważam,że te hamulce są naprawde bardzo dobre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gnomon69 Napisano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Tylko ja często zjeżdżam z dużymi prędkościami i chce by dobrze łapał. Nie myślałem w ogóle nad shimano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Także polecę 596. Ważę 55kg, jeżdżę na secie 160/160 i oryginalnych żywicznych klockach. Przednim hamulcem dozując siłę jednym palcem jestem w stanie zatrzymać się z prędkości ok 50km/h na mniej niż 10m. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 Raczej nie jesteś w stanie. Żyjemy w realnym świecie a nie w świecie Gwiezdnych Wojen. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 29 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 Nie myślałem w ogóle nad shimano. Błąd. Jak masz po 200pln na hamulec 596 to obecnie najlepsza opcja, a najnowsza seria hamulców Shimano jest bardzo udana i konkurencja "odstaje", delikatnie mówiąc . P.S. Co to jest "skacząca dźwignia klamki"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gnomon69 Napisano 29 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 Rozważam też Shimano Alivio M445. Jakieś sugestie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 29 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 Lepiej dołożyć do 596tek. W Virtualbike masz komplet za 360pln plus wysyłka: http://virtualbike.pl/pl/p/Hamulec-tarczowy-Shimano-Deore-596-zestaw-przod/114 http://virtualbike.pl/pl/p/Hamulec-tarczowy-Shimano-Deore-596-zestaw-tyl/113 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piszaman Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 Jeżeli chcesz hamulca, który bardzo dobrze hamuje z dużych prędkości to raczej nie do tej kwoty . 596 testowałem w górach i o ile dawał radę na krótkich hamowaniach to na hamowaniu z dużej prędkości, lub przy długim hamowaniu brakowało mocy/gotował się. Testowany na oryginalnych klockach. Z tych wymienionych to one są chyba i tak najlepszą propozycją . jestem w stanie zatrzymać się z prędkości ok 50km/h na mniej niż 10m Mokry, hamowanie z 50km/h na <10m to raczej tylko w erze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 Dlaczego? Nosem w ziemi bez roweru też da radę rower z butami w blokach pojedzie dalej A tak na poważnie to przy wadze 55 jak by jeszcze odjąc z 15km/h od tych 50 to może, może........ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 Postanowiłem zweryfikować informacje które podałem i trochę się zagalopowałem. Droga hamowania z 35km/h wynosi około 10m. Z 55km/h wyszło około 20-22m. Za błąd przepraszam. Jednak testowane na asfalcie. Z odpornością na przegrzenie to nie wiem, jak jest. Nie zaobserwowałem takie czegoś, jak utrata siły hamowania. Może to kwestia braku testów w górach. Jeżeli okazja się nadarzy to przetestuję. Postaram się też napisać recenzje w dziale testów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 Ok, mylić się jest rzeczą ludzką. Czasami tak jest ze coś nam się wydjae w pierwszym momencie lepsze niż w rzeczywistości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gnomon69 Napisano 29 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 a co myślicie o slx? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 Jeżeli mówisz o nowych - 666 i 675 to wystarczy przeczytać choć fragment tematu o nich z działu testy. Chyba nie ma o nich negatywnej opinii. Świetny stosunek ceny do jakości i możliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 Z 55km/h wyszło około 20-22m No bez przesady Samochód osobowy potrzebuje 15m, a jest 15x cięższy. Myślałeś o Hayesach, to ja polecam Traile. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca911 Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 Masa nie ma wpływu na drogę hamowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piszaman Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 Tylko, że w samochód Ci nie zrobi salta w przód i nie jeździ na laczkach 2.1 i też nie na dwóch, nie ma tarczy 160 i klocków wielkości pięciu złotych. SLXy to rozsąsy wybór, najlepiej okładziny metaliczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 W rowerach nie ma problemu braku przyczepności, więc szerokość opony nie ma znaczenia (na asfalcie). Hamulce mają tez zapas mocy i wielkość tarczy oraz klocków nie wpływa na drogę hamowania Jedynie granica OTB decyduje. Masa nie ma wpływu na drogę hamowania Masa ma duży wpływ. Ale nie o tym jest temat. W Hayesach mocy na pewno ci nie braknie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deF Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 W rowerach nie ma problemu braku przyczepności, więc szerokość opony nie ma znaczenia (na asfalcie). Oczywiście, że jest, w zależności od opony i jakości nawierzchni (również asfaltowej), daje się zerwać przyczepność w czasie hamowania. Zrobić OTB przy większej prędkości nie jest wcale łatwo, trzeba w tym pomóc rowerowi. Hamulce mają tez zapas mocy i wielkość tarczy oraz klocków nie wpływa na drogę hamowania Hamulce, które mają zapas mocy są w stanie zerwać przyczepność opon. Zdecyduj się. Masa ma duży wpływ. Nie ma. Redukuje się z tarciem. Liczy się wydajność hamulców i przyczepność opon do podłoża. Przy jednośladach dochodzi problem stabilności, którego nie ma w przypadku czterołapych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dodo2 Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Ja kupiłem slx też się zastanawiałem nad innymi ale w końcu wybór padł na nie. http://virtualbike.pl/pl/p/Hamulec-tarczowy-Shimano-SLX-675-zestaw-przod/951 chyba najtaniej 500 zł za komplet + przesyłka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 @deF No w końcu ktoś rozsądny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gnomon69 Napisano 30 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 DZIEKUJE ZA ODPOWIEDZI :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.