vszywiec Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Witam czy ktoś rozbierał ww. amor? Ja wczoraj z racji tego ze amor jest bardzo twardy chciałem go jakoś udoskonalić - trochę zmiękczyć. Pokrętło regulacj jest na "zajaca" oraz max na " minus". Pomimo mojej wagi około 80 kg amor jest strasznie twardy, wykorzystuje bardzo malo skoku. Czy można to jakoś zmienić? Czytałem wątek o zalewanie amora olejem, nie wiem czy się nie skuszę. Czy każdy amor sprezynowo olejowy ma elastomer? Dzisiaj rozbiorem amor zrobię foty, może coś podpowiecię. Chociaż z drugiej strony poluje już na powietrzniaka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Możesz wyjąć elastometr/y. Aby to zrobić wykręcasz sprężynę z lewej goleni i je wyjmujesz. Następnie skręcasz jak było. Jednak zbyt dużej poprawy nie oczekiwałbym. RS XC28 to najniższa półka, więc regulacja napięca jest trochę dla samego faktu bytności. Jeżeli jeździsz bardziej w terenie to zmiana na powietrznego (Epicon, Recon, Reba itp.) przyniesie dużą zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vszywiec Napisano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Jak wygląda elastomer? Wczoraj wyciągnąłem sprężynę, mniej więcej w połowie sprężyny jest nałożona jakby guma, opada sprężynę, dam fotki to lepiej zobrazuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Elastometr to kawałek tworzywa włożony w sprężynę lub coś podobnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vszywiec Napisano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kalisiek Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 w sprężynie jest taka pałka na foto z lewej to to jest elastomer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vszywiec Napisano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 wiem ze kiepskie foto dwa pytanka: 1 jak rozłożyć sprężynę i wyjąc elastomer? 2 po co jest ta gumowa opaska pośrodku sprężyny ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Elastometr trzeba po prostu wyciągnąć, ciągnąc za koniec. A ta gumowa opaska jest po to, aby sprężyna nie obijała się po goleni i nie powstawał metaliczny dźwięk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vszywiec Napisano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 ten niebieskwo szary element to elastomer, dobrze rozumuje? jak go wyciagnac? ciągne i nic nie drgnie nawet https://www.dropbox.com/s/xdy8bruw0lbkz0w/2013-05-28%2008.21.42.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mathiu Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Moim skromym zdaniem to jest elastomer, ale chroniący przed dobiciem (działa tylko w ostatnich mm skoku przy dużym ugięciu).Ten model ma tłumienie olejowie, więc elastomer (w celu tłumienia jest zbędny)....Przesmaruj amor, poskładaj i ciesz się jazdą. Za dużo nic nie zrobisz (ewentualnie wymiana sprężyny) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.